Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Herkkusuu esittäytyy

+4
Valopää
Annniina
HyeeNa!
Niobe
8 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja herkkusuu La Joulu 26, 2015 4:23 am

Löysin vasta tämän ryhmän ja vaikuttaa olevan juuri sellainen mitä tarvitsen tähän matkaan mukaan.

Kesäkuussa kävin yksityisellä lääkärillä keskustelemassa ylipainostani ja sain lähetteen keskussairaalaan ravitsemusterapeutille sekä sisätautilääkärille. Ravitsemusterapeutin kanssa sovittiin, että kokeilen Nutrileteillä puottaa painoa kesätöiden kiireellisyyden vuoksi - mönkään meni. Syksyllä koitin normaalilla ruokavaliolla - mönkään meni. Sisätautilääkärillä kävin heinäkuussa, näytti vihreää valoa leikkaukselle, kunhan pudotan painoa ainakin 10kg ennen kuin saan lähetteen leikkaavalle kirurgille. Labrat olivat OK, gastrossa olen käynyt kaksi vuotta sitten, EKG on otettu vasta, joten minun ei tarvitse käydä missään muissa kuin normilabroissa ennen leikkausta. Lapin keskussairaalassa jokainen leikkaukseenmenijä käy psykologilla/mielenterv.hoitajalla haastattelussa, kävin siellä ja käyn vielä ennen leikkausta. Näillä näkymin leikkaus olisi kesäkuun alussa, mutta voi olla, että siirtyy syksyyn, tämän painonpudotuksen hidastumisen takia.

Tässä kaivataan tsemppausta sen 10kg:n pudotukseen, neljä kiloa on jo poissa. Minun pahin vihollinen tässä projektissa on tällä hetkellä stressi koulun ja rahan suhteen. Siirsin opintoja puolella vuodella, joten ehkä voisin keskittyä laihdutukseen ja leikkaukseen keväällä. Ylipainoa mulla on +40kg, BMI huitelee melkein 42:ssa, olen 172 cm pitkä.

Olen koko pienen ikäni urheillu, kilpaakin, vaikka olen ollut ylipainoinen yläasteelta lähtien (koulukiusaaminen alkoi lihottaa). Nykyisin kilpailen toisessa lajissa. Opiskelen sairaanhoitajaksi ja haluan, että saan tulevaisuudessakin töitä, enkä jäisi työttömäksi lihavaksi hoitajaksi, joka joutuu hommaamaan itse omat vaatteet ja kumpparit. Haluan olla terve ja saada lapsiakin joskus. Haluan seikkailla, ratsastaa, urheilla kuin ennen vanhaan ja käydä uimahallissa uimassa. Ymmärrätte varmasti minun huoliani ja teillä voi olla samanlaisia tuntemuksia kuin minulla.

Minulla on poikaystävä, joka tukee minua. Häntä on kyllä alkanut pelottamaan ajatus siitä, kuinka vähän tulen leikkauksen jälkeen syömään. Hän nimittäin rakastaa ruoanlaittoa ja käydä ulkona syömässä kisareissujen jälkeen, voinko syödä siellä mitään? Roikot pelottavat häntä ja ennenkaikkea tuleva leikkaus. Yritän tässä olla se "asiantuntija" hänelle ja selittää mitä leikkaukseen kuuluu.

Kiitoksia etukäteen vastauksista Smile

herkkusuu

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 33
Paikkakunta : Rvn
Registration date : 22.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Niobe La Joulu 26, 2015 3:08 pm

.


Viimeinen muokkaaja, Niobe pvm Ma Helmi 22, 2016 6:04 pm, muokattu 1 kertaa

Niobe

Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 07.09.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja herkkusuu Ti Joulu 29, 2015 12:28 am

Uuden vuoden jälkeen aloitan ainakin karkkilakon, joka vaatii paljon minulta. Tulevaisuutta ajatellen, minun on pakko säätää aivot uudelle paremmalle elämälle Smile

Johonkin ketjuun kirjoitin jo, että miten kipulääkkeiden ja pillereiden imeytyminen muuttuu. Mulle sis.tautilääkäri tosiaan kertoi, ettei leikkaus vaikuta niihin mitenkään, jota ihmettelin, kun moni täällä on sanonut toista.

Lapsen hankinta on edessä vasta kaksi vuotta leikkauksen jälkeen Smile Olimme lääkärin kanssa samaa mieltä asiasta, että mieleni ja kroppani kerkiää sopeutua uuteen tilanteeseen paremmin.

herkkusuu

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 33
Paikkakunta : Rvn
Registration date : 22.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Joulu 30, 2015 9:06 pm

Jos lääkäri on väittänyt sulle ettei leikkaus vaikuta pillereiden imeytymiseen niin kyllä se on puhunu palturia. Todellakin vaikuttaa. Sleeveleikkauksessa ei niin paljoa kuin ohituksella, mutta niin kauan kun ei ole varmuutta siitä kumpaan leikkaukseen päädytään (mie arvelisin että sinun tapauksessa sleeve, koska sulla ei oo oheissairauksia tullu vielä..) niin oletusarvo on se että leikkaus vaikuttaa imeytymiseen. Mie en ainakaan lähtis riskeeraamaan ja minusta on lääkäriltä aika vastuutonta edes sanoa noin. Kipulääkkeet onkin sitten eri asia, mutta osa kipulääkkeistä on ohitetuilla kiellettyjen listalla koska niistä voi olla haittaa lähinnä ohutsuolelle.

Tuosta lapsien hankkimisesta, omalla kohallani voin sanoa että 2 vuotta olis ollu omala kohala aivan liian lyhyt aika ootella lasten hankintaa, mutta tokihan minut leikattiin jo kohta 3 vuotta sitten (APUA NIIN KAUAN?!) ja ittekki olin silloin vielä niin kovin nuori. Very Happy
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja herkkusuu To Joulu 31, 2015 5:07 am

Mulle ollaan tekemässä ohitusta, jostain syystä lähettävä lääkäri (,joka myös leikkaa) päätteli, että se olisi mulle paras vaihtoehto.

herkkusuu

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 33
Paikkakunta : Rvn
Registration date : 22.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Joulu 31, 2015 7:15 pm

Hmm.. Kuulostaa minusta erikoiselta että sulle tehään ohitus kun ei oo noita sairauksiakaan ehtinyt kertyä, mutta enpä lähe sen suuremmin arvioimaan että miksi näin tehdään. Eiköhän se lääkäri oo tapauskohtaisesti vähän enemmän perillä sinun tilanteesta ko mie. Smile Eikä sillä, en ole itse omaa ohitustani katunut. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Annniina Su Tammi 03, 2016 8:55 pm

Onnea uuteen vuoteen sekä karkkilakkoon Very Happy

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja herkkusuu Ma Tammi 04, 2016 4:12 am

Kiitoksia Anniina Smile Huomena alkaa karkkilakko tongue Toivottavasti paino alkaa tippumaan ja pääsisin siihen -10 kiloon ja saisin sen lähetteen kirurgille affraid Voi olla, että LKS:ssa on ruuhkaa ja leikkaus siirtyisi vasta ensi syksylle scratch

herkkusuu

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 33
Paikkakunta : Rvn
Registration date : 22.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Annniina Su Tammi 10, 2016 10:02 pm

Tsemppiä karkkilakkoon sekä odotteluun... farao

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Valopää To Tammi 14, 2016 4:02 pm

Moi! Onnea tähän projektiin! Miten on karkkilakko pitänyt?

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja herkkusuu Ma Tammi 18, 2016 5:49 am

Hei!

Yksi lipsuminen on tullu! Huomena alkaa kolmas viikko Smile Täällä on nyt kauheat pakkaset, ei oikein pääse kunnola koirien kanssa lenkile. Lisäksi henki mennee ahtaalle pakkasessa rasitusastman takia :/

herkkusuu

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 33
Paikkakunta : Rvn
Registration date : 22.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Helmi 07, 2016 1:33 am

Vieläkö lakko pitää lipsumisesta huolimatta? Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Maalis 16, 2016 4:23 pm

Kuinka sujuu, saitko jo lähetteen kirurgille? Tsemppiä Smile

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja herkkusuu Ti Maalis 22, 2016 3:39 am

Hiljaiseloa on ollu, olen kasaillu ajatuksia. Paino on tippunu ja noussu :O Ensi viikolla käyn ravitsemusterapeutilla ja alotan varmaan pussikeittokuurin, jotta saisin viimiset kilot pois. Terpan mukaan pääsisin jopa toukokuussa leikkaukseen, jos kaikki mennee hyvin! Toukokuun leikkaus olis parempi vaihtoehto kuin kesäkuu, saisin olla kesäkuusta alkaen kesätöissä (jos saan niitä). Heinäkuussa olis siskon häätkin ja sinne saisin laihdutettua ihan kivasti, etten näyttäis aivan mammutilta pottusäkissä Embarassed

herkkusuu

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 33
Paikkakunta : Rvn
Registration date : 22.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja hellu Ti Maalis 22, 2016 3:03 pm

Toivotan onnea taipaleellesi, kaikki menee varmaan hyvin. Tärkeintä on opetella ruokailurytmi jo ennen leikkausta. Itsellä leikkaus oli n. Kk sitten. Siitä oli tosi hyötyä että ihan kellon mukaan söin vähän väliä. Nyt leikkauksen jälkeen huomaan, jos syön liian vähän paino junnaa paikallaan. Kun kiinnitän huomiota syömiseen ja sen laatuun paino laskee. Mulle maistuu kaikki ruoka, nälkää en tunne juurikaan. Kiva odotella kesää hoikempana.😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja herkkusuu La Huhti 09, 2016 3:03 am

Nyt ollaan sitten ENEllä. Oman möhläyksen takia leikkaus siirtynee syksylle. Harmittaa tosi paljon. Miten muuten, tuleeko leikkauksen jälkeen se neljä viikkoa saikkua? Pystyykö saikun aikana käymään koulussa? Istumistahan siellä on paljon, saattaa olla muutama käytännön harjoituskin. En nyt muista paljonko on teoriaa ennen 11 viikon harjoittelua... Murrr, harmittaa tosi paljon, nyt en voi pukeutua kauniisti siskon häihin heinäkuussa Sad

herkkusuu

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 33
Paikkakunta : Rvn
Registration date : 22.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja petraisa La Huhti 09, 2016 3:09 pm

Hei,

Ainakin Lahdessa leikatuille, annetaan 3 - viikkoa sairaslomaa. Mutta taitaa olla sairaalakohtainen.
Ainakin mulla pari ekaa viikkoa oli aika rauhallista menoa. Jonka jälkeen kyllä meno halut oleet kovat. Mutta koulun käynnistä en tiedä, jaksaskohan, varmaan kyllä.

-Petri
petraisa
petraisa

Viestien lukumäärä : 118
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 27.01.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Annniina Ma Huhti 11, 2016 5:48 pm

Hei Herkkusuu, mitä sä sitten möhläsit? Tsemppiä!

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja herkkusuu Ke Huhti 13, 2016 8:49 pm

Syksylä sovittiin, että 7kg pudotuksen jälkeen saan lähetteen kirurgille. Joulukuuhun mennessä sain pudotettua 6kg, masennuin siitä ja annoin asian olla. Otin vasta nyt maaliskuussa uudestaan yhteyttä rav.terpalle ja hävettihän minua siellä käynti ja kerroin, etten ollut saanut ku 6kg pois joulukuuhun mennessä. Hän harmitteli, että tuohan oli hyvä pudotus.
Tuon perusteella minun leikkausaika olis ollu touko-/kesäkuussa, eikä se olisi siirtynyt nyt syksylle. Huoh ja murr.

herkkusuu

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 33
Paikkakunta : Rvn
Registration date : 22.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Annniina Su Huhti 17, 2016 1:27 pm

No voih!! Tuosta kannattaa vain ottaa opikseen että aina soitto ensin ennen kuin itse tekee päätöksiä... Mutta ei kannata enää ruoskia itseään tuosta vaan nokka kohti tulevia I love you

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Kesä 20, 2016 7:40 pm

Miten sujuu, onko mitään uutta? Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja herkkusuu Ma Heinä 04, 2016 2:19 am

Ei ole mitään uutta. Kesätöitä olen saanut ja paino on tippunu ja noussu :/ Mutta edelleen samoissa lukemissa mennään. Olen alkanut jo luopumaan ajatuksesta mennä julkiselle puolelle leikkaukseen. Yksityisellä minuun paneuduttaisiin paremmin, kun tuo julkinen on mitä on. Huomenna soitan Terveystalolle ja kysyn mahollisuuksia sille puolelle.

herkkusuu

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 33
Paikkakunta : Rvn
Registration date : 22.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Heinä 04, 2016 8:00 pm

Älä anna periksi, kyllä sut täytyy julkisella hoitaa kun sut on sinne jo kerran otettu. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Ti Heinä 05, 2016 12:37 am

Samaa mieltä, älä luovuta! Pysy tiukkana niin kyllä se polku sieltä aukenee julkiseltakin puolelta.
Itsellä kesti vajaa vuosi aloituksesta leikkaukseen, tosin olin hyvin aktiivinen itsekin järjestelemään noita välisteppejä aina reippaampaan tahtiin ja hyvin kävi Smile
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja herkkusuu Ti Heinä 19, 2016 3:36 am

On jo aukastu, tässä vain on jo vuosi vitkasteltu. Oma vika, kun on venyny... Tuntuu aivan mahottomalta pudottaa melkein 10 kiloa pois, ennenkuin saa edes kirurgille lähetteen :/ Siksi jotenki haluttais mennä nopeammin yksityisen kautta, kun siellä on tyyliin vain ene ja parin kk:n sisällä leikataan. Hellu on yllätys yllätys alkanu epäilemään leikkausta ja se harmittaa minua. En jaksa olla ennää tässä kropassa. Aina saa miettiä mitä laittaa minnekki päälle Sad Siskon häät on tulossa, mekkoon piti laihtua se 10kg... Noh, lihottu on vain. Taidan tyytyä housuihin ja jakkuun.

herkkusuu

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 33
Paikkakunta : Rvn
Registration date : 22.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Herkkusuu esittäytyy Empty Vs: Herkkusuu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa