TUMMELI45 ESITTELYSSÄ
+3
Rullukka
ritu
tummeli45
7 posters
TUMMELI45 ESITTELYSSÄ
Olen 45v. naisenpuolikas savosta, bmi 43 ja rapiat. Vaivoja on vaikka muille jakaa, toivottavasti painionpudotus helpottaisi edes osaa, varsinkin tules-vaivoja. Palstaa olen sivussa seurailut jo jonkin aikaa. Mie olen onnekkaasti jo jonoon asetettu Kys:n leikkuriin, tietoa tuli helmikuulla, nyt sitten sekavin tuntein odottelen josko kutsu milloin tulisi. Minun matkani alkoi tk;n lääkäriltä, ruinasin lähetettä usiamman kerran, sitten viime talvena 2/09 lähete heltisi ja 5/09 olin sisät.lekurin +rt juttusilla jotka puolsivat leikkuun tarvetta. Minua kovasti kiinnostaisi miten kauan olette olleet jonossa kysillä leikatut? Vieläkö on kirurgi erikseen kutsunut katselmukseen? Olen kovin kiitollisena lukeneut teidän palstalaisten kokemuksia ja tunnistanut itsestäni noita samoja tunteita.
tummeli45- Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 03.03.2010
Vs: TUMMELI45 ESITTELYSSÄ
Tervetuloa Tummeli45, Minut leikattu KYSissä 9.11 ja terveyskeskuksesta hain lähetteen syyskuussa -08 eli taisi mennä se vuosi ja kaksikuukautta ennenkuin olin puukotuslavitsalla ja tuosta kirurkin luona käynnistä niin se KYSissä on tapauskohtainen ei hetikään kaikkien tartekäydä varsinkaan jos ei ole aiempia vatsanalueen leikkauksia.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Kiitos Ritu! Miten mahtaakaan jonotus aika mataa, kai sinne sitten puolessa vuodessa pääsee kun nyt näinkin pitkällä olen, vuan eikös ne kirurkitkin pidä kesälomaa. Tulis sitten elokuussa vasta aika täyteen. Tutuissa on leikattuja ja enempi ja vähempi motivoituneita ihmisiä, tulokset sitä mukaa. Tiukkana on oltava tällä aloitetulla tiellä jos meinaa että hyöty on suurin. Taidan tätänykyä eniten odotella postiljoonia, josko toisi odotetun kirjeen ;)
Moi Tummeli45. Kävin KYSissä ensimmäisellä käynnillä nyt 12.3.2010 (lähete 12.1.2010) lääkärin ja rt:n vastaanotolla. Kevään leikkuuajat on jo kuuleman jaettu, mikä ei luullakseni tarkoita sitä, että leikkuuseen menijät olisivat saaneet jo tiedon. Lääkärin mukaan eivät leikkaa kesällä lainkaan, vaan jatkavat sitten elo-syyskuussa. Pitäiskö sinun rimpauttaa jononhoitajalle, mikä on tilanne?
Rullukka- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 63
Registration date : 02.01.2010
Tattista Rullukka! Mie soittelin sinne isoon sairaalaan helmikuulla ja sieltä kertoi hoitsu mulle että miun paperit on laitettu kirralle, ja sitten kohta tulikin postia että olen leikkuriinmenossa 1/2 vuoden sisällä. Sillä mie ihmettelin mitenkähän taas kesä mennee kutjaillessa, jos ei ennen kesälomia pääse.Kävelytutkimustakin ehdottelivat, (vapaaehtoinen), vuan totesin että mie en sinne taida haluta, on melekosen nihkeetä työnantajan suhtautuminen poissa oloihin ja selkä on jo nyt muutenkin niiiin tinkeenä, ettei kohta töihin voi edes ajatella menevänsä. Elikkäs viimevuonna -09 helmikuusta vasta vuoden ja reilun kuukauden olen tutkimuksissa jos toisessakin käynyt. Se lääkäri silloin viimesyksynä sanoi että jono on 3-4kk siitä leikkuriin kun on jonoon asetettu. Saas nähhä kuin ämmän käy, vieläkö yks kesä kierretään grillimakkara hyvin kaukaa. Sappi on todettu kiviä sisältäväksi, eikä tässä leikkauksessa niihin kuulema kajota. Harmi, on ollut jonkun verran viimeaikona "jollotusta" kupeessa, litalginilla vielä olen selvinny, vain kerra piti hake apua ensiavusta.
En halua usuttaa, mutta entäs jos taas tässä kuussa nätisti rimpauttaisit sinne isoon sairaalaan ja näin toisit esille, että elossa ollaan. Toivon, että pääsisit jo ennen kesää toimenpiteeseen.
Tummeli, Kannattaisi vielä ottaa tuo sappi puheeksi lääkäreittn kanssa kun minut leikattiin 9.11 niin sappi sai olla paikoillaan nyt Tammikuussa jouduin tiputukseen sairaalaan sappikivien vuoksi samoin Helmikuussa ja samalla oli tulla kaupantekiäiseksi haimatulehdus, kunnes se 5.3 napattiin pois samalla jouduttiin avaamaan sappitiehyeet kun kivi oli luiskahtanut sappitiehyeihin ja junttautunut sinne seinämään, nyt tätäkin kirjottaissa on letku sappitiehyeihin joka poistetaan tulevana Torstaina ja tuntuu joka hetki kun liikkuu.
PS: tämä raju laihtuminen itsessään aiheuttaa sappikiviä ja kun sulla on jo niin yritä että jos ottaisivat sen sapen samalla kun ei siitä tule kuin yksi tähystys reikä lisää.
PS: tämä raju laihtuminen itsessään aiheuttaa sappikiviä ja kun sulla on jo niin yritä että jos ottaisivat sen sapen samalla kun ei siitä tule kuin yksi tähystys reikä lisää.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Moi Tummeli45!
tervetuloo mukaan...............ja tosiaan suosittelen sappirakon poistoo samalla.........mulle tehtiin niin............
ei tartte sit uudestaan "reijittäää"
TSEMPPIIIIIIIIIIIIIII
tervetuloo mukaan...............ja tosiaan suosittelen sappirakon poistoo samalla.........mulle tehtiin niin............
ei tartte sit uudestaan "reijittäää"
TSEMPPIIIIIIIIIIIIIII
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Kiitos kannustuksesta, minäpä koitan saada lisäreiän sitten kun pääsen sinne asti, tosin sillon jo eks kerralla se lääkäri sanoi ettei leikata kun sanoin että on jo ollut vaivaa kivistä, on kuulemma jo ohitus niin suuri "tapahtuma" mahassa, vaan eihän yrittänyttä laitea, pääsisin yhdellä saikulla ja koti-kävällä :)
Jestas että on vaikeeta koittaa pudottaa painoo näin kotikonstein, meinaa usko loppua. Eneilyä en aloita ennen kuin käsky käy. On sellaset kokemukset aiemmista kerroista että oksat pois, ukkokin hiippailee nurkissa kun tää eukko palelee ja päähän koskee päivätolkulla. Ei mitenkään mieltä ylentävä olo. Mutta olen nyt saanut kuitenkin painonnousujohdanteen pysähtymään jo vuodeksi, pääasia ettei enää nouse .
Jestas että on vaikeeta koittaa pudottaa painoo näin kotikonstein, meinaa usko loppua. Eneilyä en aloita ennen kuin käsky käy. On sellaset kokemukset aiemmista kerroista että oksat pois, ukkokin hiippailee nurkissa kun tää eukko palelee ja päähän koskee päivätolkulla. Ei mitenkään mieltä ylentävä olo. Mutta olen nyt saanut kuitenkin painonnousujohdanteen pysähtymään jo vuodeksi, pääasia ettei enää nouse .
Tummelille paljon Onnea leikkaukseen !
Onnekas13- Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 04.08.2009
Kiitos! Nyt pitäisi saada jotenkin nukuttua, kaikki muu onkin sitten tehty mitä voi. Hyvää äitien päivää kaikille jo edeltäkäsin, minä en taida päästä koneelle ennen sitä.
Kiitos kannustuksesta! Hyvä etten sittenkin juossu karkuun. Leikkaus Gbp on tehty ke 5.5 ja hyvinhän se meni, sappikivetkin sai lähdön samalla. Vain 5 reikää mahalla, se josta dreeni oli vielä viimeks on vähän hellempi kuin muut. Sairaalassa en ymmärtänyt pyytää kipulääkettä , sittempä olikin melkoisen kelju olo, sitten iski siellä migreeni, lopulta olin niin tokkurassa etten oikein muista joistain päivistä kun lääkitystä lisättiin, siis ymmärsin ettei ole haitaksi ottaa kipulääke vastaan. Sunnuntaina vasta kotiuduin kun dreeniä ei saanu pois ennenkuin lauantaina.Tänään onkin jo tikkien poisto. Syöminen on aika hankalaa , silmät söis ja sitten kun sosetta vaan jää lautaselle ja ei vaan mene alas evästä, ei voi kuin ihmetellä että mites nyt. Vesipulloa pidän matkassa koko ajan että tulee juotua eikä huono olo pääse yllättämään.En ole jäänyt sänkyyn makoilee, vain silloin kun tulin sairaalasta kotiin, piti ottaa aikalisä petissä että toipui pitkästä matkasta, tärinästä. Helpompi olla kun käy useasti päivässä noin vartin hiipimässä pihalla, miun maha on niin hellä vielä ettei juuri kävellä normaalisti. Tv on tullutkin tutuksi, ei oikein keksi muuta ajan vietettä, tässä koneella istuminen on vielä hyvin epämukavaa. Miten paljoa te leikatut olette pystyneet syömään kerralla viikko leikkauksesta? Mie en saa mitenkään niin paljon menee kuinka rt antoi ohjeet
Moi!
Ja onnee leikkuusta, älä nyt vielä murehdi ruokamääriä vaan syö mitä mielesi tekee....pehmeää ja liukasta ruokaa......määrällä ei niin väliä kunhan syöt ja hitaasti ei tuu niin helposti pahaa oloo!
Juominen on tärkeetä ryyppy sillon ja ryyppy tällön! Yritä syödä mahollisimman paljon proteiinii......leivät, perunat,riisit ja makaroonit unohda vähäksi aikaa!
Kyl se siit pikkuhiljaa hyvä tulee!
TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Ja onnee leikkuusta, älä nyt vielä murehdi ruokamääriä vaan syö mitä mielesi tekee....pehmeää ja liukasta ruokaa......määrällä ei niin väliä kunhan syöt ja hitaasti ei tuu niin helposti pahaa oloo!
Juominen on tärkeetä ryyppy sillon ja ryyppy tällön! Yritä syödä mahollisimman paljon proteiinii......leivät, perunat,riisit ja makaroonit unohda vähäksi aikaa!
Kyl se siit pikkuhiljaa hyvä tulee!
TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Heipä vaan hei piiiiitkästä aikaa!
Niin se aika kuluu, paljon on tapahtunut tässä välissä, perhepirissä on sattunut ja tapahtunut , jäi oma gpp taka alalle. Mut onpahan jaksanut hoitaa muita kun itse jaksaa paremmin. Kiloja on tippunut 24 ja rapiat, senttejä sitäkin enemmän, bmi vähentyny 9:llä. Vaatekaappi on kokenut totaalisen tuuletuksen. Liikunta maistuu ja jaksaa kaikin puolin mukavammin. Ruokavaliossa olen pysynyt hyvin olemaan kaidalla tiellä, koska työni on fyysisesti raskasta, proteiinin saannista huolehdittava että jaksaa ja makeasta tulee uskomattoman paha olo, että ne on jääneet ihan sillä pois. .Oikeastaan ainoa mikä on ollut negatiivista, kanssa ihmisten suhtautuminen pienempään minään, epäluuloa, kummastelua, piikittelyä kyllä ne kilot siitä takasin tulee, jopa apteekissa henkilö kunnalta. Vain muutama harva olllut iloinen minun puolesta ja kannustanut oleman ottamatta itseeni. Toivotan hyvää kuluvaa vuotta foorumilaisille ja lupaan käydä täällä jatkossa useammin kun elämä taas balanssissa
Niin se aika kuluu, paljon on tapahtunut tässä välissä, perhepirissä on sattunut ja tapahtunut , jäi oma gpp taka alalle. Mut onpahan jaksanut hoitaa muita kun itse jaksaa paremmin. Kiloja on tippunut 24 ja rapiat, senttejä sitäkin enemmän, bmi vähentyny 9:llä. Vaatekaappi on kokenut totaalisen tuuletuksen. Liikunta maistuu ja jaksaa kaikin puolin mukavammin. Ruokavaliossa olen pysynyt hyvin olemaan kaidalla tiellä, koska työni on fyysisesti raskasta, proteiinin saannista huolehdittava että jaksaa ja makeasta tulee uskomattoman paha olo, että ne on jääneet ihan sillä pois. .Oikeastaan ainoa mikä on ollut negatiivista, kanssa ihmisten suhtautuminen pienempään minään, epäluuloa, kummastelua, piikittelyä kyllä ne kilot siitä takasin tulee, jopa apteekissa henkilö kunnalta. Vain muutama harva olllut iloinen minun puolesta ja kannustanut oleman ottamatta itseeni. Toivotan hyvää kuluvaa vuotta foorumilaisille ja lupaan käydä täällä jatkossa useammin kun elämä taas balanssissa
Mukavaa kuulla sinustakin Tummeli!
Antoisaa vuoden jatkoa myös sinulle!
Antoisaa vuoden jatkoa myös sinulle!
Tummeli, ne piikittelijät on vain kateelllsia sinulle! Mulla kans sappivaivaa, ja jos on kiviä ne otetaan pois samassa leikkurissa, sanoi lääkäri. Millä tavoin ja miksi makean syönti tekee pahaa? Mistä se johtuu? Ois kiva tietää..
saimaannorppa- Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011
Moikkelis koikkelis!
Kiva lukee, että menee hyvin .........anna mennä vaan ja älä välitä keljuista puheista kateutta se on vaan! NYT on sun vuoro nauttia!
Tuo makean syönti on kans ainoo mikä mulle tekee huonon olon helposti varsinkin jos syö nopeasti ja LIIKAA! Ei vähäinen määrä siis pari palaa suklaa levystä tai pieni pala kakkua (n. 5-6 teelusikkaa) menee vielä ok!
Oon kyl tyytyväinen siihen, että tulee pahaolo....ei tee mieli ottaa kun tietää sen! Lääketieteellistä syytä en tiedä miksi makee tekee pahanolon.....kai se on jotain imeytymiseen liittyvää! Mä oon jättänyt nyt kaikki Light tuotteet pois ja maha on pysynyt nyt kunnossa ei ole ollut ripulia syksyn kuukauden ripulijakson jälkeen!
Tsemppiiiiiiiiiiiii kevääseen kaikille!!!!!
Kiva lukee, että menee hyvin .........anna mennä vaan ja älä välitä keljuista puheista kateutta se on vaan! NYT on sun vuoro nauttia!
Tuo makean syönti on kans ainoo mikä mulle tekee huonon olon helposti varsinkin jos syö nopeasti ja LIIKAA! Ei vähäinen määrä siis pari palaa suklaa levystä tai pieni pala kakkua (n. 5-6 teelusikkaa) menee vielä ok!
Oon kyl tyytyväinen siihen, että tulee pahaolo....ei tee mieli ottaa kun tietää sen! Lääketieteellistä syytä en tiedä miksi makee tekee pahanolon.....kai se on jotain imeytymiseen liittyvää! Mä oon jättänyt nyt kaikki Light tuotteet pois ja maha on pysynyt nyt kunnossa ei ole ollut ripulia syksyn kuukauden ripulijakson jälkeen!
Tsemppiiiiiiiiiiiii kevääseen kaikille!!!!!
Älä välitä kateellisista ihmisistä! Keksi joku hyvä letkautus tyyliin "sinähän sen näköjään parhaiten tiedät" tms. Turha jäädä hiljaisena kuuntelemaan muiden ilkeilyjä.
Itse en ole ilkeilyjä kuullut, ainoastaan kehuja ja paljon. Eilen oltiin häissä ja tutut, joita olen nähnyt viimeksi 40kg sitten eivät lakaneet ihastelemasta muuttunutta olemustani.
Heh ja perjantaina, kun menin tutulle lääkärille, joka tiesi painonpudotuksestani, kun olin hänen kanssaan jutellut muttei olla nähty kuin viimeksi painaessani 120kg ei tunnistanut minua. Kulki käytävällä ohitse, meni huoneeseensa ja luki kuka oli seuraavana vuorossa. Tuli takaisin ovelle ja sanoi hämillään, ettei kerrassaan tunnistanut.
Itse en ole ilkeilyjä kuullut, ainoastaan kehuja ja paljon. Eilen oltiin häissä ja tutut, joita olen nähnyt viimeksi 40kg sitten eivät lakaneet ihastelemasta muuttunutta olemustani.
Heh ja perjantaina, kun menin tutulle lääkärille, joka tiesi painonpudotuksestani, kun olin hänen kanssaan jutellut muttei olla nähty kuin viimeksi painaessani 120kg ei tunnistanut minua. Kulki käytävällä ohitse, meni huoneeseensa ja luki kuka oli seuraavana vuorossa. Tuli takaisin ovelle ja sanoi hämillään, ettei kerrassaan tunnistanut.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa