Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ruokailupulmat sleeven jälkeen

3 posters

Siirry alas

ruokailupulmat sleeven jälkeen Empty ruokailupulmat sleeven jälkeen

Viesti kirjoittaja Tirlittan To Syys 24, 2009 6:05 am

Kovasti pohdin millaisia ongelmia syömisessä on odotettavissa nimenomaan sleeven jälkeen? Kipuja ruokailun jälkeen, oksentelua, sopimattomia ruokia? Kertokaa kaikki sleeven läpikäyneet omista kokemuksistanne, ja siitä millaiseksi se arki muodostuu ruokailussa, esimerkiksi mitä ette voi syödä tai juoda. Voisin vähän jo orientoitua, mikä mua odottaa... Shocked

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ruokailupulmat sleeven jälkeen Empty Vs: ruokailupulmat sleeven jälkeen

Viesti kirjoittaja sinny To Syys 24, 2009 3:04 pm

Hei Tirlittan!Minulle tehtiin sleeve 1.9.Ruokailussa ollut tärkeintä todella,siis todella hitaasti syöminen .Sinne pieneen masuun nimittäin ainakin minulla kertyy yllävän äkkiä ilmaa , varsinkin jos syö nopeasti.Alussahan ravinto on nestemäistä 2 vkoa leikkauksen jälkeen ja sitten 2 vkoa sosemaista.Eli kaikki se ruoka joka suussa muuttuu nestemäiseksi on ensimmäisten kahden vkon ravintoa, vellit, keitot, jogurtit , maidot, mehukeitot, rahkat.Minulta leikattiin samassa leikkauksessa löytynyt palleatyrä, joten alussa varmaan tästäkin syystä oli vähän kipuilua varsinkin aamuisin kun ruoka solui alas.Nyt nämä kivut onneksi jo hellittäneet.Tärkeää on nesteen saanti, ainakin se 2l päivässä .Vaihdoin mehun litkinnän veteen kun aloin sääliä hammasparkojani.Ravintoterapeutti tähdensi riittävän proteiinin saantia, pitäisi päästä 60g päivässä jotta lihaskunto säilyisi.Ja niitä saa just jogurteista,maidosta,rahkoista yms.Jatkossa voi käyttää tarvittaessa proteiini patukoitakin .Kaikista tärkeintä on kuulostella sitä pientä masua,se ilmoittaa kyllä aika äkkiä mikä ei sovi .Toivottavasti sait tästä vinkkejä, tsemppiä sinulle jatkoon! Very Happy

sinny

Viestien lukumäärä : 70
Registration date : 14.04.2009

Viesti kirjoittaja sleeve La Loka 10, 2009 1:55 am

Hei Tirlittan! gastric sleeve leikkaus tehtiin minulle Pulssissa 7kk sitten. Alussa tuntui että maha täyttyy parista lusikallisesta ja puolet on ilmaa mitä nieleskelee. Eli vähän röyhtäyttää, mutta ei oksentelua tai muuta ikävää ilmennyt ainakaan minulle. Nyt voi syödä pieniä annoksia(n.200g) kerrallaan eikä ole ongelmia kuin ravintolassa annosta valitessa. Olenkin alkanut ottamaan alkuruoka-annoksen pääruoaksi ,niin ei tarvitse kyyppareille selitellä.
Painoa on pudonnut 27 kg ja olen elämäni kunnossa! Asioilla on tapana järjestyä,se on mottoni Very Happy

Viileitä syysiltoja kaikille leikatuille ja vielä sitä odottavillekin sunny

sleeve

Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 15.03.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: