Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Omppuli esittäytyy

+3
Tepa43
Tyrannosaurus
Omppuli
7 posters

Siirry alas

Omppuli esittäytyy Empty Omppuli esittäytyy

Viesti kirjoittaja Omppuli Pe Maalis 26, 2010 4:59 am

Hei,

Olen seurannut tätä palstaa jo jonkin aikaa. Kiitos Teille, kun kirjoittelette kokemuksia ja jaate arvokasta tietoanne.

Olen reilu kolmekymppinen neljän lapsen äiti Pohjois-Pohjanmaalta. Olen kamppaillut koko ikäni kilojen kanssa. Nyt on jo terveyskin alkanut horjumaan näiden kilojen takia, voihan sukurasitteillakin olla osuutensa. Päädyin hakeutumaan leikkaukseen terveydellisistä syistä ja tietysti ulkomuodon mahdollinen pienentyminen on plussaa.

Minun prosessi leikkauspäätöksestä tähän päivään on mennyt nopealla tempolla. Minut leikataan ODL:lla 14.4.. Enellä olen ollut tämän viikon. Ennen eneilyn aloittamista kävin laihdutusvalmentajalla, labrassa, ravitsemusterapeutilla, sisätautilääkärillä, tähystyksessä ja olen tavannut kummatkin leikkavat kirurgit sekä anestesia lääkärin. Eneily on mennyt yllättävä hyvin. Suurempia mielitekoja ei ole ollut. Tottumuksesta vain meinaa mennä jotain kiellettyä suuhun. En ole uskaltanut vielä syödä mitään muuta kuin ene-pusseja ja vettä + tietysti kahvia ja teetä. Loppuviikosta ajattelin ottaa kasviksia ruokavalioon, jos tulee tarve pureskella jotain.

Minkälaisia nostorajoituksia Teille on annettu leikkauksen jälkeen?

Omppuli

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 19.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Omppuli esittäytyy Empty Vs: Omppuli esittäytyy

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Pe Maalis 26, 2010 3:27 pm

Hei Omppuli ja lämpimästi tervetuloa!!

Minulle sanottiin, etten kuukauteen leikkauksen jälkeen saa nostaa/kantaa yli 3kg:a. En ole aina pystynyt noudattamaan tuota kun kaupassa on yksin käytävä ja joskus ostokset vaan painavat enemmän. Sen kyllä huomaa heti. Vatsa turpoaa ja kipuilee. Yritä siis noudattaa.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Viesti kirjoittaja Omppuli La Maalis 27, 2010 3:23 am

Kiitos kovasti tiedosta. Siinä onkin haastetta kerraksi, että muistaa tuon 3 kg rajan. No... eiköhän elimistö ilmoita, jos muuten unohtuu.

Minkämittaisella sairaslomalla olete olleet? Tietysti sairasloman pituuteen vaikuttaa työtehtävät. Itse istun päivätpitkät tietokoneen ääressä eli teen kevyttä toimistotyötä.

Omppuli

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus La Maalis 27, 2010 3:51 am

Mut leikattiin 2.3 ja sain sairaslomaa koko loppukuun. Olen lastenhoitaja.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Maalis 27, 2010 4:43 am

Moi Omppuli!

Sairaslomaa saa tarpeen mukaan.....itse en olis tarvinnu mahan takii ollenkaan, mutta oli nilkka sökö samaan aikaan niin oon siitä vieläkin saikulla.... oon parturi ja tosiaan kun maha ei tuntunut yhtään kipeeltä oli tosi vaikee muistaa nosto rajotusta...mulla on kolme pientä koiraa oikee syli sellasia 3,5-5kg niin oli vaikee muistaa ettei niitä sillai vaan napata syliin.
Otin kyl syliin kun istuskelin jossain....jokainen toipuu vähän omalla tavallaan.

Tsemppi sulle ja muillekkin!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Tantta Su Maalis 28, 2010 3:27 am

Hei vaan Omppuli, kiva kun tulit mukaan sinakin.
Mulle annettiin kyselematta 5 viikkoa sairaslomaa. Ma teen myos kevytta toimistotyota, istun persiillani kaiket paivat koneen edessa.
Mulle ei annettu sinansa mitaan kilomaaria niitten nostamisten suhteen, kirurgi vaan sanoi, ettei saa nostella mitaan raskasta. Eli omien voimien mukaan.
Sen mukaan sitten nostelin, kun hyvalta tuntui.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Omppuli Su Huhti 18, 2010 3:28 am

Reissu on tehty. Leikkaus tehtiin suunnitellusti keskiviikkona 14.4. ODL:ssä. Nyt olen kotona ja edelleen tyytyväinen leikkauspäätökseen.

Menin sairaalaan keskiviikkoaamuna 6:00 ja leikkaussaliin 11:00. Leikkaus oli ollut normaali GBP. Maksa oli ollut normaalin kokoinen ja ei ollut häirinnyt leikkausta. Leikkauksen jälkeinen yö oli hieman kivulias, mutta sen jälkeen kipuja ei ole pahemmin ollut. Sairaalassa kuitenkin suosittelivat syömään kipulääkkeitä muutamia päiviä. Kotiin pääsin perjantaina, kaksi vuorokautta leikkauksen jälkeen. Kotona olenkin harjoitellut uutta elämää ja syöntirytmiä. Näläntunnetta on ollut, mutta pikkumahani täyttyy jo pienestäkin ruokamäärästä. Mahassa on viisi 1-3 tikin kokoista haavaa. Haavoissa on sulaavat tikit, joten tikkien poistamisestakaan ei tarvitse huolehtia.

ODL:ssä hoito oli erityisluokkaista. Kirurgit olivat päteviä ja huolehtivat asiakkaistaaan todella. Nyt mennään päiväkerrallaan eteenpäin uutta elämää opetellen...

Omppuli

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Su Huhti 18, 2010 3:45 am

Tsemppiä uuteen masuun. Itselläni tuo leikkaus tehtiin 1.9.09 ja en ole katunut päivääkään. Paino junnaa nyt paikoillaan mutta en stressaa sitä. Kyllä se siitä lähtee taas laskuun. Painoa on pois kaikkiaan 38 kg ja tavoite on 12 kg päässä.
Nyt vaan kuuntelet omaa kroppaasi joka voi mennä sekaisin ihan totaalisesti. Menkat ym., mutta palautuvat kyllä normaaliksi aikanaan. Masusi kyllä ilmoittaa mitä pitäisi tehdä ja milloin olet syönyt sopimatonta.
Tsemppiä ja voimia parantumiseen
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Su Huhti 18, 2010 6:31 am

onnea ja kivoja uusia päiviä sulle nyt lähtee paino hurístamaan alaspäin sellasta vauhtii, että heikompia hirvittää! :)

Tsemppiiiiii
Täytän tänään 44v. ja painoo on pudonnut -44kg ;)
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Huhti 18, 2010 5:06 pm

Onnea Syntymäpäiväsi johdosta Tepa ja samoin painosi putoamisesta...Aika siistit lukemat 44 ja 44 (hymyhymiö)
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Huhti 18, 2010 5:49 pm

Onnittelut Tepan molemmille lukemille myös täältä *hymiö*

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Tepa43 Su Huhti 18, 2010 7:57 pm

Kiitos tyttelit ja tsemppii kaikille varsinkin OMPPULILLE!

NAUTTIKAA!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Omppuli Ma Huhti 19, 2010 1:42 am

Kiitos. Onnea Tepa molemmista lukemista. Mahtavat painonpudotukset Teillä kaikilla. Ihana kuulla teidän onnistumisista. Itse ei voi oikein edes uskoa, että minunkin paino vois olla joskus jopa 40 kg vähemmän, kuin vielä kuukausi sitten.

Mie kävin tänään jo kävellen kaupassa, matkaa kertyi noin kaksi kilometriä. Hyvin jaksoin. En tietenkään kantanut ostoksia, talutin koiraa... Syömisen opettelu on alkuvaiheessa. Veden juonti on hankallaa, sekin pitää opetella uudelleen. Päiväpäivältä näyttää helpottuvan elämä uuden masun kanssa.

Omppuli

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Huhti 19, 2010 5:00 pm

Pikkuhiljaa Omppuli....pikkuhiljaaa!
Ja lopeta heti syöminen kun vähänkin siltä tuntuu ....ei tuu sit niin helposti pahaa oloo
...ja kulje vesi pullo kokoajan mukana ja ota ryyppy sillontällön
sitä kun ei kerralla mee paljoo!
Mulla on nyt kyynärsauvoissa pulloteline....sai sairaalassa suuren suosion hoitajien kesken ...aikovat suositella sitä muillekkin .....kädet kun on varattu kepeille niin vesi kulkee näppärästi mukana! Voi ottaa ryypyn heti kun siltä tuntuu!

Tsemppiiiiiiiiiiiiiii

Laitan kuvan kepeistäni....voi siinä tietysti muutakin kuljettaa kun vesipulloa!
http://kuvaton.com/k/vMx.jpg
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun