Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

AnnikaK Esittäyty

+3
ritu
kinuski
AnnikaK
7 posters

Siirry alas

AnnikaK Esittäyty Empty AnnikaK Esittäyty

Viesti kirjoittaja AnnikaK Pe Huhti 30, 2010 4:27 am

Mistäköhän sitä alottaisi...

Elikka 22v nuori nainen Tampereen suunnilta joka on jo 15v kamppaillu ylipainoa vastaan. Tuloksetta.

1.5 vuoden mietinnän jälkee päätin että haluan laihdutusleikkaukseen jos vaan pääsen sinne. Kaikki muut keinot ovat käytetty. Sekä terveelliset että epäterveelliset tavat.

19.4 Menin omalääkärille terveyskeskukseen.. ylläri että otti minut vastaan myöhässä ja mulle oli alunperin varattu tähän aikaa 20min.
Juteltiin siinä hetken aikaa ja se lääkäri käski ottaa ajan hoitajalle että kattovat mun painon ja verenpaineen. Sit oli niiku melkee isku perseelle ja heippa ku tulee seuraava potilas. Tulipa sellanen olo että minun asioista välitetään.

26.4 Menin hoitajalle ja jonkun aikaa siinä keskusteltiin miten iso muutos tulee ja itse myönsi ettei ihan hirveesti tiedä vielä kyseisestä leikkauksesta mutta oli kiinnostunut kuulemaan siitä ja mun serkun tarinan joka kävi leikkauksessa viime vuonna.
Sitten oli verenpaineen aika. Pari kertaa kokeiltiin vasemmasta kädestä ilman tulosta ja sitten sillä ns. vanhan ajan vehkeellä mutta vieläkin ilman tulosta. 3. kerralla oikeasta kädestä sitten sai tulokset. 149/98. Hieman koholla.

Sen jälkeen tuli H-hetki ja piti mennä vaa´alle. Saatiin tulos ja meni hetki ennenkun tajusin sen itse. Sitten kun ymmärsin asian niin aloin itkemään. Olen 177cm pitkä ja painan 200.6KG!!!!! tsiisus.... en odottanu ihan noin kovia tuloksia mutta herätti kyl aika hyvin. Omalääkäri sano että jos BMI on yli 60 leikkausta ei tehdä ja mun BMI on 64. seuraava käynti hoitajalla on 12.5 ja sitä ennen pitää mennä labraan niin saa verikokeet

29.4 Sain ravitsemusterapeutille ajan ja siellä hurahtikin sitten melkeen 2h. Jouduin täyttään ruokapäiväkirjaa 3 päivän ajan ja niinhän mä sitten tein. Oli tosi mukava ja ymmärtäväinen täti. Ihana tapaus. Ei syyllistäny ko olen näin iso ja ihan suoraan kerroin sille kaikki mitä olen tehny ja miten syöny ja miksi. Loppupeleissä tultiin siihen tulokseen että alotan ENE-dietin maanantaina. (vapun takia lykkäsin maanantaille) minim. 2vkoa koska he haluavat nähdä että pystyn siihen koska ennen leikkaustakin pitää olla. Jos verikokeissä ei näy mitään ja ENE menee hyvin ja saan painon ees vähän putoamaan niin sitten kuulemma lähtee lähete kirurgille.

Onko muut joutunu ENE-dietille niinku minä? Ennenkun saa sen varsinaisen lähetteen?

Sovittiin ravitsemusteraputin kanssa soittoaika 17.5 ja menen käymään siellä kesäkuussa taas ja vertaillaa painoa sun muuta mukavaa :)

Meitsi menee nukkumaan ja huomenna vapun viettoon!
Ihanaa ja railakasta vappua arvon väki!!

Palailen taas kertomaan miten ENE-kuuri sujuu!

-AnnikaK

AnnikaK

Viestien lukumäärä : 67
Ikä : 36
Registration date : 13.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnikaK Esittäyty Empty Vs: AnnikaK Esittäyty

Viesti kirjoittaja kinuski Pe Huhti 30, 2010 12:48 pm

Täällä eneillän edelleen..yhdeksäsviikko lähti..
Täytyy sanoa et juuri nyt tekee tiukkaa, jos ajattelee viikkoja taaksepäin ni aika menee tosi nopeesti. Ekat 3-5 päivää kun jaksaa kestää "nälkää" ni helpottaa.
ostin kaikki mahdolliset maut pusseista ja itselleni maistuu parhaiten kylmät,nutradietin ananas,päärynä ja nutrileteistä suklaa ja mansikka.
lisäksi syön porkkanoita 200g ja luumutomaatteja 250g/päivä.
painoa tippunut nyt 13,5kg

Minut siis ohjaattiin myös ensin ene-ryhmään ennenkuin saan mahdollisesti
lähetteen. Aijon eneillä 12 vko ja siitä yrittää siirtyä pehmoeneilyyn eli 1200kcl/päivä. Haluan kuitenkin edelleen leikkaukseen jotta en palaisi takaisin jojoilmiöön.

Tsemppiä eneilyyn.. kyllä sen kestää;))) vaikka kaikki nämä kevään juhlat painavatkin päälle!
kinuski

kinuski

Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 22.04.2010

Viesti kirjoittaja ritu Pe Huhti 30, 2010 1:21 pm

Moi Annika K. Ensin tervetuloa kun luin tuota sinun kertomusta niin mietin että miksi siirtää sitä loppuelämän muutosta Maanantaille Vapun takia miksi et sitä aloita heti kannattaakos sitä mässäystä jatkaa, tietysti itsekkin mietin että siirrän elämäntapa muutostani juhlapyhien yli silloin 1.1.08 mutta onneksi tulin siihen tulokseen että miksi siirtää jos joka juhlan takia siirtää niin saan siirtää sitä koko loppuelämäni joka ei olisi silloisessani painopssani ollut pitkä (todennköisesti en tätäkään päivää olisi nähnyt) vaan aloitin silloin 1.1.08 ja olen siitä onnellinen nyt. Marraskuisen leikkauksen jälkeen olen laihtunut yhteensä tosi ison ihmisen verran ja nyt voin odottaa myös tulevaa vanhuutta tietoisena että se on myös minulla mahdollinen.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja dunbar Su Toukokuu 02, 2010 6:06 pm

Tsemppiä eneilyyn AnnikaK. Mä ainakin ymmärrän tuon enen siirtämisen vapun jälkeen, koska jos olosuhteet tukee ensimmäisiä hankalia päiviä, se onnistuu mahdollisesti paremmin...

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja AnnikaK Su Toukokuu 02, 2010 8:12 pm

Vaikka siirsinkin eneilyn maanantaille niin en kumminkaan mässäilly vaikka oltiin mökillä ja oli kaiken maailman grillikylkee sun muuta tarjolla. Alkoholia oli tarjolla ja sitä meni jonkun verran myönnetään. Arki alkaa taas maanantaina ja haluan normi rytmiin sovittaa eneilyn ilman suurempia houkutuksia niin kun vappukin olisi ollut.. Älkää ymmärtääkö väärin tota alkoholijuttua ei se tärkeämpi ole mulle mutta halusin vielä rentoutua ja nyt ko sen tein alkaa tiukkaa kuria ja kuuria. Kaikki ihmiset ympärilla tukemassa :) ja onneksi niin. ja vaikka mietin nyt että oisin voinu aloittaa eneilyn ennen vappua mutta ihan iloinen olen vaikka tän ratkaisun teinkin.Jossain vaiheessa laitan tänne miten on mennyt ja miten siellä hoitajalla meni. :) Kiitos kaikille kannustuksesta!! Jaksaa taas mennä eteenpäin!! Oikein hyvää kesän odottelua

-AnnikaK

AnnikaK

Viesti kirjoittaja Tepa43 Su Toukokuu 02, 2010 8:35 pm

Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Sun turvallisuutesi takia sinä joudut pudottaa etukäteen paljon painoo..leikkaus on on hankala toimen pide jos leikattava on suuri!(muutenkin se on)

Isosti onnee eneilyyn!
Muista juoda ainakin se 2litraa VETTÄ jokapäivä!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja AnnikaK Ma Toukokuu 03, 2010 3:28 am

Kiitos Tepa!!

Sitten ku lääkäri huomaa painon alkavan laskeen niin ja saadaan ees lähelle 60 mun BMI.n niin saan lähetteen ellei kokeissa sit ilmene jotain mikä voisi estää sen. Prosessi niin pitkä niin vielä ei tarvi saada alle BMI alle 60 koska mulla on siinä vielä paljon aikaa pudottaa painoa. mullaki on se ongelma että saan kyllä sen painon putoamaan mutta bumerangina takas. Jos ei muuta niin pidentää eneilyä sitten. Onko se muuten kuinka "turvallista" jatkaa sitä pidempään? kuinka kauan sitä voi jatkaa ettei keho kärsi? Onhan siinä kaikki tarvittavat kuulemma mutta kuinka kauan aikaa keho pärjää sillä?

Juon kuulemma liikaa vettä jo nyt niin se 2 litraa ei tuota ongelmaa :)

AnnikaK

Viesti kirjoittaja AnnikaK Ti Toukokuu 11, 2010 12:32 am

heipä hei taas...

3.5 alko sitten ene dietti.
Aamulla pienellä kauhulla aloin keittään kanan makuista soppaa itselleni ja pilkkon kasviksia. Ensimmäisen lusikallisen kun kauho naamariin nii perskules... eihän se ollukaan pahaa niiku moni väittää. hyvin meni alas. nyt ollu yli viikon soppakuurilla ja alkaa vähän maistuun puulle mutta ei kauaa enään. Mulla on menny max 4 pussia päivässä. ravitsemusterapeutti sano et ison kokoni takia saan syödä 6 pussia. mutta ihan hyvä näin. Kasviksia popsin ja joskus keitän ne ja joskus paistan. toki ilman mitään öljyä. keskiviikkona on hoitajalle aika ja punnitus taas. tänään kävin labrassa ja sydänfilmikin otettiin. Nälän tunnetta ei ole ollut ja jos on ollut niin kello ollu jo niin paljon että saa taas syödä. pyrkiny etten söisi enään 1900 jälkeen että sen jälkeen aika lailla vesilinjalla. väsymystäkään ei ole ollut mistä ravitsemusterapeutti vähän varotteli. eipä pahemmin ole mitään mielihalujakaan ollu. joskus joo mut kenellä ei tulisi.
olen pysyny pelkällä soppakuurilla että en ole popsinu patukoita tai muita tuotteita.

keskiviikkona jännitetään että miten on menny :)

-AnnikaK

AnnikaK

Viesti kirjoittaja haaho Ti Toukokuu 11, 2010 2:53 am

Hieno homma Annika! Tsemppiä!

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Toukokuu 11, 2010 2:25 pm

Upeaa Annika! Uskon, että luvassa on mukava yllätys kun menet sinne punnitukseen :). On varmasti mennyt useampi kilo pois, koska yleensä ekalla laihdutusviikolla pudotus on suurin, koska silloin kehosta poistuu rasvan lisäksi myös paljon ylimäääräisiä nesteitä. Minäkin olen "eneillyt" hieman tässä parin viikon aikana, korvannut siis osan aterioista pussikeitoilla ja niillä "pirtelöillä" vai mitä ne ovat. Olen kyllä syönyt tavallistakin ruokaa, mutta jättänyt herkut vähemmälle. Painoa on mennyt vajaassa parissa viikossa pois 2 kg ja olen ihan tyytyväinen :). Kerrohan sitten taas kuulumisia Annika kun olet käynyt siellä punnituksessa ja tsemppiä jatkoon!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Toukokuu 11, 2010 6:13 pm

Syöt vaan neljä pussia ....jos ne on nutrilettiä niin 5 pussii tarttis syödä jottaa saat kaiken tarvitsemas!
Mut jos ooot vaan sen 4 viikkoo niin ei kai siinä vielä puutos tiloja ehdi tulla!

Tsemppiiii kovasti ja muista JUODA SE 2 LITRAAAA!
Tepa43
Tepa43

Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja AnnikaK Ti Toukokuu 11, 2010 6:55 pm

Emmä ole nyt kun 2 viikkoa enellä koska ne haluaa varmuuden että pystyn olemaan sitten ennen leikkausta tarvittavan ajan ilman lipsahduksia. Huomenna se hoitaja aika ja katotaan verikokeiden tulokset ja kävin sydänfilmissäkin. tulis se huominen nopeesti. Ekaa kertaa oikeesti haluan vaa´alle. outo tunne :D aina ennen halunnu välttää sen. Ajattelin tehdä samoin ku sinä Bulla että osan aterioista korvaa keitolla. sit ku miettii ennen leikkausta niin ei tavi välttämättä olla niin kauan enellä. Aurinkokin paistaa ja nyt on hyvä olla. Näyttösuunnitelma pukkaa päälle ja ressaa mut eiköhän se siitä :) Ootte aivan mahtavia!!!

-Annika

AnnikaK

Viesti kirjoittaja AnnikaK To Toukokuu 13, 2010 9:34 pm

Kävin hoitajalla. Katottiin ne verikokeiden tulokset ja ns. huonot rasvat oli vähän koholla mutta kaikki muut oli kunnossa. Sydänfilmissäkään ei ollu mitään. onneksi. sit mentiin vaa´alle ja alle viikossa oli painoa pudonnu 2kg ja olen niin onnellinen!! 200.6kg oli ja nyt 198.5kg. viikon jatkan eneilyä ja ravitsemusterapeutti soittaa 20.5.. seuraava aika hoitajalle ens kuun puolivälissä kolmea päivää ennen ravitsemusterapeutin aikaa. ja sen jälkeen saan vissiin sen lähetteen eteenpäin. Lääkäri sano että jos kaikki menee hyvin niin saan lähetteen ja kaikki on menny loistavasti!!

-Annika

AnnikaK

Viesti kirjoittaja Bulla65 To Toukokuu 13, 2010 10:36 pm

Voi kuinka kivaa Annika, tuo jos mikä kannustaa sua jatkamaan, hieno saavutus! Ja eiks oo ihanaa, kun paino alkaa eri numerolla :))). Tsemppiä!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Toukokuu 13, 2010 11:50 pm

Siitä se lähteeeeeeeee se HYVÄ alamäki!
Tepa43
Tepa43