Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Muutamia kysymyksiä

2 posters

Siirry alas

Muutamia kysymyksiä Empty Muutamia kysymyksiä

Viesti kirjoittaja Vilina Su Joulu 28, 2008 11:36 pm

Moikka!
Osaisitteko kertoa mulle hiukan tarkemmin muutaman asian, kun itse hakeutumassa leikkaukseen ja monta asiaa vielä mietityttää ennen lopullista päätöstä...

Onko joku käynyt laihdustusryhmän läpi, jossa syödään erittäin niukkaenergisiä pussiruokia 10 viikkoa? Onko joku maku suositeltavaa? Oon itse niin nirso, että pelottaa ihan mennä tollaseen mukaan... Hesassa se on kuitenkin kuulemma ainut keino saada pääsy leikkaukseen... Ryhmä ja laihdutuslääkkeet pitää olla takana, niin voidaan laittaa lähete leikkausjonoon. Itse aloitan tossa ENE ryhmässä tammikuun lopussa...'

Onko toi gastroskopia aina tehtävä ennen leikkausta? En tiedä selviänkö siitä hengissä Very Happy ... Itse leikkausta en niin pelkään, mutta gastroskopia on mulle aivan mahdoton. Mulla on todella vahva yökkäämisrefleksi, joka vaikeuttaa jo hammaslääkärissä käyntiä... Pelottaa.

Miten on ruokailu sujunut leikkauksen jälkeen? Kauanko joutuu syömään jotain erikoisjuttuja tai joutuuko ollenkaan? Määrät vähenee huomattavasti (ja hyvä niin), mutta voiko kaikkea syödä kuitenkin joskus? Jos haluaa joskus käydä jossain ravintolassa, voiko kaikkea/mitä tahansa syödä? Vaikka ei annoksia jaksaisikaan, niin ainahan voi ottaa esim. pizzan jämät mukaan...

Entä jääkö leikkauksen jälkeen paljon ylimääräistä nahkaa? Jääkö se roikkumaan, niin kuin oon jossain telkkariohjelmissa nähnyt???
Vilina
Vilina

Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 46
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 28.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Muutamia kysymyksiä Empty vastauksia kysymyksiisi

Viesti kirjoittaja lie Ti Joulu 30, 2008 12:43 am

Kaikki vaiheet läpikäyneenä voin kertoa, että makuja on yhtämonta kuin maistajaakin, itselleni sopivat makeat versiot parhaiten. Gastroskopia on ikäväkyllä läpikäytävä aina, jotta voidaan olla varmoja vatsasi todellisesta tilanteesta, itselläni löytyi esim 2 vatsahaavaa, jotka eivät olleet antaneet mitään merkkeja itsestään, mutta odottelujen ja hoitojen jälkeen pääsin leikkaukseen, josta on nyt jo reilut 1½v ja niitä kyselemiäsi roikkuvia nahkoja löytyy, mutta jos ne ovat terveydellisesti haitallisia niin myös ne leikataan pois. Tällähetkellä plastikkakirurgit ovat juuri tekemässä kriteerejä ja yksi kaiketi tärkein kriteeri on että BMI on 30 tai alle, joten nyt odotellaan taas uutta leikkausta.
Tällä hetkellä syön ja juon ihan samoja ruokia kuin ennenkin pienempinä annoksina vain, ravintolassa nautin annoksesta vain ne parhaat palat ja loput joko dokiboksiin tai roskiin ei se sen kummallisempaa ole. Nyt reilut 60 kg kevyempänä ja onnellisen energisenä kehoitan vaan etenemään kuin höyryveturi Hyvää siitä tulee!!

lie

Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 02.11.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Muutamia kysymyksiä Empty Vs: Muutamia kysymyksiä

Viesti kirjoittaja Vilina Ti Joulu 30, 2008 7:09 pm

Kiitos kovasti vastauksista! Kovasti tähän suuntaan oon menossa. Pitää ensin vaan tosiaan käydä läpi toi kevään kestävä ENE-dietti, jonka jälkeen laitetaan lähetettä leikkaukseen. Mä uskon myös, että mulle uppoo paremmin ne makeat maut kuin ne suolaiset... Mutta kohtahan se selviää kun tammikuun lopussa ryhmä alkaa... Mukava kun on tälläinen paikka, missä voi kysellä asian läpikäyneiden kokemuksia. Kiitoksia kovasti vastauksista! Kyselen taas lisää kun jotain mieleen tulee Smile . Niinkuin varmasti tulee, kun asia pyörii päässä koko ajan confused
Vilina
Vilina

Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 46
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 28.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Muutamia kysymyksiä Empty Vs: Muutamia kysymyksiä

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa