Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hei, uniapnealainen haluaa maskista ja omppu mahasta eroon...

5 posters

Siirry alas

Hei, uniapnealainen haluaa maskista ja omppu mahasta eroon... Empty Hei, uniapnealainen haluaa maskista ja omppu mahasta eroon...

Viesti kirjoittaja Dragon83 Ma Huhti 07, 2014 11:30 pm

Moi, vuosien, vuosien taistelu läskiä vastaan epäonnistuu vieläkin...viimeisin toi diagnoosin vakavasta uniapeanasta. En ollut nukkunu syvääunta ainakaan 5vuoteen. Olin aikoinaan yläasteella parhaimmassa kunnossa, ns asuin salilla, paino oli sopivat 69kg. Söin itseni isoksi, huonoparisuhde etc. Raskaudet toi tietty loput. On testattu karppailut ja jutan superdietit...kilot tippui hyvin mutta tuli takaisin..

Nyt alkaa oikeesti vituttaa, olen laman uhri, työtön ja haluan uuden työpaikan. Kahden lapsen äitinä tuo salille pääseminen on rajallista. Opiskelen merkonomiksi, pian valmistun ja opiskelu jatkuu taloushallinnon ammattitutkinnolla. Ja niin myös työharjoittelu.

Painoni on nyt siinä 110-111kg kohdalla, se oli pahimillaan 116kg, jonkaverran painoin ku olin raskaana. Pituutta sen 169cm. Maha näyttää edelleen siltä että olisin viimeisilläni paksuna. Se on kova ja tuntuu kuin olis joku ns kasvain. Se hemmetin kova ihra.

Vuosi sitten kävin lekurilla ekan kerran tämän ylipainon takia, ja silloin olin sitä mieltä että saan sen ruokavaliorempalla pois. Noh tammikuussa aloitin herkottuman kauden, ei sipsii, ei karkkii, ei suklaata, ei hampparii, ei pizzaa...kesti 3kk. Mutt vain 3kg lähti..liikuin enemmän ku ikinä, sykemittarin kera.

Joten nyt tämä lihavuusleikkaus ajatus on muhinu mun päässä n kk ajan ja tänään soitin ajan lekurille..aika vasta kesäkuussa.
Dragon83
Dragon83

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 41
Registration date : 07.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei, uniapnealainen haluaa maskista ja omppu mahasta eroon... Empty Vs: Hei, uniapnealainen haluaa maskista ja omppu mahasta eroon...

Viesti kirjoittaja Dragon83 Ma Huhti 07, 2014 11:55 pm

niin ja rt:lle aika on 28.4...
Dragon83
Dragon83

Hei, uniapnealainen haluaa maskista ja omppu mahasta eroon... Empty Vs: Hei, uniapnealainen haluaa maskista ja omppu mahasta eroon...

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Huhti 08, 2014 12:22 am

Tervetuloa joukkoon mukaan  cheers 
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Ke Huhti 09, 2014 4:50 pm

Tervetuloa joukkoon. Minäkin täällä odottelen josko saan aikaa, tk-lääkäri sen lähetteen on jo pistäny eteenpäin, mut ei mitään käsitystä kuinka kauan menee että asiat menis eteenpäin. Minullaki on tuttua painonpudotus, niin painonvartijoiden, jutan superdiettien, ym mukaan. Aina sitä painoa saa alas, mutta se ei pysy...

Niinpä päätin kokeilla josko saisin vihreää valoa... Odottaminen, se on niiiiin vaikeaa, tsemppiä sulle siihen Smile

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Registration date : 17.02.2014

Viesti kirjoittaja Dragon83 Ke Huhti 16, 2014 11:36 pm

Moi, kertokaa enemmän noista ened tai ene kuureista...mitä ne on etc??
Dragon83
Dragon83

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin To Huhti 17, 2014 2:39 am

Erittäin niukkaenerginen dieetti eli ENED tarkoittaa sitä että syö vain alle 800 kaloria päivässä. Käytännössä helpoin tapa on käyttää siihen tarkoitettuja erittäin niukkaenergisiä valmiita tuotteita, esim. Nutrilett, Allevo, Naturediet.. Mutta myös ruoka-aineilla dieetin toteuttaminen onnistuu (semmoiselle kellä on selkärankaa, sanon minä!). Leikkauksen läpikäyneille ENED on tuttua siitä syystä että useammalla on takanaan esim. terveyskeskuksien vetämänä laihdutusryhmiä jossa laihdutetaan noilla ja viimeistään siinä vaiheessa kun leikkaus lähestyy ja leikkausta varten on saatava maksa pienemmäksi että pystytään leikkaamaan (suuri rasvoittunut maksa haittaa näkyvyyttä), joten lääkärit velvoittaa olemaan enedillä siinä ne viimeiset viikot ja antavat jonkun painomääränkin yleensä joka on tiputettava ennen leikkausta.

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Registration date : 07.04.2012

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Toukokuu 22, 2014 10:14 pm

Mooroo, meikä leikattiin vaasassa reipas vuosi sitten (13.2.2013) ja kirurginani toimi Pipsa Peromaa-Haavisto, kotiutuksen hoiti Victorzon. Molemmat on Vaasassa leikkaavia kirurgeja ja molemmat ovat kyllä erittäin päteviä työssään!  Sen osalta sulla ei ainakaan ole mitään huolen aihetta. Smile
Yllä onkin aika tyhjentävä vastaus ENE-dieetistä, itselleni ei mitään painonpudotustavoitetta annettu mutta ENE on pakollinen siitä huolimatta. :PJotenkin käsitin itse niin että kaikille määrätään aluksi se pussien käyttö, mutta osalle ne ei jostain syystä vain sovi, kuten esimerkiksi minulle. Ne ihmiset saavat sitten luvan käyttää ruoka-aineita ENEillessään.
Itse en saanut niitä pusseja alas kurkusta, sitten jos sainkin niin ne tuli takaisin ylös. Ruoka-aineilla ENEily oli siis omalla kohdallani se paljon toimivampi ratkaisu, paino ei pudonnut niin paljoa kuin olisin toivonut ja maksa oli edelleen Pipsan mielestä yllättävän suuri (tämä kertokoon myös jotain Pipsan ammattitaidosta, leikkasi minut siitä huolimatta hyvin onnistuneesti vaikka maksa olikin edelleen suuri Wink) , ENEily oli hemmetin haastavaa joinain päivinä mutta silti ENEilisin 1000% mielummin ruoka-aineilla kuin niillä pusseilla. Smile

Omaltakin osaltani toivottelen sinut tervetulleeksi remmiin messiin!
Tämä tie on hemmetin raskas ja kivinen. Niinkuin meiltä kaikilta, sinultakin tämä prosessi tulee vaatimaan pitkää pinnaa ja paljon ajatustyötä.
Välillä sullekkin tulee aivan varmasti se fiilis: "Menispä tää aika nyt äkkiä, oon jo ihan valmis leikkaukseen" -Jep, kuulostaa erittäin tutulta.
MUTTA
Usko pois, sä tarviit sitä aikaa vaikka se on turhauttavaa ja ärsyttää. Tää on pääkopalle melkeinpä isompi juttu kuin sille sun masulle, joten se pitkä odotusaika on enemmänkin iso plussa kuin iso miinus. Smile

Tsemppiä!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa