Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sylvi esittäytyy

5 posters

Siirry alas

Sylvi esittäytyy Empty Sylvi esittäytyy

Viesti kirjoittaja sylvi Ti Maalis 26, 2013 3:23 am

Olen seurannut teitä rohkelikkoja ja pääosin kaikilla leikkaus on mennyt hyvin . Itse olen päässyt leikkaukseen yksityiselle , Oulun Terveystalolle. Bmi on "vain" 35, mutta vaivoja vaikka muille jakaa... Lähinnä pahoja kulumia selässä ja polvessa. Onko muilla ollut ennen leikkausta vatsakataria? Lääkäri ei siihen juuri puuttunut, luulen ettei siitä ole haittaa. Minulle tehdään sleeve. Pari viikkoa ruokailu-enellä ja paino tippunut vaatimattomasti vain 3,5 kiloa. Leikkaus on ensi viikolla.. Pahimpaan jännityksen olen lueskellut teidän hyviä kokemuksia Smile
sylvi
sylvi

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 26.03.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Sylvi esittäytyy Empty Vs: Sylvi esittäytyy

Viesti kirjoittaja trintilla Ti Maalis 26, 2013 6:02 am

Eipä tuosta ole kauhiasti kokemusta-- Minut leikattiin tallinnassa joten gastro tehtiin päivää ennen leikkausta. Sen verran tohtorin puheista (huonohko englanti) ymmärsin, että vähän jotain gastriittiin viittaavaa näkyi, mutta ei paljoa. Minulle tehtiin sleeve, eikä ole mitään onkelmia ollut jälkeenpäin. Mutta ei kyllä ollut ennenkään, joten en sitten osaa sanoa...

Tsemppiä kuiten loppurutistukseen ja tulevaan leikkuuseen Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012

Viesti kirjoittaja t.si Ti Maalis 26, 2013 6:31 am

Sylvi, mikä sulla on katarrin aiheuttanu? Helicobakteeriko? Ainakin julkisella eivät leikkaa ennen kuin helico on varmasti häätynyt.

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Viesti kirjoittaja sylvi Ti Maalis 26, 2013 2:56 pm

Helicobakteeria ei ole ollut, kun noin vuosi sitten gastron yhteydessä tutkittiin... Syytä siihen on vaikea tietää. Leikkaavan lääkärin mielestä ei uutta gastroa ja ultraa tarvitse tehdä ennen sleeveä. Mahaa tutkittiin magneettikuvauksella myös viime vuoden toukokuussa, kun sappi leikattiin. Vatsahaavaahan on muuten hoidettu juurikin sleeve leikkauksella, ja silloin huomattiin, että potilaathan laihtuivat sen jälkeen "kaupan päälle"...
sylvi
sylvi

Viesti kirjoittaja etana Su Maalis 31, 2013 3:14 pm

Terveystalolla Oulussa minutkin leikattiin tasan 2kk sitten. Kaikki meni hyvin leikkauksessa ja hoito oli erinomaista! Hoitajat ja lääkärit oli ihania.
Meille kaikille samana päivänä leikatuille tehtiin ohitus.
Onnea leikkaukseen!
etana
etana

Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 08.10.2012

Viesti kirjoittaja sylvi Su Maalis 31, 2013 3:49 pm

Kiva kuula Etana sun kokemuksia. Tekevät kuulemma suurimaksi osaksi ohituksia, mutta sleevejä on leikkauksista kuitenkin osa. Päädyin sleeveen, kun verensokerit ok tällä hetkellä. Lääkäri ehditti ensin gbp:a, mutta sanoi, että voin itse päättää. Tietysti voi tulla jotain yllättävää leikkauksen aikana, joka vielä muttaa leikkaustapaa. Mutta suunnitelmana ensin sleeve. Oliko 2 yötä ja miten pärjäsit kipujen kanssa?
sylvi
sylvi

Viesti kirjoittaja pilvipouta Su Maalis 31, 2013 4:19 pm

Tervetuloa sylvi joukkoon! :sunny:

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:00 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Viesti kirjoittaja etana Ma Huhti 01, 2013 2:45 am

Kaksi yötä minä jouduin olemaan osastolla, mutta vieruskaveri pääsi yhden yön jälkeen pois, kun asui niin lähellä, eikä mitään ongelmaa ollut. Minulla jouduttiin leikkaamaan kiinnikkeitä, jotka olivat tulleet sektion takia. Niistä johtui eka yönä melkoiset kivut, mutta lääkettä sai niin paljon kun tarvitsi. Seuraavana päivänä en enää ollut oikeastaan kipeä ollenkaan. Kipu lääkettä kyllä sai ottaa jos siltä tuntuu.
Minulle oli ohitus ihan selvä juttu, kun paastoarvot sokereissa olivat koholla. oikeastaan en edes sleeveä itse harkinnutkaan. Monella on kyllä sleeve-leikkauksellakin diabetes hävinnyt.
Ruokapuoli menee jo ihan rutiinilla, mutta vettä pitäs saada juotua enemmän..se tahtoo unohtua.
Nyt on leikkauspäivästä 12kg pudonnut paino ja itse olen kyllä tyytyväinen pudotus vauhtiin. nyt menee n 0,5kg viikossa.
Kun sairasloma loppui niin päivään sai oikean rytmin. Niin ja parasta töitä jaksaa jo tehdä paremmin eikä mitään ongelmaa vaikka melko raskasta työtä teenkin.
Helpottavaa lukea ettei sinun tarvinnut uutta gastroa käydä läpi.
etana
etana

Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 08.10.2012

Viesti kirjoittaja sylvi La Huhti 06, 2013 5:36 pm

Leikkaus sujui hyvin, vaikka olin kolme päivää todella huonovointinen. Kuuluu kuulemma asiaan sleevatuilla tuo pahoinvointi alussa. Lääkettä sai kyllä riittävästi ja mahtava hoito, henkilökunta ja kohtelu Terveystalolla Smile voin suositella lämpimästi. Kaksi yötä sairaalassa ja nyt syömisen ja juomisen opettelua kotosalla. Hoitaja soittaa huomenna (4 päivää leikkauksesta) seuraavan kerran ja varmistaa kuulumiset... eli seuranta pelaa hyvin. Näin ekoina kotipäivinä ei mene ruokaa kuin 4-5 teelusikallista kerralla ja juomista lipitellään vähin erin pitkin päivää... Paino laskee vauhdilla näinä ensimmäisinä päivä, kun leikkausturvotukset lähtee liikkeelle. Nyt vähän ulos aurinkoon istuksimaan Smile
sylvi
sylvi

Viesti kirjoittaja trintilla La Huhti 06, 2013 8:11 pm

Mulla oli kanssa muutaman päivän tuota pahoinvointia sleeven jälkeen.
Samoin kun täällä jos katselet porukoitten syömisiä leikkuun jälkeen, niin ainakin itsestä määrät näytti kovin isoilta, eli ohitetuill on alussa tuo syöminen helpompaa kuin sleevatuilla. Kyllä minulla meni ekat pari viikkoa nin, että hyvä jos kokonaisen viilipurkin sai päivän aikan syötyä, oli se niin hidasta... sivussa mussttelin sitten jotain juuston siivua ja vastaavia.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012

Viesti kirjoittaja sylvi Su Huhti 07, 2013 7:46 pm

Juu, samana päivänä gbp-leikatut kykenivät syömään paremmin ja heillä ei ollut sitä yökkäilyä, mistä itse kärsin. Alku on lääkärin mukaan meillä sleevatuilla usein takkuisempi. Kaikki tuo vähäinenkin ruoka pitää olla myös aivan juoksevaa, että syöminen onnistuu. Juominen on kaikkein vaikeinta, tai sen nestemäärän riittävyys... Mutta vähin erin lipitellen pitkin päivää...
sylvi
sylvi

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: