Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mikä on sopiva laihdutusvauhti pitkälle kuurille?

4 posters

Siirry alas

Mikä on sopiva laihdutusvauhti pitkälle kuurille? Empty Mikä on sopiva laihdutusvauhti pitkälle kuurille?

Viesti kirjoittaja kanttura Su Toukokuu 23, 2010 8:28 pm

Kiitos rohkaisevasta kannustuksesta ja neuvoista, ne lämmitti kummasti sydäntäni ja tunsin olevani tervetullut! Kiitos Bulla65, ritu, Tepa43 ja Tantta!!!

Kyselisin neuvoa kokeneilta konkareilta, mikä on pitkällä tähtäimellä sopiva viikottainen painonpudotusvauhti? Toivomus olisi, että jaksaisi suht kohta hyvin, eikä pinna liiaksi kiristyisi. Minulla on tuota ihraa varastossa niin reilusti, että vuosi lienee realistinen aikatavoite ensi alkuun. Tuskinpa sitä ennen leikkaukseenkaan pääsee, jos yleensä pääsen edes siihen jonoon. Oletteko käyttäneet kaupan valmisruokia apuna? Kovin mausteista ruokaa vatsani ei kestä. En tunne niitä, mutta voisivat ehkä olla helppo ratkaisu työpäivinä, jotta tulisi syötyä tarpeeksi aamupäivän puolella.

Olen monta kertaa pudottanut painoa 20-40 kg nopealla vauhdilla, mutta vuoden kuluessa ne ovat hiipineet takaisin korkojen kanssa. Nyt on aika saada pysyviä tuloksia jojoilun sijasta ja kesä varmasti menee mukavasti, mutta hirvittää jo etukäteen miten talven aikaan käy... Mutta nautitaan nyt kesästä ja kärpäsistä, tsemppiä kaikille!

kanttura

Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 19.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä on sopiva laihdutusvauhti pitkälle kuurille? Empty Vs: Mikä on sopiva laihdutusvauhti pitkälle kuurille?

Viesti kirjoittaja luke64 Su Toukokuu 23, 2010 9:36 pm

500gr-1kg viikossa, riippuu tietysti myös ylipainon määrästä.
luke64
luke64

Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009

Mikä on sopiva laihdutusvauhti pitkälle kuurille? Empty Vs: Mikä on sopiva laihdutusvauhti pitkälle kuurille?

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Toukokuu 24, 2010 2:52 am

Ma en tieda mika parasta olis, mulle kavi niin, etta leikkauksen jalkeen paino ensialkuun putosi ihan pari kiloa viikossa, mutta nyt kun lasken keskimaaraisen pudotuksen taman runsaan viiden kuukauden ajalta, niin se on noin 1,5kg viikossa. Toki nyrt menee enaa "vain" kilo viikossa ja tuntuu hidastuvan.
Olen laskenut, etta jos tama kg/viikko vauhti jatkuu niin olen tavoitteessani vuoden kuluttua leikkauksesta. Mulla tavoite on alittaa sadan kilon maaginen raja. 170kg painaneelle se on minusta varsin realistinen tavoite. Toki enemmankin sais menna, mutta tavoitteeseen paasy kylla mulle piisais hyvin. Nyt jo tuntuu hyvalta, vaikka viela painan 124 kg.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Toukokuu 24, 2010 3:20 am

Hei Kanttura! Kysyit neuvoa "kokeneilta konkareilta", minä en liene sellainen kun mua ei oo vielä leikattu :), mutta vastaanpa kuitenkin. Lääkärit ja esim. Painonvartijat suosittelevat puolen kilon painonpudotusvauhtia, välillä voi toki mennä enemmänkin. Jos vetää itsensä aivan piippuun ja pudotettavaa on paljon, harva jaksaa olla dieetillä vuoden tai jopa pidempään. Kuten totesit, on tärkeää pysyä hyvällä mielellä ja olla kärsimättä nälkää. Uskoisin, että ihokin ehtii vetäytyä hieman paremmin kun viikottainen painonpudotus ei ole tuota 0.5-1.0 kg enemmän.

Kyllä mä ainakin syön aina silloin tällöin kaupan valmisruokia, niistäkin löytyy ihan hyviä vähäkalorisia vaihtoehtoja, täytyy vaan katsoa tuoteselosteet tarkkaan. Tykkään Valion vähäkalorisista marjakeitoista esim. mansikka- ja mustikkakeitto ovat tosi hyviä ja 100 g:ssa on muistaakseni alle 10 kcal. Knorrilta löytyy aika hyviä valmiskeittoja, (esim. vähäkalorinen kasvissosekeitto) sellaisissa 500 g:n pakkauksissa, siitä saa kaksi lautasellista hyvää lounasruokaa.
Otan usein töihin sellaisen paketin ja syön siitä kaksi päivää.

Syön myös usein evääksi rasvatonta raejuustoa, lasten hedelmäpilttejä (sellaisia, mihin ei ole lisätty sokeria), säilykeananasta, hedelmiä, ruisleipää, rasvatonta ja sokeritonta jugurttia yms. Tykkään myös sellaisesta kevyestä kalapaistoksesta (Saarioinen?), siinä on sellainen seitinpala(?) muusin kera. Pinaattikeittoakin ostan aina silloin tällöin valmiina. Atria Fresh -sarjasta löytyy tosi hyviä ruokaisia salaatteja, kuin myös Hesburgerilta. Herkkusienistä saa helposti tehdyksi maukkaan herkkusienimunakkaan: kaksi munaa, pieni loraus rasvatonta maitoa, sekoitetaan ja kaadetaan teflonpannulle ruskistettujen herkkusienipalojen päälle. Päälle hieman suolaa ja mausteita maun mukaan, esim. oregano sopii minusta yllättävän hyvin tähän :). Puurot on myös hyviä vaihtoehtoja, jos niistä tykkää ja kaupan pakastealtaasta löytyy ihan hyviä marjoja mansikoista ja mustikoista lähtien, niitä voi ripotella vaikka puuron päälle.

Olen samaa mieltä, että olisi hyvä syödä kunnolla töissäkin, ettei sitten ole sudennälkä kun menee kotiin.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa