Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset
+14
tipo57
pioni
Onnekas13
douniainen
Tyrannosaurus
hylje
tigertytto
sirutarleena
papis73
Tantta
Tepa43
sinizii
musti0205
Veli Maha
18 posters
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset
Ihanaa veli maha, että kaikki meni noin hienosti! Tästä se lähtee!
Tyrannosaurus- Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009
Hei täältä mä sut löysin. =)
Vitsi kun lukee niin sulla muuten menee ihan hyvin ja ei oo ummetusta niin kuin eräillä. =(
No kaipa mäkin viel pääsen tohon olotilaan mut nyt tuntuu et oon rekan alle jäänyt kun kaikki reistaa vaiks samana päivänä pöydällä oltiinkin.
Mä muuten veikkaan ett tiiän ketä "persoonaa" tarkotat teijän huoneesta.
Mä teenkin muuten huomenna itelleni tollasen taulukon kun toi syöminen on mitä on.
En oo saanut ales ku korkeintaan 3krt /päivä joten josko se mua muistuttais asiasta, kun muksut pyörii ja arkikin niin illalla oon huomannu ett enhän mä ookkaan syöny tarpeeks usein.
Tota on siis kokeiltava, mut kiits vinkistä.
Vuotaakos muuten sun treeni aukko enää?
Mull vuotaa ja eilen tuntus ett siell sisällä ois ollu puukko.
Alkavaa punotusta on tikkien vieressä ja sitä rataa..
Kuitenkin älä jää ajattelemaan mun vaivoja liikaa vaan nauti uudesta ihmeellisestä elämästä jonka me saatiin!
Vitsi kun lukee niin sulla muuten menee ihan hyvin ja ei oo ummetusta niin kuin eräillä. =(
No kaipa mäkin viel pääsen tohon olotilaan mut nyt tuntuu et oon rekan alle jäänyt kun kaikki reistaa vaiks samana päivänä pöydällä oltiinkin.
Mä muuten veikkaan ett tiiän ketä "persoonaa" tarkotat teijän huoneesta.
Mä teenkin muuten huomenna itelleni tollasen taulukon kun toi syöminen on mitä on.
En oo saanut ales ku korkeintaan 3krt /päivä joten josko se mua muistuttais asiasta, kun muksut pyörii ja arkikin niin illalla oon huomannu ett enhän mä ookkaan syöny tarpeeks usein.
Tota on siis kokeiltava, mut kiits vinkistä.
Vuotaakos muuten sun treeni aukko enää?
Mull vuotaa ja eilen tuntus ett siell sisällä ois ollu puukko.
Alkavaa punotusta on tikkien vieressä ja sitä rataa..
Kuitenkin älä jää ajattelemaan mun vaivoja liikaa vaan nauti uudesta ihmeellisestä elämästä jonka me saatiin!
douniainen- Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 08.02.2010
Hienoa VeliMaha, hyvin tuntuu sujuvan. Kiitos taulukkovinkistä, aikananani sitten teen samoin. Mukavaa vointia !
Onnekas13- Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 04.08.2009
Huomenta!
Onnea uuteen elämään VeliMaha
Toi taulukon pitäminen on hyvä ajatus ja auttaa arjessa. Sellaisen avulla minäkin ensimmäisen kuukauden ajan opettelin syömään tarpeeksi usein. Minulla ei ole ollut nälkä kertaakaan kotona ollessa, joskus jos on reissun päällä ruokailu välit saattavat venähtää. Ajatuksen sain silloin jo sairaalassa kun pidettiin kirjaa juomisista. Tiesin olevani huono juomaan, joten ajattelin sen avulla selviäni ja olen onnistunut ihan kohtuullisesti.
Terveisin Pioni
Onnea uuteen elämään VeliMaha
Toi taulukon pitäminen on hyvä ajatus ja auttaa arjessa. Sellaisen avulla minäkin ensimmäisen kuukauden ajan opettelin syömään tarpeeksi usein. Minulla ei ole ollut nälkä kertaakaan kotona ollessa, joskus jos on reissun päällä ruokailu välit saattavat venähtää. Ajatuksen sain silloin jo sairaalassa kun pidettiin kirjaa juomisista. Tiesin olevani huono juomaan, joten ajattelin sen avulla selviäni ja olen onnistunut ihan kohtuullisesti.
Terveisin Pioni
pioni- Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 16.01.2010
Douniainen: hienoa että pääsit näppiksen lähettyville, vaikka ongelmia tosiaan sulla onkin riittänyt, luin myös tuon pidemmän tekstisi kotiinpaluusta ja toivon todellakin että kaikki tulee kohdallasi kuntoon, alku on aina hankalaa. Dreenini ei juurikaan enää vuoda, paranee kuulemma sisätäpäin pikkuhiljaa. Huomasin juuri myös että 2 alinta kuudesta haavasta hieman punoittaa, pitääkin niitä tarkkailla ja puhdistella.
Perjantaina hakasten poisto ja varasin samalle käynnille hieman verikokeita (mm.hemoglobiini ja tulehdusarvot) sekä lääkäriajan, jotta saisin lisätietoa ja mielenrauhaa. Ihan varmuuden vuoksi.
Seuraava lääkärikäynti olisi kuitenkin vasta 2 kuukauden päästä, joten siinä on selkeästi parannettavaa kotiuttamisen jälkeen. Pitääkin mainita kontrollissa käydessä että parantavat seurantaa, ei vastuu nyt ihan yksin potilaalla voi kuukausia olla...
Tsemppiä kaikille jatkossakin!
Perjantaina hakasten poisto ja varasin samalle käynnille hieman verikokeita (mm.hemoglobiini ja tulehdusarvot) sekä lääkäriajan, jotta saisin lisätietoa ja mielenrauhaa. Ihan varmuuden vuoksi.
Seuraava lääkärikäynti olisi kuitenkin vasta 2 kuukauden päästä, joten siinä on selkeästi parannettavaa kotiuttamisen jälkeen. Pitääkin mainita kontrollissa käydessä että parantavat seurantaa, ei vastuu nyt ihan yksin potilaalla voi kuukausia olla...
Tsemppiä kaikille jatkossakin!
Veli Maha- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 20.12.2009
Hei sinä kirmaileva pieni varsa! :)
Kiva kuulla, että kaikki meni hyvin.....silloin kun mä joulukuussa olin leikkurissa niin mun kans yhtaikaa oli mies Harjavallasta hän on Musti tältä foorumilta! Niin hänelläkin meni nappiin leikkaus ja mulle osu pienet vastoin käymiset ja nyt teillä sinä ja Douniainen...ymmärsin, että olitte yhtaikaa siellä.........niin mies pääsi kuin koira veräjästä....vaimitensenytmeni! :)
Isot tsempit sulle ja kaikille muillekkin...tästä se uus elämä alkaa!
NAATITAAN.........
Kiva kuulla, että kaikki meni hyvin.....silloin kun mä joulukuussa olin leikkurissa niin mun kans yhtaikaa oli mies Harjavallasta hän on Musti tältä foorumilta! Niin hänelläkin meni nappiin leikkaus ja mulle osu pienet vastoin käymiset ja nyt teillä sinä ja Douniainen...ymmärsin, että olitte yhtaikaa siellä.........niin mies pääsi kuin koira veräjästä....vaimitensenytmeni! :)
Isot tsempit sulle ja kaikille muillekkin...tästä se uus elämä alkaa!
NAATITAAN.........
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Hienoa Veli Maha, siita se sitten alkaa uusi elama.
Kylla tama leikkaus tekee painonpudotuksen tosi paljon helpommaksi.
Mulla ongelmana se, miten sais syotya tarpeeksi. Kun vakisin tahtoo jaada liian vahaiselle tuo paivittainen puputus. Jessus ja ennen leikkausta mikaan ei ollut tarpeeksi.
Oikein hyvaa jatko sulle, toivotaan, etta haavat siita paranee itse aikojaan.
Kylla tama leikkaus tekee painonpudotuksen tosi paljon helpommaksi.
Mulla ongelmana se, miten sais syotya tarpeeksi. Kun vakisin tahtoo jaada liian vahaiselle tuo paivittainen puputus. Jessus ja ennen leikkausta mikaan ei ollut tarpeeksi.
Oikein hyvaa jatko sulle, toivotaan, etta haavat siita paranee itse aikojaan.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
kiva kuulla et mennyt kaik ok,,
tsemppiä uuden opetteluun, totutteluun.
tsemppiä uuden opetteluun, totutteluun.
hylje- Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Eilen olikin sitten hakasten poisto, joka meni todella nopeasti ja kivuttomasti, taisi hoitaja napata kaikki 18 kpl minuutissa pois. Alimmassa, navassa olevassa leikkaushaavassa tulehdusta havaittavissa. Verikokeissa oli hemoglobiini noussut jo 115 paikkeille, joten suunta ok. Samalla kuitenkin tulehdusarvot oli hieman kohonnut vielä entisestään ja sainkin sitten antibiotin tuletuneelle haavalle. Jotenkin varmaan"ihan hyvä" homma että pientä takapakkiakin tulee, alkaa meinaan olemaan olo sellainen ettei millään jaksaisi olla paikallaan, petkelekin tuossa huutaa jäitä hakkaamaan....
Ruokailu sujuu edelleen ihan hyvin, aika pitkälti sairaalasta saamani ohjeen mukaan, kaikki lämmin ruoka soseutettuna ja välipaloilla nälkkileipää lisukkeilla. Juominenkin onnistuu hyvin, noin 1,5 litraa menee päivässä. Antaas kattoo kuinka antibiotti pistää vattaa sekaisin, ei vielä ainakaan pahasti.
Ihmehomma muuten että Tepalla ja Douniaisella vaikeuksia ja samalla leikatut miehet etenevät vailla vaikeuksia. Miten ne siellä teitä naisia hoikeen hoitaa?! Noh, hyvin tottakai, sattumalla osansa mukana. Tai olisiko naisten keho vaikeampi leikata, jos tilaa vähemmän?
Palailen tänne jälleen viimeistään ensimmäisen punnituksen jälkeen. En muuten vieläkään tiedä mikä painoni oli sairaalaan mennessä ja sieltä lähdettäessä...vaa´at mitkä löytyi niin näytti vain 150 kiloon asti...
Ruokailu sujuu edelleen ihan hyvin, aika pitkälti sairaalasta saamani ohjeen mukaan, kaikki lämmin ruoka soseutettuna ja välipaloilla nälkkileipää lisukkeilla. Juominenkin onnistuu hyvin, noin 1,5 litraa menee päivässä. Antaas kattoo kuinka antibiotti pistää vattaa sekaisin, ei vielä ainakaan pahasti.
Ihmehomma muuten että Tepalla ja Douniaisella vaikeuksia ja samalla leikatut miehet etenevät vailla vaikeuksia. Miten ne siellä teitä naisia hoikeen hoitaa?! Noh, hyvin tottakai, sattumalla osansa mukana. Tai olisiko naisten keho vaikeampi leikata, jos tilaa vähemmän?
Palailen tänne jälleen viimeistään ensimmäisen punnituksen jälkeen. En muuten vieläkään tiedä mikä painoni oli sairaalaan mennessä ja sieltä lähdettäessä...vaa´at mitkä löytyi niin näytti vain 150 kiloon asti...
Moi!
Tuli tosta sun Hb mieleen, kävin otattaa omani ihan uteliaisuudesta kun ei oo tullu vielä sisätauti lääkärin kontrollii jossa tutkitaan nuo veriarvot....
Mulla tippu sillon seuraavan päivän vuodossa se ...muistaakseni 98....ja sunnuntaina kotiin lähtö päivänä se oli jo noussut Hb 122. Ja nyt se oli JO 166..... eli ei mua ainakaan anemia vaivaa näillä syömisillä aamulla vaaka näytti 74,4kg eli 3,5kk leikkuusta ja painoo on pudonnut siitä 17,1kg ja yhteensä aprillipäivästä-09 tähänpäivään on pudonnut 40,1kg...............(OON 159CM.....ja jos indeksi taulukoihin on luottamista niin oon vielä LIHAVA! Oon kyl nyt jo TYYTYVÄINEN!)
EI PIENI PÄÄ OIKEEN TAHDO TAJUTA TÄTÄ!!!
Pitäkää hatusta kiinni tää on aika jännääää!
TSEMPPIIIIIIIII KAIKILLE!
Tuli tosta sun Hb mieleen, kävin otattaa omani ihan uteliaisuudesta kun ei oo tullu vielä sisätauti lääkärin kontrollii jossa tutkitaan nuo veriarvot....
Mulla tippu sillon seuraavan päivän vuodossa se ...muistaakseni 98....ja sunnuntaina kotiin lähtö päivänä se oli jo noussut Hb 122. Ja nyt se oli JO 166..... eli ei mua ainakaan anemia vaivaa näillä syömisillä aamulla vaaka näytti 74,4kg eli 3,5kk leikkuusta ja painoo on pudonnut siitä 17,1kg ja yhteensä aprillipäivästä-09 tähänpäivään on pudonnut 40,1kg...............(OON 159CM.....ja jos indeksi taulukoihin on luottamista niin oon vielä LIHAVA! Oon kyl nyt jo TYYTYVÄINEN!)
EI PIENI PÄÄ OIKEEN TAHDO TAJUTA TÄTÄ!!!
Pitäkää hatusta kiinni tää on aika jännääää!
TSEMPPIIIIIIIII KAIKILLE!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Morjens jokaiseen vattaan!
Ensimmäinen (4 viikkoa leikkauksesta) punnitus oli pari päivää sitten ja noin 10 kiloa oli kadonnut, vauhti varmasti hieman hiipuu jatkossa, mutta juhannuksena meinaa olla oman vaa´an punnittavissa (alle 150 kg), paino nyt 167 ja BMI n.53.
Ruoka maistuu, edelleenkin aika sosepitoista ja jugurtti/leipä, miksi sitä nyt heti muuttamaan kun hyvin maistuu ja toimii :) Kaikki menee todella hyvin, enkä edes keksimälläkään keksi mitään valitettavaa :)
Leppoisaa kevättä ja TSEMPPIÄ kaikille!
Ensimmäinen (4 viikkoa leikkauksesta) punnitus oli pari päivää sitten ja noin 10 kiloa oli kadonnut, vauhti varmasti hieman hiipuu jatkossa, mutta juhannuksena meinaa olla oman vaa´an punnittavissa (alle 150 kg), paino nyt 167 ja BMI n.53.
Ruoka maistuu, edelleenkin aika sosepitoista ja jugurtti/leipä, miksi sitä nyt heti muuttamaan kun hyvin maistuu ja toimii :) Kaikki menee todella hyvin, enkä edes keksimälläkään keksi mitään valitettavaa :)
Leppoisaa kevättä ja TSEMPPIÄ kaikille!
hienoa ja onnea , kiva kuulla positiivista aina,
tsemppiä jatkoon ja jussin saavutus tavoitteeseen.
tsemppiä jatkoon ja jussin saavutus tavoitteeseen.
hylje- Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
[i]HUOMENNA OLISI TÄHYSTYS
tipo57- Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 10.12.2009
maanantai.. huh huh... lääkärin aika... Lähete tavoitteena.. mites ne noita läheteitä kirjttelee.. saako ne ite päättää sen asian vai pitääks tk lääkäreiden mennä herra iso herra lekurin juttusille?
AnnikaK- Viestien lukumäärä : 67
Ikä : 36
Registration date : 13.04.2010
kävin lekurilla ja mun BMI on 64. Sano että leikkauksia ei tehdä jos BMI on yli 60 koska riskit ovat niin isot. mutta ei sanonu että kuinka paljon joudun pudottaan painoa ennenku saan lähetteen. Kävin ravitsemusterapeutilla ja aloitan eneilyn huomenna. kokeeksi joudun olemaan 2-3 viikkoon jotta he näkevät että kykenen siihen sit ennen leikkaustakin.
tän hetkinen tilanne 177cm/200.6kg
tän hetkinen tilanne 177cm/200.6kg
AnnikaK: kyllä ne vissiin sultakin 15-20kg vaativat ennenkuin leikkaavat sillä niiden tähystin putket ovat rajallisenmittaisia ja mitäisompi niin saattaa olla ettei ohitus onnistu vaan saattaa olla sleeve edessä. Onnea diettiin kyllä se onnistuu.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
AnnikaK, ma olin 175cm/170kg ja mulle kirurgi sanoi, etta laihduta 10-15 kg jos pystyt ja jos et pysty, niin ei se mitaan haittaa.
Laihdutin 11 kg ennen leikkausta eika kirurgin mukaan ollut minkaanlaista ongelmaa.
Tietysti kannattaa yrittaa pudottaa niin paljon kuin mahdollista, ei siita haittaakaan ole.
Ajattele sita sillai, etta taa on viimeinen varsinainen laihdutuskuuri.
Laihdutin 11 kg ennen leikkausta eika kirurgin mukaan ollut minkaanlaista ongelmaa.
Tietysti kannattaa yrittaa pudottaa niin paljon kuin mahdollista, ei siita haittaakaan ole.
Ajattele sita sillai, etta taa on viimeinen varsinainen laihdutuskuuri.
pääsispä jutteleen oikeen kirurgin kanssa ko tuntuu että noi terveyskeskus lääkärit ei oikee tiedä mitään. ja kyllä mä koitan pudottaa niin paljon kun mahdollista ennen leikkausta ja leikkauksen ansiosta se on helpompi pitää niin ettei tuu bumerangina takas.
Omalla kohdalla paino piti saada alle 180:n, jotta leikkaus suoritettiin (lyötiin aikoinaan lekurin kanssa tästä kättä päälle), aikaa se vei, kun lähtöpainoni oli 230, mutta kyllä kannatti! Tsemppiä Annikallekin, varmasti siihen pystyt, vihjeenä uinti, joka on ollut yksi munun pelastuksista, ihan mieletön apu.
Omalla kohdalla huomasin lisäksi sen että suhteellisen hyvä peruskunto ennen leikkausta auttoi todella paljon toipumisessa yms.
Omalla kohdalla huomasin lisäksi sen että suhteellisen hyvä peruskunto ennen leikkausta auttoi todella paljon toipumisessa yms.
Moikkelis moi! Täällä on myös oikein suuri naikkonen joka odottelee leikkausta! Olen nyt ollut 6 päivää enellä ja hienosti on paino alkanut menemään alas! Helppoa se ei ole ollut kun täytyy 4 lapselle (ja ukolle) laittaa ruokaa, nytkin uunistä tulee ihanat tuoksut (lohkopottuja ja lihapullia) Ja minulle kiehuu kaali,kukkakaalisekoitus! Mutta minä ajattelen että hetken tämä dieetti vaan kestää =) Kävin tossa lukemassa niistä joilla ei ole mennytkään leikkaus aivan nappiin ja kauhistelin kun minä olen taas semmonen ihminen että pelkään ja olen aivan varma että kaikki menee justiin mun kohdalla päin persettä =( ! Olen koko elämän ajan ollut tämmönen tankki joten en voi vaan uskoa että minä saisin kokea sen tunteen olla laiha! Pelkään kyllä sitä leikkausta niin maan per..... Olen siis ihan varma että koko leikkaus menee päin P-tä!! Yritän ajatella positiivisesti mutta vaikeeta kyllä on!
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Tänään onkin juhlapäivä, sillä sain luvan jättää viimeisetkin diabeteslääkkeet kokonaan pois. Enää ei tarvitse kuin vitamiineja popsia. Olo todella mainio ja paino tänään 155, joten hyvin on suunta alaspäin :)
Mikäli nyt osasin tuon allekirjoituksen tehdä niin alla tarinani kilojen muodossa. Kuten huomaatte, ensimmäisen ENED-kuurin jälkeen paino nousi rajusti ja sitä sitten pikkuhiljaa hinattiin alaspäin.
Hyvää Kesää ja Tsemppiä kaikille omissa taisteluissaan
2004/06, 182 kg, BMI 57,4, keskustelua avoleikkauksesta, kieltäytyminen riskien vuoksi.
2004/10, 180 kg, ENED-kuuri 8 viikkoa, jouluna 152 kg, BMI 48
2006/10, 227 kg, BMI 71,6,
2007/05, 230 kg, BMI 72,6, lääkärin kanssa keskustelua tähystysleikkauksesta
2009/03, 199 kg, BMI 62,8, kesän jälkeen sovitaan lisää leikkauksesta
2009/10, 194 Kg, BMI 61,2, leikkaukseen kun paino alle 180 kg, 1/3-ENED+liikunta
2010/03, 178 kg, BMI 56,2. Leikkaus Porissa Gastric-By-Pass
2010/06, 155 kg, BMI 48,9
Mikäli nyt osasin tuon allekirjoituksen tehdä niin alla tarinani kilojen muodossa. Kuten huomaatte, ensimmäisen ENED-kuurin jälkeen paino nousi rajusti ja sitä sitten pikkuhiljaa hinattiin alaspäin.
Hyvää Kesää ja Tsemppiä kaikille omissa taisteluissaan
2004/06, 182 kg, BMI 57,4, keskustelua avoleikkauksesta, kieltäytyminen riskien vuoksi.
2004/10, 180 kg, ENED-kuuri 8 viikkoa, jouluna 152 kg, BMI 48
2006/10, 227 kg, BMI 71,6,
2007/05, 230 kg, BMI 72,6, lääkärin kanssa keskustelua tähystysleikkauksesta
2009/03, 199 kg, BMI 62,8, kesän jälkeen sovitaan lisää leikkauksesta
2009/10, 194 Kg, BMI 61,2, leikkaukseen kun paino alle 180 kg, 1/3-ENED+liikunta
2010/03, 178 kg, BMI 56,2. Leikkaus Porissa Gastric-By-Pass
2010/06, 155 kg, BMI 48,9
Hei taas Veli Maha, onpa upeesti sulla laskenut tuo paino. Onnittelut! Mielenkiintoinen juttu tuo eneilyn jalkeen tapahtunut runsas painonnousu. Minkahanlaisia johtopaatoksia siita pitaisi vetaa? Itse olisin taipuvainen ajattelemaan, etta kroppa menee nain vahakalorisesta dieetista niin sekaisin, ettei se enaa tieda mita sen pitaa tehda.
Edelleen arvelisin, etta tallainen kovin niukkakalorinen dieetti ei ole paras mahdollinen. Lyhytkestoisena ennen leikkausta tietysti ok, mutta 8 viikkoa on minusta liikaa. Pari viikkoa vois olla sopiva aika, tietysti yksilollista, mutta noin suurin piirtein.
Edelleen arvelisin, etta tallainen kovin niukkakalorinen dieetti ei ole paras mahdollinen. Lyhytkestoisena ennen leikkausta tietysti ok, mutta 8 viikkoa on minusta liikaa. Pari viikkoa vois olla sopiva aika, tietysti yksilollista, mutta noin suurin piirtein.
Super isot onnittelut Veli Mahalle, tuollaiset uutiset missä kerrotaan, että diabeteslääkkeet ovat historiaa, ovat suorastaan hunajaa mulle, sillä se on juuri yksi pääsyy miksi itsekin halajan leikkaukseen pääsyä :). Mullakin on tuo päivittäinen pillerimäärä sen verran hurja, että osaan kyllä todella arvostaa sitä, jos joskus onnistun paranemaan diabeteksestä. Ja eihän se lääkkeiden pompsiminen tässä se suurin ongelma tiettykään ole, vaan ne kaikki mahdolliset kamalat lisäsairaudet, mikä tässä uhkaa tulevaisuudessa...:( - ei auta, vaikka miten söis kiltisti pillerinsä ajallaan ja yrittäis hoitaa itseään hyvin.
Olen muuten lukenut, että vatsalaukun ohitusleikkauksia ollaan tulevaisuudessa harkitsemassa jopa normaalipainoisten diabeetikkojen hoitamiseksi sellaisissa tapauksissa, missä hoitotasapainoa ei muuten saavuteta, koska GBP parantaa niin hyvin diabeteksen ja tulokset ovat olleet niin hyviä.
Hurjan hyvin on tuo sun painosi lähtenyt laskuun, on varmaan aika erilaista elää 155 kg:sena kuin 230 kg:sena... :). Nauti kesästä ja voi hyvin!
Olen muuten lukenut, että vatsalaukun ohitusleikkauksia ollaan tulevaisuudessa harkitsemassa jopa normaalipainoisten diabeetikkojen hoitamiseksi sellaisissa tapauksissa, missä hoitotasapainoa ei muuten saavuteta, koska GBP parantaa niin hyvin diabeteksen ja tulokset ovat olleet niin hyviä.
Hurjan hyvin on tuo sun painosi lähtenyt laskuun, on varmaan aika erilaista elää 155 kg:sena kuin 230 kg:sena... :). Nauti kesästä ja voi hyvin!
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa