Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Löytyi tämmönen

2 posters

Siirry alas

Löytyi tämmönen Empty Löytyi tämmönen

Viesti kirjoittaja HippaHeikki La Toukokuu 15, 2010 1:47 pm

kirjoitus MTV3 sivuilta tänään, ajattelin laittaa sen tänne sen takia, että mulla on asiasta henkilökohtaisia kokemuksia. http://www.studio55.fi/artikkeli/1118198/

Kävin nimittäin muutamia vuosia sitten sellain että hain yhtä työpaikkaa. Työhön kuului suurimmaksi osaksi keittiö työskentelyä mutta myös osittain asiakaspalvelua. Työnantaja soitti mulle haastattelun jälkeen, että olisin ollut pätevin työhön mutta ulkonäköni (LIHAVA) takia ei voi ottaa mua töihin. Perusteluna lisäsi ettei voi päästää mua kassalle vaan joutuisi pitämään mua koko ajan keittiössä PIILOSSA.
Ajattelin asiaa ja meinasin laittaa juttua eteenpäin mutta tulin toisiin aatoksiin. Mielessäni mietin, että iteppä hävisi siinä kaupassa sekin tätsy. No se on ollutta ja mennyttä, nykyisen työnpaikkani olen saanut ihan omilla avuilla voisin jopa sanoa että mahasta on ollut jopa hyötyä :)

T:HippaHeikki
HippaHeikki
HippaHeikki

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 55
Registration date : 24.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Löytyi tämmönen Empty Vs: Löytyi tämmönen

Viesti kirjoittaja Bulla65 La Toukokuu 15, 2010 5:50 pm

Kiitos linkistä. Tuossa on varmasti perää. On aika ilmiselvää, että jos työtä hakee kaksi muuten täysin samanarvoista hakijaa ja toinen on erittäin lihava ja toinen normaalipainoinen, niin kumman se työnantaja mahtaa ottaa palvelukseensa? Surullista mutta totta, kyllä lihavia syrjitään työelämässä, tosin itselläni ei ole siitä kokemusta, mutta tosiaalta taas en voi tietää, onko esim. firman sisällä joku parempi työ jätetty tarjoamatta minulle lihavuuteni takia. Joskus kyllä tuntuu siltä, että lihava työntekijä joutuu tekemään paljon enemmän kuin normaalipainoinen ikäänkuin todistaakseen kelvollisuutensa ja sen, ettei ole laiska ja saamaton, vaikkei saakaan paino-ongelmaansa hoidetuksi.

Tuo on kyllä aika räikeää syrjintää, että jätetään valitsematta tehtävään selkeästi paras hakija ja sanotaan vielä päin naamaa, minkä takia. Jos mulle olis käynyt noin, itse ainakin olisin mieluummin ollut kuulematta todellista syytä, eihän tuosta tule kuin paha mieli eikä se auta asiaa yhtään.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa