Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Minttuliini esittäytyy

Siirry alas

Minttuliini esittäytyy Empty Minttuliini esittäytyy

Viesti kirjoittaja Minttuliini74 La Heinä 08, 2017 2:48 am

Moi vaan kaikille, aattelin että jospa minäkin esittäydyn ja kerron taipaleeni alun... pahoittelen jo etukäteen ehkä osin pomppivaa tarinan kulkua  bounce

Olen -74 syntynyt nainen Tampereelta. Pituutta 158cm ja painoa noin 103 kg.
Tällä hetkellä ainoa todettu sairaus on kilpirauhasen vajaatoiminta (tätä sairastanut jo vuodesta 2004 mutta lääkityksen saamiseen meni 6 vuotta)
Olen aina ollut huono liikkumaan ja perso kaikelle ruoalle Wink Ja ruokaa on tullut viimeisen 13 vuoden aikana syötyä kaikkeen muuhun kuin nälkään... syön siis iloon, suruun ja ihan aikani kuluksi Sad
Lisäksi olen vuonna 2007 syntyneen ihanan pojan yksinhuoltaja, erottu hänen isänsä kanssa vuonna 2009. Toimin poikani omaishoitajana (hän on siis kehitysvammainen).

Laihdutushistoriaa löytyy vuodesta 1997 alkaen vaikka silloin en vielä ole ollut edes ylipainoinen  Embarassed
No joo, siis aikuisten oikeasti vuosien 2004 -2016 välillä olen ollut painonvartijoissa useampaan kertaan kunnes ne lopetettiin Suomessa, pussikeittokuureja lukuisia kertoja, vuosien 2013-2015 välillä käynyt ravitsemusterapeutilla hakemassa opastusta syömiseen (no ei se auta kun tietää miten pitäisi syödä mutta keho/aivot/maha eivät toimi synkassa). Viimeisin dieetti fitfarmin nettivalmennus, siis pelkkä ruokavalio, syksyllä 2016 kaikkein kovimpaan opintojen päätös ruljanssiin (opiskelin itselleni uuden ammatin ja tein samaan aikaan amk:n opinnäytetyötä)... ihan kauheeta kidutusta mutta toimi, lähti sekä senttejä että kiloja kuudessa viikossa ihan kivasti. Dieetti päättyi samoin selkäranka, pukkasi stressiä ja useampi uneton yö...tuli joulu, tuli leikkaus, tuli työttömyyskortisto. Jokainen on varmasti em. syyt käynyt läpi ? Crying or Very sad

Nyt kun elämä rullaa, voin keskittyä hieman omaankin hyvinvointiin ja otin maaliskuussa (14.3.17) omalääkärin kanssa puheeksi tämän lihavuusleikkauksen... mulla on tosi ihana omalääkäri, vaikkakin hänen vastaanottolleen on tooodella haastavaa päästä. Nyt pääsin kun oli muuta vaivaa jonka vuoksi halusin mm. sokerirasitukseen. No anyway Wink teki siis lähetteen... huhtikuun lopulla tulikin tieto että ravitsemusterapeutti ja sisätautilääkäri on elokuussa, samoin labrat.
-paastosokerin on kunnossa (minulla oli raskausaikana diabeetikon ruokvalio kohenneiden sokeridein vuoksi ja sen jälkeen paastosokerit olleet välillä hieman yli mutta useimmin täysin normaali) mutta kahden tunnin arvo ylittää viitearvot ja siten siis heikentynyt sokerinsietokyky ts. lähellä 2-tyypin diabetestä ollaan jo...
Viime yönä nukkuin unipolygrafia -laitteiston kanssa eli uniapnea epäily johon nyt haetaan selvyyttä.

-painoni on pääsääntöisesti noussut vuoden 2007 jälkeen eli raskaudesta riippumatonta. Vuosien 2004 -2006 välillä painoni nousi toki 10kg ja vuosien 2007 -2012 välillä 30kg yleensä aina 10kg kerrallaan hyvin nopeasti... nyt viimeisen 5 vuoden aikana paino heitellyt +/- 3kg (välillä 100 ja välillä 103kg)
Niin ja sappikivet minulla on todettu 2016 tammikuussa...

14.3. keskustelu lääkärin kanssa leikkauksesta --> lähete uniapnea & lihavuusleikkaus
6.7. unipolygrafia
9.8. labrat
18.8. ravitsemusterapeutti
23.8. sisätautilääkäri
--
Päivitän lisää viimeistään tuon sisätautilääkäri -käynnin jälkeen. Tamperelaiset leikataan viimeisimmän tiedon mukaan Hatanpään sairaalassa mutta kaikki tutkimukset ja kontrollit tehdään TAYSissa.

Minttuliini74

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.05.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa