Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat?

2 posters

Siirry alas

Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat? Empty Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat?

Viesti kirjoittaja Pläski77 Pe Toukokuu 20, 2016 11:20 pm

Hei olen menossa maanantaina kysymään työterveyshuollosta onko minulla mahdollisuutta julkiselle puolelle leikkaukseen.
Mikäli ei ole niin olen jo alustavasti kysellyt yhdestä paikasta Virossa jossa olisin heidän mukaan leikkauskelpoinen. Mulla on bmi 39. Liitännäis sairauksia ei sinänsä ole. Mutta kärsin lonkan kulumasta ja selkä kivuista. Olen 38v.
Bariatricservices.eu/fi/ on paikka jota olen ajatellut. Onko tietoa?

Pläski77

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 19.05.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat? Empty Vs: Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat?

Viesti kirjoittaja trintilla La Toukokuu 21, 2016 8:51 pm

Moro

En osaa tuosta paikasta sanoa juuta enkä jaata. Mutta minut on kyllä leikattu Tallinnassa.
Minut leikattiin ihan Itä-Tallinnan keskussairaalassa, ja kirurgina toimi Rein Adamson ( http://akgrupp.ee/fi/tiimi/rein-adamson/ )
Homma meni niin, että laitoin hänelle sähköpostia (englanniksi) kirjoitelttiin pari kertaa, sitten kävin tallinnassa konsultaatiossa (ihan vain juteltiin) ja 4 viikkoa myöhemmin menin leikkaukseen.
Ennen leikkausta edellisenä iltana tehtiin tähystys, ja Suomalainen nukkumatti kävi juttelemassa (vaikkei ollut oma nukkumattini) ja Rein kävi tarkistamassa, että kaikki oli ok. Keskiviikko aamuna saliin, n. 4 tuntia myöhemmin ulos, sleeve leikkaus tehtynä (ei siis perinteinen ohitus) Ja Sunnuntaina sain luvan lähteä kotiin. (Olisivat halunneet pitää maanantaihin varmuuden vuoksi, mutta pääsiäinen sotki lauttaliikennettä)

3kk myöhemmin kävin suomessa labrassa ja laitoin tulokset Reinille ja hän kommentoi ne.

Mitään pahaa sanottavaa ei ole, toki sairaalassa meinasi välillä olla pieni kielimuuri kun lähihoitajat puhuivat vain venäjää, mutta kaikki sairaanhoitajat puhuivat englantia joten se ei ollut ongelma.

Eli minut on siis leikattu 2012, konsultaatiossa BMI oli 41 ja minulla oli 2. tyypin diabetes tablettilääkityksellä, kilpirauhasen vajaatoiminta ja mielialalääkkeet.
Painoa putosi kokonaisuudessaan n. 40kg josta vähän on tullut takaisin, oma moka. Diabeteslääkkeet ja mielialalääkkeet jäi leikkauspöydälle ja sokeriarvoni ovat kuin terveellä.

Joten voin suositella Tallinnaa jos ei kunnalliselle pääse, hinta on suunnilleen puolet suomen yksityisitä Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat? Empty Vs: Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat?

Viesti kirjoittaja Pläski77 Su Toukokuu 22, 2016 6:01 pm

Miten jälkihoito? Jos tulee leikkauksen jälkeisiä juttuja? Mennäänkö takaisin Viroon vai kotimaahan?
Sairasloma? Kelpaako suomessa Virossa tehty lääkärintodistus? Onko se kauneuskirurgiaa?
Saako tarvittaessa klexanea vai pitäisikö se pyytää reseptillä täällä suomessa?
Mulla on ollut keuhkoembolia ja en halua sitä uudelleen

Pläski77

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 19.05.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat? Empty Vs: Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat?

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Toukokuu 23, 2016 9:29 pm

Sairaslomaa ei saa, Suomessakin yksityisellä puolella käydessä sairasloman korvaukset riippuu pitkälti minkä koodin lekuri laittaa.
Jälkihoito on omalla vastuulla, toki kunnallisella hoidetaan akuutit jutut, mutta seuranta yms. Itse yksityisellä.
Kleksanesta en tiedä mitään. Ainoa mitä itse sain oli reseptilääke närästykseen kolmeksi kuukaudeksi leikkauksen jälkeen, hain siis sillä reseptillä lääkkeet Tallinnasta ennen Suomeen paluuta.

Jos pelkää ongelmia, tai on kohonnut riski leikkausten suhteen kannattanee pyrkiä ensi sijaisesti Suomeen kunnalliselle.

Tallinna sopii perusterveelle joka ei tarvitse Sairaslomaa. Myöskin nk. Roikkoleikkauksiin on vaikea (kuulemma) päästä Suomessa jos maha on leikattu Virossa. Itsellä roikot ovat vain kosmeettinen haitta joten tämäkään ei ole vaikuttanut.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat? Empty Vs: Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat?

Viesti kirjoittaja Pläski77 Ma Toukokuu 23, 2016 9:39 pm

Kävin tänään  työterveydessä ja lääkäri laittoi lähetteen eteenpäin.  Nyt vaan odotetaan mitä sieltä vastataan.  Mulla bmi siis piirun verran alle sen 40. Toki siihen että 40 täytyy ei ole kuin pari kiloa. Joten sen saaminen kasaan ei ole vaikeaa.... jos niikseen tulee.

Pläski77

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 19.05.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat? Empty Vs: Leikkaus suomessa tai sittenViron luotettavat paikat?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa