Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

5 posters

Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja mirakoo Pe Helmi 06, 2015 5:39 pm

Heippa kaikki! Olen uusi jäsen. Kerron lyhyesti miten mulla on "edennyt" oma taival. Hain terveyskeskuksesta lähetteen syksyllä 2013 ja
sain ajan sisätautilääkärille Laaksoon joulukuussa 2013. Hän suositteli 10 viikon eneä tammikuun 2014 lopusta alkaen. Pudotin 10,9kg eli enemmän kuin
10% painostani. Olin innoissani, että nyt alkaa jotain tapahtumaan. Kysyin sairaanhoitajalta, joka punnitsi joka viikko Laakson sairaalassa, että
onko tämän enen jälkeen lääkäri tai suunnitelmia miten edetään. Ei ole oli vastaus No . Ensinnäkin, mitään tavoitteita tai pudotus % ei annettu eneilyssä. Enen aikana kävin labrakontrolleissa ja sisätautilääkäri katsoi labrat. Kysyin häneltä, onko lääkärinkäynti enen loputtua. Ei ole No . Se
oli kuulemma tässä. Sanoi vaan että varaa aika loppuvuodesta 2014 terveyskeskukseen, että saat taas uuden lähetteen??? pale . Miksi? Hän ei sitä
perustellut mitenkään.

No, varasin terveyskeskukseen ajan joulukuulle 2014 ja nyt on aika Meilahdessa lääkärillä helmikuun lopussa. Olisi kiva tietää, mitä nyt tapahtuu vai
tapahtuuko mitään, pelkona on se, että sanoo "palaa asiaan 6kk kuluttua tai loppuvuodesta". Tuo 10,9kg ei ole pysynyt poissa, vaan on tullut takaisin,
korkojen kera. Niin monta surua oli loppuvuodesta 2014, söin lohdutukseksi. Eikä kukaan koskaan maininnut, että paino pitäisi pysyä samana kun ene loppui, enkä tiennyt, pitääkö edes, ennenkun varaan uuden ajan lähetteeseen loppuvuodesta 2014. Huoh pale

Onko kellään vastaavia kokemuksia? Olen jo itkenyt viikkoja koska olen niin kypsä tähän jojoiluun ja siihen, että en ehkä pääsekään leikkaukseen.

mirakoo

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Helsink i
Registration date : 06.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja Lellukka Pe Helmi 06, 2015 6:59 pm

Onpas sut heitteillejätetty tämän asian kanssa Neutral

Omakohtaisesti voin kertoa vaan että terveyskeskuksesta laittoivat mun asian eteenpäin menemään ja sain sitten ilmoituksen täysista että pääsen ravintoterapeutille (tämä tapahtui siis jo viimevuonna) ja siitä tää juttu lähti etenemään.

Mitä jos koittaisit saada lähetteen ravintoterapeutille ja alkaa hoitamaan asiaa eteenpäin sitä kautta?
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Pe Helmi 06, 2015 8:46 pm

Kumma että sinut heitettiin tuolla tavalla ulos koko hommasta heti kun ene loppui. Noh. uutta aikaa putkeen, lääkärille selität ja kerrot rehellisesti koko homman alusta loppuun niinkuin se meni. Myönnä lääkärille samalla tavalla kuin meille että söit suruun ja lihoit pudottamasi kilot takaisin, etkä tiennyt ettei niitä saa tulla takaisin.. En sano etteikö oo mahdollista että lääkäri pistää sut uudelleen enelle, on se toki mahdollista mutta sitten se on vaan kestettävä. Anteeksi, kuulostan tosi tylyltä mutta lyön tässä nyt vaan faktat pöytään ja kerron miten asiat on.
Todella, siis todella monella prosessin alkuun pääseminen on vaikeaa. Lääkäreille on jouduttu varailemaan aikoja, on täystyrmäyksiä ja p*skamaisia lääkäreitä. Prosessin aikana varmasti eniten tuut tarvitseen pitkää pinnaa ja sinniä. Osa joutuu sitkeästi taisteleen tiensä leikkaukseen.
Jonot on pitkät ja tuntuu että pää lahoo koska kaikessa vaan kestää. Tää taival on suurimmalle osalle toooooodella pitkä, varsinkin niillä jotka joutuu käymään sen 10 vkon enen ja pitämään painon alhaalla sen 6kk ennenkuin mitään tehdään.
Siitä huolimatta että itelläki meinas pää lahota useampaan otteeseen leikkuria odotellessa, sanoisin että itse olen kyllä pitkän jonotusajan puolestapuhuja. Täällä kun lueskelet eteenpäin ketjuja niin taatusti tuut huomaamaan että moni muukin on sitä mieltä. Siinä kun odotellaan ja odotellaan niin sen ajan voi käyttää hyödyksi, pohdi ja tutki ittees ja sisäistä se leikkaus. Tän asian kanssa eletään loppuelämä, vain pari on tehnyt korjausleikkauksen, mutta terveydellisistä syistä. Tsemppiä eteenpäin, pidä pinna pitkänä ja jos enelle käsketään niin se on sitten vaan eneiltävä. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja Kimby La Helmi 07, 2015 3:35 am

Olet vissiin itse olettanut että olisit laihtutusleikkausputkessa, mutta et ole. Helsingissä vaaditaan tuo 10 viikon eneily ennenkuin edes kirjoitetaan lähete laihtusleikkauskonsultaatioon. Nää on siis 2 aivan erillistä asiaa. Tuskimpa kukaan on sulle sanonut että pääset laihdutusleikkauskeen tämän 10 viikon enen aikan koska sillä ei tosiaan ole mitään sen kanssa tekemistä, muuta kuin että se pitää olla tehtynä kun sitten hakeudut siihen leikkaukseen.

Itsekin olen aikoinaan Laakson sairaalassa käynyt 10 viikon enen. Pudotin 36 kg, eli 20% painostani. Paino tuli takaisin ja vasta vuosia myöhemmin hakeuduin laihdutusleikkaukseen. Silloin oli rasti ruudussa tämän enekuurin osalta joten siitä pääsin sitten heti eteenpäin. Ja sama pätee sulle ja kaikille muille Helsinkiläisille.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja mirakoo Su Helmi 08, 2015 4:49 am

Ei kukaan mulle missään tapauksessa sanonutkaan, enkä olettanutkaan, että tämän 10 viikon enen aikana, tai heti sen jälkeen olisin leikkaukseen päässyt, vaan olisin halunnut tietoa, miten tässä yleensä edetään...mulla ei ollut hajuakaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään...parin kuukauden päästä tuli vaan kirje kotiin Laaksosta, että täytyy pyytää uusi lähete taas. Sitä tässä pohdiskelen. Ja siltä todella tuntui, että jäin ikäänkuin tyhjän päälle. Niin että tästä miinusta lääkäreille Shocked

mirakoo

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Helsink i
Registration date : 06.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja mirakoo Su Helmi 08, 2015 4:56 am

Niin, sitä vielä, että olisin toivonut, että mulle olisi suoraan kerrottu, että nämä pudotetut kilot pitäisi olla pidettynä poissa, kunnes saan uuden lääkäriajan. Kävin muuten 4v sitten myös kirurgilla roikkoleikkaus arviossa, ja kirurgi sanoi, että ilman muuta hän leikkaa, koska alavatsa on tulehtunut ja paiseita useasti. Mutta BMI 30. Sanoi, että kun sen saavutat, hän laittaa heti jonoon. Asia oli ok, pudotin painoa, kontrolli oli 4kk kuluttua ja 4kg tavoitteeseen, että BMI olisi 30. "Tulepa 6kk:n kuluttua uudelleen" oli todella motivoivaa kuunneltavaa. Mulle olisi saattanut riittää se pelkkä roikkoleikkaus, koska sain painoa hyvin pois ja se motivoi. Nyt on ihanat läskit takasin korkojen kera

mirakoo

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Helsink i
Registration date : 06.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja Kimby Su Helmi 08, 2015 5:23 am

Ei ne siellä Laaksossa ainakaan 8 vuotta sitten mitään edes tienneet mistään laihdutusleikkauksista että ehkä sen takia kukaan ei siellä osaa siitä mitään sanoa kun niiden toiminta ei millään tavalla liity siihen.

Ööh, miksi laihduttaa jos ei tarkoitus ole pitää ne kilot poissa? Mun mielestä se on oletusarvoisesti itsestäänselvää että laihdutetaan jotta paino pysyy poissa pysyvästi. En ole ainakaan kuullut että kukaan teksi sitä muuten vaan huvikseen. Se on sitten eri asia että onnistuuko se. Eipä se minullakaan onnistunut, mutta en minä koko kuurille lähtenyt millään muulla ajatuksella kuin että tämähän onnistuu pysyvästi. EN muuten olisi koko kuurille edes mennyt.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja mirakoo To Maalis 05, 2015 6:01 pm

Hieman väliaikatietoa. Kävin Meilahdessa viikko sitten sisätautilääkärillä. Verikokeita tiedossa, mahdollisen helikobakteerin häätö, jos löytyy, psykiatrin arvio kirjallisena, lääkäri oli sitä mieltä ettei näe estettä leikkausjonoon. Sitä ennen kirurgin käynti Peijaksessa. Mutta nämä kokeet ja punnitus Meilahdessa, 2kg pitää saada pois kolmessa viikossa. Näkevät että paino putoaa.
Leikkausjonot kuulemma nykyään n. 2kk Smile. Onko muuten kenelläkään ärtyvän paksusuolen oireyhtymää ja käyttääkö kukaan Somacia? Onko esteenä leikkaukselle?

mirakoo

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Helsink i
Registration date : 06.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Maalis 06, 2015 12:00 am

mirakoo kirjoitti:Onko muuten kenelläkään ärtyvän paksusuolen oireyhtymää ja käyttääkö kukaan Somacia? Onko esteenä leikkaukselle?
Kumpikaan ei ole este leikkaukselle. Jos on palleatyrä jonka vuoksi syö Somacia närästykseen voi se olla Sleeven vasta-aihe mutta ei estettä GBP:lle.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja mirakoo Pe Maalis 06, 2015 2:58 am

Kiitos vastauksesta! Very Happy

mirakoo

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Helsink i
Registration date : 06.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Pe Maalis 06, 2015 6:34 pm

Tsemppiä!! Nyt kuulostaa siltä että nyt asia on lähtenyt etenemään Smile ja sinähän saat sen 2kg vaikka päälläsi seisoen Very Happy

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki Empty Vs: Ymmälläni muutamasta asiasta Helsinki

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa