Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vinkkejä suolan himoon nestekuurin aikana leikkauksen jälkeen?

+3
ritu
Tirlittan
Kimby
7 posters

Siirry alas

Vinkkejä suolan himoon nestekuurin aikana leikkauksen jälkeen? Empty Vinkkejä suolan himoon nestekuurin aikana leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Joulu 22, 2009 5:03 am

Kirjoitan ekaa kertaa nyt enkä ole edes kunnolla esittäytynyt. Pidempi avautuminen on kyllä tuloillaan, mutta tähän hätään tarttis hyviä neuvoja suolan himoon. Sleeve tehty 6 päivää sitten ja pelkkien makeiden jogurttien ja rahkojen syöminen alkaa kehittää kunnon suolanhimon. Nestekuuria kun on vielä 3 viikkoa edessä olisi hyvät vinkit kullan arvoisia. Velli ei oikein ikinä ole uponnut, puurot kylläkin mutta niiden aika ei ole ihan vielä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vinkkejä suolan himoon nestekuurin aikana leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Vinkkejä suolan himoon nestekuurin aikana leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Tirlittan Ti Joulu 22, 2009 5:08 am

Mä ostin pari tuubia kinkkupasteijaa ja otin niistä aina välillä ihan pikkuisen kielelle, ja imeskelin suussa. Helpotti kummasti suolanhimoa, vaikka kuulostaa typerältä...

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Vinkkejä suolan himoon nestekuurin aikana leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Vinkkejä suolan himoon nestekuurin aikana leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja ritu Ti Joulu 22, 2009 2:45 pm

Lihaliemihän on suolaista sellaistahan voi syödä.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Joulu 22, 2009 3:32 pm

Moi!

Mut leikattiin 15.12. GBP
sama juttu mietin onko suolan puutetta kun se vähän kummittelee.......otin pojan sipsipussista YHDEN SIPSIN ja imeskelin sitä ja lopuksi narskutin kuin hiiri sen ja möhjön nielasin...hengissä ollaan!

NÄLKÄÄ EI OO TULLU KERTAAKAAN!

Tuo lihaliemi kuullostaa hyvältä idealta!

Tsempiii kaikille!

T: Tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Joulu 22, 2009 4:13 pm

Kiitos vinkeistä. Itse keksin pussi-juustokeiton joka normioloissa ainakin on todella suolainen. Sittenhän jossain keskustelussa sanottiin että mössötettyä tonnikalaa vedessä voisi myöskin varovaisesti imeskellä jo viikon kuluttua leikkauksesta. Leikkausta seuraavaa päivää lukuunottamatta kaikki on pysynyt sisällä mitä olen tarjonnut eikä pahoinvointia ole ollut.

Olen minä Tepa43:n ja muiden seikkailuja seurannut muutaman viikon ja hengessä mukana oltu. Itsellä myöskin 15.12 oli sleeve-leikkaus Peijaksen sairaalassa Vantaalla. Nyt minulla kaikki niin hyvin kuin voisi olettaa, mutta siitä enempi toisaalla ihan piakkoin.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Joulu 22, 2009 10:19 pm

Tsemppii Kimby ja muutkin!

oottelen tarinaas!

Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja sinizii Ke Joulu 23, 2009 1:41 am

Ja onhan noita kaikenmaailman kasvissose keittoja ja niitä voi itsekin tehdä. Kannattaa ihmeessä syödä myös suolaisia, koska mä söin alkuun kans pelkkää makeaa ja voi että siitä tuli huono olo ku lipittää vettä minkä kerkiää ja sitten vetää makeita. Johan siinä suolat liukenee kropasta..
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja Tirlittan Ke Joulu 23, 2009 2:08 am

On muuten jännä vaikka en mikään lihansyöjä ole, niin mehukeittojen lipittelyn aikana haaveilin koko ajan LIHASTA! Kasvissosekeitotkaan eivät tehonneet, vaan teki mieli oikein jotain lihaisaa. Ne tuubipasteijat ainakin toivat jonkunlaisen kinkun maun suuhun...

Lihaliemi tuntui jotenkin kauhean rasvaiselta, eikä uponnut muhun. Mutta kaikkea kannattaa kokeilla, ettei vallan kyllästy niihin muutamiin sallittuihin liemiin...

Tirlittan

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Joulu 23, 2009 6:37 am

Knorrin sveitsiläinen juustokeitto oli juuri mitä tarvitsin. Oli käsittämättömän hyvää ja lipitinkin koko pussin kolmessa jaksossa tänään. Kaupasta tarttui myös mukaan sinihomejuusto-kanakeitto ja katkarapukeitto. Ostin myöskin tavallisia suolatikkuja. Niissä ei ole edes paljon rasvaa, sillä nehän ovat jotain kuivattua leipämössöä joissa on isoja mersisuolasattumia. Niitä imeskelin tusinan verran tänään varovaisesti eikä mitään outoja tuntemuksia tullut. Nehän liukenevatkin ihan mössöksi suussa. Tällä menolla euron pussi kestää kuukauden Very Happy

Viimeinen muokkaaja, Kimby pvm Ke Joulu 23, 2009 6:01 pm, muokattu 1 kertaa
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja sinizii Ke Joulu 23, 2009 12:45 pm

Hyi siitä lihaliemestä mulle tulee vieläkin ihan karsee olo jos edes ajattelen. Sairaalassahan ne toi sitä heti ku toivat ruokaakin ja se tuoksu ihanalle. Mutta maistui aivan hirveälle! Siis jotain ihan kamalaa. En oo voinu sen jälkeen käyttää ees lihaliemikuutioita, ku siitä hajusta tulee se liemi mieleen. Yök hyi yök. Toinen kauhistus oli se joku superjuoma, sellasessa muovipullossa mikä on hyvin energiatiivis. Tarkoitettu justiinsa leikkauksesta toipuville yms. No oli olevinaan mansikan makuinen mut hirvee esanssi tunki läpi. Ehdottomasti mustanmakkaran jälkeen pahinta mitä olen ikinä syönyt.Smile
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Joulu 23, 2009 1:12 pm

Määkin aattelin koitta juoda lihalientä kun kaikku muu pakkaa olla mekeen puoleisii, mut arvelin samaa että rupee etoo se!

Eilen kokeilin tyttären tuomaa lämminkuppi ateriaa (suurustettu kanakeitto)
KYL NIIN PISTI VASTAAN, ETTÄ EI MENNY KU LUSIKALLINEN!

Jos se tästä lähtee!

Tsemppii kaikille!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja matami Ke Joulu 23, 2009 5:41 pm

uskaltaako tuossa nestekuurin aikana jotain vaikkapa jauheliha keiton tyyppistä syödä soseutettuna?
siiis... onko laadulla muuten väliä kun vaan koostumus on riittävän velliä?

matami

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 18.08.2009

Viesti kirjoittaja Tirlittan Ke Joulu 23, 2009 6:35 pm

Periaattessa uskaltaa, jos vaan on tosiaan ihan VELLIÄ! Myös voimakkaasti mausteisia tai kovin rasvaisia liemiä kannattaa välttää, mutta muuten muoto ratkaisee, eli mitä liemisempää, sitä helpommin solahtaa alas. Minkäänlaisia möykkyjä ei saisi alussa olla, ei myöskään hitusia, etteivät juutu saumoihin. Kolmannen viikon lopulla sitten voi jo aloitella möykkyisemmän syötävän kanssa. Myös kuumat ruuat on "kiellettyjä", eli kaikki pitäisi olla semmoista haalean lämmintä - "vauvan ruuan lämmintä". Tämä oli ohjeistus Pulssista. Alussa tosiaan huomasin, että jos söi liian kuumaa, se melkein sattui, tai ainakin tuntui aikas ikävältä...

Tirlittan

Viesti kirjoittaja matami Ke Joulu 23, 2009 6:41 pm

ehkei sitten sauvasekottimella tms mössääminen ole lihan suhteen vallankaan riittävää. Jos leikkaukseen pääsen, niin voipihan olla mielenkiintosta syömistenkin suhteen alkuun kun mulla jo nyt hyvin moni tuote "tökkii" ja oon ennemmin sitten syömättä melkein... Täytyy varmaan jossain vaiheessa opetella sosekeittojen syömistä ja tekoa varalta

matami

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 18.08.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Joulu 24, 2009 2:03 am

Mulla 8päivää leikkauksesta 7 päivää vuodon korjauksesta ...............
Tänään söin neljänviljan löysän puuro annoksen keiju 70% rasvasilmällä olin myös laittanut suolaa puuroon.

JA IHANAAA TAIVAALLISTA söin hitaasti JA KAIKKI! ilman juomista

Siiitä on jo neljä tuntii ja vielä oon hengissä.......ravintoterapeutti sano ennen kun läksin sairaalasta että joulun voi syödä laatikoita huoletta.....kinkku saa jäädä....tai mutustan suussa ja annan koirille...niitä on 3kpl! Smile

Sen rpeutti myös sanoi, että joka ruokailu kerralla ravinnon yhteis määrä olisi se 3dl esim. 0.5dl maitoo, 0,5dl kiissellii ja 2dl pehmeää ruokaa!
Nämä siis alku viikkoina! SYÖDÄÄN RAUHALLISESTI saa vaikka lukee lehtee Smile

ps. vaikka eilen koko päivän ripuloin niin pahaa oloo ei oo ollu kertaakaan
ja tänään ajoin autoa 100km olin pojan kanssa shoppailee 4h ja hyvin jaksoin! Vesipullo mukana ja aktimel pullo , 2dl kaakao juoma!

Aamulla otin VAIN 400 buranan ja sillä mennään vieläkin!!

Yllättää ittenikin vaikka viikkositten vielä leikattiin.....otettiin muuten sappirakko pois samalla kun tehtiin GBP!

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE JA PAREMPAA UUTTA VUOTTA 2010!

Tepa43
Tepa43

Vinkkejä suolan himoon nestekuurin aikana leikkauksen jälkeen? Empty Burana

Viesti kirjoittaja Kimby To Joulu 24, 2009 6:33 am

Tepa43: Minulle on kyllä vuoden verran toitotettu että Buranat ja Ketorinit (tulehduskipulääkket, ibuprofen ja ketoprofen) ovat ehdottomasti kiellettyjä leikkauksen jälkeen. Ei edes pitkällä tähtäimellä saa käyttää sitä kuin korkeintaan satunnaisesti. Parasetamolivalmisteet (esim. Panadol) ovat ainoat ilman reseptiä saatavat tulehduskipulääkkeet mitä saa käyttää.

Mun Ketorinin käyttö oli selkeästi gastroskopiassa nähtävissä. Se tekee sellaisia vatsahaavan pikku alkuja. Ja sairaalaan tuli samaan kämppään viime viikolla potilas jolle vuosi sitten oli tehty GBP ja selkäkipujen takia syönnyt tulehduskipulääkkeitä ja hänellä oli akuutti vatsahaava. Joten minä ainakin suhtaudun erittäin vakavasti kieltoon. Ei ole edes peräpuikot ole sallittuja, olen kysynyt.

Kyllä niitä muita toimivia kipulääkkeitä löytyy sitten lääkäriltä reseptillä, siis sellaisia mitä saa syödä. Esim. Panacod on tehokas ja itse sain keskushermostoon vaikuttavaa Tramal-kipulääkettä jota otan vain yöksi.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Joulu 24, 2009 11:33 am

jUU.........Panacod mulle kirjotettiin ja niitä on, mutta niissä on se kolmio!
Sanottiin että jos tarttee vielä lisää kipuun näin alkuun niin voi ottaa Buranan!

Ja sairaalassa jaettiin kipupiikkien lisäksi........kupissa 1 x panadol ja 1 x 600 burana coktail.

Otin nyt yhen buranan kun niitä sattu olee kaapissa....en aio niitä jatkuvasti käyttää!

Hyvää joulua ja parempaa uutta vuotta!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja sinny Pe Joulu 25, 2009 8:13 pm

Hei Tepa!Onnea kotiinpaluun johdosta ja .että kaikki sujui hyvin kakkosleikkauksesta huolimatta. Kylllä se siitä. Jäin miettimään tota buranan ottamistasi. Minut leikattiin Peijaksessa syyskuun alussa ja siellä sisätautilääkäri kävi juttelemassa osastolla minun ja toisen samassa leikkauksessa olleen huonetoverini kanssa.Kielsi ehdottomasti asperiinin ja buranan käytön leikkauksen jälkeen .Ainoa särkylääke mitä saa käyttää on panadolia sisältävät särkyläääkkeet.Näin siellä.Hyvää joulun jatkoa! santa

sinny

Viestien lukumäärä : 70
Registration date : 14.04.2009

Viesti kirjoittaja Tirlittan Pe Joulu 25, 2009 9:48 pm

Pulssissa oltiin maltillisemmalla linjalla, eli kotiin annettiin Panadol- ja Miranax-reseptit. Miranax on aika voimakas tulehduskipulääke, joka kyllä pitkään käytettynä aiheuttaa mahaoireita. Itse olen sitä saanut aiemmin kuukautiskipuihin. Tuo mahansuojalääke Somac varmaan alkuvaiheessa suojaa mahaa vaurioilta.

Tirlittan

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa