Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

5 posters

Siirry alas

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko  Empty Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

Viesti kirjoittaja Sunnuntai La Toukokuu 09, 2015 2:55 am

Moi!Voisitteko kertoa mulle mitä ja kuinka paljon syöte tai olette syönyt ne kenellä ollut Gbp.Mulla 2 viikoa kulunut leikkauksesta.Kysyn just sentakia että mulla ei riitä proteiinia määrä 20 g maksimumi.Toivon saada hyviä vinkkejä.
Riitta jos esim päivä ruokalista:)
Kiitoksia kaikille kuka vastaa!!!

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko  Empty Vs: Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

Viesti kirjoittaja Tyyne La Toukokuu 09, 2015 12:36 pm

Itse syön paljon proteiinirahkaa (esim. Profeel), vanilja on herkkuni, purkissa on 20 g proteiinia. Niitä menee helposti päivässä 3 purkkia ja alun proteiinitarve 60 g on täynnä. Myös saman merkkinen proteiinijuoma suklaa on hyvää, ja purkista saa 20 g proteiinia. Juustossa on paljon proteiinia.
On todella tärkeää saada vaadittava päivän proteiinitarve täyteen! Pidä siitä huoli! Syö ensin proteiinit ja sitten muuta jos vatsaan vielä mahtuu Smile . Proteiinirahkoja on vaikka kuinka paljon eri makuisia, joten et heti kyllästy. Mutta tuo vanilja on kuin jäätelöä söisi Laughing .

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko  Empty Vs: Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

Viesti kirjoittaja hellu Su Toukokuu 10, 2015 12:07 am

Hei Sunnuntai. Olisiko tästä apua sinulle ateriasuunnitteluun. Minulle on annettu tälläinen ohje opetella ennen leikkausta että sujuu sitten leikkauksen jälkeen ruokailu. Ensinhän pari viikkoa on soseutettu ruoka josta asteittain siirrytään normaalirakenteiseen ruokaan. Huomioitavaa on kuitenkin vielä kuukaudenkin jälkeen mm.
sitkeä liha,
sitrushedelmien kalvot,
tomaatin, hedelmien ja perunan kuoret
lehtisalaatti, juurekset ja sienet
siemenelliset kovakuoriset marjat esim. vadelma ja puolukka.
tuore leipä ja pulla ( hiivan tuoreuden takia )
Sitten siihen päivärytmiin: 6 pientä ateriaa päivän aikana hitaasti syöden. Vettä aina välissä juoden n. 1 l / vrk.
Muutkin nesteet mm. kahvi, maito piimä vasta 15-20 min syömisestä.

Aamupala:
- 1 dl puuroa tai velliä tai 1 viipale leipää
- 1 dl jogurttia tai viiliä
- 2 tl 60 % kasvimargariinia puuroon tai leivälle
- 1 viipale juustoa tai täyslihaleikettä
: tilkka teetä tai kahvia
: 1 dl rasvatonta maitoa tai piimää
Välipala:
- 1 dl jogurttia / viiliä/ piimää
- 1 dl hedelmäsosetta tai pehmeitä marjoja ( lasten soseet on hyviä tähän)
- 1 viipale juustoa tai lihaleikettä
: vettä
Lounas:
- 1,5 dl sosekeittoa jossa esim: perunaa , broileria, kasviksia
- 3 tl 60 % kasvimargariinia joukkoon

TAI Vaihtoehtoisesti:
- 1 dl perunasosetta
- 4-5 rkl lihaa / kalaa tai broileria,, tai 1 pieni jauhelihapihvi / 3 lihapullaa
- 2 rkl kypsennettyjä kasviksia tai hienoksi jauhettuja raakoja kasviksia
- 3 tl  60 % kasvismargariinia tai 2 tl rypsiöljypohjaista salaatinkastiketta

TAI Vaihtoehtoisesti
- 1,5 dl laatikko / pataruokaa
- 2 rkl kasviksia kypsänä tai raakoja hienoksi raastettu
- 3 tl 60 % kasvimargariinia / 2 tl öljypohjaista salaatinkastiketta
(hetken päästä 1 dl rasvatonta maitoa tai piimää)
: vettä
Välipala:
- 1 dl jogurttia/ viiliä/ piimää /rahkaa
- 1 dl marjakiisseliä / lasten marjasosetta / 1 hedelmä esim banaani / 1 dl marjoja
: 1 dl maitoa tai piimää
: vettä

Päivällinen kuten lounas

Iltapala: Kuten aamupala

Paljon tsemppiä sinulle. Laughing cheers

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko  Empty Vs: Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

Viesti kirjoittaja Sunnuntai Ma Toukokuu 11, 2015 12:21 am

Kiitos paljon teille molemmille; )

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko  Empty Vs: Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

Viesti kirjoittaja pajunkissa Ma Toukokuu 11, 2015 4:40 pm

Hei sunnuntai. Miten syömiset on nyt sujunut? Haluaisin myös kertoa oman kehon kuuntelemisesta. Minut on leikattu 2kuukautta sitten ja vaikka ruokailu jo sujuukin todella hyvin niin silti joudun joka päivä kuuntelemaan kehoani..se mitä tänään syön saattaakin huomenna aiheuttaa huonon olon..joku mikä sopii toiselle ei sovi minulle missään nimessä..esimerkiksi liha ja peruna,myös salaatit joita rakastan toisinaan aiheuttaa kovat vatsakivut. Linssit on mahtava ruoka,runsaasti proteiinia ja rautaa sekä kuitua ja voi maustaa mielen mukaan..kokeile..koska jossain vaiheessa alkaa kaipaamaan lämmintä ruokaa ainaisten rahkojen ja smoothien sijaan. Usein keitän myös ison kattilallisen kasviksia,sipuli,kukkakaali,porkkana ja parsakaali..maustan ja keitän hyvin pehmeäksi lähes soseeksi..oikeaa super ruokaa..niitä otan töihinkin evääksi,lisään vain raejuustoa. Vaalea leipä ei maistu mutta ruisleipä menee jo hyvin sekä näkkileipä.

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko  Empty Vs: Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

Viesti kirjoittaja Sunnuntai Ma Toukokuu 11, 2015 7:43 pm

Syöminen suju hyvin,mutta tosi varovaisesti kokelen kaikki ensiksi Smile Proteiinirahkat mene hyvin,sosekeitot myös maistu hyvältä.Mutta välillä on olo että ei halua ikinä nähdä niitä proteiinirahkoja😀Uskollan syödä enemmän niin kuin pitäis.

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko  Empty Vs: Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

Viesti kirjoittaja trintilla To Toukokuu 14, 2015 2:08 am

Minut on leikattu kolme vuotta sitten ja minulle ei vieläkään sovi salaatit (siis salaatin lehdet) kovin hyvin, ei vaalea leipä eikä makarooni (paitsi makaroonilaatikko, kun siinä se makarooni on varmasti turvonnut lopulliseen kokoonsa jo uunissa).

Tulevaa varten pikku vinkki joka itselle on ollut korvaamaton. Jossain vaiheessa tuntuu, että "syö liikaa", että mun annoksethan on kasvanut kauheesti leikkauksen jälkeen ja olenko mä nyt pilannut kaiken jne jne. Menkää silloin jonnekin lounasravintolaan tms. missä ihmiset saa ottaa sen verran ruokaa kun tahtoo, katsokaa paljonko normaalikokoisten (ei ylipainoisten) ihmisten lautasella on ruokaa (montako perunaa + pihvi jne) ja verratkaa sitä omaan annokseenne.

Itse hämmästyn vieläkin, kuinka paljon normaalikokoiset ihmiset syövät ja vasta sitten tajuan kuinka PALJON söin ennen. Tänä päivänä normi annokseni voisi olla 2 perunaa + pieni uunimakkara + n. dl kasviksia/salaattia tms. Ei leipää, ei juotavaa. Ennen leikkausta olisin helposti syönyt 5-7 perunaa, HK:n sinisen lenkin puolikkaan, 3-4dl salaattia ja puolilitraa maitoa...

Tsemppiä Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko  Empty Vs: Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

Viesti kirjoittaja pajunkissa To Toukokuu 14, 2015 9:21 am

Trintilla tosi hyvä kirjoitus,kaipailenkin juuri tietoa teiltä jotka leikattu useampi vuosi sitten koska olen jo itse välillä miettinyt että minähän syön/pystyn syömään ihan liikaa. Tuo ravintola on hyvä vertailukohta,itse en ole vielä ravintolassa käynyt mutta varmasti pian tulee mentyä ja varmasti juuri silloin huomaa selkeästi eron. Olen töissä myös toisinaan katsonut lounastauolla muiden annoksia ja tajunnut jälkikäteen että minun onneton pakasterasia oli vain puolillaan evästä kun muut söi voileivät,keitot ja salaatit tms. Miten trintilla sinulla on hedelmien laita?mulla banaani menee hyvin mutta omena joita ennen vedin 2-3päivässä ja joista pidän erityisesti niin saattaa aiheuttaa kipua syötyäni puolet. Useinmmiten kyllä syön sen loppuun mutta todella hitaasti!!!

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko  Empty Vs: Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

Viesti kirjoittaja trintilla Pe Toukokuu 15, 2015 4:24 am

Mulla taas banaani on se ongelmallisia, mutta ei sekään kovin usein vaivaa. Yleisesti ei hedelmät oo tuottanut mitään ongelmaa. Mutta mut on siis sleeve leikattu niin olen vähän erilainen.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko  Empty Vs: Syöminen leikkauksen jälkeen 2 viikko

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa