Näinkin voi käydä
+3
Bulla65
Tyrannosaurus
perhonen
7 posters
Näinkin voi käydä
Tänne on ilmoittautunut suuri määrä uusia leikkaukseen hakeutuvia.
Minulle kävi näin. Kahden vuoden odotuksen jälkeen leikkauspäiväni lähestyi, se oli 10.5. Olin pari kuukautta kevennetyllä dieetillä, joista kolme viimeistä eneillen. Helppoa se ei ollut koska voin pahoin lähes joka toinen aamu. Paino ehti tippua kymmenen kiloa ja rapiat päälle.
Viimeinen viikko oli helpoin sillä viikonloppuna oli lupa kevyesti syödä ennen maanantaista leikkausta. Torstai oli siis viimeinen enepäivä. Aikaisin torstaiaamuna soi puhelin. Oys ilmoitti, että leikkausaikani on peruttu Tehyn ylityö- ja vuoronvaihtokiellon takia.
Siinä meni hetkessä kaikki kankkulan kaivoon. Olin ehtinyt, tottakai, järjestellä elämäni siihen malliin, että leikkaus tapahtuu jne. Lumivyöryn lailla hajosivat kaikki suunnitelmat ja sovitut asiat ja pienin vahinko oli varattu ja maksettu hotellihuone Oulusta. Koska sairaalassa piti olla seitsemän aikaan aamusta olisi Ouluun tarvinnut mennä jo sunnuntaina.
Tätä karvasta pettymystä sulattelin koko viime viikon. Uudesta ajasta ei ole tietenkään mitään tietoa. Olen yhtä tyhjän päällä kuin kaksi vuotta sitten. Sillä kuka tietää mikä on tilanne syksyllä. Tuleeko taas joku flunssa-aalto joka peruttaa leikkaukset niinkuin teki sikaflunssa. Tai rahat loppuvat. Usko on koetuksella ja toivokin on mennyt.
Minulle kävi näin. Kahden vuoden odotuksen jälkeen leikkauspäiväni lähestyi, se oli 10.5. Olin pari kuukautta kevennetyllä dieetillä, joista kolme viimeistä eneillen. Helppoa se ei ollut koska voin pahoin lähes joka toinen aamu. Paino ehti tippua kymmenen kiloa ja rapiat päälle.
Viimeinen viikko oli helpoin sillä viikonloppuna oli lupa kevyesti syödä ennen maanantaista leikkausta. Torstai oli siis viimeinen enepäivä. Aikaisin torstaiaamuna soi puhelin. Oys ilmoitti, että leikkausaikani on peruttu Tehyn ylityö- ja vuoronvaihtokiellon takia.
Siinä meni hetkessä kaikki kankkulan kaivoon. Olin ehtinyt, tottakai, järjestellä elämäni siihen malliin, että leikkaus tapahtuu jne. Lumivyöryn lailla hajosivat kaikki suunnitelmat ja sovitut asiat ja pienin vahinko oli varattu ja maksettu hotellihuone Oulusta. Koska sairaalassa piti olla seitsemän aikaan aamusta olisi Ouluun tarvinnut mennä jo sunnuntaina.
Tätä karvasta pettymystä sulattelin koko viime viikon. Uudesta ajasta ei ole tietenkään mitään tietoa. Olen yhtä tyhjän päällä kuin kaksi vuotta sitten. Sillä kuka tietää mikä on tilanne syksyllä. Tuleeko taas joku flunssa-aalto joka peruttaa leikkaukset niinkuin teki sikaflunssa. Tai rahat loppuvat. Usko on koetuksella ja toivokin on mennyt.
perhonen- Viestien lukumäärä : 56
Registration date : 03.05.2009
Vs: Näinkin voi käydä
Voi suo! Varmasti harmittaa - muo harmittaa tosi paljon sun puolesta! Älä luovuta! jos mahdollista niin älä odotellessasi anna painon nousta niin ei ehkä tartte enää ennen seuraavaa leikkausaikaa eneillä. Halit!
Tyrannosaurus- Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009
Voi Perhonen miten kurjaa! :( Sellaista se on, tilanteet voivat muuttua aivan toiseksi ilman että niihin voi mitenkään itse vaikuttaa. Toivotaan nyt, että saisit uuden ajan mahdollisimman pian, ettei tarttis syksyyn asti odottaa. Harmittavaisia nuo lakot, kun sotkevat syyttömien elämää. Älä kuitenkaan lannistu, vaan yritä pitää painosi edes samalla tasolla, vaikket jaksaisi nyt enempää pudottakaa. Tsemppiä ja lohduttava rutistus!
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Todella harmittava juttu niille jotka joutuu kärsimään tästä. Olisi kuitenkin erittäin tärkeätä muistaa että kyse ei ole lakosta eikä mun mielestä syytä voida mitenkään sysätä Tehy:n piikkiin. Nimittäin jos Suomalainen terveydenhuolto on mitoitettu niin että jonot vain kasvavat ilman ylitöitä, niin varsinainen vika on kyllä jossain ihan muualla kuin Tehy:ssä. Ei voi muuta kuin hämmästellä järjestelmää joka pyörii vain ja ainoastaan ylitöiden turvin. Sekö sitten on muka halvin ratkaisu. No ei todellakaan.
En ole sairaanhoitaja, enkä edes työläinen vaan yksityisyrittäjä joten mitään omaa lehmää ei ole tässä ojassa.
En ole sairaanhoitaja, enkä edes työläinen vaan yksityisyrittäjä joten mitään omaa lehmää ei ole tässä ojassa.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
mullakin leikkausaika 24.5 vaan en enää jaksa edes uskoa että siihen nyt pääsen...kahdesti olen jo joutunut kevään aikana järjestämään asiat(lapsen päivähoidot sun muut...)+ sitten viime syksynä sikainfluenssan takia :( meinaa olla kyllä usko koetuksella kun aina tulee jotain esteitä
26pistepirkko- Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 30.04.2010
Ompa ikävä tilanteesi perhonen, eiköhän ne lakkolaiset ole jo saaneet tarpeeksi vahinkoa aikaan ja hankaloittaneet normaalin ihmisen elämää vaikka työtaistelun pitäisivaikuttaa työnantajaan niin pieni ihminen joutuu silti aina kärsimään.
Ps: Ota yhteyttä potilasasiamieheen sillä nämäkin leikkaukset kuuluvat hoitotakuun piiriin eli leikkausjonoon asettamisesta pitäisi leikkauksen olla viimmeistään 6kk päästä.
Ps: Ota yhteyttä potilasasiamieheen sillä nämäkin leikkaukset kuuluvat hoitotakuun piiriin eli leikkausjonoon asettamisesta pitäisi leikkauksen olla viimmeistään 6kk päästä.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
On tosiaan Suomen terveydenhuolto omituinen systeemi, kun päivällä tapahtuvia leikkauksia joudutaan perumaan kun hoitohenkilökuntaa ei olla palkattu riittävästi. Eipä kait muitakaan töitä oleteta ylitöillä tehtävän. Laihdutusleikkaus ei kuulu hoitotakuun piiriin, ainakaan vielä mutta Tampereella ainakin rahoitus on haettu tietylle leikkausmäärälle vuodessa ja niiden leikkausmäärien on toteuduttava saman vuoden aikana. Toivottavasti saat peruutuspaikan mahdollisimman pian!
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa