Saitteko verensiirtoja?
3 posters
Saitteko verensiirtoja?
Kuinka monille leikkatuista on annettu verta? Ja miksi? Leikkauksen yhteydessä vai sen jälkeen?
Haluaisin olla järkevä tässä tilanteessa ja haluan saada selville sen asian mahdolliset hyödyt ja vaarat. Niistä potilaista, joille tehtiin verensiirtoja, noin 25 prosenttia sai infektioita, mutta vain 4 prosenttia niistä, jotka eivät saaneet verta. Sain tietää, että verensiirrolle on olemassa tosi hyviä vaihtoehtoja, parempia.
Mitä mieltä olette?
Haluaisin olla järkevä tässä tilanteessa ja haluan saada selville sen asian mahdolliset hyödyt ja vaarat. Niistä potilaista, joille tehtiin verensiirtoja, noin 25 prosenttia sai infektioita, mutta vain 4 prosenttia niistä, jotka eivät saaneet verta. Sain tietää, että verensiirrolle on olemassa tosi hyviä vaihtoehtoja, parempia.
Mitä mieltä olette?
SofiaDorotea45- Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 19.04.2010
Vs: Saitteko verensiirtoja?
Mulle tuli vuoto, joka korjattiin seuraavanapäivän uudelleen tähystyksessä! Huomasin lääkärin kertomuksesta että mulle on laitettu verta!
OOON TOSI TYYTYVÄINEN tähän tehtyyn GBP!
Tällänen asia mua ihmetyttää..mut leikattiin 15.12.-09 ja nyt 30.5.-10 niin en ookertaakaan ollu kipee GBP leikkauksen jälkeen! Ennen oli usein nuhassa! OUTOO mutta hyvä asia!
TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIII
OOON TOSI TYYTYVÄINEN tähän tehtyyn GBP!
Tällänen asia mua ihmetyttää..mut leikattiin 15.12.-09 ja nyt 30.5.-10 niin en ookertaakaan ollu kipee GBP leikkauksen jälkeen! Ennen oli usein nuhassa! OUTOO mutta hyvä asia!
TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIII
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Vs: Saitteko verensiirtoja?
Kyllähän jokaiseen leikkaukseen on varattu muutama pussi jos sattuisi tarviimaan. Peijaksen kirurgi Juuti on sanonut että sleeve vastaa vaativuudeltaan ja riskeiltään täysin tavallista sappileikkausta. Riskejä on aina, mutta ne on todella pienet ja liittyvät enemmän anestesiaan kuin leikkaustekniikkaan tässä tapauksessa. Juutin mukaan myöskin rasvainen maksa on vuotoriski mutta siihenhän voi vaikuttaa peilistä löytyvä otus. Jos maksa on riittävän rasvaiinen niin leikkausta voidaan peruuttaa liian suuren riskin vuoksi. Jos riskianalyysi valtaa mielen niin silloin ei mun mielestä ole tarpeeksi epätoivoisessa tilanteessa jotta leikkaus olisi ajankohtaista.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa