Pysyvä Marevan-lääkitys esteenä leikkaukselle?
+2
HyeeNa!
Aniliini
6 posters
Sivu 1 / 1
Pysyvä Marevan-lääkitys esteenä leikkaukselle?
Hei! Osaisiko joku vastata? Suostutaanko laihdutusleikkausta tekemään, vaikka on loppuelämän jatkuvalla Marevan-lääkityksellä?
Olen lopultakin päättänyt hakeutua leikkaukseen - tai ainakin yrittää, suostutaanko minut ottamaan sekä Marevanin että syömishäiriötaustani vuoksi. Parinkymmenenkin kilon laihdutus on onnistunut minulta monta kertaa, mutta kilot palaavat aina takaisin.
Olen lopultakin päättänyt hakeutua leikkaukseen - tai ainakin yrittää, suostutaanko minut ottamaan sekä Marevanin että syömishäiriötaustani vuoksi. Parinkymmenenkin kilon laihdutus on onnistunut minulta monta kertaa, mutta kilot palaavat aina takaisin.
Viimeinen muokkaaja, Aniliini pvm Ke Loka 21, 2015 2:44 am, muokattu 1 kertaa
Aniliini- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 23.03.2014
Vs: Pysyvä Marevan-lääkitys esteenä leikkaukselle?
Marevansta en saa sanoa mitään, mutta voi olla että haluavat jonkin psykologi immeisen lausunnon tuohon syömishäiriö asiaan. Ei ole siis ainakaan se esteenä, haluavat vain varmistaa ettei siitä tule jatkossa ongelmia.
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Kyllä leikkauksia (ainakin muita)pystytään tekemään, marevan vaan tauotetaan/vähennetään niin että INR-arvo saadaan turvallisella tasolle.
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
Kiitos teille vastauksista, HyeeNa ja meevin!
Viimeinen muokkaaja, Aniliini pvm Ke Loka 21, 2015 2:46 am, muokattu 1 kertaa
Kyllä osaa olla kärsimätön olo.. Vielä kysyisin: Onko kenelläkään muulla vastaavaa tilannetta takana, että työterveyslääkäri on tehnyt lähetteen ilman edeltävää ene-jaksoa? Kuinka siihen on suhtauduttu? Kuinka pian minun on ylipäänsä realistista odotella yhteydenottoa/vastausta suuntaan tai toiseen?
Mun lähete lähti myös tilanteessa, että edeltävää eneä ei ollut, eikä sitä vaadittukaan ollenkaan... Ennenku kuuluu mitään, voi helposti mennä puolikin vuotta. Itse sain pikaisesti lapun, että 4-6 kk pitää oottaa... nämä ei ole mitään nopeesti eteneviä asioita, ikävä kyllä. Näissäkin asioissa on eroja sairaanhoitopiirien kesken, joten nopeamminkin voi kuulua jotain.
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Kiitos, Pellukka! Tarkoitin juuri tuota ensimmäistä lappusta. Minulle on tehty aiemmin pari muuta operaatiota, joissa lähetteen eteenpäin laittamisen jälkeen on aika pian tullut väliaikatietoa, mutta niissä oli eri asia, kun tiesin varmasti pääseväni operaatioon - nyt en ole lainkaan varma, olenko jatkossa.
Pellukka, kun sinä aloitit prosessin, oliko alku-ene jo sääntönä? Olen ymmärtänyt, että sitä ei ole vielä kovin monta vuotta ole ollut.
Onko muuten palstalle kukaan tullut koskaan kertomaan hylkäävästä päätöksestä? Yritin käyttää hakutoimintoa tältä osin, mutta huonolla menestyksellä.
Pellukka, kun sinä aloitit prosessin, oliko alku-ene jo sääntönä? Olen ymmärtänyt, että sitä ei ole vielä kovin monta vuotta ole ollut.
Onko muuten palstalle kukaan tullut koskaan kertomaan hylkäävästä päätöksestä? Yritin käyttää hakutoimintoa tältä osin, mutta huonolla menestyksellä.
Silloin ei kukaan ainakaan vaatinut tuota eneä, tosin mä olin omanlääkärin valvonnassa painoasioiden kanssa. Onneksi sitä ei mulla ollut.
Mä muistan tällä palstalla yhden joka hylättiin, mutta siihen se sitten jääkin.
Mä muistan tällä palstalla yhden joka hylättiin, mutta siihen se sitten jääkin.
Pellukka, muistatko, tuliko hylkäävä päätös jo heti lähetteen käsittelyvaiheessa vai joutuiko hän odottamaan tietoa ~puoli vuotta? En tosiaan onnistu löytämään tuota kirjoitusta..
Viimeinen muokkaaja, Aniliini pvm Ke Loka 21, 2015 2:47 am, muokattu 1 kertaa
Jos oikein muistan, niin hylkäävä päätös tuli Obe-tiimistä...
Moi! Kommentoin vielä tähän, että mulla myös syömishäiriötausta ja mä kävin vain sen yhden kerran psykiatrin vastaanotolla, joka antoi puoltavan lausunnon. Sen jälkeen kaikki sujuikin aika nopeasti.
Mikä on obe-tiimi ??😲
kaarnimarja- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 15.02.2015
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa