Minkä mittaisia ENEILYjä teillä on?
+2
Tantta
Ulde
6 posters
Minkä mittaisia ENEILYjä teillä on?
Kiitos Tyrannosaurukselle neuvoista, jonka vuoksi osaan aloittaa uuden keskusteluaiheen.
Eli ENEILY: Milenkiinnolla olen tosiaankin lukenut, kun toiset ovat pitäneet 3 kk eneilyä ja toiset kertovat laihdutuspiireihin osallistumisesta sekä sen lisäksi 10 viikon eneilystä. Mulle lekuri mainitsi 4 viikon eneilystä. Minkälaisia käytäntöjä ihmisille on annettu? Mielenkiinnosta haluaisin tietää. [b][/b]
Eli ENEILY: Milenkiinnolla olen tosiaankin lukenut, kun toiset ovat pitäneet 3 kk eneilyä ja toiset kertovat laihdutuspiireihin osallistumisesta sekä sen lisäksi 10 viikon eneilystä. Mulle lekuri mainitsi 4 viikon eneilystä. Minkälaisia käytäntöjä ihmisille on annettu? Mielenkiinnosta haluaisin tietää. [b][/b]
Ulde- Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010
Vs: Minkä mittaisia ENEILYjä teillä on?
Mulle kirurgi sanoi, etta koita laihduttaa 10-15 kiloa ennen leikkausta jos pystyt. Ja jos et pysty niin ei se mitaan. Ma karppasin aika tiukasti ja pudotin silla 11 kg ennen leikkausta.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Minulle sanottiin, että painoa pitää saada vähintään 10 kiloa pois ja sen pitää olla koko ajan laskusuuntaan. Jos paino on sama tai noussut leikkauspäivänä, niin menetän mahdollisuuteni leikkaukseen.
Siksi kiinnostaakin tuo eneilyn pituudet, mitä ihmiset ovat pitäneet. Onko se 4 viikosta 12 viikkoon? Vai miten?
Siksi kiinnostaakin tuo eneilyn pituudet, mitä ihmiset ovat pitäneet. Onko se 4 viikosta 12 viikkoon? Vai miten?
Mulle on sanottu että paino ei saa olla sama eikä tietenkään noussut ja enen aloitan 4 viikkoa ennen leikkausta.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Eli tigertytto sinulle sanottiin samoin kuin minulle, siis Turussa on tämä käytäntö näköjään.
Kuitenkin olen lukenut, kun toiset ovat kirjoittaneet olleensa jo 3 kk enellä. Ja toiset olleensa ene-ryhmässä. Mielenkiintoista olisi tietää näistä enemmän.
Kuitenkin olen lukenut, kun toiset ovat kirjoittaneet olleensa jo 3 kk enellä. Ja toiset olleensa ene-ryhmässä. Mielenkiintoista olisi tietää näistä enemmän.
Jos leikkaus päivämäärä on annettu kaikki kokeet otettu, henkilökunta varattu samoin vuodepaikka ja leikkuusali niin tokkopa ne leikkausta peruvat vaikka paino ei olisikkaan laskenut ja eivätkä minua edes punninneet sairaalassa ennen leikkausta vaan kysyivät mitä painat, ainut milloin minut on punnittu tämän projektin aikana on kun hain lähetteen terveyskeskuksesta seuraava oli kun kävin sisätautilääkärin puheilla ja seuraava kolmekuukautis kontrollissa ja seuraava ehkä 1v tarkastuksessa. Tietysti kannattaa oman turvallisuuden takia pysyä ruodussa ja pudottaa painoa ja enneliiä se määrätty aika koska kuitenkin nukutus on aina sitä isompi riski mitä painavampi olet kun leikataan ja kuitenkin muutaman kilon pudotuksella varmistaa sen että säilyy hengissä nukutuksesta ja ennen kaikkea kirurkit pystyy leikkaamaan sitä mahalaukkua eikä heti avauksen jälkeen laita mahaa kiinni sillä niinkin kuulema on käynyt että ei ole pystytty leikkaamaan kun liikaa läskiä mahan sisällä sekä maksa liian iso.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Itse olin vähän kalorisella ruokavaliolla (alle 700 Kcal) 6 viikkoa. Tosin muutamana päivänä söin enemmän kaloreita mutta painoa laski tarvittava määrä leikkaukseen mennessä. Suositeltavaa mulle olisi ollut päästä 96 kg ja pääsin 98 kg mutta leikkasivat siltikin. Pitkää pussitteluahan ei saa tehdä ilman lääkärin seurantaa. Joten suosittelisin itse sitä 4 vkoa. Mutta jokainen tekee kuten parhaakseen katsoo asian.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Niin täällä Turussa, siis Tyks:ssä, lääkäri puhui 4 viikosta. Siksi olenkin ihmetellyt, kun olen lukenut joidenkin pitäneen jopa 3 kk eneilyä. Onko todellakin muilla paikkakunnilla tälläisiä määräyksiä? Vaiko kyseisten ihmisten oma valinta? Minkälaisia nämä ene-ryhmät ovat? Minkälaisia neuvoja sieltä on annettu?
Olen käynyt nyt 2 kertaa ravitsemusterapeutin luona, kerran sisätautilääkärin juttusilla, kerran leikkaavan kirurgin juttusilla, vatsalaukun tähystyksessä ja JOKA KERTA on ollut PUNNITUS.
Minulle sanottiin todellakin, että viimeinen punnitus on vielä leikkauspäivän aamuna. En sit tiedä, mutta tälläinen käytäntö on ollut ainakin minun kohdallani.
Olen käynyt nyt 2 kertaa ravitsemusterapeutin luona, kerran sisätautilääkärin juttusilla, kerran leikkaavan kirurgin juttusilla, vatsalaukun tähystyksessä ja JOKA KERTA on ollut PUNNITUS.
Minulle sanottiin todellakin, että viimeinen punnitus on vielä leikkauspäivän aamuna. En sit tiedä, mutta tälläinen käytäntö on ollut ainakin minun kohdallani.
Mä aloitin omin nokkineni aprillipäivänä -09 en edes tietänyt pääsenkö leikkaukseen.....sain 10kg pois kun 29.4. tapasin leikkaavan lääkärin ja hän lupas leikata.....sain joulukuuhun mennessä kun leikattiin GBP 23,5kg pois!
Eneilin arkipäivät tiukasti pusseilla (melkein koko kesän) ja viikonloppusin herkuttelin KEVYESTI sen minkä halusin ja otin joskus jopa sidukkaakin!
Ei tarvinnut 4vk eneilyy ennen leikkausta 1vk riitti!
Eneilin arkipäivät tiukasti pusseilla (melkein koko kesän) ja viikonloppusin herkuttelin KEVYESTI sen minkä halusin ja otin joskus jopa sidukkaakin!
Ei tarvinnut 4vk eneilyy ennen leikkausta 1vk riitti!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Ei hullunpi tapa tuokaan, ja varmaan siedettävämpi vetää läpi.
Mul on leikkausaika lokakuulle ja siksi nyt alkaa tuo eneilykin olemaan ajankohtainen käsite.
Harmittaisi suunnattomasti, jos tässä vaiheessa tippuis kelkasta pois pelkästään siksi, ettei olisi saanut painoa tiputettua.
Mul on leikkausaika lokakuulle ja siksi nyt alkaa tuo eneilykin olemaan ajankohtainen käsite.
Harmittaisi suunnattomasti, jos tässä vaiheessa tippuis kelkasta pois pelkästään siksi, ettei olisi saanut painoa tiputettua.
Mulle sopi nuo nutriletit.......
Suklaata vetelin kun se oli ainoo mikä ei ällöttänyt ja kesä kuumalla oikein odotti kylmää pirtelöhetkee! :)
JA MUISTA SE 2L VETTÄ!!!!!
Suklaata vetelin kun se oli ainoo mikä ei ällöttänyt ja kesä kuumalla oikein odotti kylmää pirtelöhetkee! :)
JA MUISTA SE 2L VETTÄ!!!!!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Yritetään!
Voih, kunpa nämä kilot nyt lähtisivät yhtä iloseen kuin mitä ovat tulleetkin!
Voih, kunpa nämä kilot nyt lähtisivät yhtä iloseen kuin mitä ovat tulleetkin!
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa