Mariella esittäytyy
+4
vilukissa
ritu
Tantta
mariella
8 posters
Mariella esittäytyy
Hei
Löysin tämän keskustelupalsta (onneksi) äskettäin. Olen 34-vuotias nainen Itä-Suomesta ja kovasti pyrkimässä laihdutusleikkaukseen. Kävin lokakuussa pyytämässä lähetteen lääkäriltä, viime viikolla kävin labroissa ja ensi viikolla olisi edessä polikäynti (lääkäri ja ravintoterapeutti). Painoa minulla on PALJON. viime viikon mittauksessa vaaka näytti 155kg, pituutta on 175cm. Nyt vähän jännittää se, että hyväksytäänkö minut suoraan sinne leikkaukseen vai mitä tässä tapahtuu. Elämäni aikana olen laihduttanut varmaan yhteensä 200kg, mutta aina jokaisen kuurin jälkeen olen saanut karistetut kilot korkojen kanssa takaisin.
Nyt kiinnostaakin, onko foorumilla henkilöitä, jotka olisivat läpikäyneet laihdutusleikkauksen KYS:ssa. Kertokaa kokemuksianne ja miten homma kokonaisuudessaan eteni.
Löysin tämän keskustelupalsta (onneksi) äskettäin. Olen 34-vuotias nainen Itä-Suomesta ja kovasti pyrkimässä laihdutusleikkaukseen. Kävin lokakuussa pyytämässä lähetteen lääkäriltä, viime viikolla kävin labroissa ja ensi viikolla olisi edessä polikäynti (lääkäri ja ravintoterapeutti). Painoa minulla on PALJON. viime viikon mittauksessa vaaka näytti 155kg, pituutta on 175cm. Nyt vähän jännittää se, että hyväksytäänkö minut suoraan sinne leikkaukseen vai mitä tässä tapahtuu. Elämäni aikana olen laihduttanut varmaan yhteensä 200kg, mutta aina jokaisen kuurin jälkeen olen saanut karistetut kilot korkojen kanssa takaisin.
Nyt kiinnostaakin, onko foorumilla henkilöitä, jotka olisivat läpikäyneet laihdutusleikkauksen KYS:ssa. Kertokaa kokemuksianne ja miten homma kokonaisuudessaan eteni.
Viimeinen muokkaaja, mariella pvm To Toukokuu 06, 2010 4:26 am, muokattu 1 kertaa
mariella- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 29.01.2010
Vs: Mariella esittäytyy
Hei Mariella, mua ei ole Suomessaa leikattu, mutta arvelin siita huolimatta toivottaa sut tervetulleeksi palstalle. Sulla on nyt 4 kiloa vahemman painoa kuin minulla mennessani leikkaukseen 15/12/2009.
Onnea matkaan, kylla se siita.
Onnea matkaan, kylla se siita.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Tervetuloa palstoille, KYSissä minutkin leikattu ja hyviä ja ammattitaitoisia kirurkeja siellä, sulla pitkällä tuo matkasi jo jos, sisätautilääkäri antaa suosituksen leikkaukseen niin sitten kirurki päättää että tarvitseekos käydä ennen leikkausta hänen vastaanotolla vai suoraan leikkuriin joka on leikkausjonoon asettamisen jälkeen noin 1/2vuoden kuluessa.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Tervetuloa minunkin puolesta sekä palstalle että leikattujen jaloon joukkoon. Uskon vakaasti että pääset leikkaukseen . Minut leikattiin 30.11 Kyssissä ja nyt on jo paino pudonnut yhteensä 28 kg. Ennen leikkausta laihdutin 12 kg ravintoterapeutin ohjeen mukaan.Kaikki on mennyt hyvin, syömisen opettelu on vaikeaa; aina on niin kiire. Olen aina ollut hotkija , eikä siitä tavasta tahdo päästä.Pidetään kaikki peukkuja sulle ,että pääsisit pian "läskeistäsi".Sinä et muuten ole niin paksu kuin minä (olin) painoin ennen dieettiä 164 ja olen "vain" 160 cm pitkä.
vilukissa- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 25.12.2009
Nyt on lääkärillä käyty, ihan vihreää valoa on leikkausta ajatellen näytetty! Edessä vaan on vielä niitä tutkimuksia, mutta toiveikkaana odotan. Millä tavoin olette pudottaneet painoa ennen leikkausta? ENE -dieetillä vai jollain muulla tavoin?
Minäkin ilmoittauduin tänne vastikään ja olen etsiskellyt ja katsellut KYSissä leikattuja tei meneviä sillä itsekin olen melkein samoilla lähtöviivoilla sinun kanssasi.
Pari viikkoa sitten kävin sis.polilla ja lähete lähti KYSsiin ja nyt ensi kuussa on nuo tähystykset ja ultrat ja spirometriat täällä JKLssä.Kun lääkäri lopulta sanoi että kyllä tämä on enää ainoa vaihtoehto ja hän laittaa lähetteen heti menemään,hymyilin kuin naantalin aurinko sairaalasta lähtiessä.No täytyy vain toivoa ettei noista muista tutkimuksista mitään löydy...
Mutta tsempataan toisiamme ajan kuluessa ja kohdataan tulevat koitokset pää pystyssä ja hymyillen vaikka jossain vaiheessa tekisikin mieli antaa periksi.
Pari viikkoa sitten kävin sis.polilla ja lähete lähti KYSsiin ja nyt ensi kuussa on nuo tähystykset ja ultrat ja spirometriat täällä JKLssä.Kun lääkäri lopulta sanoi että kyllä tämä on enää ainoa vaihtoehto ja hän laittaa lähetteen heti menemään,hymyilin kuin naantalin aurinko sairaalasta lähtiessä.No täytyy vain toivoa ettei noista muista tutkimuksista mitään löydy...
Mutta tsempataan toisiamme ajan kuluessa ja kohdataan tulevat koitokset pää pystyssä ja hymyillen vaikka jossain vaiheessa tekisikin mieli antaa periksi.
Nyt on kaikki tutkimukset tehty, mihin kutsu tuli (gastroskopia, ylävatsan ultra, spirometria), ja odotellaan kutsua sinne lääkärin puheille. Kauanko teillä KYS:ssa leikatut meni aikaa, että pääsitte kirurgin puheille tutkimusten teon jälkeen? Ei oikein malttaisi odottaa...
Tsemppiä sulle Mariella!
Oot jännittävällä matkalla.............
Oot jännittävällä matkalla.............
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Mulla meni noitten tutkimusten jälkeen aikaa ennenkuin pääsin kirurkin juttusille noin neljäkuukautta ja sitten leikkauspäätöksestä hieman yli kuusikuukautta ennenkuin leikattiin mutta KYSissä ei kaikkia kutsuta kirurkin juttusille vaan tehdään leikkauspäätös papereitten perusteella ja leikkaavan kirurkin näkee vasta sairaalassa ennen leikkuuta. Toivottavasti jaksat ootella sillä kylläse sinunkin aikasi vielä ennenpitkää tulee ja leikkurin ovet avautuvat.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Hei Mariella! Tuntuu niin tutuilta nuo sinun kysymykset, aika menee mataen. Minä olen vasta helmikuussa jonoon päässyt, mutta aattelimpa kommentoija kuitenkin. Minun piti käydä 2 krt ultrassa, kun ensimmäinen ei kai ollut sitten tarpeeks selvä maksan osalta, joskin maksa on sittenkin vain 2-3 senttiä yli keskiviivan, tiirasivat sitä työn teko aluetta onko maksa tiellä. Se ison sairaalan lääkäri soitti lokakuussa, jotta jos ei ole ihmeitä kokeissa, nähdään sitten vasta kun leikataan. Mutta joku siellä päättävissä oli saikulla, niin minun paperit sitten ootteeli helmikuulle. Tänään kyselin missä mennään; hyvin ystävällisesti sain ympäripyöreän vastauksen että jonossa olen muttei näy vielä H-hetkeä, jono on n. puoli vuotta, mutta mulla on niin hilkulla että ehkä ehtii ennen käsälomia. Hyvää jatkoa toivottelen ja malttia, eihän nää kilotkaan tulleet hetkessä ;)
tummeli45- Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 03.03.2010
Terve mariella toveri savolainen, wirn.
minä olen menossa vasta tk-lääkäriin josko ne suostuis laittaa lähetteen peijakseen tänne etelään.pituus 173 ja paino tänä aamuna 121,2 JEE. hiukan olen saanut "nipistettyä" jo puis. lykkyy vaan sulle ja kirjoitellaan tilannetta. hyvää kevättä vuan.
minä olen menossa vasta tk-lääkäriin josko ne suostuis laittaa lähetteen peijakseen tänne etelään.pituus 173 ja paino tänä aamuna 121,2 JEE. hiukan olen saanut "nipistettyä" jo puis. lykkyy vaan sulle ja kirjoitellaan tilannetta. hyvää kevättä vuan.
Heluna- Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010
Sain hyviä uutisia!!! Esteitä ei leikkaukselle ole löytynyt tutkimuksista, ja paperit etenee kirralle. Leikkaus menee syksyyn, koska kesän aikana ei leikata. Mutta kyllä se on odottavan aika pitkä. Onneksi nyt kesällä on muitakin asioita mielessä, niin toivottavasti aika kulkee nopeasti. Pitäisi nyt ihan tosissaan aloittaa se laihduttaminen.
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiii Mariella!
Ota ihmeessä nyt elämäsi spurtti tässä laihiksessa niin leikkauksen teho riittää siihen normaali painoon pääsemisessä paremmin..........
Tiiät varmaan mitä yritän tolkuttaa!
Onneeeeeeeeeeeeeeeeeee
Ota ihmeessä nyt elämäsi spurtti tässä laihiksessa niin leikkauksen teho riittää siihen normaali painoon pääsemisessä paremmin..........
Tiiät varmaan mitä yritän tolkuttaa!
Onneeeeeeeeeeeeeeeeeee
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa