Ohitusleikkaus muun vatsan alueen leikkauksen yhteydessä?
+3
dunbar
Tantta
Shaman
7 posters
Sivu 1 / 1
Ohitusleikkaus muun vatsan alueen leikkauksen yhteydessä?
Joudun mahdollisesti leikkaukseen selvittämättömien vatsakipujen vuoksi ja lääkärini on sitä mieltä että ohitusleikkaus voitaisiin tehdä samassa yhteydessä.
Itse en oikein jaksa uskoa tälläiseen kaksi kärpästä yhdellä viillolla ratkaisuun... sen verran erikoistuneita ovat jo pelkästään kirurgit jotka laihdutusleikkauksia tekevät, puhumattakaan siitä että käsittääkseni tarkoin selvitetään ennen leikkausta kaikki asiaan liittyvä.
Käteväähän se olisi ettei ihan vetoketjua tarvitsisi tuohon ennestäänkin rumasti halkaistuun (sappileikkaus 3v sitten jonka jälkeen nykyiset, jatkuvasti pahenevat, kivut alkoivat) ylävatsaan asentaa.
Mutta olenko väärässä? Olen kyllä täällä törmännyt siihen että sappi on "hoideltu" saman tien mutta entä näin päin kun ei edes tiedetä mitä avatessa vastaan tulee?
Kokemuksia? Huhuja? Mielipiteitä?
Olisin kiitollinen kaikesta asiaan liittyvästä (ja liittymättömästä) jutustelusta!
Näihin vatsakipuihin on nyt tökännyt muuten hyvin toimiva diabeteslääkitys, karppaamalla laihduttaminen ja pusseilla eneily...
Itse en oikein jaksa uskoa tälläiseen kaksi kärpästä yhdellä viillolla ratkaisuun... sen verran erikoistuneita ovat jo pelkästään kirurgit jotka laihdutusleikkauksia tekevät, puhumattakaan siitä että käsittääkseni tarkoin selvitetään ennen leikkausta kaikki asiaan liittyvä.
Käteväähän se olisi ettei ihan vetoketjua tarvitsisi tuohon ennestäänkin rumasti halkaistuun (sappileikkaus 3v sitten jonka jälkeen nykyiset, jatkuvasti pahenevat, kivut alkoivat) ylävatsaan asentaa.
Mutta olenko väärässä? Olen kyllä täällä törmännyt siihen että sappi on "hoideltu" saman tien mutta entä näin päin kun ei edes tiedetä mitä avatessa vastaan tulee?
Kokemuksia? Huhuja? Mielipiteitä?
Olisin kiitollinen kaikesta asiaan liittyvästä (ja liittymättömästä) jutustelusta!
Näihin vatsakipuihin on nyt tökännyt muuten hyvin toimiva diabeteslääkitys, karppaamalla laihduttaminen ja pusseilla eneily...
Shaman- Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 07.02.2010
Vs: Ohitusleikkaus muun vatsan alueen leikkauksen yhteydessä?
Paljon en osaa tuohon sanoa, sen verran kuitenkin, etta minullekin tehtiin sappileikkaus kymmenia vuosia sitten ja avoleikkauksena tietenkin.
Nyt kun olin menossa laihdutusleikkaukseen kirurgi sanoi etukateen etta ei voi taata sita, etta pystytaan tahystysleikkausta viemaan loppuun jos on paljon arpikudosta ja kiinnikkeita siella vatsaontelossa sen sappileikkauksen jaljilta.
Leikkaus kuitenkin onnistuttiin tekemaan laparoskopisesti ja kirurgi totesi jalkeenpain, etta kylla siina tyota oli, mutta etta han teki suuren kevatsiivouksen mun mahassa samantien kun kerran kaikki varkit oli sinne mahaan jo survottu.
Eli mika ettei voisi tehda kahta asiaa yhdella kertaa kun kerran ne laitteet sinne vatsaonteloon laitetaan?
Nyt kun olin menossa laihdutusleikkaukseen kirurgi sanoi etukateen etta ei voi taata sita, etta pystytaan tahystysleikkausta viemaan loppuun jos on paljon arpikudosta ja kiinnikkeita siella vatsaontelossa sen sappileikkauksen jaljilta.
Leikkaus kuitenkin onnistuttiin tekemaan laparoskopisesti ja kirurgi totesi jalkeenpain, etta kylla siina tyota oli, mutta etta han teki suuren kevatsiivouksen mun mahassa samantien kun kerran kaikki varkit oli sinne mahaan jo survottu.
Eli mika ettei voisi tehda kahta asiaa yhdella kertaa kun kerran ne laitteet sinne vatsaonteloon laitetaan?
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Mietin vain, että pääsisit aika tavalla jonoissa eteenpäin, jos suostut leikkaukseen samalla. Eiköhän ne lääkärit tiedä mitä tekee. Ja tosiaankin johtuu tosi paljon siitä, mikä sulla siellä mahassa on vikana. Kysele enemmän lääkäriltäsi.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Kysyin kirurgilta sappileikkauksesta laihdutusleikkauksen yhteydessä, hän oli sitä mieltä, että koska sappi ei ole vaivannut niin sitä ei leikata. Leikkausasento on eri noissa leikkauksissa. Mitä useampi leikkaus, sitä hankalampi paraneminen. Sappivaivaa ei kuulemma tule kuin pienelle osalle leikatuista. Sinun tapauksessasi en tietystikään tiedä, että mitä sinulla epäillään olevan siellä mahassa, kiinnikkeitä sappileikkauksesta? Tästä kannattaa puhua leikkaavan kirurgin kanssa.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Jos lääkärit sulle ehdottaa samanaikaista ohitusta tuo toisen leikkauksen kanssa.......................niin minä ainakin suostuisin.
Pääset yhdellä nukutuksella eikös se nukutus ole aika iso riski näissä leikkaus jutuissa!
Mutta sun on itse päätettävä mitä teet............
Pääset yhdellä nukutuksella eikös se nukutus ole aika iso riski näissä leikkaus jutuissa!
Mutta sun on itse päätettävä mitä teet............
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Minulla on sappikiviä, mutta ei leikata samassa yhteydessä, näin sanottiin Peijaksessa!
countrywoman- Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 24.03.2009
Onneksi porissa otettii ei tarvii sen takii mennä uudestaan!
Mulla on sappivaivaa eli kannattaako siitä puhua lekurille ?
Sappikiviä ei ole ultrassa nähty.
Sappikiviä ei ole ultrassa nähty.
maalu- Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 16.03.2010
Kannattaa sanoa..................muistaakseni sleeven jälkeen on hyvinkin todennäköistä että sappi vaivat pahenee...................Toivottavasti muistan oikein...........kysy tohtorilta asiaa!
TSEMPPIIIIIIIIIII
TSEMPPIIIIIIIIIII
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa