Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mitä ongelmia on ollut leikkauksen jälkeen

4 posters

Siirry alas

Mitä ongelmia on ollut leikkauksen jälkeen Empty Mitä ongelmia on ollut leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Mertzi To Loka 23, 2008 12:21 am

Hei. Olisi kiinnostava tietää mitä ongelmia teillä on ollut leikkauksen jälkeen. Onko tullut ylimääräisiä sairaalareissuja leikkauksen takia? Korjaavia leikkauksia? Vaikeuksia syödä mitään, tai juoda mitään? Heikotusta, verenvuotoa? Ja mutta tällaista. Olin ruotsalaisilla sivuilla ja siellä oli osio missä oli juttua nimenomaan erilaisista ongelmista. Toisaalta karmivaa lukemista mutta myöskin on hyvä tietää että tosiaan on riski olemassa että voi tulla ongelmia. Sitten pitää vain puntaroida riskit versus hyödyt omalta osalta.

Mertzi

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 09.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä ongelmia on ollut leikkauksen jälkeen Empty Vs: Mitä ongelmia on ollut leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja möhrötti Ke Loka 29, 2008 9:38 pm

Mä en voi sanoo et ihan ongelmitta olis tää elämä leikkauksen jälkeen sujunu mutt mitä pitemmälle mennään sitä paremmin on lähteny sujumaan eli mulla ainaki vaa alku kankeutta.
Eli tarkemmin ekat 3kk mulla oli koko ajan paha olo, mä en tiedä mistä se tarkalleen johtu mut pikkuhiljaa meni sitte ohi.

Toinen asia mikä oli alkuun vaikeaa oli se et mulla tahto toi ruoka tulla ylös. Siis läheskään kaikki ruoka ei vaa yksinkertasesti menny alas vaan oli pakko oksentaa. No tonki vaiheen oon jo ohittanu eli nykyään ei sen puoleen ongelmia. Tietty mulla on vielläki sellasia ruokia jotka ei yksinkertasesti vaa mee alas eli esim.
Raakat vihannekset (porkkana raakana), ihan tavallist salaattii, kurkkuu, tomattii jne. pystyn kyll syömään. Sama juttu joittenki liha ja kalatuotteitten kanssa mut pikkuhiljaa sitä on oppinu mikä sopii ja mikä ei.

Yks juttu mikä kans tuli leikkauksen jälkeen on sellanen et mulla on sellanen tyhjän vattan kipu. Siis ilman lääkkeitä. Se alko n. ½ vuotta leikkauksen jälkeen. Vatsalaukku (siis pussukka) tähystettiin ku ensin oli epäilys vatsahaavasta mut mitään sellasta ei löytyny. Lääkäri meinas et jos mun uus pussukka ei nyt syystä tai toisesta kestä noita vatsahappoja eli nyt syön ainaki toistaseks Nexium tabl.
Voi olla et vaiva joskus menee ohi mut ainaki toistaseks on jäljellä. No mut nii kaua ku yhellä pillerillä selviää nii ei haittaa muo.
Mä luulen et siinnä noi ongelmat noi niinku suurinpiirtein mulla on. Kaikki on sellasia jotka kumminki on ajan mittaan helpottunu eli ei harmita yhtään.

Tällä hetkellä suurin ongelma taitaa olla se et koko ajan saa uusii vaatevarastoo ku vaatteet vaa koko ajan jää liian suuriks Very Happy
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Mitä ongelmia on ollut leikkauksen jälkeen Empty Vs: Mitä ongelmia on ollut leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Milli Menninkäinen Pe Marras 14, 2008 7:50 pm

Itselläni oli alussa ongelmia juomisen ja syömisen kanssa se että kun en muistanut sitä että ei saa niin pian juoda syömisen jälkeen, niin kun join ja söin liki yhtäaikaa, niin oksenteluahan ja ripulointiahan siitä seurasi. Sad Mutta nykyään ei ole niinkään enää sen kanssa ongelmia. Ja mullahan oli alussa tosi usein oksentelua ja ripulia.

Ruoka-aineista ei vieläkään passaa mulle suurin osa makeista ja sitten se mikä tökkii pahasti on ranskanperuna ja limsat. Limua ei sitten mene kirveelläkään alas. Se tekee huonon olon, johtuen suuresta hiilihappopitoisuudesta, vatsani ei siedä sitä. Ja ranskikset tökkii sen rasvaisuuden takia etenkin. Jäätelö on sellainen jonka syömisen olen toistaiseksi kokonaan lopettanut. Se tuli niin moneen otteeseen aina oksetamalla ulos, jotta päätin sen sitten jättää joksikin aikaa pois.
Milli Menninkäinen
Milli Menninkäinen

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 10.09.2008

Mitä ongelmia on ollut leikkauksen jälkeen Empty mitä ongelmia?

Viesti kirjoittaja arpimaha La Marras 22, 2008 2:14 pm

Minulla ongelmia ei oikeastaan ollut kovinkaan paljon, itseaiheutettuja joitakin. Eli jos syö yli sallitun määrän se tulee ilmi mahakipuna tai sitten ihan oksenntamisena mutta äkkiä sen oppii ettei syö liikaa. Nykyisin syön tuosta kahvikupin lautasesta ruokani niin siihen en saa ahdettua liikaa. No maha on ollut aina vähän hidas toimimaan ja sen kanssa olen saanut nyt sitten tehdä töitä ja syödä mahan sisältöä lisääviä juomia jotka on auttaneet siihen. Sitäkin vain nyt välillä. Mielihalut on se ongelma niitä tulee silloin tällöin ja joutuu ottamaan itseään niskasta kiinni ettei ruokailu mene ihan väärille urille, paino ei nääs putoa jos rupeaa syömään vain kaikkea hyvää ja unohtaa ruokailun (kokeiltu on). Siihen joudun palaaman aina välillä. Mahaa koskee jos se on tyhjä muuten ei mitään ihmeempiä. Kunhan muistaa syödä nyt sitten parin tunnin välein niin ei hätiä mitiä. Ihana asia tämä leikkaus. Minulla se ainakin meni hyvin. Basketball

arpimaha

Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 22.11.2008

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa