Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Omalääkäri leikkausta vastaan

+4
Tepa43
Tantta
kuutamo
mimmi20
8 posters

Siirry alas

Omalääkäri leikkausta vastaan Empty Omalääkäri leikkausta vastaan

Viesti kirjoittaja mimmi20 Pe Toukokuu 07, 2010 7:42 pm

BMIni on 42.3.
Olen pienestä pitäen ollut pullukka ja ajan mittaan vain paisunut. Mulla on myös DM2.
Kävin omanlääkärin luona muun asian takia ja kysyin tästä leikkauksesta.
No, sanoi että olen nuori ja kokeile ilman leikkausta kun täytyy kokeilla lääkkeetkin ensin.
Kirjoitti kuitenkin lähetteen ravterapeutille.
Pari kertaa olen saanut kiloja pois, mutta takaisin ne tulee tuplana. En kestä. Tahdon normaali painoon! :(

Miksi lääkäri on leikkausta vastaan vaikka olen näin hirveän näköinen?

mimmi20

Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 27.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Omalääkäri leikkausta vastaan Empty Vs: Omalääkäri leikkausta vastaan

Viesti kirjoittaja kuutamo Pe Toukokuu 07, 2010 10:45 pm

Minkä ikäinen olet? On totta, että vaatimuksena taitaa olla, että kaikki konstit ensin kokeillaan ja leikkaus on sitten se viimeinen keino. Olen ollut myös lapsesta asti lihava, mutta mulla on nyt ikää yli neljän kymmenen.

edit..siis olet 20? Niccisi mukaan.

kuutamo

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 21.04.2009

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Toukokuu 07, 2010 11:01 pm

Mita ma olen naita juttuja ja lehtia lukenut, niin tuntuis silta, etta sun BMI ei valttamatta olis "tarpeeksi iso", jotta paasisit julkisen sektorin leikkaukseen kovinkaan helposti.
Ika on tietysti myos yksi arviointitekija, haluaavat, etta ensin koetellaan kaikki muut keinot, ennenkuin lahdetaan anatomiaa muuttamaan.
Vaikea kysymys kaikenkaikkiaan, olen ymmartanyt, etta Suomessa on kovin tarkkaa tama priorisointi talla eraa.
Olisko sun mahdollista menna yksityiselle leikattavakisi?
Toivon sulle onnea matkaan.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja mimmi20 Pe Toukokuu 07, 2010 11:37 pm

Oon 20v.
En ole katsonu yksityisen hintoja, mutta tuskin halpaa olisi eikä ole varaa.
Turhauttavaa.

mimmi20

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Toukokuu 08, 2010 12:21 pm

Tsemppiiii mimmi20!

Pääasia on että heräät tähän painoasiaan jo nuorena..........
Ja teet sille JOTAIN??

Toivon, että pääset tähän operaatioon tuo jojoilu on niiiiin tuttua!

JOS sitä ei enää olisi!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Laihduttava La Toukokuu 08, 2010 5:27 pm

Mä taas luulen, että kyse ei ole Bmi:stä, vaan ennemminkin iästä. Mulla itsellä oli bmi 42, kun sain eka lähetteen eteenpäin ja aika lailla ilman mutinoita. Ja ainakin se lääkäri painotti enemmänkin sitä, että olin jo 15 vuotta painon kanssa taistellut, sekä tuloksen kera että tuloksetta. Plus katsoi että suvussa tulee perintönä kaikki liikalihavuuteen liittyvät oheissairaudet.

Eli mä ainakin itse ajattelen, että 20-vuotiaana ei ole vielä ihan kaikkia keinoja ehtinyt yrittää. Ja ehkä se, että tosiaan siinä iässä ei välttämättä kannata ihan vielä mennä sitä anatomiaa muuttamaan.

Itsekin olen mielestäni melko nuori leikattavaksi, vaikka mulla kuitenkin tulee 32 tänä vuonna mittariin. Toisaalta tuntuu, että jos mut olisi leikattu esim. 10 vuotta sitten, olisi monta painomurhetta jäänyt pois. Mutta toisaalta ne taas ovat kasvattaneet mut tähän (sekä henkisesti että fyysisesti *nauru*), niin että olen henkisesti valmis leikattavaksi ja osaan arvostaa sitä. Tietäen etten ilman sitä tule koskaan saavuttamaan normaalipainoa tai ainakaan pysymään siinä. Vaan oikeasti tämä tulee olemaan se viimeinen oljenkorsi, kun muut keinot on yksinkertaisesti käytetty loppuun.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja mimmi20 La Toukokuu 08, 2010 7:07 pm

En taas ymmärrä sitä miksi odottaa ja kerätä lisäsairauksia. Polvet narisee jo ilkeesti ja suvussa on nivelrikkoa. Kalliimmaksi kai se tulee yhteiskunnalle kun joudutaan vaihtamaan niveliä, on poissaoloja töistä jne..

mimmi20

Viesti kirjoittaja Bulla65 Su Toukokuu 09, 2010 12:23 am

Suomessa on tällä hetkellä noin 40 000 lihavuusleikkauskriteerit täyttävää työikäistä ihmistä, joten on päivän selvää, että lihavuusleikkaukset eivät voi olla ensisijainen hoitomuoto lihavuuteen, niin ikävältä kun se meistä leikkaukseen pyrkijöistä tuntuukin. Kaikki konservatiiviset painonpudotuskeinot tulee olla käyty läpi ennen leikkaukseen pääsyä, pitää olla esim. näyttöä siitä, että on aiemmin pystynyt pudottamaan painoa kunnolla useita kymmeniäkin kiloja, ei vain mitään muutamia kiloja.

Takana tulee olla ohjattua/valvottua laihduttamista ryhmissä, esim. terveystoimen laihdutusryhmät, Painonvartijat tms. Myös lääkehoitoa kokeillaan sekä vähäkalorisia dieettejä esim. Nutrilett -tuotteita. Toki näissäkin asioissa on poikkeuksia, jotkut ovat voineet päästä leikkaukseen helpomminkin, mutta koska lihavuus on niin suuri ongelma Suomessa, on turha kenenkään ajatella, että nuo leikkaukseenpääsykriteerit ainakaan helpottuisivat tässä vuosien kuluessa, vaan kyllä niiden rajoja ennemmin kiristetään.

Ymmärrän kyllä tuskasi mimmi20 - itsekin olin sinun ikäisenä reilusti ylipainoinen ja tiedän, ettei se ole todellakaan mikään helppo asia nuorelle naiselle, elämän kun kuuluisi olla siinä iässä sitä onnellisinta ja ihaninta aikaa. Toivotan tsemppiä sulle, muista olla avoin myös muille mahdollisuuksille, älä anna lääkärin kielteisen pääsyn masentaa sua lisää, se tekee vaan lisää hallaa sulle itsellesi ja paino nousee entisestään, vaan mieti ihan tosissasi muita vaihtoehtoja ja ota vastaan kaikki muu apu, mitä voit saada laihtumiseen.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Luisfigo Su Toukokuu 09, 2010 1:05 am

Vaikka Bulla oletkin nuori, "tuhlaa" sen verran ja mene sellaisen lääkärin vastaanotolle joka itse leikkaa! Näin saat ainakin 100 prosenttisesti aidon mielipiteen. Itse näen, että on kurjaa, jos ensin joudut taiteilemaan elämäsi kanssa seuraavat yli parikymmentä vuotta, ennenkuin voit saada lähetteen leikkaukseen, niin on se hukkaan heitettyä elämää. Tosi on tietysti se, että laihdutusta pitää yrittää ensin monin keinoin, leikkaus ei ole oikotie! Itselläni on ollut se huonompi toipuminen ja näillä kokemuksilla täytyy sanoa, että jos nyt tarjottaisiin leikkausta, saattaa olla etten lähtisi koko lystiin! Eneilyn avulla lähti ruokahalut ja mieliteot ja siitä pääsi hiukan uusille urille jo ennen leikkausta, vaikeinta on, että ei liho takaisin! Se totta tosiaan vaatii elämäntapamuutoksen. Nyt leikattuna ja 4 kk aivan muissa maaimoissa huonojen kokemusten jälkeen olleena voin sanoa, että katson 10 kertaa mitä pistän suuhuni ja kuinka paljon. Kahvitassetti on nykyisin ruokalautaseni ei isompi!

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja haaho Su Toukokuu 09, 2010 4:42 am

Mitä nuorempana leikataan sen parempi. Aikuisuus on hyvä aloittaa normaalipainoisena, koska se oikeasti vaikuttaa siihen, mihin elämän suunta menee mm. itsetunnuon kautta. Tälläkin palstalla on ihmisiä, jotka ovat roikkuneet huonoissa suhteissa tai eivät ole löytäneet suhdetta lainkaan. Osa ei kehtaa käydä urheilemassa tai harrastaa painonsa takia. Mä ainakin toivon, ettei kenenkään tarvitsisi sitä häpeää tuntea päivääkään enempää kuin on pakko.

BMI ja ikäsi ovat leikkaukseen riittävät, sinulla on vain leikkausvastainen omalääkäri. Ravitsemusterapeutilta saat todennäköisesti ohjeita ja pääset tässä asiassasi alkuun. Hyvin todennäköisesti joudut tk:n laihdutusryhmään ensin, mutta älä luovuta. Matka voi olla pitkä, mutta lopussa kiitos seisoo.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: