Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

taas kerran syömisestä

+2
suhmura
HippaHeikki
6 posters

Siirry alas

taas kerran syömisestä Empty taas kerran syömisestä

Viesti kirjoittaja HippaHeikki Su Toukokuu 02, 2010 11:33 pm

Elikkä keskiviikkona oli leikkaus ja nyt eletään siis sunnuntaita. Ihmetyksen aiheena tällä kertaa on syöminen ja tuntemukset leikkauksen jälkeen. Lukiessani näitä juttuja täältä, niin tuntuu aika monella olevan ongelmia ja tuntemuksia syömisen kanssa ja sen jälkeen. Ite oon syönyt suht normaalisti perjantaista lähtien (vähemmän ja sosemaista), ainoa ongelma on ollut vatsan lurina. Rav.terapeutin ohjeetkin ihmetyttivät kun sain ne nenän eteen, heti sais syödä leipää, juustoo, leikkelettä, kalaa, lihapullia jne. Itse kuvittelin että alkuun mennään nestedieetillä ja sitten soseruuilla, eli kaikki lukemani heitti häränpyllyä. Rupee pikkuhiljaa epäilyttämään että sain sairaalassa pelkkää valohoitoo :) Mitä jos en laihdukaan kun kerta syömisen kanssa ei ole ongelmia.

Onko muilla ollut samanmoisia "oireita"?

Tämmöstä taas tällä kertaa T:HippaHeikki
HippaHeikki
HippaHeikki

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 55
Registration date : 24.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

taas kerran syömisestä Empty Vs: taas kerran syömisestä

Viesti kirjoittaja suhmura Ma Toukokuu 03, 2010 12:29 am

Onneks olkoon leikkaus takana. Itselläni oli kanssa mahan lorinaa aika paljon leikkauksen jälkeen ja on vielä välillä nytkin ja leikkauksesta on nyt 3 kk. Saman lailla antoi ruokailuohjeet kyllä ja aika normaalisti pystyin syömään. Sairaalasta otin pari proteiini juomaa mukaan ja ne oli kyllä hyviä. Itselläni ainakin alkuun kaikki maitopohjaiset ruuat teki häijyä ja täytyi olla ihan täysin laktoosittomia. Nykyään menee jo hylatkin kunhan ei jatkuvasti. On laktoosivaivaa ennestään mutta korostui vielä leikkauksen jälkeen. Varsinkin se lorina mahassa lisääntyi jos ei ollut laktoositonta.
Elämä hymyilee ja itsetunto paranee sitä mukaan kun kilot tippuu. Nyt on tippunut vuoden alusta lähtien 25 kg ja senttejä mennyt sitäkin enemmän. Parasta mitä ikinä olen tehnyt itselleni!
suhmura
suhmura

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 27.07.2009

Viesti kirjoittaja haaho Ma Toukokuu 03, 2010 1:24 am

Onneks olkoon onnistuneesta leikkauksesta. Mä olen kyllä kanssa välillä miettinyt, että tekikö ne vain 5 pientä reikää mahaan, sen verran hyvin ruoka maistuu ja mitään pahoja oloja ei ole ollu koko aikana. Kyllä se paino putoaa, mutta ei tosiaankaan mitään hurjaa vauhtia. Pääasia kuitenkin on, että mä voin hyvin ja elän täysipainoista elämää. Ja siinä sivussa se paino sitten tippuu ja vuoden päästä pitäis suurin osa ylipainosta olla pois.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja lilli Ma Toukokuu 03, 2010 2:02 pm

Kyllä sitä lorinaa kuuluu mahasta----leikattu 28.04.10 minäki kyllä pystyn syömään hyvin ole ongelmaa siinä..soseet menee jo vaikka nestemäistä käskettiin syödä...monesti päiväsä tietenkin... nyt alkaa vatsan turvotus vähenemään ei ole ilmaa niin paljoa enää...onneks...mut alkaa tympäseen kun ei voi nukkuma asentoa vaihtaa yöllä kylelleen..käy kipeetä...kai se kuuluu asiaan tuoki.
lilli
lilli

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 05.01.2010

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Toukokuu 03, 2010 9:36 pm

Kylla sita laihtuu tuon leikkauksen jalkeen, vaikka mulla on edelleen se tunne, etta kirurgi on tehnyt jotain vaarin kun syoda voin mita vaan ja ihan tarpeeksi. Ehkapa se on siina, etta nyt sita syo niinkuin normaalit ihmiset, ekan kerran elamassaan....
Kaikenlaiset lorinat ja kummalliset tuntemukset on ihan asiaankuuluvia ja haviaa pikkuhiljaa.
Onnea jatkoon teille kaikille.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja musti0205 Ma Toukokuu 03, 2010 11:54 pm

Jep minulle ei mennyt muuta kuin soseutettua 1,5kk muuten tuli takaisin
ei kuitenkaan ruoka vaan limaa,nyt alkaa jo ruisleipä mennä hyvin alas
2-3palaa eikä enenpää muki kaffeeta joskus jää juomata ruokalus menee enempi aikaa pikku hiljaa pitää näriä välillä pitää oikasta penkille onneksi on penkki sitten saan taas menee piimää päälle banaania otan välipalaksi
viiliä otan aamulla laitan lisäksi ruislesettä se pitää kolme tuntia
Iloista kesän odotusta musti
musti0205
musti0205

Viestien lukumäärä : 44
Registration date : 25.08.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun