Pitkään taustalla seuraillut :)
+4
sörkänsalli
marja72
tigertytto
BigMama
8 posters
Pitkään taustalla seuraillut :)
Elikkä olen jo jonkin aikaa täällä näitä teidän tekstejä lueskellut, ja päätin itseäin esitellä myös.
olen 21v, nuori nainen joka on painonsa kanssa työskennellyt koko elämänsä. Aina olen isokokoinen ollut ja sen myös saanut kuulla takanapäin. Raskauden jälkeen kiloja alkoi tulla huimasti 30kg, jolloin kokonaispainoni oli huikeat 158kg.
Koko elämäni olen myös ollut erinäisillä dieteillä, viimesimpinä reseptilääkkeet, jotka ei minulle kumpikaan sopinut. painoa niillä sain hurjat 4kg tippumaan..
Olen nyt pienen lapsen äitinä päättänyt mennä leikkaukseen, joka mahdollisesti voisi pelastaa henkeni.
Julkisella puolella en ole kärkijoukossa kun ei ole mitään sairauksia/tauteja lihavuudesta johtuen. Joten päädyin yksityiselle menemään, eiran sairaalassa eilen kävin ensimmäisellä tapaamisella lääkärin ja hoitajan kanssa, joka meni hyvin. Ravitsemusterapeutille ensiviikolla, ja leikkaukseen 24.11
Nyt 6 päivää allevo pussikeitoilla, 3kg lähtenyt vielä vähintään 7kg pois pudotetava..
olen 21v, nuori nainen joka on painonsa kanssa työskennellyt koko elämänsä. Aina olen isokokoinen ollut ja sen myös saanut kuulla takanapäin. Raskauden jälkeen kiloja alkoi tulla huimasti 30kg, jolloin kokonaispainoni oli huikeat 158kg.
Koko elämäni olen myös ollut erinäisillä dieteillä, viimesimpinä reseptilääkkeet, jotka ei minulle kumpikaan sopinut. painoa niillä sain hurjat 4kg tippumaan..
Olen nyt pienen lapsen äitinä päättänyt mennä leikkaukseen, joka mahdollisesti voisi pelastaa henkeni.
Julkisella puolella en ole kärkijoukossa kun ei ole mitään sairauksia/tauteja lihavuudesta johtuen. Joten päädyin yksityiselle menemään, eiran sairaalassa eilen kävin ensimmäisellä tapaamisella lääkärin ja hoitajan kanssa, joka meni hyvin. Ravitsemusterapeutille ensiviikolla, ja leikkaukseen 24.11
Nyt 6 päivää allevo pussikeitoilla, 3kg lähtenyt vielä vähintään 7kg pois pudotetava..
BigMama- Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 36
Registration date : 09.10.2009
Vs: Pitkään taustalla seuraillut :)
Onnittelut hyvästä päätöksestäsi ja tervetuloa joukkoomme
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Tervetuloa minunkin puolesta.
Mulla käynti Eirassa tänään ja valitsen leikkauspäiväksi 8.12 jotta saan olla joulun kotona
marja72- Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 52
Registration date : 10.10.2009
Tervetuloa ja onnea päätöksen johdosta! Tänne tulee kohta joku oma Eira-kööri Tässä ressaan kun mulla on parin tunnin päästä treffir sen saman ravitsemusterapeutin kanssa ja sairaanhoitajan kanssa kokous leikkauksen käytännön hommasta. En nääs aijo ostaa sikaa säkissä
sörkänsalli- Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 06.10.2009
Nyt harmittaa, aivan kamalasti.... mullahan on siis se leikkaus 24.11, eli noin 3viikkoa..
Se viimekertainen aika sinne ravitsemusterapeutille peruuntui, kun hän oli kipeänä. mutta käytiin puhelimessa keskustelua. Hän antoi luvan syödä, ½ kg kasviksia yms. päivässä, ja koska olen niin pitkään eneillyt silloin tällöin myös välillä kevyitä aterioita..
paino tippui 148.5kg mutta nyt nousi takaisin 150kg..
Tosin juuri "punaisetpäivät" lopuillaan, en tiedä vaikuttaako.
olen syönyt porkkanaa ja tomaattia, välillä siivun vesimelonia. Olen juonut Dodastreamilla tehtyä kivennäisvettä, kahvia(jossa maitoa)..
Saako kivennäisvettä edes juoda?
Nyt iskee vain kamala paniikki saanko tiputettua painon sinne 144kg mikä oli vaatimuss(-10kg) ennen leikkausta, ja mitä jos en saa.
Tänään aikaravitsemusterapeutille, ja varmasti paino mitataan, ja tulee sanomista.. Pelottaa mennä sinne aivan kamalasti.
Se viimekertainen aika sinne ravitsemusterapeutille peruuntui, kun hän oli kipeänä. mutta käytiin puhelimessa keskustelua. Hän antoi luvan syödä, ½ kg kasviksia yms. päivässä, ja koska olen niin pitkään eneillyt silloin tällöin myös välillä kevyitä aterioita..
paino tippui 148.5kg mutta nyt nousi takaisin 150kg..
Tosin juuri "punaisetpäivät" lopuillaan, en tiedä vaikuttaako.
olen syönyt porkkanaa ja tomaattia, välillä siivun vesimelonia. Olen juonut Dodastreamilla tehtyä kivennäisvettä, kahvia(jossa maitoa)..
Saako kivennäisvettä edes juoda?
Nyt iskee vain kamala paniikki saanko tiputettua painon sinne 144kg mikä oli vaatimuss(-10kg) ennen leikkausta, ja mitä jos en saa.
Tänään aikaravitsemusterapeutille, ja varmasti paino mitataan, ja tulee sanomista.. Pelottaa mennä sinne aivan kamalasti.
Älä stressaa, se ravitsemusterapeuttinainen on tosi rento. Jos se kymmenen kiloa on ihan pakko saada pois leikkaukseen, niin onnistuuhan se jos jätät kaiken ylimääräisen pois, tai ainakin ne porkkanat. Ja puolukkapäiväthän voi kerätä nestettä monta kiloa.
Niillä on oikeasti iso motivaatio leikata sinut kun olet niin nuori ja elämä edessä. Eli ei hätä ole vielä tämän näköinen!
Itsellä on leikkuuaika ensi maanantaina ja arvaa kuka täällä rukoilee että menkat alkais nyt eikä viikonloppuna...
Niillä on oikeasti iso motivaatio leikata sinut kun olet niin nuori ja elämä edessä. Eli ei hätä ole vielä tämän näköinen!
Itsellä on leikkuuaika ensi maanantaina ja arvaa kuka täällä rukoilee että menkat alkais nyt eikä viikonloppuna...
sörkänsalli- Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 06.10.2009
Huomenia
Mulla ihan sama juttu edessä ku sulla bigmama...olen saanut jo kertaalleen tiputettua noin 7 kiloo ja nyt kun mulla on aika sinne gastro lääkärille niin pelottaa jos se onkin tullut takas verojen kanssa(mulla on sellanen tunne että olis tullut).
Toivon ja rukoilen täällä että leikkausta ei peruttais sen takii...ajattelen että jospas mulla on kuitenkin aikaa ottaa vielä se vaadittu 10kg pois kun ei mua ole kukaan vielä kertaakaan määrännyt edes sille enelle...
Kerran on sanottu(sisätautilääkäri)että seuraavaan kertaan pitää olla painoa tippunut ja sit pääsis leikkaus jonoon...en tiiä mulla menee jotenkin sekavasti tää koko juttu..
Mulla ihan sama juttu edessä ku sulla bigmama...olen saanut jo kertaalleen tiputettua noin 7 kiloo ja nyt kun mulla on aika sinne gastro lääkärille niin pelottaa jos se onkin tullut takas verojen kanssa(mulla on sellanen tunne että olis tullut).
Toivon ja rukoilen täällä että leikkausta ei peruttais sen takii...ajattelen että jospas mulla on kuitenkin aikaa ottaa vielä se vaadittu 10kg pois kun ei mua ole kukaan vielä kertaakaan määrännyt edes sille enelle...
Kerran on sanottu(sisätautilääkäri)että seuraavaan kertaan pitää olla painoa tippunut ja sit pääsis leikkaus jonoon...en tiiä mulla menee jotenkin sekavasti tää koko juttu..
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Kyllä sä sen painon saat tuohon mennessä tippumaan, ole huoleti BM! Kuukautiskierto tosin vaikuttaa paljon. Itsellä nestettä kertyy jopa 4 kg, jotka poistuu sit kk:n aikana. Itse olen ENEillyt nyt puolitoista viikkoa ja painoa on tippunut 6kg. Näyttävät muuten suhtautuvan tähän painon pudotukseen hiukan eri tavoin eri puolella Suomea... Tämä matka kohti leikkausta on kyllä ollut sekava, kaikkihan on uutta. Täällä sekavuutta aiheuttaa hoitolinjaukset, eli välillä otetaan yhteyttä Jyväskylään välillä Kuopioon ja vielä Keuruun tk siinä jossain keskellä. No, nyt olen loppusuoralla ja sen olen oppinut, että kuuntelen noita leikkaussairaalan ohjeita ensimmäisenä. Siellä ainakin asia tunnetaan, toisin kuin näissä kahdessa muussa.
Niin, erittäin lähellä jo ollaan BM ja Salli! Toivotaan, ettei tule mitään mutkia matkaan JÄNNITTÄÄ!
Niin, erittäin lähellä jo ollaan BM ja Salli! Toivotaan, ettei tule mitään mutkia matkaan JÄNNITTÄÄ!
papis73- Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 51
Registration date : 01.01.2009
Ravitsemusterapeutin käynti meni todella hyvin, hän sekä hoitaja sanoivat kunhan saan edes sen 4kg vielä pois niin riittää hyvin, että ei tarvitse siitä 1-2kg huolehtia, niihin ei minun matkani tyssää Sain myös tilinumeron jonne jo voin ensi viikolla maksaa, leikkauspäivän aikajanan ja ohjeita paljon.
Ja tosiaanhan niinkun salli sanoi että nyt hintaan sisältyykin se 2 yötä sairaalassa mikä on todella hyvä, koska 459e/vrk on paljon..
Nyt vain jännityksin odotellaan 18 päivän ajan, kun pääsen uutta elämää harjoittelemaan
Ja tosiaanhan niinkun salli sanoi että nyt hintaan sisältyykin se 2 yötä sairaalassa mikä on todella hyvä, koska 459e/vrk on paljon..
Nyt vain jännityksin odotellaan 18 päivän ajan, kun pääsen uutta elämää harjoittelemaan
Meillä on BigMama sama leikkauspäivä Eirassa Ravintoterapeutilla olin viime viime viikolla ja nyt olen eneillyt 3 päivää. Nälän tunne alkaa jo helpottamaan joten eiköhän tätä tämän kolmeviikkoa jaksa. 3-5 kiloa pitäisi saada pois ja nyt on jo lähtenyt lähes 3, ihanasti tuota nestettä lorisee jatkuvasti . Ensi viikolla on sitten hoitajan kanssa tapaaminen joten silloin minäkin saan nuo tarkemmat leikkauspäivän aikataulut. Kiva kun Salli on meistä ensimmäisenä ronklattavana niin kerkiämme saada ihan kokemuksen tuomaa infoa
Paljon tsemppiä Sallille
Paljon tsemppiä Sallille
Poppis- Viestien lukumäärä : 14
Moi!
Ja tsemppiä teille kaikille!
Ite aloittelin jo aprillipäivänä omin nokkineni nutrittelun(lähtö BMI 45) ja 29.4. kun näin leikkaavankirurgin ekakertaa olin jo saanut 10kg pois nin hän lupasi leikata ja antoi luvan jatkaa laihtumista.........NOOOH 2.9. oli tähystys ja silloin oli painoo pudonnut 20kg...siilon lääkäri sano "oho ooppas laiha (BMI n.37) tarttekkos enää leikkausta" Siihen parkaisin,että JOO......tiedä että nää tulee vielä korkojen kans takaisin jos asialle ei tehdä mitään! Niinpä leikkaus on 15.12.
Nyt eilen 5.11. näin eka kerra ravintoterapeutin joka oli mukava....ja nyt ei sit tartte 4 viikkoo eneillä vaan 2 riittää!
Näillä mennään täällä Porissa (kunnallisesti)
T: Tepa 43
Ja tsemppiä teille kaikille!
Ite aloittelin jo aprillipäivänä omin nokkineni nutrittelun(lähtö BMI 45) ja 29.4. kun näin leikkaavankirurgin ekakertaa olin jo saanut 10kg pois nin hän lupasi leikata ja antoi luvan jatkaa laihtumista.........NOOOH 2.9. oli tähystys ja silloin oli painoo pudonnut 20kg...siilon lääkäri sano "oho ooppas laiha (BMI n.37) tarttekkos enää leikkausta" Siihen parkaisin,että JOO......tiedä että nää tulee vielä korkojen kans takaisin jos asialle ei tehdä mitään! Niinpä leikkaus on 15.12.
Nyt eilen 5.11. näin eka kerra ravintoterapeutin joka oli mukava....ja nyt ei sit tartte 4 viikkoo eneillä vaan 2 riittää!
Näillä mennään täällä Porissa (kunnallisesti)
T: Tepa 43
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Popsis: ehkäpä törmätään siellä eirassa sitten Sallille paljon peukkuja leikkaukseen ja toipumiseen siitä, kerrohan sitten miten on lähtenyt uusi elämä alkuun.
No nyt on leikkaus maksettu ja tosiaan enään 9 päivää jäljellä leikkaukseen.
Vielä olisi 1-2 kg pudotettavana.. 1kg oli niiden vaatimus että pääsee leillaukseen ja 2kg siihen että on tasan 10g pudonnut.
Nyt on pakko myöntää että päivä päivältä alkaa enemän jännittää tuleva koitos.
Vielä olisi 1-2 kg pudotettavana.. 1kg oli niiden vaatimus että pääsee leillaukseen ja 2kg siihen että on tasan 10g pudonnut.
Nyt on pakko myöntää että päivä päivältä alkaa enemän jännittää tuleva koitos.
Hyvä, että mahdollisimman nuorena on liikkeellä. Mitä aikaisemmin saa painon hallintaan, sitä laadukkaampaa on elämä terveydellisesti.
Hieno juttu, että nuori väki löytää tämänkin keinon hoitaa lihavuutta. Voi olla niin, että näin hoidetaan nyt jo lihavat parempaan kuntoon, mutta entä nämä meidän kasvavat pienet.
Se vähän huolettaa, miten ruokatottumukset kehittyy, ja itse pitäisi olla esimerkkinä.
Meille leikkaus on erinomainen vaihtoehto.
Hieno juttu, että nuori väki löytää tämänkin keinon hoitaa lihavuutta. Voi olla niin, että näin hoidetaan nyt jo lihavat parempaan kuntoon, mutta entä nämä meidän kasvavat pienet.
Se vähän huolettaa, miten ruokatottumukset kehittyy, ja itse pitäisi olla esimerkkinä.
Meille leikkaus on erinomainen vaihtoehto.
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa