Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko.

4 posters

Siirry alas

Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko. Empty Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko.

Viesti kirjoittaja Aurinko Su Syys 10, 2017 3:51 pm

Olen tänne ennenkin kirjoitellut. Miettinyt leikkausta. Välillä ajatellut että ei. En uskalla. Pelkään että tulee jotain suuria hankaluuksia, etten pysty syömään, että käy niin että moni ruoka aine ei enää sovi(joku kertoi ettei pysty syömään enää sitä ja tätä,hirveä lista tavallisia terveellisiä ruokia), vitamiinit ei imeydy tms. Se tuntuu liian isolta riskiltä. No nyt kuitenkin epätoivon hetkellä palasin tänne lukemaan ja miettimään. Saan perintöä ja minulla olisi nyt mahkut mennä yksityiselle. Ehkä se ei hävettäisi niin paljon kun olen itse leikkaukseni maksanut. Voisiko se olla paras sijoitus rahalle? Painoa 120kg/166cm. Jatkuvaa jojoilua. Ikää 29v tänävuonna. Painoni vaikuttaa kaikkeen.

Aurinko

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 31.03.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko. Empty Vs: Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko.

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Pe Syys 15, 2017 3:55 pm

Minä sanoisin että mene julkiselle ja käytä ne perintörahat muuhun. Toki sijoitus leikkaukseen olisi mahdollisesti elämäsi kannattavin sijoitus, tulisihan se terveytesi vuoksi.
Kuitenkin kiinnitin enemmän nyt huomioni epävarmuuteesi. Tekstistäsi kuvastuu paljon epävarmuutta leikkausta kohtaan etkä ole vielä varma uskallatko lähteä siihen. Julkisen kautta leikkaukseen menemisen yksi parhaita etuja on se aika. Siinä kestää arviolta noin vuosi (paikkakunnasta ja jonotilanteista riipppuen), joten siinä aikana ehtii hyvin prosessoida asiaa mielessään. Vielä leikkauspöydälläkin voit peruuttaa, joten voit ihan rohkeasti mennä pyytämään lähetettä ja aloittaa prosessin. Smile Kukaan ei pakota sinua leikkaukseen vaikka kaikki tutkimukset olisi jo tehty.
Miksi sinua hävettää mennä leikkaukseen? Sekö ettet pysty pitämään painoasi kurissa ilman? Kuten huomaat niin meitä on paljon jotka olimme samassa tilanteessa, siinä ei ole mitään hävettävää. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko. Empty Tasan samassa tilanteessa, kuin Aurinko

Viesti kirjoittaja Memmu La Syys 16, 2017 2:46 am

Aurinko,

Mulla on lähes identtinen tilanne. Sain perintöä ja kävin konsultaatiossa ja nyt mietin, uskallanko. Julkiselle puolelle en voi mennä, koska mun painoindeksini on 33. Se ei riitä.

Mutta. Mulla on sydänvika ja tää paino vaikuttaa negatiivisesti ihan kaikkeen. Olen 42v ja ennen sydänleikkausta olin normaalipainoinen. Leikkauksen jälkeen paino nousi yli 30kg tosi nopeasti, eikä ole sen jälkeen lähtenyt tippumaan, vaikka olen mitä yrittänyt.

Kirurgi suositteli mulle gastric sleeveä (kävin sekä Medimatkoilla että Bariatric Centerissä). Itse mietin, että bib-pallo voisi myös olla vaihtoehto, mutta se on kuitenkin vain väliaikainen apu. Jotain tässä olisi nyt tehtävä.. Mutta mitä? Mua mietityttää lähinnä syömisen rajoitukset.

Memmu

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 16.09.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko. Empty Vs: Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko.

Viesti kirjoittaja Lillagumman Ke Syys 20, 2017 12:00 pm

Olen samaa mieltä kuin Hyeena. Vaikka olisin voinut kitkuttaa kokoon ne rahat leikkaukseen Virossa, hakeuduin julkiselle ja olen enemmän kuin tyytyväinen prosessiin ja hoitoon.
Ja suoraan sanoen, jos BMI olis ihan rajoilla, antaisin itseni lihoa niin että julkisen kriteerit täyttyisivät...

Lillagumman

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 15.06.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko. Empty Vs: Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko.

Viesti kirjoittaja Memmu Ke Syys 20, 2017 4:27 pm

Moi Lillagumman

Mietin aikoinaan ihan samaa. Mutta julkisella puolella mun painoindeksini pitäisi olla 40, ennenkuin pääsisin leikkaukseen. Hoitotasapainossa oleva sydänvika ei riitä siihen, että pääsis BMI:llä 35.

Enivei, mä oon nyt käynyt useammalla kirurgilla konsultaatiossa ja löysin sairaalan, jonka tarjoama hoitopaketti on todella kattava. Meen leikkaukseen 11.10.

Memmu

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 16.09.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko. Empty Vs: Mahdollisuus yksityisellä leikkaukseen, mietin ja mietin uskallanko.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa