Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä?

+2
minerva
SENNI
6 posters

Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä?

Viesti kirjoittaja SENNI Ke Loka 15, 2008 2:47 am

Olisi kivaa vaihtaa paremmin ajatuksia.

T.Senni

SENNI

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 15.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Vs: ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä?

Viesti kirjoittaja minerva To Loka 23, 2008 2:50 am

Hei!
Minulla on maanantaina aika ravitsemusterapeutille OYS:aan. Siitä sitten eteenpäin, toivottavasti. Jännittää.
Saa nähdä mitä tapahtuu, OYS:n lääkäriä en ole vielä tavannut (paitsi ODL:n laihdutusleikkausluennolla). Eli en ole jutellut asiantuntijalääkärin kanssa vielä.
Miten sinä? Missä vaiheessa olet? Ajatuksissa? Jo prosessissa mukana?
Tiedätkö jonoista? Minä kuulin vain sen, että 300-400 potilasta jonossa, aikataulusta ei tietoa.

Tietääköhän kukaan, onko näissä leikkauksissa kiireellisyysluokkia? Eli pääseekö joku jonon ohi ja mitkähän voisivat olla syyt?

Kirjoittele!

minerva

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 02.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Vs: ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä?

Viesti kirjoittaja SENNI To Loka 23, 2008 4:14 pm

Hei:)

No itse oli viime perjantaina oyssissa vatsalaukun tähystyksessä, ultrassa ja röngtenissä, sekä juttelut sairaanhoitajan, kirurgin( sama joka täyhsti vatsan) ja nukutuslääkärin kanssa. Ja PÄÄSEN leikkaukseen!!! Smile Leikkausaika menee tammi-helmikuulle. Ja vuosi sitten tammikuussa musta laitettiin lähete sinne, siis noin vuosi kaiken kaikkiaan meni että pääsen leikkauspöydälle. Jännittäähän se kovasti, mutta pelko on ainakin tällä hetkellä väistynyt pois.

Sairaanhoitaja kertoi että heillä on seisonut jostain syystä tilenne, näitten laihdutusleikkausten suhteen.Viime perjantai oli ensimmäinen päivä kun taas toiminta jatkui. Ja mikäli oikein käsitin niin ennen on ollut viikossa vain yksi päivä näille jutuille niin nyt olisi kaksi päivääSmile joten eiköhän jonot ala siitä menemään eteenpäin. Nämä edellä mainitut tutkimukset on se syy miksi pitää niin kauan jonottaa, ei itse leikkaus. Koska nytkin on kuulemma aika vähän meitä sellaisia joille on kaikki tutkimukset tehty. Joku kirjoitti täällä että olisi käynyt sen tähystyksen yksityisellä... sehän vois ehkä lyhentää sitten odotusaikaa???

Katselin tiistaina neloselta 4D ohjelmasta laihdutusleikkauksesta joka tehtiin yli 400kg naiselle, hän selvisi leikkauksesta hyvin:) mutta menehtyi neljän päivän päästä kun sydän loppui, mun mielipide asiaan on että menehtyi siksi koska alettiin jumppauttaan niin pian, eihän sellaisella painolla juuri jumpata:/ Tunnustan viettäneeni sen jälkeen lähes unettoman yön, mutta silti olen olen lähdössä leikkaukseen entistä enemmän koska en halua enää lihoa yhtään. Olihan kyseisellä naisella melkein 300kg enemmän painoakin kuin mulla, joten eiköhän siitä selvitäSmile Ja ohjelmassa näytettiin myös joukko laihtuneita jotka oli käynyt leikkauksen läpi ja viettivät nyt ihanaa tavallista elämää, osa oli painanut reilusti yli 200kg leikkaukseen mennessä koska yksikin mies kehui laihtuneensa jo 160kg.

Minulle kerrottiin että jonon ohi ei pääse mitenkään, vain odottaminen on ainoa keino. Yksityispuolella leikkaus maksaa 12 000e.

Tsemppiä vaan ja aika kuluu kuitenkin nopeasti:)

SENNI

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 15.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Vs: ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä?

Viesti kirjoittaja minerva To Loka 23, 2008 8:45 pm

Odotan innolla ja jännityksellä maanantaina. Hukutan ravitsemusterapeutin kysymyksiin.
Mulla on terapia menossa ja siellä puhun kovasti leikkauksesta mutta kun tietoa on niin vähän. Mm jonotuksen pituudesta yms.
Hyvä kuitenkin kuulla, että jotain tapahtuu.
Tyhmä kysymys, mutta mitä ultrattiin? Minä pelkään, että mun pitää käydä sydämen ultra ennen leikkausta. Mulla kun on vajaatoiminta. Se pelottaa, että koko homma jää siitä kiinni. Se kun on riski itse leikkaukseen.
Mulla ei ole varaa käydä tutkimuksissa yksityisellä. Kurjaa kun on köyhä.
Sitte mulla on ongelmia suoliston kans ja sen tutkimukset menevät tosi hitaasti eteenpäin. Sekin voi hidastaa prosessia, toivottavasti ei katkase hommaa siihen.
Onko OYS:ssa ollut ystävällistä porukkaa?
Musta tuntuu että minusta tulee hermoraunio tällä menolla.

minerva

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 02.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Vs: ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä?

Viesti kirjoittaja SENNI To Loka 23, 2008 10:31 pm

Hei. Sisäelimet ultrattiin ja kaikki oli ok. Lähinnä maksaa katsovat, jos maksa liian iso voi olla este leikkaukseen pääsylle. Ja oysissa oli kaikki henkilökunta TOSI asiallista ja ystävällistä minulle:) Niin ennen kuin menin noihin tutkimuksiin multa otettiin liuta verikokeita ja sydänfilmi. Ne otetaan myös kaikilta. Oletko mitä ikäluokkaa? Itse vähän päälle 30v.

SENNI

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 15.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Vs: ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä?

Viesti kirjoittaja minerva Pe Loka 24, 2008 7:21 pm

Mukava kuulla. Kun OYS:ssakin on monenlaisia ihmisiä töissä.
Olen 38v.
Sulla on siis tehty kaikki tutkimukset ja leikkaus on sitten edessä. Olet hyvässä vaiheessa. Henkistä työtä varmaan täytyy tehdä vielä. Onhan se iso muutos.
Oispa jo maanantai!

minerva

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 02.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Vs: ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä?

Viesti kirjoittaja SENNI Ti Loka 28, 2008 3:50 am

MIten meni oulussa:)?

SENNI

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 15.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Elättelen toivetta ouluun pääsystä :)

Viesti kirjoittaja Mannapuuro Ti Loka 28, 2008 4:33 am

Eli 23-vuotias nainen, pläskiä on reilusti, ja kun olen todella lyhykäinen ihminen (147cm), niin painoindeksi on myös sitten noussut vuosien saatossa jyrkästi, nyt lähempänä 60. Viime syksynä jo lääkäri laittoi lähetteen oysin obesiteettiklinikalle, mutta silloin oli kuulemma lääkäripula ja en päässyt. Kävin sydänhoitajan luona saamassa laihdutustukea talven ajan, ja onnistuinkin tiputtamaan paljon kiloja. Mutta sama sitten kun aina, että hommat palaa lähtöruutuun ajan kanssa.. Tullut kokeiltua vuosien varrella nutrilettiä, jota aion nyt kokeilla uudestaan piakkoin, jolla tähtään leikkaukseen pääsyä (mietin kehtaisinko pyytää tk:sta nenämahaletkuja, kun nuo laihdutusliemet maistuu niin pahalle.. niitten käyttö onnistuisi muuten, mutta kun en taho saattaa millään juoda niitä yökkäämättä.. NML:n avulla saisi litkut suoraan mahaan..) Razz Sitten olen syönyt myös Reductileja, jotka auttoivat ensin, mutta sitten niillä rupesi menemään muisti ja ne piti lopettaa, lisäksi niillä tuli aivan mieletön ummetus, oli sellaista kikkailua laksatiivien kans sitten, vaikka painoa lähtikin :/ Painonvartijoitakin olen kokeillut, mutta en ollenkaan tykännyt siitä, minua rupesi suututtamaan sellanen asialla mässäily ja niitten pointsien kyttäily, tuolloin olin vielä teini-iässä, joten potutti entistä enemmän sellainen. Liikuntaakin olen välillä lisännyt, kesäisin voi uida lammella, mutta en millään kehtaa mennä nyt uimahalliin, toivon että saisin 30 kg pois, niin sitten olisi jo toinen juttu, koitan käydä kävelyllä pikkuisia matkoja koiran kanssa, että tulee ainakin vähän ulkoiltua, mutta kävely ei ole mukavaa painon takia.. Nyt olen miettinyt mbt-kenkien ostoa, josko se toisi mukavuutta kävelyyn ja innostaisi siten liikkumaan enemmän Smile Halua kyllä olisi laihtua, toivon että saisin apua leikkauksesta, jotta paino sitten pysyisikin helpommin poissa, kun on saanut kiloja lähtemään.. pig Smile Lisäksi en voi painon takia tulla raskaaksi, mikä on ehkä kaikista pahinta tässä jutussa, ja suututtaa niin suunnattomasti kun en edes sen asian tähden saa laihdutettua kunnolla!! Olen ollut lihava 5-vuotiaasta saakka, eli tuskin tulen ihan helposti koskaan tästä ongelmasta pääsemään, mutta haluaisin niin kovasti saada apua yritykseeni, jotta voisin elää normaalimpaa elämää ja olla terveenä.

Asia on nyt menossa lääkärille uudestaan, sydänhoitaja lupasi alkaa hoitamaan asiaa, minulla ei ole sydänvaivoja, ei korkeaa verenpainetta, tai pahemmin tules-ongelmia vielä, mutta verensokeri on ollut vähän koholla jo useamman vuoden, tosin rasitus oli viitearvojen sisällä. Mutta tahtoisin leikkaukseen ennenkuin minulla on noita sairauksia, ja minulla on myös paniikkihäiriö, niin uskon, että sitä kautta kun painoa saisi pysyvästi pois, ja liikuntaa voisi lisätä ja tulisi lisää iloa elämään ja ehkäpä sen pienen nyytinkin sitten, niin paniikkihäiriökin helpottuisi, monesti paniikkioireet tulee siitä, että pelkään saavani painon takia jonkun kohtauksen..

Tsemppiä siis ja laihtumisiin! cherry

Mannapuuro

Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 28.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Leikkaus OYSssa tulossa

Viesti kirjoittaja Kilojensa kantaja Ma Marras 17, 2008 6:19 pm

Heippa
Olen syksyn käynyt OYSssa tutkimuksissa ja viimeiset tutkimukset kävin viime viikolla. Kaikki tutkimukset ovat menneet hyvin ja jopa vatsalaukun tähystys saa minut nauramaan Very Happy Eihän se kiva tutkimus missään muotoa ole, mutta ei nyt kauheinkaan.
Kaikki rysähti sitten yhtääkkiä... Leikkaukseen enää alle kuukausi ja ene-dieetin suunnittelu on tämän viikon ohjelmana.

Jännittäväähän tämä on, mutta olen hyvin toiveikas leikkauksen suhteen. Itse olen paininut paino-ongelmien kanssa koko aikuisikäni. Olen saanut paljon kiloja pois, mutta ne ovat aina tulleet takaisin. Nyt on reilu vuosi kun todettiin liitännäissairauksia ja tämä sai minut pysähtymään.

Minulla on siis tulossa erilainen joulu santa ja tulevaisuus, jota innolla odotan, huippua!
Kilojensa kantaja
Kilojensa kantaja

Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 17.11.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Vs: ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä?

Viesti kirjoittaja minerva Ti Marras 18, 2008 1:05 am

Antaiskohan tämä kone vihdoinkin minun lähettää kirjotuksiani sinne. Olen yrittänyt monesti.
Kun kävin OYS:ssa, ravitsemusterapeutti näytti viehrää valoa minulle. Kivaa! Saa nähdä, kauanko muihin juttuihin menee aikaa.

minerva

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 02.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Oulu kyllä...

Viesti kirjoittaja PMM77 La Tammi 24, 2009 5:18 am

...muttei OYS, vaan ODL.

Eli yksityiselle puolelle. Samat lääkärit tosin leikkaavat kuin OYSissa.
En kertakaikkiaan kykene jonottamaan julkisella puolella, joten oli lähdettävä pankkiin lainannostoon. Kyllähän se kirpaisee kovasti, ja pitkään, mutta on se silti halpa hinta tulevaisuudesta. Smile

PMM77

Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 24.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty OYSiin menossa

Viesti kirjoittaja TankkiMami Su Helmi 01, 2009 9:26 pm

Minä olen menossa OYSiin leikkaukseen- toivottavasti. Pelkään että jokin seikka estää leikkauksen. Luin kommentin jossa oli että ylisuuri maksa voi sen estää. Onko kuinka yleistä että maksa on liian suuri? Minulla on ollut joskus ruokatorventulehdus ja samantapaisia kipuja on vieläkin joskus- voiko se estää leikkauksen? Tulevana torstaina on ultraääni ja rtg ja perjantaina gastroscopia ja lääkärin+hoitajan haastattelut. Kirjoitan tuntemuksiani blogissa http://valuvirhe.vuodautus.net jos joku haluaa käydä lukemassa. Vertaistukea kaipaa täällä Tankkimami. affraid

TankkiMami

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty OYSiin menossa KORJAUS

Viesti kirjoittaja TankkiMami Su Helmi 01, 2009 9:30 pm

Minä olen menossa OYSiin leikkaukseen- toivottavasti. Pelkään että jokin seikka estää leikkauksen. Luin kommentin jossa oli että ylisuuri maksa voi sen estää. Onko kuinka yleistä että maksa on liian suuri? Minulla on ollut joskus ruokatorventulehdus ja samantapaisia kipuja on vieläkin joskus- voiko se estää leikkauksen? Tulevana torstaina on ultraääni ja rtg ja perjantaina gastroscopia ja lääkärin+hoitajan haastattelut. Kirjoitan tuntemuksiani blogissa http://valuvirhe.vuodatus.net jos joku haluaa käydä lukemassa. Vertaistukea kaipaa täällä Tankkimami. affraid Oli toi linkki väärin, nyt korjattu.

TankkiMami

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä? Empty Vs: ONKO OYSSIIN leikkaukseen meneviä?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa