Vaikuttaako paikkakunnan/maan vaihto leikkaukseen pääsyyn?
+2
haaho
Juho
6 posters
Sivu 1 / 1
Vaikuttaako paikkakunnan/maan vaihto leikkaukseen pääsyyn?
Niin eli alkaisin kysymään joltain viisaammalta tuosta otsikossa olevasta aiheesta.
Minä asun tällä hetkellä Rovaniemellä ja LKS on laittanut minun lähetteen Ouluun.
Olen suunnitellut muuttamista eri paikkakunnalle. Ehkä jopa eri valtioon eli Ruotsiin, Haaparannalle.
Vaikuttaako tämä minun muutos eri paikkakunnalle tai jopa toiseen maahan minun leikkaukseen pääsyyn?
Joudunko aloittamaan jopa koko lähete-byrokratian uudestaan?
Minä asun tällä hetkellä Rovaniemellä ja LKS on laittanut minun lähetteen Ouluun.
Olen suunnitellut muuttamista eri paikkakunnalle. Ehkä jopa eri valtioon eli Ruotsiin, Haaparannalle.
Vaikuttaako tämä minun muutos eri paikkakunnalle tai jopa toiseen maahan minun leikkaukseen pääsyyn?
Joudunko aloittamaan jopa koko lähete-byrokratian uudestaan?
Juho- Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 36
Registration date : 06.09.2009
Vs: Vaikuttaako paikkakunnan/maan vaihto leikkaukseen pääsyyn?
Itse asiassa jouduin itse kysymään aivan samaa jonohoitajalta viime viikolla. Hänen mielestään paikkakunnalla on valitettavasti iso merkitys. Se, että muuttaisi kokonaan omasta kodistaan muualle leikkauksen tähden, on kuitenkin aikamoinen homma. Eikä se muuttaminen ilmaistakaan ole. Eli tässä tulee taas kysymykseen nämä yksityiset Suomessa ja mm. Virossa. Ruotsin ja Norjan hinnat ovat samoissa Suomen yksityisklinikoiden kanssa.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Haaho: Minä en ole leikkauksen takia muuttamassa mihinkään vaan ihan muiden syiden takia. Pääpointtina mulla tossa kysymyksessä oli se että jos muutan vaikka Suomen sisällä Rovaniemeltä Tornioon niin pääsenkö leikkaukseen sillä samalla lähetteellä minkä ovat Lapin keskussairaalasta lähettäneet vai joudunko hakemaan leikkaukseen ihan alusta Länsi-Pohjan keskussairaalasta?
Jos kotikunta muuttuu, niin ei enää pääse sillä lähetteellä etenemään. Näin ainakin minulle kävi kun toisenlaisesta leikkauksesta oli kyse. Lähete oli mikkelistä kun siellä silloin asuin, mutta muutin yllättäen Jyväskylään ja koko rumba uusiksi. Joten kannattaa nyt todella kysellä tarkkaan ja pyytää vaikka kirjallisia vastauksia ongelmista selvitäkseen. Mäihällähän tässä kävis niin, että koska Torniosta mennään myös lähetteellä Oysiin, niin asia voisikin mennä ihan siltä suorilta ja menet vaan Oysiin kun kutsu tulee jne. MUTTA selvitä ajoissa ennen muuttoa. Jos maasta muutat pois ihan virallisesti niin et ole enää oikeutettu tälläseen hoitoon suomessa. Jos en ihan väärin ymmärtäny, mutta jos kirjat on suomessa niin asialle ei ole estettä korkeintaan hidasteita. Tuttavani on kirjoilla suomessa mutta asuu talviajat espanjassa tautinsa vuoksi, mutta kaikki hoidot tehdään suomessa.
V.Hepo- Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 07.08.2009
Minä vaihdoin sairaanhoitopiiriä kesken tämän prosessin ja kaikki alkoi alusta. Eli jos olet samassa sairaanhoitopiirissä vaikka muutat käsittääkseni leikkaus menee normaalisti (maksava kunta vaihtuu??). Mutta kuten minulla, piti hakea tk:sta uusi lähete ja edetä samat luritukset uudelleen Mutta nyt on hiukan reilu vuosi täällä viety asiaa ja leikkaus edessä!
papis73- Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 51
Registration date : 01.01.2009
Nyt varmistui että vuoden vaihteessa vaihtuu asuinpaikka. Eli Kemi here I come! Katsotaan että millainen säätö siitä tulee tämän leikkauksen suhteen. Mutta mitään mahdollisuuksia ei ollut jäärä Rovaniemielle. Nykyisen asunnon vuokra nousi niin sikamaisesti että en sellaista periaatteestakaan ala maksamaan. ja uutta asuntoa ei kuulemma ole löytymässä ennen vuoden vaihdetta niin sama se on vaihtaa paikkakuntaa Toivotaan parasta ja pelätään pahinta
Jos sulla on lähete jo laitettu leikkuuseen niin kannattaa kysellä sieltä leikkaavasta sairaalasta et muuttuuko mikään. Eihän sulla vaihdu SHP niin en usko et vaikuttaisko mitenkään. Kysymällä selviää!
papis73- Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 51
Registration date : 01.01.2009
Papis78: Kyllähän se sairaanhoitopiiri taitaa muuttua... Kun kemi kuuluu länsi-Pohjan sairaanhoitopiiriin.. Noh, Oulussa jonohoitaja tulee takas töihin 19 pvä niin pommitan puhelimella hänelle ja kyselen asiasta
Juho, muista yhteydenotossasi mainita nuo kaikki seikat, joita sinulle leikkaukseen pääsyn suhteen on jo suoritettu, sillä yleensä potilastiedot muuttavat ihmisen mukana ja voi siis olla, ettei ihan kaikkea tarvitse käydä läpi uudelleen.
Mikäli maksupaikka muuttuu, niin se on sen tulevan paikan hyväksi, jos hyväksyvät jo suoritetut tutkimukset , eikä niitä enään tarvitse tehdä. Säästöä yhteiskunnan varoista, mainitse tuo, josd tulee ongelmia.
Oma mielipiteeni ainakin tuohon on se, että kaikki tutkimukset, joita jo suoritettu, niin niistä dokumentit mukaan, jolloin on näyttää faktat heti alussa uudessa hoitopaikassa.
Mutta kuten sanoi, tämä oli vain oma mielipiteeni, varmaa tietoa ei ole, ikävä kyllä. Taas yksi uusi asia, joka tulisi selvittää.
Mikäli maksupaikka muuttuu, niin se on sen tulevan paikan hyväksi, jos hyväksyvät jo suoritetut tutkimukset , eikä niitä enään tarvitse tehdä. Säästöä yhteiskunnan varoista, mainitse tuo, josd tulee ongelmia.
Oma mielipiteeni ainakin tuohon on se, että kaikki tutkimukset, joita jo suoritettu, niin niistä dokumentit mukaan, jolloin on näyttää faktat heti alussa uudessa hoitopaikassa.
Mutta kuten sanoi, tämä oli vain oma mielipiteeni, varmaa tietoa ei ole, ikävä kyllä. Taas yksi uusi asia, joka tulisi selvittää.
Kantsii sun pyytää epikriisit mukaan jo täältä ennen muuttoa. Sillä kokemuksen syvällä rintaäänellä tuntuu aina olevan ne laput hukassa, tietoja puuttuu jne. Tuolla lailla kun pyydät kaikista asiaan liittyvistä epikriisti mukaasin jo nyt, niin sen kanssa ei tarvi tapella! Niin moneen kertaan saanu ootella papereita ja leikkauksia siirretty jne, olen oppinu läksyni..
Pitääpä käydä hakemassa noita papereita tuolta laitoksesta kun kerkiää tässä kaikessa kiireessä. Helpottaa sillä tavalla omia hermoja ja hoitohenkilökunnan aikaa.. Kiitoksia kaikille tiedoista =)
Tänään soittelin OYS:siin jonohoitajalle, ja hän sanoi että minun tilanne leikkaukseen pääsyn suhteen ei muutu miksikään vaikka paikkakuntaa vaihdankin.. ja ilmoitti myös että Oulussa ei ole lokakuun jälkeen tehty leikkauksia ollenkaan.. Haastatteluista puhumattakaan.. odottelua odottelua siis...
Nyt kyllä alko masentaan tommonen tieto. Tiesin kyllä, että säästöliekillä mennään, mutta tässähän voi todellakin tulla monen vuoden odotus. Ja aikaa kun ei ole. Mistäs sais lottoon ne oikeen numerot? (jollakin hyvän meedion numeroa ) Paino ei oo tippunu. Itseasiassa taas vaan noussu. Kroppa on muutenki jotenki ihan sekasin. Kertakaikkiaan. En ole edes saanut aikaa sinne tk:n lääkärille. Tähystykset vois tehdä kaikesta huolimatta, josko selviis mikä vika vaivaa. Toivotaan Juho, että sullakin käy mäihä ja pääset edes haastatteluun!!
V.Hepo ei tämä hauskaa ole.. Mutta kärsivällisyys palkitaan. Luulen että allekirjoittanutkin joutuu odottamaan vielä piiiitkään.
Vertailun vuoksi: Belgiassa leikkaus maksaa noin 5.500,- euroa. Ja siihen paasee heti kun kirurgilla on aikaa leikata.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Tietyissä Englanniin maalaiskunnissa leikkaus maksaa 3500e. Siihen pääsee heti kun aika on vapaa ja kirurgin mielestä leikkaus on mahdollinen. Kaverini muutti juuri englantiin tälläiselle paikkakunnalle ja on nyt menossa leikkaukseen. Tosin siellä ei saa nahan poistoja tms. Ne maksaa sitten tuhansia euroja lisää. Ja, suomessahan meille maksuksi tulee sairaalavuorokaudet...mahanahan poisto sama juttu. Että puolensa kummassakin. Pitkäjonotus, mutta halpuus..vai kiire ja maksat sitten enemmän.
Ruotsissakin kuulemma sais edullisesti? Tälläsen huhun tässä kuulin.
Ruotsissakin kuulemma sais edullisesti? Tälläsen huhun tässä kuulin.
Juu, hinnat tuntuu vaihtelevan kovasti. Mulla on sellainen sairasvakuutus, etta se maksaa 85% tasta leikkausesta ja nahanpoistosta myohemmin.
Ma en tieda Ruotsin hinnoista, mutta kuulin, etta Virossa olis aika edullisia.
Ma en tieda Ruotsin hinnoista, mutta kuulin, etta Virossa olis aika edullisia.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa