Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MAIV esittäytyy

4 posters

Siirry alas

MAIV esittäytyy Empty MAIV esittäytyy

Viesti kirjoittaja MAIV Ma Helmi 15, 2010 4:10 pm

Moi,

Olen 36-vuotias nainen Etelä-Suomesta ja lueskellut tätä palstaa suurella mielenkiinnolla Surprised
Olen ollut kohta 20 vuotta lihava (BMI 48), välillä enemmän välillä vähemmän. Kaikkea mahdollista on tullut kokeiltua, mutta nyt olen niin väsynyt tähän kamppailemiseen, että haluan pysyviä tuloksia. Aluksi, kun työterveyslääkärini ehdotti lihavuusleikkausta pari vuotta sitten, olin shokissa Shocked Eikö mitään mutta konstia olisi...
Olen kokeillut enet, reductilit, Xenicalit ym, mutta pysyvää pudotusta en ole saavuttanut. Olen myös käynyt ravitsemusterapeutilla, joka ei löytänyt ruokavaliosta pahemmin moitittavaa. Kaikki arvoni ovat kuulema priimaa(työterveyslääkärin toteamus) ja liikun vähintään 4 kertaa viikossa(spinning, pump, core, kävely), joten missä vika Sad
Nyt olen kuitenkin puntaroinut leikkausta paljon(kiitos tämän palstan) ja jutellut erään ystäväni kanssa, joka on myös leikattu ja tullut siihen tulokseen, että haluan laihtua viimeisen kerran ja pysyvästi. Olen menettänyt jo elämästäni 20 vuotta ja en halua menettää loppuelämääni. Leikkaus on aina riski, mutta niin on tämä lihavuuskin. Haluan nähdä lasteni kasvavan ja nauttia elämästä.
Laitoin tänään työterveyslääkärilleni pyynnön lähetteestä lihavuusleikkaukseen. Toivottavasti asiani lähtee rullaamaan Arrow ja saisin apua tähän ahdinkoon. Haluaisin ensin kokeilla BIB-palloa ja sitten leikkaukseen.

Mukavaa kevättä kaikille!

MAIV

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 02.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MAIV esittäytyy Empty Vs: MAIV esittäytyy

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Helmi 15, 2010 6:00 pm

Moi!

Ja tervetuloo tännäe tiedon/kokemusten valtamereen.....

Mahdatkohan saada tota BIB-pallo kun sun tuo painoindeksi on kumminkin noin PIENI mä luulen, että he tekee se sleeven tai GBP suoraan!

Porissa kuulemma pyritään aina tekemään GBP jos tulee jotain häikkää matkalla niin sitten tekevät sleeven!

Oon ymmärtänyt että jos BMI alku semmonnen lähemmäs 60 niin sitten laitetaa pallo ja sillä laihdutetaa jonkun verran ja sen jälkeen tehdään leikkaus!
(tää on mun luulo ei tieto)

Tsemppiiiiiiiiiiii sulle, itse oon TOSI tyytyväinen olotilaani nyt ......mut leikattiin 15.12.-09 GBP
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja tarzanella Ma Helmi 15, 2010 6:56 pm

Hei!
Mulle tehtii GBP-leikkaus Peijaksessa viime tiistaina ja nyt olen kotona toipumassa. Olo on hyvä ja on aivan uskomaton tunne, kun voi ajatella, että nyt kunkilot tippuu, ne ei enää tule takasin jos vaan osaan pitää huolen syömisistäni. Mulla oli vähän samoin kun sulla, että ruokavalio oli suht koht kohillaan , liikuntaakin oli jne. Silti vaan kaikki pois saadut kilot tuli aina takaisin. Söin siin varmaan niitä hyviä ruokiakin liikaa. Sitten todettiin diabetes ja se oli viimenen niitti. Mietin pitkään, mutta sitten kun vihdoin pyysin ja sain lähetteen, kaikki kävi nopeesti ja olen tosi tyytyväinen. Sokerilääkkeet sain jättää heti pois ja toisen verenpainelääkkeen. Tervetuloa vaan tänne lukemaan ja oppimaan toisten kokemuksista ja saamaan vastauksia kysymyksiisi. Very Happy Very Happy

tarzanella

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 69
Registration date : 04.01.2010

Viesti kirjoittaja MAIV Ma Helmi 15, 2010 7:47 pm

Kiitos Tepa43. Olenkin seurannut sinun tarinaasi tällä mielenkiinnolla.

Tiedon määrä on iso ja sulattamisessa menee aina oma aikansa Smile

Voi olla, että en tuota BIB:ä saa. Omasta mielestä tuo BMIni on valtava.

Ystävälleni on tehty tuo GBP ja hän on laihtunut jo tosi paljon. Olikos se niin, että tuo GBP olisi tehokkaampi laihtumisen kannalta?
Minulle tämä tuleva leikkaus(jos pääsen) on hyvin henkilökohtainen ja jaan sen erittäin harvan ihmisen kanssa. Olenkin jo vaivannut päätäni scratch , että mitä kerron, kun ystävät kysyvät sairaalassa ja sairaslomalla olostani. Vinkkejä?

MAIV

Viesti kirjoittaja MAIV Ma Helmi 15, 2010 7:48 pm

Leikattiinko sinut tarzanella Peijaksessa? Ja kuinka nopeasti sinulla asiat etenivät?

MAIV

Viesti kirjoittaja MAIV Ti Helmi 16, 2010 3:58 pm

Nyt harmittaa No

Olin eilen yhteydessä työterveyslääkäriini, mutta hän on lomalla 11.3. asti. Tänään sitten soitin aikaa omalääkärille(kunnallinen) ja seuraava vapaa aika olisi vasta 14.4.
Tähänkö tää mun projekti jo jää heti jumiin... Crying or Very sad

MAIV

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Helmi 16, 2010 4:09 pm

Tsemppiiiiiiiiiiii MAIV!

Oisko sulla varaa yksityiseen?
Kyllä senkin lähetteellä voi päästä ns. kunnalliseen leikkaukseen!

Mieti!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja MAIV Ti Helmi 16, 2010 4:17 pm

Tiedän olevani malttamaton, mutta kun haluaisi asioita eteenpäin Smile

Tuo meidän työterveyslääkäri on yksityinen ja olen ainakin ennen saanut sitä kautta myös lähetteen julkiselle puolelle.
Voin kyllä mennä lääkärille omakustanteisesti. Osaisiko joku sanoa hyvän lääkärin pääkaupunkiseudulla, joka kuuntelisi ja ottaisi asian tosissaan?

MAIV

Viesti kirjoittaja Tantta Ti Helmi 16, 2010 4:43 pm

Hei vaan MAIV, tervetuloa porukkaan. Hassua, etta sullakin kilot vain kertyi vaikka olet liikunnallinen ja syot ns oikeata ruokaa.
Mina olen tullut siihen tulokseen, etta se ns oikea ruoka ei valttamatta olekaan oikeata ruokaa kaikille ihmisille. Suositusten mukainen hiilihydraattien paivittainen maara on osalle ihmisista liian suuri, aiheuttaa syomiskierteen ja kamalia ruaan himoja. Puhumattakaan diabetes II sta ja muista vaivoista.
Leikkaus kylla auttaa, mutta olen nyt huomanut, etta on kovasti tarkeata mita syo leikkauksen jalkeenkin. Jos syon sairaalan antamien ohjeitten mukaan, niin paino ei tahdo pudota mitenkaan liukkaasti. Sitten kun jatan leivat, pastat, perunat, riisit ja sokerit pois, niin a vot kun paino vaan solahtaa alaspain.
Mika naista tietaa, onnea sulle matkaan kuitenkin. Minakin vahan sita palloa epailen, arvelisin, etta suora ohitusleikkaus olisi parempi vaihtoehto. Mutta laakarit ne tietaa paremmin.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja MAIV Ti Helmi 16, 2010 6:30 pm

Moi Tantta,

Juu, muhun ei taida päteä nämä yleiset normit Rolling Eyes
Jos söisin sen kalorimäärän päivässä, mikä taulukoiden mukaan pitäisi vielä laihduttaa, niin painaisin varmasti vieläkin enemmän(oma näkemykseni). Nuo kalorimääräthän ovat toki vain keskiarvoja, mutta minulle ne eivät ainakaan sovi.
Itse en syö(tai todella harvoin) perunaa, riisiä tai pastaa ja leipääkin vain kaksi jälkiuunipalaa päivässä. Olen ehkä ns hyväkarppaaja. Toki välillä tulee herkuteltua, mutta pysyy kuitenkin onneksi aisoissa.
Silloin kun lihosin eniten niin kyllä maistui herkut, mutta nyt jo useamman vuoden olen tarkkaillut syömisiäni, mutta paino ei vaan tipu. Enimmillään (v 2007) olen painanut 140kg ja sain siitä omin avuin 30kg pois(vuodessa), mutta valitettavasti niistä osa hiipi takaisin ja tällä hetkellä painoa n 127kg. Jumeja on ollut ja useita. Toivon, että saisin vihdoin avun tähän ja pääsisin nauttimaan hoikemmasta minästä cheers

MAIV

Viesti kirjoittaja MAIV Pe Helmi 19, 2010 8:50 pm

Pääsen työterveyslääkärin juttusille 1.3. ja saan toivottavasti sitten lähetteen eteenpäin Wink
Odottavan aika on pitkä.

MAIV

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: