Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Suklaaperhonen esittäytyy

+4
tonniKEIJU88
HyeeNa!
Miumau
Leenu68
8 posters

Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja suklaaperhonen Ma Tammi 19, 2015 8:07 pm

Heippa vaan kaikille! Smile

Olen tässä seuraillut teidän kirjoituksia aina välillä ja nyt voisin jotain kirjoitellakkin Smile

Elikkäs asustelen Oulussa ja siis Oysiin oon menossa leikkaukseen. Leikkausaikakin on jo tullut elikkä on 2.2. Apua, siis kaksi viikkoa enään Shocked

Oon ollut ikuinen laihduttaja, kaiken maailman temput kokeiltu ja siltikin paino vaan olla möllöttää korkealla ja aina pudotetut kilot tulee takas. Joten sillä tähän leikkaukseen halusinkin. Tasan vuosi sitten kävin eka kerran työterveyslääkärillä, joka laittoi Oysiin lähetteen. Siitä sitten toukokuussa kävin sisätautilääkärillä, joka näytti vihreää valoa leikkaukselle. Elokuussa kävin ravitsemusterapeutilla ja sen jälkeen lokakuussa gastronpkl:lla tähystyksessä. Marraskuussa sitten vielä Leikolla ja sen jälkeen onkin ollut odottelua. Leikkausaika ilmoitettiin reilu viikkoa sitten pe ja sanottiin, että ma pitää aloittaa ENE. Elikkä sillä nyt kituutettu viikko Shocked Itse asiassa mennyt kyllä tosi hyvin, ei ole yhtään tehnyt tiukkaa. Ainut mikä teettää töitä on että pitäis muistaa juoda Rolling Eyes

Puntarilla käydessä koin kivan yllärin, olin lähes 10kg saanut tiputettua painoa sitten Leikokäynnin. Vaikka en kyllä ole juuri muuta tehnyt kuin yrittänyt herkkuja vähentää, no töissä on kyllä ollut rankat vuorot ja saanut kävellä koko ajan.

Mutta tsemppiä kaikille alien

suklaaperhonen

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 18.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Leenu68 Ti Tammi 20, 2015 1:56 am

Hei
Tsemppiä leikkaukseen. Jään mielenkiinnolla odottamaan viestiä miten leikkaus meni ja sen jälkeiset tunnelmat. Itsellä viikko sinun jälkeen leikkaus täällä Helsingissä.
Eneily menossa ja pikku hiljaa olo alkaa voittamaan.
tsemppiä leikkaukseen ja laita kuulumisia.
Leena
Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Ti Tammi 20, 2015 6:26 am

Moi Smile mukava nähdä muita oysin potilaita. Näkyy olevan että vuosi menee. Ihan hyvä, eipä ainakaan hätäisesti leikata. Eilen soitin itse OYS kun ei alkanut kuulua aikaa. 9.3 on minun leikkaus. Olisipa ollut kiva kun olisi ollut samoihin aikoihin Smile tsemppiä viimeisiin odotuksiin. Meinasin sanoa että kahvitellaan joskus... mut opetellaan ensin uudet annokset Wink

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja suklaaperhonen La Tammi 24, 2015 5:02 am

Moi,
kyllä nyt alkaa jo pikku hiljaa jännittämään Rolling Eyes Ei ole enään kuin reilu viikko!!

Tää viikko onkin mennyt aluksi sairaita lapsia hoidellen ja lopuksi sairastuin myös itse. Eilen oli vielä kuumetta, nyt vaan onneksi enään heikko olo. Joten jospa tää menis ohi. Kyllä ottais niin päähän jos tämmösen takia leikkaus siirtyisi, joten nyt otan kyllä ihan varman päälle ja lepään niin kauan että olo hyvä.

Eneily on sujunut hyvin. No välillä on kyllä ollut niin hirveitä mielitekoja, ettei tosikaan. Uskon flunssalla olevan vaikutus siihen. Mutta onneksi nyt on niin hyvä motivaation kohde, että ruodussa pysytään Smile Laughing

suklaaperhonen

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 18.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja suklaaperhonen Ma Helmi 09, 2015 5:17 am

Heippa Smile

Leikkaus on onnellisesti takana ja nyt totutellaan pikku hiljaa uuteen elämään Smile

Mutta siis leikkaushan oli viime maanantaina, saliin pääsin vasta joskus klo 16 maissa. Jännitys oli ihan hirveä. Kanyylin laitto oli melkoinen urakka, kun kaikki suonet piilossa jännityksestä, mutta onnistui lopulta laittamaan ja sen jälkeen en mitään muistakkaan. Toimenpide sujui kuitenkin hyvin. Heräämössä torkuin muutaman tunnin ennen kuin osastolle pääsin. Olo oli koko ajan ihan ok, kipuja oli mutta sain heti niihin kipulääkettä.

Pääsin osastolle noin klo 20 ja lähes heti hoitajan avustamana kävin vessassa. Ja oli kyllä heikko olo. Eka yö osastolla meni kipujen kanssa, ei olleet pahoja, mutta kuitenkin häiritseviä. Mutta kipupiikki 3h välein auttoi nukkumaan.

Aamulla tuotiinkin heti herättyä aamupala ja Ene-kuurin jälkeen oli ihana nähdä lautasella muutakin kuin pussikeitto. Sainkin heti syötyä puuroa reilu puolidesiä, ja oli kyllä hyvää Smile Päivä meni siinä tokkurassa ja jotain pienesti maistellen, hirveenä ei kyllä ruokahalua ollut, joten väkisin joutui jotain syömään.  Kirurgi olisi jo luvannut kotiutua silloin illalla, mutta kävely ja olo oli aika heikko, joten päätin jäädä sairaalaan. Sai kuitenkin paremmat kipulääkkeet. Samalla myös alkoi oikea hartia reistailla elikkä sitä ilmaa/kaasua alkoi sinne kertyä ja kipu oli kyllä kamala. Yö kuitenkin meni hyvin ja aamulla heti kierron jälkeen olin valmis kotiin Smile

Eka päivä meni kotona tokkurassa, sängyn, sohvan ja jääkaapin väliä ravaten. Mutta ihana oli päästä omaan sänkyyn ja olla omissa vaatteissa.
Toisena  päivänä alkoi jo elämä voittamaan ja oli ihana tunne saada kotiruokaa, vaikkakin nestemäisenä. Kävin jo pientä lenkkiä koiran kanssa ulkona. Ruoka alkoi kuitenkin paremmin maistumaan. Syömään ja juomaan ei kuitenkaan yhtä aikaa pysty.

Tänään on ollut tosi hyvä päivä. Kävin jo sellaisen 5km lenkin kävelemässä ja aivan ihanalta tuntui Smile Nälkää ei ole, pitää vaan yrittää 2-3h välein syödä ja välissä juoda. Kipuja ei ole, pienesti vaan kutittaa noita tähystysreikiä tai niitä tikkikohtia.

Ja painosta, nyt on yhteensä lähtenyt noin 16kg sieltä ravitsemusterapeutin punnitukselta ja reilu 3kg leikkauksen jälkeen... jippii!! alien Smile Smile Smile



suklaaperhonen

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 18.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Ma Helmi 09, 2015 6:29 am

Huiii, hienoa Very Happy Mua alkaa pikkuhiljaa jännittää, viikon päästä pitää aloittaa eneily. TOSI nopeasti olisit päässyt kyllä sairaalasta pois. Sitä ihmettelen. Mutta toistaalta hyvä niin.

Muista kirjoitella kuulumisia, jotenkin tuo että olet näinkin lähellä minua saa minut kiinnostumaan ja lukemaan tarinaasi Surprised

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Miumau Ma Helmi 09, 2015 12:47 pm

Hienoa kuulla, että kaikki on mennyt hyvin!! Tuo syöminenkin kuulostaa "helpolta", joihinkin kertomuksiin verraten. Upeaa!
Miumau
Miumau

Viestien lukumäärä : 174
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 23.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja tuidetuinen Ma Helmi 09, 2015 3:13 pm

Hei suklaaperhonen !

Onnea hyvin menneestä leikkauksesta flower .Minulla 2 päivän päästä leikkaus ja on mukava lukea että on hyvin mennyt leikkaus ja myös tuo syöminen leikkauksen jälkeen alkaa mukavasti sujua.itseä tietenkin jännittää kaikki Shocked ,niin itse leikkaus kuin myös sen jälkeinen aika.
Oikein hyvää jatkoa uuteen elämääsi ja kirjoittelethan jatkossakin kuulumisiasi.
tuidetuinen
tuidetuinen

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 16.05.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja suklaaperhonen Ma Helmi 09, 2015 3:35 pm

Kiitoksia flower

Itsekkin olen ollut vähän ihmeissäni, että miten syöminen on näin hyvin lähtenyt sujumaan. Mietin jo että onko tehnytkään ohitusta ollenkaan ja iso mahalaukku onkin vielä se mihin ruoka menee Shocked No kylläpä se täytenäinen olo tulee eteen jos siinä desin kohdalla. Ja se on jännä että aina melkein jää se 1-2rkl syömättä, stoppi vaan tulee.

Juominen on mun mielestä hankalinta, vesi ei oikeesti maistu ollenkaan, ihan kamalaa No  Olen tehnyt ihan laimeeta light mehua jääkaappiin kannullisen ja siitä yritän hörppiä päivän mittaan. Se kuitenkin menee ihan ok. Kahvia en ole juonut yhtään leikkauksen jälkeen, ennen join kuitenkin sen 2-3kuppia päivässä, ei ole vaan tehnyt mieli yhtään. Kaakaota oon vähän juonut.

Niin ja suolentoiminta hidastui ihan hirveesti. Tuntui jo että enhän voi syödä kun ei mitään tule ulos. Ajattelin koko ajan, että jos tähän päivään mennessä ei ole mitään tullut, käyn ostaan Pegorionia tai jotain muuta pehmittävää. Mutta kyllä se lopulta toimi eilen ja tänään Smile

Musta oli aika ihmeellistä kuinka erilaisia ohjeita/rajoituksia kirurgi ja fysioterapeutti antoivat. Olen nyt sitten yrittänyt ihan maalaisjärkeä käyttää ja välttää sellaista mitä ei tunnu hyvältä. Esim. nostamisesta ja kantamisesta kirurgi sanoi, että ei ole mitään rajoituksia. Mutta Ft sanoi, että yli 2.5kg ei sais nostaa tai kantaa 4vkoon. No välttelen kantamista niin kauan kuin mahdollista ja pyydän jonkun kaveriksi esim. kauppaan. Autolla ajonkin Ft kielsi 2-3vkon ajan, mutta pakko mun jo nyt to alkaa ajamaan kun enhän saa tyttöä vietyä hoitoon muuten.

Mutta aurinkoista viikkoa kaikille ja leikkausta jännääville tsemppiä sunny

suklaaperhonen

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 18.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Ma Helmi 09, 2015 6:52 pm

miksihän autolla ajokin on kiellettyä??

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Helmi 09, 2015 9:03 pm

turvavyö painaa leikkausaluetta ja jos tulee esim. nokkakolari tai edes nopea jarrutus niin voi aiheuttaa damagea sisuksille.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Ma Helmi 09, 2015 9:04 pm

Ok, niinpä tietenkin. Eihän tällaista osaa edes ajatella vielä Smile

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja tonniKEIJU88 Ti Helmi 10, 2015 2:09 pm

Oi onnea pikkumasulle täälläkin!

Minut leikattiin eilen Smile

Juuri tuotiin mulle nenän eteen aamupalaa. Saa nähä uskallanko mitään maistaa / nielaista Very Happy

Masu vähä kipeä Sad

Tsemppiä sun matkalle 💚.

Ja muille kans!
tonniKEIJU88
tonniKEIJU88

Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 26.06.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja tuidetuinen Ti Helmi 10, 2015 5:16 pm

tonniKEIJU88 Onnea hyvin menneestä leikkauksesta myös sinulle flower .Minä menen aamulla leikkaukseen ja imen täältä nyt rohkeutta ja tsemppiä kaikkien hyvin menneistä leikkauksista Smile .
Oikein hyvää jatkoa ja tsemiä syömisen harjoitteluusi.
tuidetuinen
tuidetuinen

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 16.05.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja tuidetuinen Ti Helmi 10, 2015 5:18 pm

Suklaaperhonen
Minä olen kanssa jänskännyt tuota vatsan toimintaa leikauksen jälkeen,mutta onneksi siihenkin löytyy sitten apuja jos tarvii... Laughing
tuidetuinen
tuidetuinen

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 16.05.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja suklaaperhonen Ti Helmi 10, 2015 7:43 pm

tonniKeiju88, kiitos ja onnea myös sinun matkalle Smile

Tuidetuinen, tsemppiä leikkaukseen Smile

Oon tässä tänään mietiskellyt, että millaistahan vauhtia paino oikein laskee? Mulla on nyt ollut neljä päivää ihan samassa. No toki 3kg tippunut leikkauksen jälkeen. Parempihan se on että lähteekin pikku hiljaa. Sitä vaan on niin jotenkin levoton alien


suklaaperhonen

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 18.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Lellukka Ti Helmi 10, 2015 9:11 pm

Moi ja onneksi olkoon! Smile

Mitä mä olen lukenut ja seuraillut eri ihmisten omakokemuksia niin leikkauksen jälkeen saattaa paino laskea monta kiloa pienessä ajassa ja sitten pysähtyä joksikin aikaa kunnes taas putoaa lisää, eli tulee sellanen tasanne vaihe missä kroppa totuttelee laihtumiseen. Myös moni sanoo että kannattaa ottaa mittanauha käteen sillä niinä päivinä kun kilot ei putoa, laihtuminen näkyy katoavissa senteissä rinta/vyötärö/lantio/reisi/käsivarsi alueella. Ei muuta kun kuule mittailemaan ja nauti tästä seuraavasta vuodesta...eräs lääkäri sanoi että se leikkauksen jälkeinen aika on parhaimmillaan pelkkää 'joyride' ajelua Smile


Viimeinen muokkaaja, Lellukka pvm Ti Helmi 10, 2015 11:00 pm, muokattu 1 kertaa
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Ti Helmi 10, 2015 9:45 pm

Todella mukavaa että on monta todella lähekkäin leikattavaa, itse jännitän vielä tovin Very Happy

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja suklaaperhonen Ma Helmi 16, 2015 6:49 pm

Moi,
Tasan kaksi viikkoa leikkauksesta ja olo on ihan uskomattoman hyvä. Melkein tuntuu, että töihinkin olisi jo voinut mennä Smile

Syöminen on ollut aika helppoa, ainut vaikeus on muistaa syödä. Juoda yritän syömisten välissä, mutta sekin vaatiin harjoittelua että muistaa sen. Olenkin tässä mietiskellyt, että millaiseen ruokaan sitä voisi nyt alkaa siirtymään, lähinnä soseutettua keittoja olen tähän asti syönyt. Perunamuusia ja jauhelikastiketta vähän maistelin ja oli kyllä tosi tosi hyvää sunny

Laihtumista olen huomannut muutenkin kuin puntarilla käydessä. Oli ihana kiskaista päälle yhdet lähes käyttämättömät rintsikat, jotka ei menneet edes kiinni aiemmin Smile Muutenkaan vaatteet ei kiristä enään päällä. cheers Leikkauksen jälkeen paino on tippunut pikkasen vajaa 5kg eli tyytyväinen olen Smile

Mutta nyt taidan lähteä koiran kans kävelylle Smile

suklaaperhonen

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 18.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Suklaaperhonen esittäytyy Empty Vs: Suklaaperhonen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa