7.9 Leikkattu TYKS:ssä
+2
Terhikki
kalle57
6 posters
7.9 Leikkattu TYKS:ssä
Hei kaikille
Leikkaus meni hyvin, ensimmäiset päivät vähän tokkuraisena mutta siitä alkoi toipuminen. Nyt 14.9 olo on jo kohtuullisen hyvä, ainoa joka ihmetyttää ja aiheuttaa pientä ongelmaa on se kun ei ole näläntunnetta.täytyy katsoa kellosta että muistaa syödä, juominen alkaa jo sujua rutiinilla. Todella paljon uuden opettelua, ensinnäkin löytää pariksi viikoksi nestemäistä syötävää jossa on riittävästi proteiinejä ja kivennäisiä, helpöttanee kun voi aloittaa sosemaiset ruuat. Eiköhän asiat ala helpottamaan ajan kanssa.
Tsemppiä kaikille
Leikkaus meni hyvin, ensimmäiset päivät vähän tokkuraisena mutta siitä alkoi toipuminen. Nyt 14.9 olo on jo kohtuullisen hyvä, ainoa joka ihmetyttää ja aiheuttaa pientä ongelmaa on se kun ei ole näläntunnetta.täytyy katsoa kellosta että muistaa syödä, juominen alkaa jo sujua rutiinilla. Todella paljon uuden opettelua, ensinnäkin löytää pariksi viikoksi nestemäistä syötävää jossa on riittävästi proteiinejä ja kivennäisiä, helpöttanee kun voi aloittaa sosemaiset ruuat. Eiköhän asiat ala helpottamaan ajan kanssa.
Tsemppiä kaikille
kalle57- Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 14.09.2009
Vs: 7.9 Leikkattu TYKS:ssä
Kiva kuulla leikattujen ensi tuntoja. Mitä olet syönyt? Millaisia ohjeita sait ennen leikkausta, tuliko ihan konkreettisia ruokia mitä syödä?
Kaikkea hvyää jatkoon.
Kaikkea hvyää jatkoon.
Terhikki- Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2009
onnea kallelle toipumiseen!!!!
uuden opetteluun ja kiva kuulla että kaik hyvin ja ei nälkä)))
tsemppiä!!!
uuden opetteluun ja kiva kuulla että kaik hyvin ja ei nälkä)))
tsemppiä!!!
hylje- Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009
Onnea ja tsemppiä!!! olen menossa leikkaukseen 23.9. Kysyin ravitsemusterapeutilta, millaisia ruokia pitäis kotiin varata valmiiksi. Hän antoi ohjeeksi, että ruokia, jotka voisi syödä pillillä. Pinaattikeittoa, jugurttia, jossa ei ole "sattumia", viiliä, mehukeittoa, sosekeittoa jne.
On tosi kiva lukea leikattujen tuntoja. Totta kai myös muiden, mutta se on nyt se asia, joka paljon mielessä pyörii. Mut leikataan Tampereella.
On tosi kiva lukea leikattujen tuntoja. Totta kai myös muiden, mutta se on nyt se asia, joka paljon mielessä pyörii. Mut leikataan Tampereella.
sisar hento valkoinen- Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 06.02.2009
Hei
Ohjeet olivat varsin ylimalkaiset kotiutuksessa, onneksi netistä löytyy paljon tietoa mitä voi ja kannattaa syödä, ja mitä välttää,yksi hyvä sivu on ruotsissa www.viktop.se. Ruotsissa on huomattavasti enemmän leikattuja(n.3000 vuodessa) ja kokemusta pitemmältä ajalta. Ennen leikkausta sain jonkinverran ohjeita rav.terapeutiltani, mutta kokeilemalla ja maalaisjärjellä selviäännee melko pitkälle. Itse olen syönyt näinä muutamina päivinä esim. mustikkakeittoa(sokeroimaton),viiliä,kauravelliä,kalakeittoa soseutettuna ja maidolla jatkettuna,hernekeittoa+raejuustoa myöskin soseutettuna, ja tietysti kahvia,mehua,ja vettä. Riittävä nesteiden nauttiminen on kyllä nyt alussa tärkeintä. Muistakaa varoa runsaasti sokeria ja rasvaa sisältäviä tuotteita ja syökää hitaaaaaasssstttttiii,(aiheuttaa helposti dumpingia) ensimmäinen jo koettu
T:Kalle
Ohjeet olivat varsin ylimalkaiset kotiutuksessa, onneksi netistä löytyy paljon tietoa mitä voi ja kannattaa syödä, ja mitä välttää,yksi hyvä sivu on ruotsissa www.viktop.se. Ruotsissa on huomattavasti enemmän leikattuja(n.3000 vuodessa) ja kokemusta pitemmältä ajalta. Ennen leikkausta sain jonkinverran ohjeita rav.terapeutiltani, mutta kokeilemalla ja maalaisjärjellä selviäännee melko pitkälle. Itse olen syönyt näinä muutamina päivinä esim. mustikkakeittoa(sokeroimaton),viiliä,kauravelliä,kalakeittoa soseutettuna ja maidolla jatkettuna,hernekeittoa+raejuustoa myöskin soseutettuna, ja tietysti kahvia,mehua,ja vettä. Riittävä nesteiden nauttiminen on kyllä nyt alussa tärkeintä. Muistakaa varoa runsaasti sokeria ja rasvaa sisältäviä tuotteita ja syökää hitaaaaaasssstttttiii,(aiheuttaa helposti dumpingia) ensimmäinen jo koettu
T:Kalle
kalle57- Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 14.09.2009
Leikkaukseen menossa
Hei vaan kaikille! minulla on leikkaus huomenna aamulla ja jännittää!! Pitäkää peukkuja puolestani! Minä tovotan kaikille ihan kaikille jaksamisia ja voimia!
Annelie- Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 19.08.2009
Annelielle peukut pystyssä.
Pitäisi varmaan aloitta ihan oma ketju mitä syödä leikkauksen jälkeen.
Pitäisi varmaan aloitta ihan oma ketju mitä syödä leikkauksen jälkeen.
Terhikki- Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2009
Olin Vaasan tapaamisessa lauantaina.....siellä annettiin vinkki ostaa LEADER NUTRITION SPORT.... vai miten se nyt kirjoitettiin....proteiini jauhetta alkuun kun ei voi vielä syödä kunnolla!
Tsemppiä!
T: Tepa 43
Tsemppiä!
T: Tepa 43
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa