GBP Arveluttiko ketään anatomian muuttaminen?
+4
ritu
Tepa43
Tantta
Ilopilleri
8 posters
GBP Arveluttiko ketään anatomian muuttaminen?
Minä olen etenemässä leikkaukseen yksityisellä puolella mutta kovasti askarruttaa tuo anatomian muuttaminen leikkauksella. Onko se muita askarruttanut ja miten olette asian järkeilleet? Plussat ja miinukset...
Ilopilleri- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 09.03.2010
Vs: GBP Arveluttiko ketään anatomian muuttaminen?
Ei arveluttanut tippaakaan. Kylla kaikenkaikkiaan leikkauksella on niin suuri positiivinen merkitys verrattuna liikalihavuuden aiheuttamiin sairauksiin, etta pienet anatomian muutokset ei tuntuneet lainkaan tarkeilta.
Leikatun elama ei ole ongelmatonta, on ripulia, joillain pahoinvointia, hiustenlahtoa jne. Minun mielestani kuitetenkaan mikaan naista ei ole vakavaa kun vertaa siihen tunteeseen kun paino alkaa pikkuhiljaa pudota.
Mulla on vajaa 3 kk leikkauksesta ja olen edelleen ihan haltioissani.
Ma ainakin luotan siihen, etta jos jotain ongelmia myohemmin tulee, niin kirurgi osaa ne korjata.
Leikatun elama ei ole ongelmatonta, on ripulia, joillain pahoinvointia, hiustenlahtoa jne. Minun mielestani kuitetenkaan mikaan naista ei ole vakavaa kun vertaa siihen tunteeseen kun paino alkaa pikkuhiljaa pudota.
Mulla on vajaa 3 kk leikkauksesta ja olen edelleen ihan haltioissani.
Ma ainakin luotan siihen, etta jos jotain ongelmia myohemmin tulee, niin kirurgi osaa ne korjata.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Täällä ollaan samaa mieltä Tantan kanssa............olaan samana päivänä leikattu ja myös vielä innoissani ja tyytyväinen GBP:n.
Eilen juttelin toisen leikatun kanssa ja tuli puheeksi, että suolisolmu voi tulla nyt helpommin, mutta en murehdi sitä nyt kaikkeehan voi sattua!
TSEMPPIIIIIIIIIII
Eilen juttelin toisen leikatun kanssa ja tuli puheeksi, että suolisolmu voi tulla nyt helpommin, mutta en murehdi sitä nyt kaikkeehan voi sattua!
TSEMPPIIIIIIIIIII
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Eipä ole arveluttanut vaikka on ohitustehty 4kk sitten ja uskon nyt eläväni pitempään kuin ilman leikkausta, verenpaine tauti melkein selätetty ennen jouduin syömään neljä tapua päivässä nyt enää niistä yhtä ja sekin puolta pienemmällä annostuksella ja sisätauti lääkäri arveli että siitäkin päästään eroon muutaman kuukauden kuluttua,
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Kiitos rohkaisevista kokemuksista ja näkemyksistä.
Pirteää viikonloppua!
Pirteää viikonloppua!
Ilopilleri- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 09.03.2010
Tepa...Mikä suolisolmu?mistä se tulee?jos on tullakseen...jos tulee miten sen sitten voi hoitaaa?
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Meillä GBP leikatuillahan jää se loppu maha sinne vatsaan niin kuulemma se voi seikkailla siellä siten että menee "solmuun" suoliston ympäri.
En tiedä lääketieteellisen tarkasti miten se menee....mutta KOVAN kivun se aiheuttaa ja on syytä mennä heti lääkäriin se saadaan kyllä hoidettuu! parmpi että kysyt seuraavan kerra lääkäriltä mimmonen se on ite aion kysyä...ongelma on vaan se että muistanko?
AURINKOISTA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!
En tiedä lääketieteellisen tarkasti miten se menee....mutta KOVAN kivun se aiheuttaa ja on syytä mennä heti lääkäriin se saadaan kyllä hoidettuu! parmpi että kysyt seuraavan kerra lääkäriltä mimmonen se on ite aion kysyä...ongelma on vaan se että muistanko?
AURINKOISTA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Mulle kirurgi mainitsi, etta suoli saattaa kiertya ja jos nain kay, se aiheuttaa kovan kivun, kun verenkierto estyy. Kaski, jos nain satuisi kaymaan, soittaa heti hanelle ja lahtea samantien sairaalaan, jossa homma hoidetaan. Mahdollisesti uudella tahystysleikkauksella, mikali mikaan muu ei auta. Ei pitanyt tata maailman vakavimpana asiana.
Toisen kommentin sain ystavaltani, joka toimii laakarina Norjassa, han sanoi, etta minulla on aavistuksen isompi mahdollisuus saada tallainen suoliongelma kuin hanella itsellaan, mutta etta riski on tosi pieni.
Jos tallaista tapahtuu, niin se on sitten sen ajan murhe, ei naita kannata ruveta turhaa murehtimaan.
Toisen kommentin sain ystavaltani, joka toimii laakarina Norjassa, han sanoi, etta minulla on aavistuksen isompi mahdollisuus saada tallainen suoliongelma kuin hanella itsellaan, mutta etta riski on tosi pieni.
Jos tallaista tapahtuu, niin se on sitten sen ajan murhe, ei naita kannata ruveta turhaa murehtimaan.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Tuosta anatomian muutoksesta GBP:n jälkeen:
Minusta tuntuu, että ennen GBP:ta oli joku vika, ruokaa mahtui järjettömiä määriä eikä mikään riittänyt. Nyt tuntuu, että asiat ovat kohdallaan... tosin uusi sisuskalujen asennus on vasta kuukauden vanha.
Minusta tuntuu, että ennen GBP:ta oli joku vika, ruokaa mahtui järjettömiä määriä eikä mikään riittänyt. Nyt tuntuu, että asiat ovat kohdallaan... tosin uusi sisuskalujen asennus on vasta kuukauden vanha.
bulleriina- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009
Minua ajattelutti anatomian muutos ja siksi päädyin sleeveen. Tuntui karmealta ajatus, että ohituksessa jätetään se vatsalaukku "heilumaan" tarpeettomana sinne mahaan. Sleevessä se otetaan pois mahasta ja lähetetään vielä patologin tutkittavaksi (kaikki tutkitaan, rutiinitapa). Minulle tuli ihan kuoppa mahaan siihen kohtaan, mistä vatsalaukku pieneni. On se mahtanut olla jo venynyt aika suureksi. Ajattelin myös sitä, että sleeven jälkeen vatsalaukku voidaan tarvittaessa tähystää, mutta ohituksen jälkeen ei. Tiedustelin myös lääkäriltä, että onko siellä vatsalaukussa nyt vielä niitä vatsahappoja. Hän vastasi että tottakai on. En tiedä onko niitä ohituksen jälkeen, kun se ruoka menee suoraan suoleen. Tuosta suolisolmusta vielä. Niitä voi tapahtua kenelle tahansa, leikkaamattomillekin. Minun siskoni on vauvana kuollut suolisolmuun, mutta siihen aikaan on terveydenhoito ollut erilaista. Nyt päästään tarvittaessa nopeasti leikkaukseen. Mutta kannattaa hiukan katsoa mitä napaansa pistää.
Atolli54- Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 27.10.2009
Tuosta ohitetusta mahalaukusta niin ei se heilu ja uiskentele siellä mahassa miten sattuu vaan on pohjukaissuolestaan kiinni niin haima kuin sappitiehyeissä ja eiköhän tuo ole vielä kiinnitetty vielä hakasillakin johonkin sekä ajankuluessa se pienenee siellä menee vissiin ihan olemattomaan.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Kyllä monia mietityttää, kumman leikkauksen valitsevat,selvähän se että näin koska valinnan mahdollisuus,
usein lääkäri suosittelee jompaa kumpaa esim jos diabetes suosii ohitusta jos taas tyrä ei voi tehdä osapoistoa jne..
, toisille ei voi tehdä ohitusta toisille taas ei osapoistoa, niin se vaan on
Juuri mainitsemasi anatomian muuttamnen, lähinnä se että kalorit imeytyy vähemmän,,ehkä helpompaa, mutta arvellutti myös lääke aineiden imeytyminen, niiden mahdollinen lisääminen ja niiden haitat taas..
ymmärrän hyvin , mietintä myssysi mietteet, ajatukset,
kaikilla meillä niitä vähemmän tai enemmän, ehkä niiden selkeytymiseen juuri tämä foorumi,
kumpaakin leikkausta kun niin vähän aikaa vasta tehty, molemmilla hyviä tuloksia saatu se aika mitä tehty.
Aurinkoista jatkoa mietintääsi Ilopilleri !
usein lääkäri suosittelee jompaa kumpaa esim jos diabetes suosii ohitusta jos taas tyrä ei voi tehdä osapoistoa jne..
, toisille ei voi tehdä ohitusta toisille taas ei osapoistoa, niin se vaan on
Juuri mainitsemasi anatomian muuttamnen, lähinnä se että kalorit imeytyy vähemmän,,ehkä helpompaa, mutta arvellutti myös lääke aineiden imeytyminen, niiden mahdollinen lisääminen ja niiden haitat taas..
ymmärrän hyvin , mietintä myssysi mietteet, ajatukset,
kaikilla meillä niitä vähemmän tai enemmän, ehkä niiden selkeytymiseen juuri tämä foorumi,
kumpaakin leikkausta kun niin vähän aikaa vasta tehty, molemmilla hyviä tuloksia saatu se aika mitä tehty.
Aurinkoista jatkoa mietintääsi Ilopilleri !
hylje- Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa