Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusi tulokas esittäyy...

+9
ukkomara
perhonen
MRA123
sinizii
tigertytto
Tepa43
ritu
V.Hepo
Marjukka
13 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Uusi tulokas esittäyy... Empty Uusi tulokas esittäyy...

Viesti kirjoittaja Marjukka La Tammi 16, 2010 2:51 am

Hei vain kaikille, Smile

Olen ihan neljänkympin nurkilla keikkuva perheen äiti pohjois-suomesta. Olen kerännyt kovasti rohkeutta lähteä tähän "rumbaan" mukaan ja tässä muuan päivä sitten laskeskelin että olen laihduttanut elämäni aikana varmastikkin likemmän 200 kiloa, mietin että eihän tässä ole kerrassa mitään järkeä. Painoindeksini on 46,1 ja mitä enemmän ikää tulee, sen enemmän on alkanut "kuulua" vihlomisia sieltä, kolotuksia täältä sekä ihan suoranaisia kipuja mm. polvissa jne. Olen kokeillut kaikkea laihdutus juttuja, mitä vain maa päällään kantaa mm. karppaus, painonvartiat, keventäjät, Nutriletit, luontaistuote ihmepillerit (olishan se tosin ihme ollukkin jos ne ois tehonnu Laughing ) , reseptillä saatavat laihdutus lääkkeet jne. jne. Kaikissa sama ilmiö, JO-JO!! Se mikä lähtee tulee rytinällä takasi plus pari lisä kiloa...

Tilasin ajan lääkärille ja siitä se ajatus sitten lähti.
Maanantaina menen labrakokeisiin sekä siinä samaa kuumaa lähtee lääkärin lähete eteenpäin.
On todella ihana että löysin tällaisen foorumin, jossa pääsee sisälle teidän kokemuksiin leikkauksista.
-Marjukka-
Marjukka
Marjukka

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 15.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas esittäyy... Empty Vs: Uusi tulokas esittäyy...

Viesti kirjoittaja V.Hepo La Tammi 16, 2010 3:05 am

Tervetuloa joukkoon!!
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 07.08.2009

Viesti kirjoittaja Marjukka La Tammi 16, 2010 3:09 am

Kiitosta kiitos Smile
Marjukka
Marjukka

Viesti kirjoittaja ritu La Tammi 16, 2010 3:11 am

Tervetuloa mukaan

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Tammi 16, 2010 6:10 am

Tsemppiiiiiiii Marjukka!

Siitä se lähtee!

T: Tepa43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto La Tammi 16, 2010 3:51 pm

Tere tulemast Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja sinizii La Tammi 16, 2010 4:02 pm

"Avioliitto on suhde jossa toinen on aina oikeassa ja toinen aviomies" *reps* Laughing
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja Marjukka La Tammi 16, 2010 6:23 pm

Kiitos teitille kaikille Smile mukavaa löytää täältä ihmisiä jotka viipottaa samoissa elämän tilanteissa ja painii samojen juttujen kans...
Mie tuossa lueskelin eilen illalla V.Hepon viestiketjuja kauhun sekasin tuntein affraid Olenhan itsekkin pohjois-suomesta ja tuntuu t-o-d-e-l-l-a masentavalta ajatus että leikkaus jonot ovat jopa 2-3 vuotta. Miehän hemmetti vieköön sitä odotellessa olen loppu peleissä kunnossa jossa mahun pöydän alla seisomaan mutten makkaamaan... Tosin yritän liikkua joka päivä edes jonkin verran mutta tuo paino on ja pysyy... Toki katson mitä tuonne torveeni mätän, eli en sinne kaksin käsin tunge namuja. Mulla kun ei ole ns. himareita pullaan, suklaaseen jne. mutta kaikista pahinta on tuo rasva. Minun ei tarvitse kun vilkasta margariini pakettia niin mulla pamahtaa kilo jos toinenkin. No, maanantaina mennään tosin labran kokeisiin ja sitten lähtee lähete Lks:ään. Onko kellään vinkki viitosia että mitkä on ne argumentit ja asenteet jolla minun pitää saada vakuuttuneeksi myös LKS:n lääkäri vakuttuneeksi, vaikka oma tk:n lääkäri oli heti ja ehdottomasti samaa mieltä leikkauksen tärkeydestä. Hirvittää sekin kun mitä täällä olen lueskellut niin useille on tullut kielteinen päätös... Sad
Marjukka
Marjukka

Viesti kirjoittaja MRA123 La Tammi 16, 2010 11:07 pm

Moi Marjukka,

Tervetuloa ! Täältä saa paljon tietoa ja tukea!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja perhonen La Tammi 16, 2010 11:32 pm

Tervetuloa Marjukka,
asiat etenevät omaa tahtiaan ja ennenkuin huomaatkaan olet jonossa leikkaukseen. LKS:n sisätautilääkäri on myönteinen näille leikkauksille jos siihen on todellista aihetta. Ei ole mitään pelättävää. Tällähetkellä jonot OYS:iin ovat pitkät sillä syksyllä ei leikattu ollenkaan, mutta nyt aloittavat jälleen. Rovatar tuolla toisessa ketjussa kirjoittaa mitä ovat suunnitelleet. Voihan olla että kun sinä ja muut jotka nyt lähdette tähän pääsettekin lyhyemmän odotusajan kautta kuin me nyt leikattavat. Oletan, että lisäävät leikkauksia Oulussakin jonojen takia ja toisaalta kriteerit ovat muuttuneet ja läheskään kaikki halukkaat eivät pääse. Painoindeksi on ainakin noussut. Älä siis hätäile vielä, tärkeintä on että olet jo liikkeellä.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Registration date : 03.05.2009

Viesti kirjoittaja Marjukka Su Tammi 17, 2010 1:18 am

Alko jo itelläki hymmyilyttämään oma pöljyyteni, kun olen jo huolissaan ja paniikissa vaikka en ole vielä edes jonossa Embarassed Laughing Mietin tuossa myös sitä että kun oma lääkärini oli heti vahvasti sitä mieltä että tämä leikkaus on hyvä mulle terveydellisistä (fyysisistä) syistä ja näin ollen myös kuntayhtymämme maksaa ko. leikkauksen. Jospa silläkin olisi myönteinen ja positiivinen vaikutus niihin jotka päättävät lopullisesta leikkauksista... mene tiedä, mie koluan näitä viestiketjuja mahd. paljon, että saisin luettua sitä konkreettista tietoa ja kokemusta jotta oppisin asennoitumaan, että mihin olen todella menossa. Tunnustan suoraan että mulla ei ollut eikä ole vieläkään kaikkea tietoa laihdutuslaikkauksesta, eikä se olis mahdollistakaan, mutta ajan kanssa tieto karttuu... Pitää suunnistaa heti ensimmäiseksi tuonne Rovatarin juttuihin. Kiitos teitille Smile
Marjukka
Marjukka

Viesti kirjoittaja ukkomara Su Tammi 17, 2010 1:30 am

tervetuloo joukkoon

ukkomara

Viestien lukumäärä : 38
Ikä : 62
Registration date : 01.10.2009

Viesti kirjoittaja matami Su Tammi 17, 2010 3:29 am

tervetuloa joukkoon, kyllä mielessä monenlaista käy odotellessa vaikkei varmuuta leikkaukseen pääsystä edes ole.

matami

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 18.08.2009

Viesti kirjoittaja Tantta Su Tammi 17, 2010 4:29 am

Kiva kun tulit mukaan Marjukka,
Taalla on monenlaista kulkijaa, ongelmat periaatteessa samat kaikilla. Ma olen sun kanssa samanlainen jojo-laihduttaja ollut n 40 vuotta, nyt leikattu 15/12 ja uskon, etta se jojoilu saadaan talla keinoin lopetettua.
Toistaiseksi kaikki on hyvin, paino putoaa pikkuhiljaa ja vointi on hyva.
Onnea matkaan sulle, toivottavasti pian saat aiheen sanoa, etta olipa hyva kun paasin siihen leikkaukseen!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Marjukka Su Tammi 17, 2010 5:13 am

Kiitos, tervetulotoivotuksistanne flower
ja ennen kaikkea Tantta, kerrassaan mahtavaa että olet jo ohittanut sen suurimman askeleen ja alottelet ihan uudenlaista elämään. Met muut odottelemma mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta niin kun Perhonen sanokin ihan oikein "tärkeintä että ollaan jo liikkeellä"... just, sinne oikeeseen suuntaan. Joku aforismi onkin tainnu tuumata jotain sinne päin että tärkeintä matkassa on se lähteminen liikkeelle jne... Wink
Marjukka
Marjukka

Viesti kirjoittaja vilukissa Su Tammi 17, 2010 11:56 pm

Moi vaan "uusi tulokas esittäytyy". Minä olen melkein kuusikymppinen sairaseläkkellä oleva mummeli Savosta. olen koko aikuisiän ollut liikalihava
lukuunottamatta muutamia kuukausia parin -kolmen vuoden välein, jolloin laihdutin erilaisin konstein . Paras tulos oli varmaan painonvartijoiden ohjeilla 32 kiloa. Mutta kaikki on tullut tuplaten takaisin. Vuosi sitten sain omalääkäriltä lähetteen leikkaukseen ja siitä se sitten lähti. Minut leikattiin 30.11.2009. Samalla otettiin suuresti minua vaivaama sappi kivineen. Joten leikkaus oli avoleikkaus; n. 30 senttiä pitkä haava isossa mahassa.Nyt alan toipumaan leikkauksesta ja paino putoaa kuin huomaamtta.Nyt pudonnut 25kg. Ruokailu pitää oppia ihan alusta. Olen aina ollut hotkija, ja nyt jos hotkii niin tuntuu etä maha repiää. mutta kun malttaa syödä hitaasti-ja purra hyvin, voi nauttia ruokailusta ihan eri tavalla. Ei tartte kärsiä omantunnon vaivoja vaikka söis kuinka rasvaisen ruuan-- kun se on n. 1/3 siitä mitä ennen söi.Tsemppiä vaan.

vilukissa

Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 25.12.2009

Viesti kirjoittaja ritu Ma Tammi 18, 2010 12:14 am

Moi Vilukissa ja tervetuloa Foorumille tunnetaankos me toisemme olimmekos samassa huoneessa sä paikalla 1 ja mä 2 en tiedä mutta samanaikaan olimme joka tapauksessa sairaalassa mutta kamalasti onnea tuosta pudottamastasi kilomäärästä se on paljon.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Tammi 18, 2010 1:04 am

Heissan Vilukissa!

Pisti silmään avoleikkaus.koska otettiin sappi kivineen!

Porissa mulla otettiin myös sappirakko kivineen+ GBP, se onnistu tähystyksellä! Ei tarvittu avoleikkausta!

Onnee sulle jatkoon ja voi hyvin!

Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Tammi 18, 2010 1:27 am

Hei vilukissa,
Tosi hieno pudotus sulla, onnea siita.
Mun ongelma nayttaa myos olevan tuo hotkiminen. Vaikka kuinka pienta maaraa syon, niin kiire tuntuu olevan kova.
Menneella viikolla soin liikaa ja nopeasti kalaa, tanaan meni sitten porsaan lihaa tuoreen kurkun kera. Ja liian nopeasti. Ja kun mihinkaan ei ole kiire!

Toi mita sanoit omantunnon tuskista kun syo vaikka rasvaista ruokaa on kylla ihan tosi. Mulle annettiin sairaalassa ohjeita, etta pitaa syoda naita kevytmargariineja ja muutenkin kevyttuoteita. Mut ma en margariinia syo, kun syon leipaa, panen sen paalle voita.
Ehka paino putoaisi nopeammin, jos suostuis syomaan kevytmargariineja, mutta kun ma en vaan tykkaa niitten mausta. Joten voita panen sen leivan paalle jatkossakin. Hyva asia tietysti on, etta syon leipaa aika lailla vahan.
Hyvaa jatkoa vaan sulle.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Marjukka Ti Tammi 19, 2010 3:24 am

No ja niin...
suuri matkani on nyt virallisesti alkanut. bounce Tänään kävin ensimmäisissä labran kokeissa ja tänään on myös lähtenyt lähete Lks:ään. Verensokerin paasto arvo oli taas hieman kohollaan mutta ei merkittävästi. Mullahan oli raskausajan diabetes ja olin 6-7 insuliini piikillä, riippuen syömisen määrästä sekä arvoista. Minun oli piikitettävä iltaisin myös se pitkävaikutteinen. Olenkin miettinyt että mikäli saan jostain syystä lääkäreiden kokouksessa sen "hylsyn" ja en saa tätä painoa millään pysymään alempana, minulle ennen pitkää paukahtaa vielä kakkostyypin diabetes. Meillä on vielä valitettavasti ns. sukurasitteena sekä ykkös- että kakkostyypin sokeritautia. Mietiskelin tuossa kun olen näitä kaikkien teidän kokemuksia lueskellut että mitkä voivat olla ne syyt miksi joku lääkäri antaa sen hylätyn lausunnon jos oma tk lääkäri on katsonut aiheelliseksi lähetteen laittaa leikkaukseen. Se ei ilmeisesti ole kirkossa kuulutettu että sinne leikkuu pöydälle pääsee vaikka lähete omalta lääkäriltä onkin lähtenyt... Nyt ollaanki sitten siinä tilanteessa että pitävät "hullua jännityksessä" affraid Laughing

Niin ja Vilukissa mahtavaa pudotusta *AALTOJA* Very Happy
Marjukka
Marjukka

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Tammi 19, 2010 1:30 pm

Moi!

Ja tsemppii polullasi!

Mulle on sanottu, että sitten ollaan jonossa kun se leikkaavalääkäri eli gastrokirurgi näkee sut ekaa kertaa ja sanoo,että homma jatkuu!
Hänellä on se "valta"......terveyskeskuslääkäri ohjaa sisätautilääkärille ja sisätauti lääkäri ohjaa tälle leikkaavalle kirurgille....ja nää ravintoterapeutit on semmonen pakollinen tuttavuus siinä välillä! Näin ainakin Porissa menetellään!

Tsemppii vielä kerran..........toivotaan että homma etenee joutuin!

Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Marjukka Ma Tammi 25, 2010 7:07 pm

JEI! Tänään postipoika toi mieluisan kirjeen jossa oli varattu aika LKS:ään vastaanotolle sekä sydänfilmiin ym. muihin tutkimuksiin. Kertoisitteko että mitä mulla on nyt odotettavissa kun tapaan lääkärin, siis mietiskelen että onko tämä lääkäri nyt joku joka arvioi että tarvitsenko leikkausta vain onko tämä vain joku rutiini juttu?? Smile
Marjukka
Marjukka

Viesti kirjoittaja perhonen Ma Tammi 25, 2010 10:41 pm

Hei Marjukka,
aikasi on ilmeisesti sisätautipoliklinikalle, toivottavasti käyt ensin kokeissa. Jos ovat/tehdään kaikki samana päivänä, eivät vastaukset kaikista tehdyistä kokeista ehdi tulla, joudut menemään uudestaan, ellei lääkäri sitten päätä toisin. Hänhän voi niin halutessaan laittaa lähetteen Oys:iin kun vastaukset on tulleet jos mitään erityistä ei ilmene, esim. helicobakteeri. Tiedät sitten kun olet käynyt, itse kävin myös ravintoterapeutilla x 2. Reilusti yli puoli vuotta meni ennekuin olin täällä siinä pisteessä että lähete lähti.

Toivottavasti pääset leikkaukseen kun sinne niin kovasti haluat. En osaa sanoa ovatko kriteerit täällä päässä tiukentuneet mutta minullakaan ei ollut diabetestä vielä silloin kun lähete lähti, mutta nyt on 1½ vuoden odottelun jälkeen. Kannattaa kyllä mainita sukurasitteesta. Uskon, ettei Lks :n sisätautilääkäriä tarvitse kovin edes vakuutella, hän tietää leikkauksen edut hyvin ja ainakin minua kohtaan oli hyvin suopea. Painoindeksini on pienempi kuin sinun ja olen vanhempikin, ehkä en enää pääsisikään. Onneksi olen jo aika lähellä varsinaista operaatioita. Tosin vielä Oulussa leikkaava kirurgi voi päättää toisin mutta oletan, että siihen pitää olla tosi painavat syyt. Minulla on jo kolmen eri lääkärin suositus takana. Onnea matkaan. Olisitko muuten halukas tapaamiseen asian tiimoilta jos kerättäisiin kiinnostuneita.

perhonen

Viesti kirjoittaja Marjukka Ti Tammi 26, 2010 1:45 am

Perhonen, kyllä se lähete oli sisätautipolille ja siinä lähetteessä oli kun sitä juuri äsken tutkailin, sydänfilmi heti aamusta ja vastaanotto tuntia myöhemmin. Tässä oli myös mukana lähete uusiin labran kokeisiin jotka mun pitää käydä omalla paikkakunnalla otattamassa viikkoa aiemmin kun tulen Lks:ään joten onneksi se on ainakin sitten alta pois. Tuo 2 tyypin diabeettes mullaki hirvittää kun taipumusta on itselläkin (raskausajan) sekä kun sokeri arvoja aina silloin tällöin aamulla otan, eli ne paastot, on ne aina aika ajoin kohollaan. Sitten vielä kun on tuota 1 tyypin ja 2 tyypin diabeettestä enemmälti eli vähemmälti suvussa Rolling Eyes
Tosi mukavaa jos Rovaniemellä on ko. lääkäri sen sortin ihminen joka on myötämielinen näihin leikkauksiin... Toivon sullekki mahdottomasti onnea matkaan, olet jo lähellä ja se on hienoa se cheers
Tokihan voin tulla tapaamisiin, mulle sopisi paremmin keväämmällä kun nyt alkaa melko kiirus ajat kustannuspaikalla mutta mikäli sellainen järjestyy niin mielelläni mukaan rytkään Very Happy
Marjukka
Marjukka

Viesti kirjoittaja perhonen Ti Tammi 26, 2010 8:09 pm

Marjukka,
jos sinulla on lähete gastroskopiaan, ultraan, röngteniin ym. ennen lekurin aikaa niin oikein hyvä, ehtivät tulokset tulla. Ainakin gastron vastauksessa menee aikaa, joistakin verikokeista vastaus tulee heti, joistain ei. Mutta älä hätäile jos ei kaikkia vielä ole, ehkä lääkäri haluaa tavata sinut ensin. Suunnitellaan sitten keväämmällä tapaamista, täällä Roissa on minun lisäkseni ainakin kaksi joiden suunta on Oys.

Viimeinen muokkaaja, perhonen pvm La Helmi 20, 2010 8:01 pm, muokattu 1 kertaa

perhonen

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa