ouluun menijät?
+3
perhonen
V.Hepo
iso-iita
7 posters
ouluun menijät?
itse kävin keväällä työterveys lääkärillä joka lupasi laittaa ouluun lähetteen mahdollisesta leikkauksesta.
mitään ei ole kuulunut. no, kesä tietysti vaikuttaa mutta kuinka kauan olette odottaneet ensimmäistä yhteydenottoa. ja miten asiat on alkanut sitten rullata?
mitään ei ole kuulunut. no, kesä tietysti vaikuttaa mutta kuinka kauan olette odottaneet ensimmäistä yhteydenottoa. ja miten asiat on alkanut sitten rullata?
iso-iita- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 23.03.2009
Vs: ouluun menijät?
Soita Oysin jonotukseen. Voi olla ettei lähete ole edes mennyt perille!
V.Hepo- Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 07.08.2009
Sinulle iso-iita.
Oletko tarkistanut että lähete on lähtenyt? Ja minne? Käytäntöä on monenlaista ja kun ei meillä kenelläkään ole kokemusta tästä toimenpiteestä ollaan ihan sen armoilla mitä mistäkin kuulee.
Jos lähete on lähtenyt Ouluun, se menee sisätautipolille laihdutusjonoon. Jos mitään tutkimuksia ei ole tehty sinut kutsutaan sinne ja lähetetään kokeisiin, niitä on useita. Ravintoterapeutillekin sinut ohjataan. Lopulta kun lääkäri tutkii tulokset hän katsoo oletko leikkauskelpoinen. Kriteerejä on. JOs onnellisesti pääset tämän seulan läpi siirtyy lähetteesi kirurgian puolelle. Siellä taas odotat ja jonotat ja odotat ja jonotat. Kun aikasi on tulee kutsu kirurgille joka sitten lopullisesti päättää leikkausajan ja kai tavankin, ehkä senkin leikkaako sinut vai.
Ei ole helppoa ei, vaatii piiiiiittkkkääääää pinnaa ja kärsivällisyyttä. Kaikkein parasta olisi jos pystyt välillä täydellisesti unohtamaan minne olet matkalla . Se on vaikeaa kun kyse on kuitenkin omasta elämästä ja valtavasta muutoksesta.
Ei ole tarkoitus masentaa mutta tällähetkellä Oulussa jono on jo useamman vuoden. Siellä leikataan n.50 potilasta vuosittain ja nyt jo jonossa on satoja. Minä yhtenä heistä.
Oletko tarkistanut että lähete on lähtenyt? Ja minne? Käytäntöä on monenlaista ja kun ei meillä kenelläkään ole kokemusta tästä toimenpiteestä ollaan ihan sen armoilla mitä mistäkin kuulee.
Jos lähete on lähtenyt Ouluun, se menee sisätautipolille laihdutusjonoon. Jos mitään tutkimuksia ei ole tehty sinut kutsutaan sinne ja lähetetään kokeisiin, niitä on useita. Ravintoterapeutillekin sinut ohjataan. Lopulta kun lääkäri tutkii tulokset hän katsoo oletko leikkauskelpoinen. Kriteerejä on. JOs onnellisesti pääset tämän seulan läpi siirtyy lähetteesi kirurgian puolelle. Siellä taas odotat ja jonotat ja odotat ja jonotat. Kun aikasi on tulee kutsu kirurgille joka sitten lopullisesti päättää leikkausajan ja kai tavankin, ehkä senkin leikkaako sinut vai.
Ei ole helppoa ei, vaatii piiiiiittkkkääääää pinnaa ja kärsivällisyyttä. Kaikkein parasta olisi jos pystyt välillä täydellisesti unohtamaan minne olet matkalla . Se on vaikeaa kun kyse on kuitenkin omasta elämästä ja valtavasta muutoksesta.
Ei ole tarkoitus masentaa mutta tällähetkellä Oulussa jono on jo useamman vuoden. Siellä leikataan n.50 potilasta vuosittain ja nyt jo jonossa on satoja. Minä yhtenä heistä.
perhonen- Viestien lukumäärä : 56
Registration date : 03.05.2009
Ouluun piiitkä jono!
Sen jälkeen kun leikkauspäätös on tehty, jono on tällä hetkellä minimissään 2 vuotta...
Sen jälkeen kun leikkauspäätös on tehty, jono on tällä hetkellä minimissään 2 vuotta...
joku80- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008
Ai niinkin pitkät kuin kahden vuoden jonot Ouluun?
Täällä Rovaniemellä sisätautilääkäri sanoi että pääsisin leikkaukseen viimeistään keväällä 2010.
Täällä Rovaniemellä sisätautilääkäri sanoi että pääsisin leikkaukseen viimeistään keväällä 2010.
Juho- Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 36
Registration date : 06.09.2009
En nyt sitten tiedä mikä tässä pitää paikkaansa. MUTTA ainakin mulle sanottiin Oysissa et kaikki tämmöset toimenpiteet on jäädytetty.Uusia haastatteluja ei edes tehdä. No mulla ons viikolla asian tiimoilta lekuri, joten todellakin vaadin tietää, että onko tässä kyse vuosien odottelusta vai miten. Jos ei muuta ni haluan hygienia syistä tästä maharoikusta eroon!
Tänään tuli Lapin Keskussairaalasta kirje.
"olen laatinut sinusta nyt lähetteen Ouluun laihdutusleikkausharkintaan. Leikkausajan tulet saamaan vuoden 2010 aikana"
Mietityttää vain että mitenköhän tämä voi pitää paikkaansa, kun puhutaan kaikista määrärahojen leikkauksista ja toimenpiteiden jäädyttämisestä. Enkä (tietääkseni) kuulu mihinkään kauhean kiireellisten potilaiden riskiryhmäänkään. Noh, nyt on ainakin yksi askel eteenpäin.
"olen laatinut sinusta nyt lähetteen Ouluun laihdutusleikkausharkintaan. Leikkausajan tulet saamaan vuoden 2010 aikana"
Mietityttää vain että mitenköhän tämä voi pitää paikkaansa, kun puhutaan kaikista määrärahojen leikkauksista ja toimenpiteiden jäädyttämisestä. Enkä (tietääkseni) kuulu mihinkään kauhean kiireellisten potilaiden riskiryhmäänkään. Noh, nyt on ainakin yksi askel eteenpäin.
Moi Juho,
varaudu pitkään odottamiseen. Jono tällä hetkellä kolmisen vuotta.......kysyitkö Ouluun yksityiselle. Lks sen maksaa joka tapauksessa joten kannattaa kysyä. Olet vielä nuori, sinulla on toki aikaa.
varaudu pitkään odottamiseen. Jono tällä hetkellä kolmisen vuotta.......kysyitkö Ouluun yksityiselle. Lks sen maksaa joka tapauksessa joten kannattaa kysyä. Olet vielä nuori, sinulla on toki aikaa.
perhonen- Viestien lukumäärä : 56
Registration date : 03.05.2009
Perhonen: Maksaako tosiaan lks sen jos leikkaus tapahtuu yksityisellä? Tästä vaihtoehdosta minulle ei ole sanottu mitään. itselläni ei ole ainakaan varaa yksityiseen jos se pitää itse maksaa.
Sulla on Juho tosi hienosti edenny asiat! Multa on peruttu kaikki ajat tän possutaudin takia. Ei ole resursseja jne. Aina vaan uudelleen 3kk ajan jonotukseen.
Olet niin nuori, että luulen sen olevan etuna ja syy kiireellisyyteen. Sulla on niin paljon annettavaa yhteiskunnalle! HIENO HOMMA!
Kuka sulla oli sisätautilääkärinä? Miltä se tähystys tuntu?
Kaiken lisäksi sulla on painoki tippunu hienosti!!
Olet niin nuori, että luulen sen olevan etuna ja syy kiireellisyyteen. Sulla on niin paljon annettavaa yhteiskunnalle! HIENO HOMMA!
Kuka sulla oli sisätautilääkärinä? Miltä se tähystys tuntu?
Kaiken lisäksi sulla on painoki tippunu hienosti!!
V.Hepo: Onhan toi ihan hyvin edistyny toi asia, mutta vois vähän nopeampaakin toiminta olla. Huomenna aloitan kolmikantalääkityksen helikon takia. Pelonsekaisin tunnelmin odotellen... Paino on ihan hyvin lähteny alaspäin.. tällähetkellä poistuma on ollut n. -12kg.
Mulla oli sisätautilääkärinä Tulokas. Ihan mukava lääkäri ja hän suhtautuu positiivisesti leikkauksia kohtaan. Mitäpä siitä tähystyksestä voisi sanoa... AIVAN HIRVEÄ näin rehellisesti sanottuna. Ehkä tämä minun huono kokemus johtui minun yliherkästä yökkö-refleksistä ja pienestä panikoimisesta. Kertaalleen jopa revin sen tähystimen pois suusta. En aijo toista kertaa sitä letkua niellä.
Etköhän sinäkin V.Hepo pääse tämän vuoden puolella tutkimuksiin
Mulla oli sisätautilääkärinä Tulokas. Ihan mukava lääkäri ja hän suhtautuu positiivisesti leikkauksia kohtaan. Mitäpä siitä tähystyksestä voisi sanoa... AIVAN HIRVEÄ näin rehellisesti sanottuna. Ehkä tämä minun huono kokemus johtui minun yliherkästä yökkö-refleksistä ja pienestä panikoimisesta. Kertaalleen jopa revin sen tähystimen pois suusta. En aijo toista kertaa sitä letkua niellä.
Etköhän sinäkin V.Hepo pääse tämän vuoden puolella tutkimuksiin
Oli pienoinen shokki kun luin tänään Lapin Kansaa.. Siellä oli T.Tulokkaan muistokirjoitus. Vähän veikkaan ja pahoin pelkään että Tulokkaan poismeno vaikuttaa negatiivisesti pohjoisen leikkaukseenpyrkijöiden mahdollisuuksiin.
Rauha hänen muistolleen.
Rauha hänen muistolleen.
Siis mitä juho???onko joku laihdutusleikattu k......t?
Onko hän täällä palstalla?
Onko hän täällä palstalla?
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Ei, vaan tämä T.Tulokas oli Sisätautien erikoislääkäri Lapin keskussairaalasta. Hän oli erittäin positiivisella kannalla laihdutusleikkauksien suhteen, toisin kuin suurin osa kolleegoistaan.
Voi kun ikäviä uutisia moneltakin kantilta katsottuna.
Toki on menetys hyvän sis. erikoislääkärin poismeno, mutta täytyypäs myöntää että heti aloin ajattelemaan että kun olen menossa parinviikon päästä ekoihin tutkimuksiin LKS:n niin onko juuri tosi että mun täytyy kerätä repullinen asennetta jos siellä on todella negatiivinen asenne näihin leikkauksiin niin kuin Juho kerroit.
Tässä on ilmeisimmin asennoiduttava "tappelemaan" terveytensä puolesta!!!
Toki on menetys hyvän sis. erikoislääkärin poismeno, mutta täytyypäs myöntää että heti aloin ajattelemaan että kun olen menossa parinviikon päästä ekoihin tutkimuksiin LKS:n niin onko juuri tosi että mun täytyy kerätä repullinen asennetta jos siellä on todella negatiivinen asenne näihin leikkauksiin niin kuin Juho kerroit.
Tässä on ilmeisimmin asennoiduttava "tappelemaan" terveytensä puolesta!!!
Marjukka- Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 15.01.2010
Ainakaan mie en ole LKS:ssä tavannut toista samanlaista lääkäriä kuin Tulokas oli. Mutta toivon Marjukka että sun kohdalle osuisi mukava ja asiansa osaava lääkäri. TSEMPPIÄ! Ja muista ilmotella miten se sit meni =)
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa