Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA

2 posters

Siirry alas

LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA Empty LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA

Viesti kirjoittaja Emäntä -65 Ma Tammi 12, 2009 4:29 am

Hei. Olen 43-vuotias maatilan emäntä Pohjois-Pohjanmaalta. Olen kamppaillut kilojeni kanssa 20 vuotta ja nyt olisi EHKÄ mahdollisuus päästä leikkaukseen Ouluun. Huomenna ja perjantaina menen tutkimuksiin ja sen jälkeen saan ehkä viimeisen mahdollisuuden ja jatkoajan elämälleni.
Olen 159 cm pitkä ja painan 127 kg. Olin tässä vuosi sitten 142 kg mutta olin kelan järjestämällä TULES -ylipainoisten kurssilla. Sieltä sain eväitä tiputtaa painoa sen 15 kg, että mulla olisi mahdollisuutta päästä operaatioon vielä olisi normaalipainoon n. melkein 70 kg tiputettavaa ja se ei onnistu kaalisoppadietillä tai ihmekeittoa syöden Mad
Mulla on uniapnea, diapetes ja mulla ccp-laite että pystyn nukkuu öisin Sleep , verenpaine koholla ja masennus joihin on lääkitys ja sitä rataa.

Emäntä -65

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Reisjärvi
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA Empty Vs: LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA

Viesti kirjoittaja Emäntä -65 La Tammi 17, 2009 1:41 am

Hei!

Kävin maanantaina Oulussa keuhkokuvissa ja vatsan ultrassa, kaikki ihan ok. Tänään sitten oli vuorossa mahalaukun tähystys sekä haastattelut. Eipä se niitä maaliman ihaninpia asioita ole mutta kyllä se menettelee, kun tietää ehkä menevänsä leikkaukseen. Sairaanhoitaja sanoi, että seuraava asia on operaatio kun olet kerran tänneasti päässyt. Mutta kirurgi oli sitä mieltä, että pitäisi vielä 20 kg laihduttaa affraid . Herranen aika olen jo 15 kg saanut pois ja nyt tuli sitten vielä lisää laihdutettavaa. Eli 35kg painoa pois ennen kuin harkitsevat leikkuuta. Mulla on sitten 107 kg ennenkuin saan hyväksynnän leikkaukseen. Kysyisin onko muilla ollut minkälaisia painoja, kun on leikkaus suoritettu???
Olin aika pettynyt asiaan, kun ei leikata vasta kuin 20 kg painon pudotuksen jälkeen.

Emäntä -65

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Reisjärvi
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA Empty Vs: LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA

Viesti kirjoittaja Rozeanne La Tammi 17, 2009 2:22 am

Tervehdys! Minulla on tämä paino ollut koko ajan samana yli 120 kg:n (mitä nyt ENEillen tippui viime kesänä vain 4kg, tosin kävin jo -8 kg, mutta sitten se alkoi taas nousta) eikä minulle kukaan lääkäri ole sanonut, että pitäisi laihduttaa ennen leikkausta. Haluaisin toki laihtua ennen toimenpidettä, koska luulen, että jokainen miinustettu kilo on tärkeä.

Kysyitkö, miksi olisi tärkeää laihtua vielä noinkin paljon... ilman apuvoimia se varmasti tulee olemaan aika kinkkistä?
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA Empty Vs: LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA

Viesti kirjoittaja Emäntä -65 La Tammi 17, 2009 4:25 pm

Hei!
Anestesialääkäri sanoi, että kirurgi oli soittanut erikseen kun kävin hänen luona ensin et mun pitää laihtua 20 kg ennenkuin suunnitellaankaan leikkausta mutta ei siten että millä tavalla. Suu teipataan kiinni muutamaksi kuukaudeksi kait Rolling Eyes .
Mulla on painoindeksi 50 luokkaa ja siinä on tietysti enemmän riskejä kuin muilla sekä uniapneakin voi tietysti vaikuttaa. Otti vaan niin päähän kun siinä oli kaksi muuta henkilöä jotka olivat minua paljon isompia ja niille oli sanottu että leikkaus ON 3-4/2009 Sori!!. Hyvä homma tietysti heidän kannalta Smile Meillä on maatila niin olisi ollut hyvä ajankohta mullekin se aika operaatioon,kun on niin paljon työtä kesäisin.

Emäntä -65

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Reisjärvi
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA Empty Vs: LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA

Viesti kirjoittaja Rozeanne La Tammi 17, 2009 7:17 pm

Olisko sitten niin, että joku sinun "liitännäissairauksista" yhdessä ylipainon vaatisi tuon painonpudotuksen? Mulle ei oikein muuta tuu mieleen, ei kai tämä niin "lääkärikohtainen" seikka näissä leikkauksissa voi olla...jos on, niin huh...

Omalta kohdalta mietin, jotta tuleekohan mulle vielä kenenkään lääkärin tapaamista ennenkuin menen sisälle? KYSissä leikatut/leikkaukseen menossa olevat varmasti tietäisivät, kertokaahan mullekin Razz Enemmän tätä asiaa mietittyäni luulen, että kai mulle joku tapaaminen tulee, pitäähän minun saada loppuohjeistus mm. kk ENEilystä ennen leikkausta, eikö vaan?

Huomaan vähän väliä ajattelevani tätä toimenpidettä. Ja sitä, että miten mun elämä toivottavasti muuttuu kevyemmäksi elää. Jos sitä taas oppisi nauttimaan liikunnastakin ja saisi takaisin kadonneen naiseutensa. Yritän kyllä tsempa itseäni kovasti liikkeelle, ulkoilemaan ja liikkumaan jotta keuhkot olisivat hyvässä hapessa. Mutta aika heikoilla tuloksilla tässä mennään...
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA Empty Vs: LAIHDUTUSLEIKKAUKSEEN EHKÄ MENOSSA

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa