Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vatsantähystys

+2
tigertytto
kuutamo
6 posters

Siirry alas

Vatsantähystys Empty Vatsantähystys

Viesti kirjoittaja kuutamo To Toukokuu 06, 2010 3:31 am

Kertoisitteko hieman kokemuksistanne tuosta tähystys asiasta.

Kuulin, että yksi leikkauskanditaatti oli luopunut leikkauksesta, koska pelkäsi tätä toimenpidettä niin paljon.

Itselläni ei niinkään pelota, mutta oksennusreaktio tulee herkästi ja olenkin miettinyt, käytetäänkö siinä jotakin ainetta, että helpottaa tuon asian suhteen.

kuutamo

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 21.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vatsantähystys Empty Vs: Vatsantähystys

Viesti kirjoittaja tigertytto To Toukokuu 06, 2010 3:39 am

Moiks Kuutamo
Minä kärsin myöskin tuosta oksentamisreaktiosta tosi helposti..esim jos hampaita pestessä työnnän harjan liian taakse niin alkaa yäkkäämään...ja minä pelkäsin juuri tästä syystä että mulle ei onnistuta tekemään tuota tähystystä..meinasin lähteä vielä odotustilasta karkuun kun kuuntelin mua ennen olevan tähystystä...mutta onneksi en lähtenyt...mulla ei käytetty mitään puudutteita ja se meni tosi hienosti kunhan muistaa sen neuvon mitä täälläkin on tolkutettu moneen otteeseen HENGITTELE RAUHASSA .Mä en jostain syystä osannu hengittää nenän kautta niin hengittelin sitten suun kautta(eipä noita vaihtoehtoja paljon muita jäänyt,kun en ole oppinut hengittämään korvillakaan*hymynaama*)

Älä turhia jännitä(tiedän että helppo täällä on näin sanoa)mutta mun mielipide on seuraava...tolla toimenpiteellä on mun mielestäni paljon pahempi maine kuin mitä se sitten olikaan.

Tsemppiä ja älä vaan edes ajattele että luopuisit leikkauksesta tähystyksen takia.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja kuutamo To Toukokuu 06, 2010 3:47 am

=)..kiitos tigertyttö.

En aio luopua, mutta siis on mahdollista käyttää jotain puudutetta?

kuutamo

Viesti kirjoittaja tigertytto To Toukokuu 06, 2010 4:25 am

Juuu kuulemma on ja kysyihän tuo lääkäri multakin että laitetaanko kun jännitin ja kerroin sen hänelle avoimesti..mutta mulla tuota kahvihammasta kolotti sen verran että en halunnut kun sitten olisi pitänyt odottaaa joitain tunteja ennen kuin olisi saanut laittaa mitäään kuonosta alas.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Vatsantähystys Empty oma kokemukseni

Viesti kirjoittaja Sanna77 To Toukokuu 06, 2010 1:13 pm

Jännitin aikakovasti menoa tähystykseen. Mulla tulee myös hampaita pestessä helposti yökkäys. En kuitenkaan halunnut puudutetta. Kaverillani oli laitettu puudutetta ja hän sanoi että hengittäminen oli vielä hankalempaa koska kurkku oli puutunut mutta yökkäily tuli ihan samalla lailla silti. Itse selvisin kohtuu hyvin yökkäilystä huolimatta kun kuuntelin vain hoitajaa joka kertoi koko ajan missä mennään ja yritin väkisin hengittää rauhallisesti yökkäilyistä huolimatta.

Ajattelin vain että tämä kestää 10 minuuttia mun elämästä ja kun tästä selviän saan haluamani elämän sillä ilman tätä ei leikkaukseen pääse. Nyt on lähete mennyt Peijakseen ja kutsua odottelen :)

Sanna77

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 27.11.2008

Viesti kirjoittaja kuutamo To Toukokuu 06, 2010 4:20 pm

Eli tuo puudutus on sitten aika hyödytön, varsinkin kun munkin on pakko henkittää suun kautta ja jos se vielä hankaloittaa henkitystä.

Miten se sitten on, että pukkaako ne itse sen "letkun" sinne vai pitääkö sitä niellä ite...mietin vain, miten sitä henkittää ja nielee samaan aikaan ja onko se letku kuinka paksu?

kuutamo

Viesti kirjoittaja Iris To Toukokuu 06, 2010 4:40 pm

Mun kurkku puudutettiin suihkeella eikä mulle jäänyt siitä negatiivista sanottavaa. En oikein huomannutkaan tai siis tuntenut kun letku oli jo mahassa. Potilaan tehtävä ei ole muuta kuin maata kyljellään ja hengittää rauhallisesti. Itsekkin huomasin yhdessä kohtaa kun oli vaikeempi olla ja kun oikein keskityin rauhallisuuteen niin heti helpotti. Eli kun monet ovat sanoneet että keskity rauhalliseen hengittämiseen niin kyllä se vaan pitää paikkansa. Niellä et voi joten kaikki mitä suusi erittää valuu poskesi alla olevaan paperiin (olethan kyljelläsi). Näin oli ainakin minulla.

Iris

Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 07.04.2010

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Toukokuu 07, 2010 7:03 pm

Mina en kylla kokenut sita puudutusta, suihke kurkkuun, mitenkaan hyodyttomaksi. Ei tarvinnut yokkia ollenkaan, eika mitaan ikavia tuntemuksia tuntunut. Jos jonain paivana on tarvetta, voin menna uudelleen tahystykseen ilman minkaanlaista pelkoa.
Mun piti pari kertaa niella itse, ja se oli sen takia, etta se laakari katsoi samalla siita ruudulta, etta mita siella nielussa tapahtuu kun nielen. Itse se sen letkun tyonsi sinne mahaan.
Koko homma oli ainakin minun kohdallani todella helppo ja nopea.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja kuutamo Pe Toukokuu 07, 2010 7:18 pm

Hei Tantta!

Kuinka kauan sen puuduksen jälkeen täytyy olla juomatta/syömättä ja voikohan kuitenkin tarvittavat aamulääkkeet ottaa?

kuutamo

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Toukokuu 07, 2010 10:53 pm

Heippa kuutamo,
Mulle se lekuri sanoi, etta aamulaakkeet sai ottaa viela pari tuntia ennen tahystysta. Syomatta ja juomatta piti tahystyksen jalkeen olla vaan niin kauan, etta tuntee taas mihin putkeen sita ruokaa/juomaa laittaa menemaan, ettei mee vaaraan kurkkuun. Ei siina muuta taikaa ollut.
Mulla se puudutuksen haihtuminen kesti alle tunnin ja taas oli lystia kun sai kahvia ja jotain purtavaa.
Me ollaan tietysti yksiloita ja olen kuullut, etta joillakin on ollut ongelmia ja ikavia tuntemuksia taman tahystyksen aikana. Painotan kuitenkin sita, etta koko toimenpide kaikkineen ei montaa minuuttia vie ja sen aikaa sita nyt istuu vaikka neulan paassa. Varsinkin kun tietaa, etta sitten on taas askelen lahempana sita tavoitetta, joka meilla kovasti lihavilla ihmisilla on hyvin korkealla, mutta varsin tavoitettavissa.
Mene vaan luottavaisin mielin tahystykseen ja pyyda puudutusta.
Onnea matkaan ja rento mieli mukaan. Jannittaminen tassakin asiassa on se pahin osa. Sita pelkaa automaattisesti sellaista mika on uutta ja outoa.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja kuutamo Pe Toukokuu 07, 2010 10:56 pm

=)..okei. Kiitos tiedosta Tantta.

kuutamo

Viesti kirjoittaja dunbar Su Toukokuu 09, 2010 12:42 am

Mulla puudutus oli tosi hyvä, mutta sen jälkeen kammottavaa, kun kuola valui. Juoksin suoraan kauppaan ostamaan nenäliinoja, jotta sain syljettyä kuolan siihen. En pystynyt nielemään ollenkaan noin puoleen tuntiin. Sen jälkeen pikkuhiljaa alkoi tunto palaamaan.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa