Ylävatsan uä
+2
Tikrustiina75
miranta
6 posters
Sivu 1 / 1
Ylävatsan uä
Pitääkö ylävatsan ulraäänessä olla 12 tuntia syömättä? Ohjeet oli niin hatarat mitkä kotiin sain.
Ja kestääkö tutkimus kauan?
Ja kestääkö tutkimus kauan?
miranta- Viestien lukumäärä : 48
Registration date : 07.03.2010
Vs: Ylävatsan uä
Itse olin sen 10 tuntia syömättä koska tehtiin aamulla. Ja muistaakseni tutkimus kesti 10-15 min. Siinähän vaan katsotaan sappirakkoa että löytyykö kiviä ja itseltäni löytyi.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Ok, kiitti.
Hei miranta.
Olen menossa OYS uä,ja ohjeet ovat seuraavat.
Uä:ssä tutkitaan verisuonia,tai mm.maksa,sappirakko,munuaiset,virtsarakko,haima ja perna.
Ennen tutkimusta pitää olla vähintään 4 tuntia syömättä,juomatta,tupakoimatta ja purukumia purematta.Suuta voi kostuttaa,ja aamulääkkeet ottaa pienen vesimäärän kanssa.Jos on tablettihoitoinen diabetes jättäkää sokerilääkkeet ottamatta.Mikäli on insuliinihoitoinen diabetes,huomioikaa syömättä,ja juomatta olo pistäessänne.
ENNEN TUTKIMUSTA VÄHINTÄÄN 2 TUNTIA VIRTSAAMATTA.Tutkimusta ei voida suorittaa luotettavasti,mikäli rakko on tyhjä.
Tällaiset ohjeet sain perjantaita varten.
Olen menossa OYS uä,ja ohjeet ovat seuraavat.
Uä:ssä tutkitaan verisuonia,tai mm.maksa,sappirakko,munuaiset,virtsarakko,haima ja perna.
Ennen tutkimusta pitää olla vähintään 4 tuntia syömättä,juomatta,tupakoimatta ja purukumia purematta.Suuta voi kostuttaa,ja aamulääkkeet ottaa pienen vesimäärän kanssa.Jos on tablettihoitoinen diabetes jättäkää sokerilääkkeet ottamatta.Mikäli on insuliinihoitoinen diabetes,huomioikaa syömättä,ja juomatta olo pistäessänne.
ENNEN TUTKIMUSTA VÄHINTÄÄN 2 TUNTIA VIRTSAAMATTA.Tutkimusta ei voida suorittaa luotettavasti,mikäli rakko on tyhjä.
Tällaiset ohjeet sain perjantaita varten.
pirskatti- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 02.01.2010
Ei ainakaan täällä Yläsavossa ole mitään rajoitteita maksan ultraan ei ainakaan mulle sanottu ja kai se onnistui kun menin suoraan syönnin jälkeen (syötiinkin kunnolla seisovasta pöydästä) kuvattavasti.
Pirskatti: miksi ne sulta siellä OYSssä kuvaavat munuaiset ja virtsarakon sillä eihän ne vaikuta mitenkään mahalaukunleikkaukseen ainakin virtsarakko on aika alhaalla (mietin), multa vain kartoitettiin maksan koko ettei se haittaa leikkausta ja samalla löytyi sappirakosta kiviä jotka nykyjään lepäävät kaatopaikalla.
Pirskatti: miksi ne sulta siellä OYSssä kuvaavat munuaiset ja virtsarakon sillä eihän ne vaikuta mitenkään mahalaukunleikkaukseen ainakin virtsarakko on aika alhaalla (mietin), multa vain kartoitettiin maksan koko ettei se haittaa leikkausta ja samalla löytyi sappirakosta kiviä jotka nykyjään lepäävät kaatopaikalla.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Moi Miranta! Minun piti olla 8h syömättä enne uä:tä. Ja löytyi sitten ne sappikivetkin jotka kuulema leikataan sitten joskus muulloin. Ja vain ylävatsaa ultrasivat Kys.siä varten. Nopeetaj a kivutonta oli tutkimus.
tummeli45- Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 03.03.2010
Jep. Joo ei mun ohjeissa kyllä lue noita mitä pirskatin ohjeissa on.
No olen syömättä ja juomatta mutta aamulääkkeet otan ja kusella käyn varmaan just ennen tutkimusta, meinaan kun kuitenkin jännitän, niin aina hätä :)
No olen syömättä ja juomatta mutta aamulääkkeet otan ja kusella käyn varmaan just ennen tutkimusta, meinaan kun kuitenkin jännitän, niin aina hätä :)
Mulle sanottiin, ettei sappirakkoa näe kunnolla jos on syönyt! Ja Satakunnassa onneksi otetaan se rakko samalla pois kin tehdään GBP!
Ei sit tartte mennä kahtakertaa leikeltäväksi.... no tuli 5 tähystysreijän sijasta 7 reikää kun se sappikin poistettiin!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Ei sit tartte mennä kahtakertaa leikeltäväksi.... no tuli 5 tähystysreijän sijasta 7 reikää kun se sappikin poistettiin!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa