Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ihmeissäni????

4 posters

Siirry alas

Ihmeissäni???? Empty Ihmeissäni????

Viesti kirjoittaja Marjukka To Helmi 11, 2010 3:04 am

En oikein tiennyt että minne kategoriaan tämä kysymykseni kuuluu, mutta miten on kun lueskelin tuolla erästä viestiketjua ja siellä päiviteltiin sitä että leikkuujonot ovat täällä pohjosessa jopa kolmekin vuotta. Itse asustelen lapinläänissä ja mahdollinen leikkaus tehdään sitten Oulussa. Tässä samaisessa viestiketjussa vilahti asia joka tässä nyt mietityttää, eli kun leikkauksiin on ihan mielettömän pitkät jonot ja saa kaikkien tutkimusten ja valmistelujenkin jälkeen odottaa vuosi kausia, oli siellä maininta että " miksi et hakeudu yksityiselle, LKS maksaa sen jokatapauksessa"???
Sain itse lähetteen oman kuntani lääkäriltä eteen päin ja koska lähettävä lääkäri katsoo että saisin leikkauksen terveydellisiin syihin vedoten, ei siitä tule minulle kustannuksia kun ne normi sairaalassa olo maksut ym. muuta pientä. Onko todella niin että voisin hakeutua muuta kautta kun julkishallinnon rattaita kolkutellen koska leikkauksen maksu on jo ns. hoidossa??
Marjukka
Marjukka

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 15.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ihmeissäni???? Empty Vs: Ihmeissäni????

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Helmi 13, 2010 12:06 am

Tsemppii Marjukka!

En osaa sanoo tuohon kysymykseesi mitään , mutta toivon että saat mieleisesi vastauksen ja mahdollisimman vähällä jonotuksella!

Itsellä jo homma takana painon pudotus lujassa vauhdissa!
Hyvää viikonloppuu sulle!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Kimby La Helmi 13, 2010 7:45 am

Suomessa on lain mukaan 6 kk "hoitotakuu". Jos se ei toteudu on hyvä syy lähteä käräjille. Kenties se leikkauksen maksaminen ykstyisellä tulee pidemmän päälle halvemmaksi kunnalle kuin olla käräjillä jatkuvasti.

Hoitotakuu jää toteutumatta monella paikkakunnalla, varsinkin psykiatrisella puolella. Itse jouduin muistuttamaan että tällainen hoitotakuu on olemassa ja tarvittaessa lähden asiaa viemään oikeusteitse eteenpäin. Silloin muuttui ääni kellossa... Valitettavasti asutaan maassa jossa valtaosa ihmisistä tyytyy siihen mitä niille annetaan ja menee kiltisti jonon jatkeeksi.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Helmi 13, 2010 5:33 pm

Tuli tuosta hoitotakuusta mieleen, että mulle PORISSA sanottiin tähystyksen jälkeen 2.9. (leikkaava lääkäri) että hän ei oo varma leikataanko tämän vuoden puolella (-09) vai meneekö kevääseen kun nämä leikkaukset ei kuulu hoitotakuun piiriin!

Mut kyl onneksi leikattiin 15.12.-09

Tsemmppiiiiiiiii teille!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Kimby La Helmi 13, 2010 6:56 pm

Laissa ei tietääkseni ole listaa siitä mikä kuuluu piiriin ja mikä ei. Saahan ne lääkärit puhua mitä haluavat. Se että puhuja on lääkäri ei tee siitä sen enempää faktaa. Jos potilaalla on masennus, diabetes, korkea verenpaine ja nivelrikko, ja yksi leikkaus korjaa nuo kaikki 2 vuoden sisällä, niin kyllä mä haluaisin nähdä sen oikeusasteen joka toteaa että juuri tämä hoito ei kuuluisi hoitotakuun piiriin.

Rankasti yleistettynä lääkärit ovat kuin vakuutusyhtiöt. Oletuksena ei korvata mitään ja suojellaan aina omia. Elämäni aikana olen törmäänyt vain kahteen lääkäriin joka oikeasti välitti siitä mitä mun tuleivasuus pitää sisällään. Ne molemmat lääkärit olivat aivanasemassa siinä että pääsin tähän leikkaukseen. Ei pidä tyytyä kielteiseen vastaukseen. Valitettavasti Suomen kunnallisessa terveydenhuollossa hoitoa saa se joka huutaa koviten. Itse asiassa toinen noista em. lääkäreistä kehoitti minua huutamaan koska hän sanoi suoraan etten todennäköisesti muuten pääse hoitoon, ainakaan 2 vuoden sisällä. Huutaminen oli käytännössä se että joka paikkaan minne lähtee lähete, soitellaan perään ja kysellään kovasti, ja vain tarvittaessa muistutetaan että on olemassa hoitotakuu. Pitää itse olla niin terve että jaksaa vaatia itselleen hoitoa...
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja ritu La Helmi 13, 2010 7:46 pm

Niinsanottu hoitotakuun puolivuotta alkaa siitä hetkestä kun kirurki on asettanut leikkaukseen haluavan leikkausjonoon, muusta hoitotakuusta tutkimuksiin en tiedä mutta tuon olen itse selvittänyt aikanani.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Helmi 13, 2010 8:39 pm

Pitäkää vaan puolenne.......sen mäkin opin tällä reissulla ettei ainakaan soittelusta ollut haittaa.......onneksi jononhoitaja ei menettänyt hermojaan mun kanssa....juttelin kyl joka kerta nätillä äänellä en hermostunut enkä itkeskellyt niinkun nyt tän nilkkan kanssa, mutta tässä nilkka tapauksessa onneksi tehos tuo itkun tiraus!

Tsemppiiii ja pitkää pinnaa teille vielä jonossa olijoille ja miksei muillekkin
ja HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content