Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Elämää mahakipujen kanssa...

+2
dunbar
PMM77
6 posters

Siirry alas

Elämää mahakipujen kanssa... Empty Elämää mahakipujen kanssa...

Viesti kirjoittaja PMM77 Ma Huhti 05, 2010 8:58 pm

Muita vastaavassa tilanteessa?

Leikkauksesta on aikaa jo 1v3kk, mutta mahakivut ne vain jatkuvat edelleen. Viikottain on maha kipeänä jollain tavalla; kipristelee, vääntää, kääntää, repii, turvottaa, ja ennenkaikkea ilmavaivat piinaavat jatkuvasti. Toisinaan tuntuu, että kipu vie jalat alta, toisinaan "kolottaa" vain kevyesti. Välillä saattaa mennä muutama päivä, ettei maha muistuttele ikävästi itsestään, mutta yleensä jokin vaikaa päivittäin.
Gastroskopiassa kävin vajaa kuukausi sitten, ja kaiken pitäisi olla erinomaisessa kunnossa. Eikä mitään muutakaan vikaa löydy. Alkaa jo hieman ärsyttää tämä jatkuva valittaminen, kun ei kukaan ota enää tosissaan.
Eipähän vaan kovin erinomainen olo ole...

PMM77

Viestien lukumäärä : 33
Registration date : 24.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Elämää mahakipujen kanssa... Empty Vs: Elämää mahakipujen kanssa...

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Huhti 05, 2010 9:33 pm

Otan osaa! Mulla oli viime syksynä kolme kuukautta ongelmia vatsan kanssa ja olin tulla hulluksi, kun mitään syytä ei löytynyt. Nyt onneksi kaikki hyvin. Sulla on paino laskenut mielettömän hyvin... Onnea! Olen suunnilleen samanpainoinen kuin sinä ennen leikkausta.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Huhti 05, 2010 10:51 pm

Voi harmi, mahakivut on kylla yks pirullinen vaiva. Ei kai vaan vois olla artyneen paksusuolen oireyhtyma? Oireet niin kovasti siihen viittais.
Mulla on leikkauksesta nyt vajaa 4 kk ja mua kylla kanssa vaivaa ilmavaivat ja ripuli pienten vatsavaanteiden kera. Ma olen tulkinnut taman ruokavaliosta johtuvaksi ongelmaksi. Olletikin syon liikaa hiilihydraatteja. Leipa aiheuttaa mulle sita kuplivaa tunnetta suolistoon. Olletikin minun osalta ongelmat ainakin vaheninisivat jos en soisi viljoja lainkaan.
Kannattaiskohan sun kokeilla jattaa viljat muutamaksi paivaksi?
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Huhti 06, 2010 12:16 am

No voi kelju!
Ikävää, että sulla on mahassa vaivoja! Onko sulla ollut näitä ennen leikkausta.....keliakiaa tai maitoallergiaa.....jostain kuulin että laktoosivaivaa on tullut leikkuun jälkeen.
Itellä vielä kaikki hyvin...syön kyllä mahdollisimman vähän hiilareita, ei oo enää paljon pierettänyt! :)

TSEMPPIIIIIIIII KOVASTI JA PAREMPIA VOINTEJA!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Tantta Ti Huhti 06, 2010 9:13 pm

Mulle ti toi laktoosivaiva tullut pieneen mieleenkaan, tartteepa tehda testi, olla ilman mitaan maitotujotetta viikon, pari. Sittenhan sen nakee.
Kiitti vinkista!
Kuis monta paivaa Tepa sulla viela on ennenkuin saat uuden jalan?
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Huhti 07, 2010 12:10 am

Maanatai 12.4. pitäis veitsen vilahtaa! :)

TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIII
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Annestaata Pe Huhti 09, 2010 7:40 pm

Mulla on maha muten ollu kunnossa,mutta pierettää tääläkin. Nyt ei enää niin pal,ku sillon alussa. Mut leikattiin viimevuoden toukokuussa.
Ja haisee pahalle, kaupassakin menen
vaivihkaa jonnekkin syrjään päästelemään, äkkii pittää suoria tiehensä,muuten haju narauttaa. Olen huomannu jotta jos on pakko piätellä niin sillon tulee kipuja,mutta ei oikeestaan muuten.
Painoin ennen leikkausta 128kg nyt 107kg. Toivoisin jotta kun toukokuussa menen viimeseen tarkistukseen leikkaavalle,jotta olisin jo alle 100kg.
Elämä on heitelly sen verran viime aikoina etten ole kerinny eikä ole voimavaroja juuri kuntoiluun. Mutta kunhan saan elämäni taas hanskaan niin jotain pittää tehä.
Toivottavasti saat mahavaivoihin helpotusta. En ole mikään luontaistuote hömppä,mutta sielläkin voi löytää avun vatsa vaivoihin. Voimia kaikille! :)

Annestaata

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 05.03.2010

Viesti kirjoittaja Tantta La Huhti 10, 2010 2:59 am

Mulla on ihan hullua nyt ton piereskelyn kanssa ja haju on kaamee. Enka loyda syyta, soin ja join ihan mita vaan niin eikun paukkuu.
Ma oon ollut 2 viikkoa yksin kotona, mutta huomenna tulee mies kotiin ja olletikin sunnuntaina myos kakarat. Eli elama tulee paljon vaikeammaksi kun ei ihan viitti toisten lasnaollessa piereskella. Ja sitten turpoo maha ja nipistelee.
Ei oo ihan yksinkertaista tama elo talla eraa. Kuitenkaan en kadu leikkaukseen menoa, pois se minusta! Tama on pieni hinta pudonneesta painosta.
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Huhti 10, 2010 3:04 am

kUULES tANTTA!
Kyllä nyt perhe saa luvan "nauttia" sut tupsuttelusta......älä pidättele rutinoitas maha vaan tulee kipeeksi.....
Me isännän kanssa välillä töryytellään kilpaa....
Eikös se pieru ja nauru sen päälle ole köyhän halvin huvi! :)

Se on näin laman aikana kaikki huvit kotiin päin!

TSEMPPIII
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Annestaata La Huhti 10, 2010 12:16 pm

Mulla on muuten ilmaantunu leikkuun jälestä yks juitsu paukuttelun lisäksi. Kun olen syönyt niin pienen hetken päästä vatsani alkaa pitää meteliä. Kuulostaa siltä kun mulla olisi nälkä,mutta olenkin juuri syönyt. Olen sanonut jotta safka metelöi,kun ei meinaa löytää uutta ulos meno reittiä.
Kaikkee sitä on,mutta parasta on,kun paino putoo.

Annestaata

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 05.03.2010

Viesti kirjoittaja sörkänsalli La Huhti 10, 2010 4:18 pm

PMM, oletko puhunut vatsakivuista ravitsemusterapeutin kanssa? Jos gastron mukaan kaiken pitäisi olla ok, kokeilisin ehdottomasti ruokavaliota. Ensimmäiset mitkä tule mieleen on maito ja vilja. Kokeile jättää maito kokonaan pois, myös laktoositon maito. Oireesi nääs kuulostavat mahdolliselta maitoallergialta.

Toinen mitä voisit kokeilla on jättää vilja pois. Itse olen leikkauksen jälkeen totaalisen yliherkkä viljalle ja olenkin vaihtanut leivän riisikakkuihin. Jos saisit itsesi niin kivuttomaan olotilaan että voit kuunnella kehosi reaktioita? Itsellä ainakin jo ensimmäinen vatsanmöyre kertoo että nyt ei sovi ruoka, lopeta heti syöminen! Tällä konstilla vältän suurimmat vatsakivut, enkä ole oksentanut kertaakaan vaikka leikkauksesta on viisi kuukautta.

sörkänsalli

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 06.10.2009

Viesti kirjoittaja Tantta La Huhti 10, 2010 5:13 pm

Joo, kummallista on elama. Mutta Tepa, ei niita paukkuja kertakaikkiaan voi antaa toisten haistella, kylla se haju on semmonen, etta taintuuvat viela kaikki.
Ma aion koittaa selvittaa ruokakokeilujen avulla mika on vikana ja viikon kuluttua maanantaina mulla on taas kirurgin kanssa seurantatapaaminen. Voin sitten hanelta kysya mista tama johtuu. Kaippa tuo tietaa kun on paljon potilaita leikannut ja seurannut.
Hyvaa viikonloppua teille kaikille, mun pitaa pian lahtea lentokentalle tutkailemaan josko mies olis kotiutumassa. Netista jo katoin, etta Tripolin kone on 5 min myohassa. Se anteeksiannettakoon joa vaan tuo mun miehen takaisin hyvakuntoisena.
Tantta
Tantta

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa