Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

leikkaukseen menevä

5 posters

Siirry alas

leikkaukseen menevä Empty leikkaukseen menevä

Viesti kirjoittaja hekemaki Ke Heinä 31, 2013 2:34 pm

Olen 40v 4lapsen äiti. Olen jojoillut painon kans ala-asteelta asti. Minulle puhkesi vesitystauti edellisen hiilarittoman laihdutuksen yhteydessä. Päätin lopettaa dieetit siihen. Kävin 4/2013 tautikontrollissa ja kysyin laihdutusleikkausesta, ja silloin asia lähti ryminällä eteenpäin. 5/2013 aika ravintoterapeutille ja 2.9 tähystys, lääkäri ja ravintoterapeutti ja silloin saan leikkausajan, jos tähystyksestä ei löydy esteitä.
Nyt olen tiputtamassa 7% painosta, lähtöpaino 98,9 ja nyt tänä aamuna 94.2.
Vähän jännittää leikkaukseen meno, mutta selviän siitä, kun selvisin vajaa vuosi lonkkanivelen vaihdostakin. Minut leikataan Rovaniemen keskussairaalassa.

hekemaki

Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 31.07.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkaukseen menevä Empty Vs: leikkaukseen menevä

Viesti kirjoittaja lihava89 To Elo 01, 2013 1:16 am

Tsemppiä! Smile Ja tervetuloa joukkoon!
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012

Viesti kirjoittaja Tuplanainen To Elo 01, 2013 2:23 am

Tervetuloa! Hyvää vauhtia sinulla homma etenee!

Tuo vesitystauti oli minulle tuntematon - piti googlettaa tietoja. Onko ollut hankalaa elellä sen kanssa? Mitä lääkärit arvelevat, tuoko leikkaus helpotusta tautiiin?
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Viesti kirjoittaja hekemaki To Elo 01, 2013 3:21 am

Kiitos:)
On kyllä tosi mukavaa, kun löysin tälläsen sivuston.
Tauti on harvinainen, ja puhkesi yhtä äkkiä, itse uskon karppauksen olevan osasyyllinen, kun söin suolapähkinöitä paljon.
Kyllä tuo tauti on aika ongelmallinen, kun lääkitys muuttuu koko ajan. Jos ottaa liian vähän lääkettä, niin jano on koko ajan ja pitää juoda ja laukkoa wc:ssä ja jos ottaa liikaa, niin neste kertyy elimistöön.
Lääkäri ei osannut sanoa, onko leikkausesta apua tautiin, mutta todennäköisesti ei. Sen kans pitää oppia elämään loppu elämä.

hekemaki

Viesti kirjoittaja annukka1955 To Elo 01, 2013 7:07 pm

Annukka1955: Mitä vesitystauti tarkoittaa ja mistä se tulee?

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013

Viesti kirjoittaja hukkapiilo To Elo 01, 2013 9:27 pm

Tauti on harvinainen, ja puhkesi yhtä äkkiä, itse uskon karppauksen olevan osasyyllinen, kun söin suolapähkinöitä paljon.

Itsekin karppaajan ruokavalioon perehtyneenä ja sitä noudattaneena, sanoisin että karppaajan ruokavalioon kuuluvaksi on mainittu pähkinät, mutta ei nimenomaan suolapähkinät. Suolaversion syönti lienee ihan jokaisen oma valinta Smile

Ja söin siis itsekin suolapähkinöitä esim. sipsien sijaan, koska suolattomat pähkinät eivät mielestäni "maistuneet miltään". Maha vain meni sekaisin niin lopetin (suola)pähkinöiden syönnin.

hukkapiilo

Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 12.02.2013

Viesti kirjoittaja annukka1955 To Elo 01, 2013 10:07 pm

Annukka1955:
Onpa harmi kun vielä tuo on tullut lisäksi. Koeta nyt uskoa itseesi ja luottaa parempaan tulevaisuuteen. Onhan minullakin nuo luxatioituvat (sijoiltaanmenevät) nivelet, joten ne kaikki lonkkia ja olkapäitä lukuunottamatta on leikattu. Isot arvet ja luihin laitetut titaanilevytykset on oikeassa ranteessa ja oikeassa nilkassa. Vasen puoli on polvi leikattu kolmesti ja vasen nilkka kerran, ranne saatiin kuntoon kipsauksella. Kun tämä kaikki alkoi jo 12-vuotiaana, eipä hauskaa ole ollut. Itku pääsi kun lääkäri sanoi lihavuusleikkauksen kaikkien kriteerien täyttyvän. En osannut edes odottaa itselleni mitään apua, aina kun on ollut vaan vaikeuksia. Ehkä siksi olenkin niin sisukas ja kaivan positiivista asennetta aina jostain. Välillä makaan reporankkana, mutta muutaman päivän jälkeen nousen taas.
Tsemppiä Sinullekin, kirjoitellaan, jos nämä meidän operaatiot sattuvat vielä samaan aikaan.

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013

Viesti kirjoittaja hekemaki La Maalis 22, 2014 2:10 pm

Leikkauksessa käyty 3.3. Nyt opetellaan syömään. Veren skerit laskee liian alas, mutta ne on vaivannu ennenki. Kaikki meni hyvin. Olen lenkkeillyt jo n.5-6 km lenkkejä. Paino tippunu leikkausen jälkeen 7kg. enen aikana paino tippu 7kg. Nyt yhteensä tippunu 22.5kg. Vielä jos sais pois 10 kg, niin ole tyytyväinen.

hekemaki

Viesti kirjoittaja hekemaki La Maalis 22, 2014 2:13 pm

Niin , unohtu mainita ,että vesitystaudista ei oo tietoakaan , ei janota eikä pissata. Yöt olen nukkunu tosi hyvin , en muista koska olen nukkunu näin sikeästi ja pärjään 6-7 tunnin unilla. Tämä on aiavan uskomatonta Very Happy 

hekemaki

Viesti kirjoittaja Tuplanainen La Maalis 22, 2014 3:31 pm

Hienoa! cheers 
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013