Miks mää en laihdu???
3 posters
Miks mää en laihdu???
Mun leikkauksesta on nyt kohta kolme kuukautta ja painoa on lähtenyt 26kg, joista 20 lähti ennen leikkausta ja heti siinä sen jälkeen, loput kuus on lähteny nyt sitten tässä. Ja vielä sillai rasittavasti että mulla paino jumittaa, jumittaa, jumittaa, hups 6kg lähti ja taas on jumittanut kohta 3viikkoa. Nii ja toi 6kg lähti kahdessa viikossa. Ärsyttävää.
En sitten tiedä syönkö jotenkin väärin vai mitä helvettiä.. Mut siis, syön aamupalan joka on 2leipää, 4palaa kalkkunaleikettä ja 2palaa 10% juustoa. Lounaan joka on esim 2pientä perunaa, noin desi kastiketta ja salaattia (olen töissä päiväkodissa, joten lounasruoat on sitä mitä siellä nyt syödään, suunnillee saman verran ku muksut syö), välipalalla leivän joko kinkulla tai ilman ja hedelmää, kotona ruoan (usein sitä mitä on töissä samanlaisen annoksen ku otan "jämiä" mukaan) ja sitten illemmalla leivän tai en. Leipä on jotain täysjyvää ja lisäksi laitan vehnälesettä vähän sinne ja tänne, ehkä noin 1dl päivässä. Ja juon vettä vähintään 2l. Niin että mikä mikä mikä ihme on? Mää masennun ihan justiinsa.
En sitten tiedä syönkö jotenkin väärin vai mitä helvettiä.. Mut siis, syön aamupalan joka on 2leipää, 4palaa kalkkunaleikettä ja 2palaa 10% juustoa. Lounaan joka on esim 2pientä perunaa, noin desi kastiketta ja salaattia (olen töissä päiväkodissa, joten lounasruoat on sitä mitä siellä nyt syödään, suunnillee saman verran ku muksut syö), välipalalla leivän joko kinkulla tai ilman ja hedelmää, kotona ruoan (usein sitä mitä on töissä samanlaisen annoksen ku otan "jämiä" mukaan) ja sitten illemmalla leivän tai en. Leipä on jotain täysjyvää ja lisäksi laitan vehnälesettä vähän sinne ja tänne, ehkä noin 1dl päivässä. Ja juon vettä vähintään 2l. Niin että mikä mikä mikä ihme on? Mää masennun ihan justiinsa.
sinizii- Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009
Vs: Miks mää en laihdu???
aamupala 2 palaa leipää, 4 siivua kalkkunaleikkelettä, 2 siivua 10% juustoa
lounas 2 pientä perunaa, kastiketta, salaattia
välipala leipä, kinkkua, hedelmä
kotona2 pientä perunaa, kastiketta, salaattia
iltapalaleipä
Syötkö liikaa hiilihydraatteja ja liian vähän proteiinia? Tämä oli ainut mikä tuli heti mieleen, kun jaottelin ruokalistasi. Voisitko korvata esim. aamuleivät jugurtilla tai vastaavalla, johon voit lisätä leseitä. Voisitko päivällä jättää perunan pois ja syödä enemmän salaattia tai kanaa/kalaa/lihaa.
Kaikesta pitää muistaa tarkistaa vielä suolat, leikkeleissä ja juustoissa on paljon suolaa, kokoliha voisi olla parempi vaihtoehto.
lounas 2 pientä perunaa, kastiketta, salaattia
välipala leipä, kinkkua, hedelmä
kotona2 pientä perunaa, kastiketta, salaattia
iltapalaleipä
Syötkö liikaa hiilihydraatteja ja liian vähän proteiinia? Tämä oli ainut mikä tuli heti mieleen, kun jaottelin ruokalistasi. Voisitko korvata esim. aamuleivät jugurtilla tai vastaavalla, johon voit lisätä leseitä. Voisitko päivällä jättää perunan pois ja syödä enemmän salaattia tai kanaa/kalaa/lihaa.
Kaikesta pitää muistaa tarkistaa vielä suolat, leikkeleissä ja juustoissa on paljon suolaa, kokoliha voisi olla parempi vaihtoehto.
Terhikki- Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2009
No mut ei kai nyt 4stä palasta kalkkunan fileeleikettä ihan hirveästi suolaa tule.. Kun muu ruoka on kuitenkin niin vähäsuolaista (lapsille tehtyä) ja jostain kai sitä suolaakin on vähän saatava. Ja onhan kalkkunan lihassa ja juustossa proteiineja, että olisko tulos kuitenkin +/- 0, jos vaihataisin jukurttiin..? Pitääki kattoa.
Ite kans mietin et saan hirveesti varmaan hiilareita ja proteiineja ihan liian vähän.. Pitää miettiä miten sais vaihettua toiste päin.
Ite kans mietin et saan hirveesti varmaan hiilareita ja proteiineja ihan liian vähän.. Pitää miettiä miten sais vaihettua toiste päin.
sinizii- Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009
Leivässäkin on suolaa, mutta se suola tuskin on se perusongelma. Meinasinkin, että vaihtaisit aamupalan niin, että siinä ei olisi tuota leipä osa ollenkaan, esim. jugurttiin eli olisi plus miinus leipä.
Itse käytin kalorilaskuri.fi sivustoa, kun opettelin syömään ENED ryhmän jälkeen. Vaikka se varmaan huutaakin liian pienistä määristä, niin ainakin suhteet se osaisi kertoa kohdilleen.
Itse käytin kalorilaskuri.fi sivustoa, kun opettelin syömään ENED ryhmän jälkeen. Vaikka se varmaan huutaakin liian pienistä määristä, niin ainakin suhteet se osaisi kertoa kohdilleen.
Terhikki- Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2009
Omien laihdutusteni yhteydessä kun paino alkaa junnaamaan paikallaan ja kroppa yrittää sopeutua uuteen pieneen ruokamäärään, olen lisännyt liikuntaa. Tunnin sauvakävely paivittäin ja huomaat jo ekan viikon jälkeen, että paino alkaa taas putoamaan.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa