Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ravitsemusterapeutti

3 posters

Siirry alas

Ravitsemusterapeutti Empty Ravitsemusterapeutti

Viesti kirjoittaja Läski vm-64 To Huhti 01, 2010 1:48 pm

Eilen tuli kutsu ravitsemustarapeutille. Mitäs siellä tapahtuu? Kuvittelen hänen kertovan terveellisestä ruokavaliosta jne., joka tietenkin meillä kaikilla ikuisilla laihduttajilla on jo hyvin tiedossa, ainakin teoriassa :)

Läski vm-64

Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 60
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ravitsemusterapeutti Empty Vs: Ravitsemusterapeutti

Viesti kirjoittaja haaho Pe Huhti 02, 2010 12:18 am

Ravitsemusterapeutti kertoo leikkauksesta ja leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta. Lisäksi hän ohjeistaa ennen leikkausta tapahtuvan ene-dietin aloittamisen. Hiukan voidaan käydä läpi erilaisten vitamiinien ja ravintoaineiden imeytymisessä tapahtuvia muutoksia. Mulla ainakin tapaaminen oli tosi hyvä ja asiallinen. Siinä ei käydä läpi mitään syö vähemmän ja liiku ennemmän -juttuja, vaan keskitytään leikkauksesta johtuviin ravinnon saannin muutoksiin. Lisäksi mulle tehtiin testi, jossa kartoitettiin ahmimistaipumusta, ja jos tällaista olisi löytynyt, olisi se ollut este leikkaukselle.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Ti Huhti 06, 2010 8:37 pm

Jeps, kuten Haahokin sanoi, asia on ihan erilaista sen jälkeen, kun leikkauspäätös on tehty.

Minulla käytiin läpi ENE-laihdutus, kerrattiin laihdutushistoria ja painohistoria sekä kerrattiin vielä että ahmiminen on normaalin lihavan ihmisen syömistä eikä sairaus. Tärkeintä oli, että neuvonnassa annetaan yksityiskohtaiset ohjeet ensimmäisen kuukauden syömisistä leikkauksen jälkeen (ja myös siitä että ei kannata huolestua jos ei saa syötyä niin paljon kuin olisi määrä, kunhan ei kuivu niin kaikki on jees.)

Leikkauksen jälkeisellä kerralla sitten katsottiin noita loppuelämän syömisiä, jaettiin muilta opittuja kokemuksia siitä mikä aiheuttaa dumping-oireita (esim joillakin, myös minulla, leikkauksen jälkeen ENE-pussillinen on liian heviä tavaraa syötäväksi kerralla) ja muistutettiin nestetasapainosta. Kyllä mukaan lähti myös se esimerkkilappu 1200 kcal ruokavaliosta, mutta en ole kyllä sellaista määrää syönyt kertaakaan ilman, että olisi syönyt jotain dumping-oireita aiheuttavaa mättöä.

sörkänsalli

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 06.10.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa