Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Laboratoriokokeet

5 posters

Siirry alas

Laboratoriokokeet Empty Laboratoriokokeet

Viesti kirjoittaja turkutuulia La Toukokuu 15, 2010 1:44 am

Leikkautin itseni siis yksityisellä joten mulla ei ole mitään "virallista" seurantaa... Eli mitä verikokeita multa pitäis ottaa?? Olen menossa arvauskeskukseen enkä yhtään luota heidän ammattitaitoonsa ja mietin että täältä saa varmaan enemmän tietoa! Osaa sitten vaatia kaikkia tarvittavia testejä. Mut leikattiin 12/09 ja kerran olen sen jälkeen ottanut B12 ruiskeen ja muita vitamiineja tabletteina tietty... Tosin nyt on ollu vähän retuperällä. Enkä tiedä johtuuko just jostain vitamiinin puutoksesta mutta mä olen aivan JÄRKYTTÄVÄN väsynyt, hermot on tosi kireellä koko ajan ja olen todella huonotuulinen.

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laboratoriokokeet Empty Vs: Laboratoriokokeet

Viesti kirjoittaja dunbar La Toukokuu 15, 2010 5:13 am

Voisko väsymys ja huonotuulisuus johtua matalasta verensokerista? Syötkö riittävästi ja riittävän usein? Kokeista ja muista en osaa sanoa, kun en ole vielä leikkauksessa ollut, mutta maksa-arvoistahan täällä on ainakin ollut puhetta. Tietty peruslabrat luulisi kuuluvan mukaan eli ainakin pvk (siitä näkee hb:n). Sit luulisi seurattavan B12 vitamiiniarvoja.

Onko sulla ollut koskaan ongelmia kilpirauhasarvojen kanssa? Niiden heittelyt saattaa tehdä aivan kummia elimistölle. Toivottavasti joku viisaampi valaisee sua paremmin:)

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja mamuska La Toukokuu 15, 2010 6:07 pm

Mut leikattiin huhtikuun puolessa välissä ja kävin jo ekassa jälkitarkastuksessa; otettiin kaikki peruslabrat.
Syksyllä seuraava tarkastus meilahdessa ja silloin otetaan d-vitamiiniarvot sekä muita kokeita, esim. B-vit- onko imeytynyt.
Tuli mieleen, että saatko tarpeksi D- vitamiinia, koska sen puutehan aiheuttaa masennusta, myös B- vit puutos aiheuttaa väsymystä sekä tietty c-vit.
Joka päivä kannattaa muistaa appelsiini tmv.sinne masuun laittaa. Purista mehua, jos muuten ei mene. Tsemppiä!
Mulla 4 viikkoo leikkauksesta ja miinus 8.5kg
mamuska
mamuska

Viestien lukumäärä : 37
Registration date : 23.04.2009

Viesti kirjoittaja turkutuulia La Toukokuu 15, 2010 8:19 pm

Joskun pari vuotta sitten otettiin kilpirauhaskokeet eikä silloin löytynyt vikaa mutta eihän se tarkoita että arvot ois iankaikkisesti kunnossa.
Syöminen on vieläkin vähän epäsäännöllistä, varsinkin töissä kun ei vaan ehdi pitämään ruokataukoja ja sit on se ruokailu entistä hankalampaa.Tietty ruokahalut/mieliteot vaihtelee päivittäin ja kauhukseni olenkin huomannut että karkki maistuu vaan edelleen..Tosin paljoa en voi syödä kun tulee yrjöttävä olo mutta muuten olen kai vähän ronkeliksi tullut. Hapankorput on herkkua mut eihän ihminen nyt niillä elä!Tänäänkin on päivä jo aika pitkällä ja oon syönyt Hesen kanasalaatista 3/4 ja siinä kaikki. Eli taitaa ne ruokahalut välillä olla kateissa. Täytyy vaan alkaa panostamaan tohon vitamiinin saantiin, alussa olin niin tarkka mutta sit oon laiminlyönyt itseäni ja tässä kai lopputulos. Vaa'alla en oo käynyt pariin viikkon mutta ei tässä mitään kiirettä enää olekaan. Viimeks kun kävin, oli Bmi n.27.5 eli alan jo muistuttamaan ihmistä!!
Tsemppiä teille muillekin ja pyydän nyt siis ottamaan ainakin pvk:n, D:n ja B:n....

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009

Viesti kirjoittaja Mimmu Ti Kesä 08, 2010 9:19 pm

Leikkauksen jälkeen vuosittain seurattavat laboratoriokokeet ovat
verenkuva, D-vitamiini, suola-arvot, B12-vitamiini.
Sekä näiden lisäksi paljon laihtuneilla luun kuntomittaus.

Mimmu

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 13.02.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Kesä 09, 2010 9:14 am

Mulle sisätautilääkäri lupas lähettää kotiin kokeet mitä kannattaa seurata sitten oman lääkärin kanssa jatkossa...ne ei oo vielä tullut sit kun tulevat niin yritän muistaa laittaa ne tänne näkyviin! Nyt kun olin ns puolivuotis tarkastuksessa niin arvot oli kuulemma täydelliset ja tota B12 vitämiini piikki ei tarvii oottaa vielä ollenkaan katsotaan uudestaa jouluna seuraavissa kokeissa miltä silloin näyttää!

Harmi kun sulla on heikko olo...mulla on virtaa vaikka ja kuinka!
OOn huomannu, että mä tarviin VETTÄ..... tuntuu, että vähälläkin ruualla pärjään, mutta veden vähyys tuntuu!

TSEMPPIIIIIIIIII KAIKILLE!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun