Nutrilettkuuri
5 posters
Sivu 1 / 1
Nutrilettkuuri
Kertokaas voinko koskaan kuvitellakaan meneväni leikkaukseen, koska en kykene nielemään noita ENE-litkuja? Peijaksessa leikkauksessa olleet ovat kertoneet, että ennen leikkausta on joutunut eneilemään vähintään kuukauden. Nutriletit ovat kauhean jauhoisia ja en ole koskaan kyennyt oikein syömään sosekeittoja. Normaalia ruokaa muussattuna kyllä menee ja esim lihaliemi.
Olen kriisissä tämän asian vuoksi. Olisin nyt aloittanut Nutrilettkuurin, mutta ei se onnistu...
Olen kriisissä tämän asian vuoksi. Olisin nyt aloittanut Nutrilettkuurin, mutta ei se onnistu...
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Nutrilettkuuri
Mut leikattiin Peijaksessa 11/-08.Enkä mä käyttänyt mitään nutrilettejä. Pudotin painoa painonvartioiden ruokavaliolla ja kuntosalilla käyden. Sanoivat siellä, että 10% painonpudotus olisi hyvä ennen leikkausta. Painoin elokuussa 132kg ja leikkaukseen mennessä 123kg. tsemppiä sulle. T: Jasmu
Jasmu- Viestien lukumäärä : 1
Ikä : 66
Registration date : 10.10.2008
Vs: Nutrilettkuuri
Juu ei oo pakko noita nutraus pusseja käyttää homman voi tehä ihan kotikonstein joko tavallisell sapuskall tai sitte vaikka karppaamalla (vähä hiilihydraattinen ruoka valio).
Tarkotushan on saada rasva pois sisäelinten ympäriltä ihan sen takii et leikkaus on turvallisempi ja helpompi suorittaa.
Tarkotushan on saada rasva pois sisäelinten ympäriltä ihan sen takii et leikkaus on turvallisempi ja helpompi suorittaa.
möhrötti- Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008
Kiitos tiedosta!
Kyllä se tavallisella ruualla onnistuu... siis laihduttaminen
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Vs: Nutrilettkuuri
dunbar kirjoitti:Kertokaas voinko koskaan kuvitellakaan meneväni leikkaukseen, koska en kykene nielemään noita ENE-litkuja? Peijaksessa leikkauksessa olleet ovat kertoneet, että ennen leikkausta on joutunut eneilemään vähintään kuukauden. Nutriletit ovat kauhean jauhoisia ja en ole koskaan kyennyt oikein syömään sosekeittoja. Normaalia ruokaa muussattuna kyllä menee ja esim lihaliemi.
Niitä ene-"litkuja" voi tehdä itsekin, mutta siinä on se ongelma, että ei saa välttämättä kaikkia ravintoaineita, joita tarvitsisi, kun itse tekee. Ns. Nutrileteissä on laskettu oikeat määrät ravintoaineita ja sitten lisätty ne, mitä ei siitä litkusta saa.
Milla-Riikka- Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 25.02.2009
nutrilett, onko pakko?
Mahani ei siedä soijaproteiinia missään muodossa ja odotan kauhulla sitä että joudunko pakosti ennen sleeve-leikkausta nutrilett-kuurille. Tuleeko se ihan kaikille ? Mun bmi on "vain" 33 mutta pahat oheissairaudet, selkä- ja jalkakivut, metab.oireyhtymä, ja verenpaine. Epäilen etten pääsekään Peijakseen, kun olen liian "LAIHA"! Mutta sanoin että kyllä ne vaaditut 2 bmi-pykälää saan nopeesti nousemaan, jos siitä on kiinni, eli täytyykö nyt sitten lihottaa siinä pelossa etten pääsekään? Ja kuinka kauan on yleinen odotusaika leikkaukseen? KÄvin yksityisesti eräällä Peijaksen lääkärillä, kaikki alkoi siitä kun olin menossa rasvaimuun, mutta sitä ei tehty, koska kuulema suurin osa läskiä on vatsaontelossa, olen ns. omenavartalo eli pallomaha.-tosin roikkuu pahasti ainaisen jojoilun takia.Eli plast.kirurgi oli rehellinen ja sanoi ettei kannata rasvaimua jollen ensin laihdu ja paljon, ja näin tulin tähän hommaan mukaan. Pelottaa kyllä koko leikkaus, varsinkin kun on vatsavaivoja jo ennestäänkin, taipumus mahakatarriin ja -haavaan. Letkun nielentä on tehty 7 krt. Kaikki laihd. lääkkeet kokeiltu, ei tulosta. Sekä ns. normaalit muut keinot:painonvartijat (3 krt, aina tuli takaisin korkojen kanssa), karppaus, paasto, ym. Nyt vaihdevuosi-iässä paino nousee koko ajan kuin raketti, jopa Reductil 15 mg-käytön aikana. Liikun kyllä minkä selkäkivuiltani pystyn. Kaikki info tervetullutta. Jos en laihdu on diabetes kohta ja liikuntakyky mennyt. Tämä on viimeinen keino, minulle on tehty 1986 happohermojen salpaus-leikkaus mahaan, joten kiinnikkeitä on, sekä 3 krt laparoskopia. Onko nämä kiinnikkeet este sleevelle?Lääkäri vakuutti että kyllä niistä selvitään...Minulle tämä ei ole niinkään ulkonäkö- kuin terveysasia. Selkälääkärini jaksavat huomautella painostani, ja kipuni ovat sitä luokkaa etten pysty kuin makaamaan sängyssä 90 % ajasta, työkyvytt.eläkkeellä selän takia.
isomahamamma- Viestien lukumäärä : 36
Registration date : 26.02.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa