Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onko ketään joka ei menisi enää uudelleen?

+9
Luisfigo
perhonen
ritu
Tepa43
Tantta
Laihduttava
haaho
tigertytto
Poutapilvi
13 posters

Siirry alas

Onko ketään joka ei menisi enää uudelleen? Empty Onko ketään joka ei menisi enää uudelleen?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Toukokuu 11, 2010 1:45 am

Hei! Itselläni leikkausaika ihan kulman takana ja olen aina vaan epäröivällä kannalla. En haluaisi leikkaukseen ja olen ollut jo hilkulla peruutta sen. Syitä on monia, suurimpana se, että tiedän kykeneväni itsekkin painon pudotukseen ilman pakotettua annoskoon piennenystä. Suurimpana kuitenkin se, että olen herkkävatsainen ja pelkään nuoruuden kipujen uusiutumista.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko ketään joka ei menisi enää uudelleen? Empty Vs: Onko ketään joka ei menisi enää uudelleen?

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Toukokuu 11, 2010 2:05 am

Ööööö...tuota tuota...heips poutapilvi...saanko kysyä,miksi sinun olisi pakko mennä leikkaukseen????tai kuka pakottaa?
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Onko ketään joka ei menisi enää uudelleen? Empty Vs: Onko ketään joka ei menisi enää uudelleen?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Toukokuu 11, 2010 2:48 am

Hei! Ei kukaan pakotakkaan. Olen asian kanssa paininut kolmisen vuotta ja viimeisen vuoden lähetteen hakemisesta lähtien ollut sillä kannalla etten mene. Ainoastaan ajatellut prosessin auttavan painonpudotuksen alkuun ja motivoimaan. Näin onkin käynnyt, mutta samalla prosessi edennyt eikä mielipiteeni ole muuttunut positiivisemmaksi sen suhteen. Ajoittain tuntuu, että tottahan toki, mutta silti ajattelen ettei siinä ole mitään järkeä. Eihän pelkästä leikkauksesta ole hyötyä ilman elämäntapojen muutoksia ja liikunnan lisäämistä. Eli miksi siis tehdä, niin radikaali teko. Tutkimustuloksiakaan ei maailmaltakaan löydy kuin muutamalta vuodelta. Se tuntuu kovin vähäiseltä näinkin radikaalia toimenpidettä ajatellen.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja haaho Ti Toukokuu 11, 2010 2:51 am

Jos olet sitä mieltä, että pystyt lahduttamaan annoskokoa pienentämällä, niin leikkaus on sitten turha. Tämä leikkaus on niitä ihmisiä varten, jotka eivät ole muilla keinoin onnistuneet saavuttamaan pysyviä tuloksia.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ti Toukokuu 11, 2010 2:57 am

Juurikin samaa olin tulossa vastaamaan mitä haaho. Miksi mennä leikkaukseen, jos kerran tietää että onnistuu ilmankin?

Minkä kokoinen olet? Oletko aina ollut ylipainoinen? Oletko saanut aiemmin hyviä tuloksia laihduttamalla? Ja onko tulokset olleet pysyviä?

Mä ainakin itse tiedän, että en tule saavuttamaan normaalipainoa ilman leikkausta. Tai jos jostain syystä onnistuisin, en takuulla sitä onnistuisi pitämään. Jos tilanne olisi toinen ja uskoisin tuohon pystyväni itse, en edes harkitsisi leikkausta.
Ja minusta ainakin on väärin, että jonoja pitkittävät ihmiset, jotka pystyisivät laihduttamaan ilman leikkaustakin.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Toukokuu 11, 2010 3:30 am

Olen laihduttanut hyvin tuloksin aikaisemmin. Tulosten pitäminen on sitten tuottanut ongelmia.

Olin koko nuoruuteni "mallin mitoissa" kunnes paino rupesi kertymään sairauden myötä. Vuosien varrella sairastelut ovat painoa aina takaisin kerryttäneet ja toki oma maken nälkä ja itsensä "lääkitseminen" makealla on osansa tuonut.

Nyt elämäntilanne parempi samoin kunto. Toki painonpudotusta olisi sen verran edessä, että voihan tässä huonostikkin käydä.

Omalta osaltani ilman jonossa oloa en olisi saanut itseäni niskasta kiinni ja ruvennut painon pudotukseen. Ja sehän tarkoitus jonossa onkin. Motivaation oltava kunnossa ja potilaan oltava valmis työskentelemään painonpudotuksensa eteen. Ei kaikki jonossa olevat leikkaukseen asti mene, jotkut jäävät eri syistä matkan varrella pois. Ja näin se olla pitääkin!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja Tantta Ti Toukokuu 11, 2010 5:30 pm

Mina menin leikkaukseen, en siksi, etten olisi pystynyt pudottamaan runsaastikin painoa, vaan siksi, etta se aina tuli takaisin korkoineen.
Jos olisin taas samassa tilanteessa, valitsemassa mennako vaiko ei leikattavaksi, en eparoisi hetkeakaan, menisin salamana.
Ainakin minun kohdallani koko elama on nyt jo muuttunut, ja viela on vaikka kuinka paljon pudotettavaa. Tama on kertakaikkiaan paras juttu mita minulle on koskaan tapahtunut.
Poutapilvi, jos eparoit, ala mene leikattavaksi. Jos pystyt pudottamaan muuten painoasi ja sitten olemaan lihomatta, se on aina tietysti paras juttu. Mina en pystynyt pitamaan painoani edes kohtuullisena, joten minulle leikkaus oli se ainoa ja viimeinen oljenkorsi.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Toukokuu 11, 2010 6:25 pm

Täällä toistan Tanttaaaaaaaaaaaaa!

Kyl mäkin tiedän miten saan painoni pois, MUTTA kun en saa sitä pysymään pois! Joka kerta on tullut tuplaten takaisin.............leikkaava kirurgikin sanoi, että jojoilu on pahinta mitä itse voi itselleen tehdä!

siispä nyt toivon että tään on mun VIIMEINEN painonpudotukseni.....
....viiminen kymppi menossa!

TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja ritu Ke Toukokuu 12, 2010 1:05 pm

Poutapilvi: jos epäröit leikkaukseen menoa niin elä mene vaan muuta elämän tapasi niin kyllä se paino pysyy alhaalla ilman leikkaustakin ja eihän tämä leikkaus ole ollenkaan riskitön vaan aika paljon tulee erilaisia komplikaatioita niinkuin itselläkin kävi ja kuolemakin olisi ollut lähellä ellei kirurkit olisi kerenneet pelastamaan minua ei olisi monta tuntia enää ollut aikaa ei todennäköisesti enää puolestayöstä (jolloin leikattiin uudelleen) vissiin edes aamuun, mutta jos olet valmis menemään leikkaukseen niin mene niin onhanse painon pitäminen alempana helpompaa kun ei tarte niin huolellinen olla syömisissään vaan mahan koko rajoittaa huomattavasti syödynruuan määrää.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja perhonen Ti Toukokuu 18, 2010 5:50 pm

Kuinka kävi, menitkö vai et? Itsehän päätöksen olet joka tapauksessa joutunut tekemään. Asenteesi ei ollut mielestäni kohdallaan, et ollut katsonut tilannettasi loppuun asti. Oli miten oli, onnea valitsemallasi tiellä.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Registration date : 03.05.2009

Viesti kirjoittaja Luisfigo La Toukokuu 22, 2010 4:39 am

Niin, mä olen harkinnut monta kertaa, et menisinkö uudestaan! En siksi, ettnekö olisi vakaasti sitä mieltä, etten olisi pystynyt painoa ilman leikkausta. Se oli varmasti ainoa keino, 6kk leikkauksesta ja 42 kg pois, joten varmaan n terveellisempään suuntaan menossa, mutta komplikaatiot ovat olleet juuri omalla kohdallani kaikki mahdolliset , joten koko projekti yhteen laskien, en todellakaan tiedä, menisinkö uudestaan! Helpompi olla joo, ihana ajatus että vuoden päästä olisin normaali! Komplikaatioita ei ole jokaisella ja kovin vähän mielestäni ihmiset kuitenkin kirjoittavat huonoista asioista. Ilman leikkausta kamalaa ylipainoa ei saa kyllä varmasti itse pois, vaikka kuinka olisi terveellinen ajatusmaailma ja hyvät perustiedot, mitä ja miten pitää syödä! Mukavaa kesän odotusta kaikille leikkausta odottaville ja leikatuille

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja douniainen La Toukokuu 29, 2010 4:30 pm

Luisfigo kirjoitti hyvin!

Itsellä alusta asti komlikaatioita ja edelleenkin ,
leikkauksesta aikaa vasta 2KK!
Lääkärit miettivät puretaanko vai mitä tehdään ja jos puretaan niin mitä hyötyä tässä kaikesta kivusta ja särystä oli,
ei sitten mitään!!!

Olen miettinyt nyt että jos olisin uudelleen menossa leikkaukseen niin uskon etten menisi jos tietäisin että joutuisin kokemaan kaiken kamaluuden alusta alkaen ja kun en tiedä mitä minulle tapahtuu taikka mihin päädytään niin EN.

Mutta jos tietäisin että kaikki menisi hyvin ja en joutuisi kokemaan samoja asioita ja pystyisin juomaan 1,5l päivässä ilman huippausta ja tähtisateita niin menisin.

douniainen

Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 08.02.2010

Viesti kirjoittaja turkutuulia La Toukokuu 29, 2010 8:23 pm

No joo, rehellisyyden nimissä on munkin myönnettävä että JOS olisin tiennyt kaikki *elvetilliset kivut + muun kamaluuden; en olisi mennyt leikkaukseen. Olisin yrittänyt vielä kaikki jo kertaalleen yritetyt dieetit+liikuntamuodot vielä uusiksi. Ja tosiaankin tehnyt pysyviä muutoksia enkä vain ollut kuurilla- sehän on jo lähtökohtaisesti täysin kieroutunut ajattelutapa....MUTTA tällä hetkellä kun elämä menee jo melkein omalla painollaan, olen jo tietoisesti yrittänyt/halunnut unohtaa kaiken ikävän. Reilun viikon päästä tulee 6kk leikkauksesta ja bmi on tällä hetkellä n.27 eli se piristää mieltä!

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009

Viesti kirjoittaja Bulla65 La Toukokuu 29, 2010 9:31 pm

Douniainen, luin kaikki aiemmin kirjoittamasi viestit ja sinulla on totta tosiaan ollut jos vaikka mitä ongelmia ihan alusta asti, joten helpolla et ole päässyt. Minua kiinnostaa kovasti myös nämä ei niin onnistuneet -tarinat, joten on todella hyvä, että näistä huonoistakin kokemuksista kerrotaan avoimesti.

Nyt minua kiinnostaisi tietää, millaisia kipuja ja ongelmia sulla on nyt, kahden kuukauden jälkeen leikkauksesta? Toipumis- ja totutteluvaihe alkaa olla takanapäin ja elämän kuuluisi kai olla suht normaalia tuossa vaiheessa.

Tikrustiinallahan oli komplikaationa leikkauksen jälkeen ruokatorven ahtautuminen ja se aiheutti ongelmia - olisikohan sullakin kyse siitä? Tikrustiina kertoi tavatessamme, että sitten sen jälkeen kun se ahtauma avattiin, elämä alkoi hymyilemään.

Olet kertonut noissa viesteissäsi, että olet erityisen kipuherkkä ihminen ja huonojen kokemusten vuoksi et suostu menemään enää toistamiseen vatsalaukun tähystykseen. Voisitko ajatella, että menisit siihen vatsalaukun tähystykseen jos se tehtäsiin sulle nukutuksessa? Silloin et kokisi sitä kipua uudelleen ja mahdollinen ongelman aiheuttaja saataisiin selville ja korjatuksi. Et sinä noinkaan voi elää, pakkohan tuohon on tulla joku ratkaisu.

Mites sulla on muuten sujunut tuo painonpudotus, paljonko painosi on pudonnut tuon kahden kuukauden aikana? Niin ja oliko sulle tehty sleeve vai ohitusleikkaus?
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja douniainen Su Toukokuu 30, 2010 4:52 am

Bulla65;

Ongelma on siis siinä etten saa juoduksi taikka syödyksi tarpeeksi paljon.
Pahinpina päivinä saan juoduksi 5dl ja syötyä 4krt/vrk.
Tosin noin 1-1,5dl maksimissaan ja silloin on niin täyteläinen (ähky että sattuu eli ei kannata ahtaa liikaa...)

Ruoka on mössättävä suussa niin kuin "lehmä märehtien suussa monen monta kertaa" eli koostumukseltaan ns;jauhoksi että saan sen ales.
Tosin todella pieniä annoksia ja aikaa vieden.

Kun nestettä en saa riittämiin niin siksi näen päivittäin niitä tähtiä ja päässä huippaa liiankin useasti.

Anemia on vielä viimeinen hb 109 eli rautaa popsitaan ja sekin voi
aiheuttaa osaltansa todella väsynyttä oloani.

Nesteinä menee vesi,mehu,piimä.
Hapolliset tekevät niin kamalan räjähdyksen rintojen väliin ettei kannata itseänsä kiusata.
Neste menee alas kanssa todella hitaasti ja välillä yksi pienikin kulaus tekee pahanolon tunteen, toisinaan ei niin pahan ja silloin voin saada hieman yli 1l päivässä alas ,mutta sitä en saa edes päivittäin.
Todella helposti tulee röyhyjä ja kukomis refleksi joka välillä johtaa liman ja nesteen kukoomiseen..

Toisinaan on niin kamala jano että pääni sisällä ääni sanoo että juo nopeasti paljon että edes hetkeksi saisin janon loppumaan ja ei haittaisi vaikka oksentaisin sen sitten ylös.
Aika sairas ajattelu mutta ikinä en ole sitä tehnyt, jano on kamala pitkäaikaisena jos se ei sammu!

Tuoresalaattia en ole uskaltanut vielä kokoilla juuri tuon syömis ongelmani takia enkä koko lihaakaan.
Makkara ruokia en voi enää syödä ,sillä kun makkaran jauhaa suussansa ns;jauhoksi niin sen maku on niin eltaantunut rasva joka pyörii suussani. ei pysty.
(miehenikin on kokoillut makkaran jauhamisen jauhoksi suussa ja sonoi että se on aivan erinlainen kun äkkisyöminen, eli hänkään ei pitänyt mausta!)
Jos ruoka on raskasta taikka liian makeaa niin en pysty syömään eli kukomis ja oksennus.
Kananmuna ei mene alas paistettuna , keitettynä vaan valkuainen , jää kurkkuun.
Taikka jos on liian mausteinen ruoka niin ei uppoa alas.

Nyt minun pitää kokeilla kk jos juomiseen auttaa pillillä juominen,
ja sitä mietitään ensikuussa että mitä sitten?!

Kyllä voisin mennä nukutuksessa tähystykseen muuten en.

Leikkauksen jälkeen ihollenikin (todella isohkoja kohtia mahaan ja huulieni yläpuolelle) on nyt tullut valitettavasti pikmenttihäiriöitä ja valitettavasti nehän ovat pysyviä ja naamassani ne oikeati hävettävät kun en voi piilottaa niitä keneltäkään.

En tiedä mitä tarkalleen nyt on mennyt alespäin koska oma vaakani on rikki mutta tän kuun alussa oli mennyt nyt 2kk leikkauksesta -10kg.

Ennen käytin vaatekokoa 58/60 ja nyt housut on 52 ja paidat 48.

Kyllähän voisin mennä tähystykseen jos se tehtäisiin nukutuksessa ja aijon itse ehdottaa sitä ensi kuussa lääkärille, jos en saa nukutusta niin en meni.

douniainen

Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 08.02.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be Su Toukokuu 30, 2010 7:01 am

Minä en tiedä mistään vielä mitään, mutta ajattelin omaa, joskus loputtoman tuntuvaa janoani lääkkeistä johtuen ja silloin mulla auttaa jääpalojen imeskely. Suu on koko ajan kostea ja nielu - ja nesteen määräkin vähäinen.. kurjaa se janon tunne. :( Upeasti on paino tippunut ja vaatekoko pienennyt!

Tsemppiä! Toivottavasti saat unta tähystyksen ajaksi.
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Toukokuu 31, 2010 2:08 am

Tsemppiiiiiiiiiiiii Douniainen ja muutkin!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Heinä 29, 2010 2:25 am

Itselläni on nyt 2,5 kk leikkauksesta ja olen tyytyväinen! Juomisen kanssa saan tsempata, mutta nyt saan menemään 2 dl kahdella kulauksella peräkkäin. 1,5 l /vrk menee jo helposti, mutta pulloa mukana raahamalla ja käyttäen kaikki vesipisteet hyväkseni shoppausreissuilla saan reilun 2l /vrk menemään.

Painoa pudonnut leikkauksen jälkeen 13-14kg ja olen siihen tosi tyytyväinen. Makeaa herkuttelen edelleenkin päivittäin, määrät vaan minimaallisia. Ruokaa menee nyt 1 aikaisemman kerta-annoksen verran vuorokaudessa (siis aikaisemmin meni esim. 4 leivänpalaa kerralla ja herkut vielä päälle, nyt annoskoko 1 leipä/ruokailu ja olen ähky).

Kovasti saa tsempata sen suhteen ettei tule ängettyä makeaa vielä mahan täytteeksi kuten aikaisemmin. Makeanhimo onneksi on liki hävinnyt, joten enemmänkin kyse on vanhasta pahasta tavasta syödä ruuan jälkeen aina jotain makeaa. Sen kun vielä saa karsittua, niin eiköhän se painokin putoa mukavaan tahtiin tulevaisuudessakin.

Täytyy sanoa, että niin kovasti kun leikkausta kammosin (en kipuja enkä komplikaatioita vaan sitä mitä tämä elämääni rajoittaa) olen onnellinen siitä, että menin ja suosittelen kyllä muillekkin.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa