Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

2Shy esittäytyy

5 posters

Siirry alas

2Shy esittäytyy Empty 2Shy esittäytyy

Viesti kirjoittaja 2Shy Ke Huhti 07, 2010 5:06 am

Olen 4kymppinen nainen Helsingistä. Ylipaino alkoi kerääntyä reilut kymmenen vuotta sitten, kun lopetin tupakanpolton ja ruoka alkoi maistua vähän liiankin hyvin. Vuorotyöt ja stressi vetivät piippuun ja soppa alkoikin olla valmis. Pari vuotta sitten aloitin kuntoremontin ja laihkarin, laihduinkin 30 kg. Väärindiagnosoidun diabetes II -lääkitys toi niistä yli 10 takaisin ja vei ison osan energiasta, elämänhalusta jne.. Ensimmäistä kertaa elämässäni polvet ovat alkaneet valittaa ja verenpaine on korkealla.

Näin tv-dokkarin laihdutusleikkauksista ja sen läpikäyneistä ihmisistä. Saman tien jotain napsahti kohdilleen ja aloin ottaa selvää eri vaihtoehdoista. Se oli onnenpotku, jonka kautta löysin teidät. Täältä olen saanut paljon tietoa, vinkkejä ja vastauksia todella yksityiskohtaisiin ja henkilökohtaisiinkin kysymyksiin. Kaunis kiitos siitä!

Nyt on edessä siis gbp - valitsin paikaksi Tallinnan, koska ei ole varaa leikkauttaa yksityisellä Suomessa eikä toisaalta ole kärsivällisyyttä odotella leikkausaikoja kunnallisella puolella. Konsultaatio on 23.4 ja leikkaus toivon mukaan toukokuun aikana. Nopeaa tahtia siis, mutta silti en malttaisi millään odottaa!!
2Shy
2Shy

Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 31.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

2Shy esittäytyy Empty Vs: 2Shy esittäytyy

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Huhti 08, 2010 12:12 am

Tsemppiä sulle ja kivaa kevättä .....pidän sulle peukkuja että kaikki menee hyvin!
Täältä tosiaan saa tietoo, minä ainakin olisin ollut ihan ulkona jos en olis tätä foorumii löytänyt! Aina kannattaa kysyä jos jokin askarruttaa....kyllä joku aina osaa vastata!

Tsemppiiiii
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Mix To Huhti 08, 2010 2:15 am

Hips,
Olisi kiva kuulla miten Tallinnassa sulla on mennyt.Itsekin ajattelin pikkasen että pitääkö mennä yksityiselle jonnekkin muualle kuin Suomeen.Mutta mulla pyörii mielessä vielä niin monta asiaa että mun on vielä selvitettävä itelleni mikä on se mulle oikea juttu. Eli mun kohdalla hiltaampi tahti on nyt tällä hetkellä paikallaan.

Mix

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 04.04.2010

Viesti kirjoittaja 2Shy To Huhti 08, 2010 4:10 pm

Kiitos tsempeistä!
Mun kohdalla tuo Tallinna painaa vaakakupissa myös siksi, että jos haluan lisääntyä niin alkaa olemaan viimeiset vuodet kyseessä. Tässä kilomäärässä raskaus ei onnistu ja leikkauksen jälkeenkin pitäisi kuulemma odotella 18-24kk ennen kuin saisi yrittää. Olisi ainakin paremmat mahdollisuudet.

Ajattelin mennä katsomaan molempia vaihtoehtoa eli käydä Taastavalla, jossa se leikkaus olisi avona ja siellä toisella, Aadamsonin (?) klinikalla, jossa leikkaus tehtäisiin tähystyksenä. Rahatilannekin ratkaisee osittain kumman valitsen.
2Shy
2Shy

Viesti kirjoittaja Tantta To Huhti 08, 2010 6:04 pm

Heippa 2Shy, tarkeinta on, ettta olet tehnyt paatoksen menna leikkaukseen. Itse kylla kannattaisin tuota tahystysleikkausta ennemmin kuin avoleikkausta. Toipuminen on paljon nopeampaa ja infektiovaara pienempi. Vahemman kipua ja vaivaa. Minut leikattiin tahystyksessa ja kun vertaan sita vuosikymmenia aiemmin tehtyyn avosappirakonpoistoon, niin kylla oli eroa kuin yolla ja paivalla.
Lykkya tyko vaan, toivotaan, etta paaset nopeasti leikkuuseen.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja lootus75 Pe Huhti 09, 2010 4:59 pm

miut leikattiin kunnallisella puolella onnistuneesti 6/08 ja selvisin normi sairaalapäivämaksuilla, ei ollut tarvetta lähteä tallinnaan vaikka sekin kiltämättä kävi mielessä kun sai kysellä tutkimustulosten perään jotka eivät tuntuneet siirtyvän sairaalasta toiseen ja kaikkiaan odotin leikkausta 2 vuotta kun nuo viivästykset lasketaan mukaan mutta nyt ei kaduta että menin leikkaukseen, olo on huomattavasti parempi kuin ennen leikkausta, vielä kun saisi vauvan niin olisin todella onnellinen.
lootus75
lootus75

Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Registration date : 21.09.2008

Viesti kirjoittaja 2Shy Su Huhti 11, 2010 8:06 pm

Onhan se rahoituksen järjestäminen vaikeaa, toivottavasti se onnistuu.
Ihan siltä varalta, että rahoitus + leikkaus onnistuisivat nopealla aikataululla, olen vetänyt viikon detox-dieettiä ja Nutrilettiä. Nyt on enemmän energiaa ja iho on heleä. Polvetkin tykkäävät ja kestävät taas kävelylenkkejä.

Jatkan Nutraamista 23.4 asti, jolloin toivottavasti saan tavata kummankin klinikan kirurgit ja saan enemmän tietoa eri vaihtoehdoista.
Toivo elää, että asia järjestyisi.
2Shy
2Shy

Viesti kirjoittaja 2Shy La Huhti 24, 2010 2:17 pm

Kävin tällä viikolla Tallinnassa juttelemassa Rein Adamsonin ja Priit Miidlan kanssa. Koko homma vaikutti sen verran asialliselta, että leikkauspäivä sovittiin saman tien.

Menen sisään maanantaina 24.5 kokeisiin ja leikkaus on seuraavana päivänä eli tiistaina. Siihen asti nutrailen. Sairaalakeikkaan pyydettiin varaamaan 6 päivää.

Tuon leikkauspäivän saaminen vaikutti todellakin sähköistävästi, nyt se on siis totta! Millään ei meinais jaksaa odotella, mutta onhan tässä hommaa.. kevätsiivous täytyy tehdä ja ikkunat, kaapit pestä ennen leikkausta.. eihän sitä tiedä jos vaikka olo on kovinkin halju sen jälkeen.

Rahoituskin onnistui.. Luulen, että tämä on yksi elämäni tärkeimmistä sijoituksista.

Perustan kohta aamukamman.. ;)
2Shy
2Shy

Viesti kirjoittaja Mix La Huhti 24, 2010 7:28 pm

Mahtavaa. Sehän ihan kohta.Kyllä se on oman elämän tärkein sijoitus.
Multa itseltä tuli paperit takas lekurille kun siinä ei oltu osoitettu että voin sitoutua laihtumiseen ja en ole ollut missään painonhallinta ryhmässä. Olenhan niissä ollut mutta en tuolla virallisilla puolilla ja muutenkin olen enemmän yksin puurtaja.Kai sitä on etsittävä joku virallinen ryhmä ja ennenkaikkea aikaa siihen. Alkaa itseäkin mietityttämään että jos sittenkin yksityiselle....

Mix

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 04.04.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa