Rasvat leivällä
4 posters
Sivu 1 / 1
Rasvat leivällä
Mulla on pitkä aika ennen sinne ravintoterapeutille pääsyä, niin valaiskaapa nyt yhtä asiaa.
Jos laitan leivän päälle kevyt juustoa siivun niin tarviiko leipää enää voidella vai saako sen tarvittavan rasvan siitä juustosta vai onko se siinä just siinä väärässä muodossa?
Jos laitan leivän päälle kevyt juustoa siivun niin tarviiko leipää enää voidella vai saako sen tarvittavan rasvan siitä juustosta vai onko se siinä just siinä väärässä muodossa?
V.Hepo- Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 07.08.2009
Vs: Rasvat leivällä
Jos tarkoitat enen aikaa niin tuolta vinkkejä ja linkkejä sivuilta löytyy helpotusta ene diettiin. Adim kirjoitus. Mutta leikkauksen jälkeen siitä en osaa sanoa ,mutta luultavasti liian rasvainen ruoka aiheuttaa inhottavan olotilan.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Tarkotan siis yleisesti ennen leikkausta kun laihduttaa. Noita täällä mainittuja diettejä en voi toteuttaa, koska olen niin moni allerginen. Siksi tässä pohdin näitä arjen pieniä valintoja. En koskaan ole käyttäny voita tai margariinia, mutta yhessä pudotus porukassa vetäjä sano et leipä pitää aina voidella margariinilla. Mut vaikka on kevyt juustoo, niin siin siivussa on rasvaa enemmän ku siin sipasussa leivän päälle margariinia, niin teenkö itelleni hallaa jos jätän edelleen sen leipäni voitelematta. Jne.
Kyllä juusto on juuri sitä ns vääräärasvaa eläinkunnan joka maidosta tehdään,
toki on olemassa sitä ns terveellistä rasvaasisältäväja siitä tehtyä ns juustoakin,
aikas hyvääkin jopa, yllätti ainakin minut kun maistoin aikanaan,
kauppa nimikettä en just muista.
Itse kun tiputtanut painoa en laita rasvaa leivälle ollenkaan, silloin kun siinä päällä jotain tai hyvin vähän minilättaa28%rasvaa,pääosa monityydyttyneitä,siis niit oikeita,
et salaatin lehti ikäänkuin liimautuu kiinni leipään,
tahi esim 2-13%tuorejuustoa märkyyttä tuomaan , tosin sekin sitten sitä ns vääräärasvaa, mut mahd.vähän ja monia hyviä makuja vaihtoehtoina .
Mutta jos syöt esim leipää aamusta jätä rasvan pois ja laitat kevyt juustoa mieluusti alle max 10% rasvaa päivässä pari siivua,
ei diettis siihen kaadu, näin uskaltaisin sanoa.
Sen tervellisen rasvan saat vaikka salaatin joukossa parilla oliivilla tai ruoan valmistuksen yhteydessä esim rypsiöljyllä 2tl ,
se rasva määrä mikä tulisi syödä on huomaamatta minusta syöty, varsinkin jos syö eläinkunnan tuotteita, jos kasvisruokailija juuri oliivi ,avocado, yms sa helposti.
ja Kalahaan hyvä suosia siinä se oikeassa muodossa , viimneisten ravitsemuksellisten tietojen mukaan.
Valitset vain parhaan mahdollisen tavan oman makusi ruokailutapasi mukaan ja nautit .
Itse monipuolisesti joskus ilman joskus jotain mahd.vähärasvaista silloin ku syön juustoa
toki on olemassa sitä ns terveellistä rasvaasisältäväja siitä tehtyä ns juustoakin,
aikas hyvääkin jopa, yllätti ainakin minut kun maistoin aikanaan,
kauppa nimikettä en just muista.
Itse kun tiputtanut painoa en laita rasvaa leivälle ollenkaan, silloin kun siinä päällä jotain tai hyvin vähän minilättaa28%rasvaa,pääosa monityydyttyneitä,siis niit oikeita,
et salaatin lehti ikäänkuin liimautuu kiinni leipään,
tahi esim 2-13%tuorejuustoa märkyyttä tuomaan , tosin sekin sitten sitä ns vääräärasvaa, mut mahd.vähän ja monia hyviä makuja vaihtoehtoina .
Mutta jos syöt esim leipää aamusta jätä rasvan pois ja laitat kevyt juustoa mieluusti alle max 10% rasvaa päivässä pari siivua,
ei diettis siihen kaadu, näin uskaltaisin sanoa.
Sen tervellisen rasvan saat vaikka salaatin joukossa parilla oliivilla tai ruoan valmistuksen yhteydessä esim rypsiöljyllä 2tl ,
se rasva määrä mikä tulisi syödä on huomaamatta minusta syöty, varsinkin jos syö eläinkunnan tuotteita, jos kasvisruokailija juuri oliivi ,avocado, yms sa helposti.
ja Kalahaan hyvä suosia siinä se oikeassa muodossa , viimneisten ravitsemuksellisten tietojen mukaan.
Valitset vain parhaan mahdollisen tavan oman makusi ruokailutapasi mukaan ja nautit .
Itse monipuolisesti joskus ilman joskus jotain mahd.vähärasvaista silloin ku syön juustoa
hylje- Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009
Leivälle voi sipaista esim keiju 30% (ei siis mini lättaa, joka ravitsemusterapeutin mukaan on juuri sitä väärää rasvaa), se ei sitä laihdutuskuuria kaada. Muuten kanattaa laittaa voit pannaan ja ruoanvalmistuksessa käyttää öljyä. Tärkeintä taitaa olla kuitenkin säännöllinen ateriarytmi, pieniä annoksia ja useammin. Herkutteluun käyvät marjat, ja hedelmät tai vaikka mikropopcornit silloin tällöin. Sanoit aiemmin, että et ole koskaan saanut painoasi alas, oletko harkinnut vaikka painonvartijoita tms? Niiden avulla suurin osa saa pudotettua sen 10-15kg mutta mulla ainakin kaikki on aina tullu saman tien takas. Mutta nythän kuitenkin leikkaus auttaa tässä. Itsekin olen miettinyt painonvartijoiden pisteille ryhtymistä, kunhan saan tuon motivaation vaan jostain kiinni. Kun tottuu pienempään energiamäärään, on eneilyyn siirtyminenkin sitten hiukan helpompaa.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
No mä en siis käytä koskaan mitään rasvoja. En voita, en margariinia enkä öljyjä. Lihat teen aina vähärasvasimmista ilman mitään rasvoja jne. Muuten ruuat haudutan uunissa en paista.
Painonvartijat on mun laiselle ihan turhan kanssa. En voi syödä edes murto-osaa normaalin ihmisen ruokavaliosta niin kuinka semmosella ruokavaliolla saa painoonsa alas?
Kiinteytyny olen, mutta paino on tippunu maksimissaan 2kg. Nyt tosin en edes kiinteydy vaan kaikki paikat on pudasta roikkuvaa ihraa, sisäelimiä myöten. Mikä sinänsä on hauskaa, en voi syödä mitään ns. roskaruokia, maitotuotteita jne..Olen joskus miettiny et mistä se rasva oikeen tulee? Kun sitä ei oo ees ruokavaliossa(no kaurassa on rasvaa, leivissä on rasvaa..siis piilorasvoja tottakai saa)..vai siinäkö se juju oiski. Lisäis sitä Rypsiöljyn käyttöö niin jos se toimiski sitten erilailla koko homma. No odotan nyt innolla sinne ravitsemusterapeutille pääsyä, koska itse en tiedä mitään muuta ku liikunnan hurja lisäys. Mutta mistä siihen aika?
Tänään piti käydä puntarilla viime viikkosen jälkeen. Unohtu. Josko mä huomenna käyn, kattoo oisko mitään muutosta mihinkään tästä rehkimisestä! Nyt vaan peukkuu pystyyn! Ja kiitos neuvoista! Ja niin von syödä vain mustikkaa ja puolukkaa. Hedelmistä luumuja ja rypäleitä, vesimelonia.
JOO mä tiedän..mä oon vaikee..
Painonvartijat on mun laiselle ihan turhan kanssa. En voi syödä edes murto-osaa normaalin ihmisen ruokavaliosta niin kuinka semmosella ruokavaliolla saa painoonsa alas?
Kiinteytyny olen, mutta paino on tippunu maksimissaan 2kg. Nyt tosin en edes kiinteydy vaan kaikki paikat on pudasta roikkuvaa ihraa, sisäelimiä myöten. Mikä sinänsä on hauskaa, en voi syödä mitään ns. roskaruokia, maitotuotteita jne..Olen joskus miettiny et mistä se rasva oikeen tulee? Kun sitä ei oo ees ruokavaliossa(no kaurassa on rasvaa, leivissä on rasvaa..siis piilorasvoja tottakai saa)..vai siinäkö se juju oiski. Lisäis sitä Rypsiöljyn käyttöö niin jos se toimiski sitten erilailla koko homma. No odotan nyt innolla sinne ravitsemusterapeutille pääsyä, koska itse en tiedä mitään muuta ku liikunnan hurja lisäys. Mutta mistä siihen aika?
Tänään piti käydä puntarilla viime viikkosen jälkeen. Unohtu. Josko mä huomenna käyn, kattoo oisko mitään muutosta mihinkään tästä rehkimisestä! Nyt vaan peukkuu pystyyn! Ja kiitos neuvoista! Ja niin von syödä vain mustikkaa ja puolukkaa. Hedelmistä luumuja ja rypäleitä, vesimelonia.
JOO mä tiedän..mä oon vaikee..
Juu, silloin kun on paljon allergioita on todella vaikea itse miettiä mitä niistä vähistä jättää pois. Onkin varmaan parempi odotella sitä ravitsemusterapeuttia, ettei ihan turhaudu. Muutenkin sulle se on myös leikkauksen jälkeen todella tärkeä apu, että saat kaikki tarvittavat ravintoaineet kasaan. Nyt ei muuta kun ylös ulos ja lenkille! Kaiken lisäksi ystäväni, joka on leikkauksen läpikäynyt sanoi, että yhden ainoan neuvon hän antaisi:" nauti hyvä ihminen hyvästä ruuasta kun vielä voit!"
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
" nauti hyvä ihminen hyvästä ruuasta kun vielä voit!"
Se on sitte varmaan pakko alkaa nauttimaan!
Sehän siinä just onki, kuinka turhauttavaa nytkin koittaa miettiä ruokiaan niin, että sais tarpeeksi. Hemppa on nytkin taas vaan 106..eli rautaa pitäs alkaa saada taas jostain lisää, parsakaali alkaa maistua puulta pinaatin kanssa. Mutta ei se ole ku lenkille mars,mars.
Se on sitte varmaan pakko alkaa nauttimaan!
Sehän siinä just onki, kuinka turhauttavaa nytkin koittaa miettiä ruokiaan niin, että sais tarpeeksi. Hemppa on nytkin taas vaan 106..eli rautaa pitäs alkaa saada taas jostain lisää, parsakaali alkaa maistua puulta pinaatin kanssa. Mutta ei se ole ku lenkille mars,mars.
tuo nauti kun viel voit ,aikas hyvin tai pahasti sanottu.
monelle kun just tuo ruoan nauttimisen ,maukujen maistaminen ,koko ruokailu prosessina just se mihin koukussa,
ja määrää sivussa syö.
jotkut täälläkin foorumilla kuitenkin sit mieltä että silti leikkauksenkin jälkeen,
voi pääsee nauttimaan , kerkiää nauttimaan siinä pienessäkin määrässä mausta yms.
ja kai sitten tulee tilalle muita nautintoja, lohdutus ja ilotisemis keinoja kuin syöminen tai surun tuskaan .
joskus tuntuu et korvien välistä joku pitäs leikata ei vatsalaukusta
mä tässä opettelen kovin nauttimaan kevyestä pienempiä annoksia useamin,*vaikeeta*
mutta tsemppiä pipoze, !!!
monelle kun just tuo ruoan nauttimisen ,maukujen maistaminen ,koko ruokailu prosessina just se mihin koukussa,
ja määrää sivussa syö.
jotkut täälläkin foorumilla kuitenkin sit mieltä että silti leikkauksenkin jälkeen,
voi pääsee nauttimaan , kerkiää nauttimaan siinä pienessäkin määrässä mausta yms.
ja kai sitten tulee tilalle muita nautintoja, lohdutus ja ilotisemis keinoja kuin syöminen tai surun tuskaan .
joskus tuntuu et korvien välistä joku pitäs leikata ei vatsalaukusta
mä tässä opettelen kovin nauttimaan kevyestä pienempiä annoksia useamin,*vaikeeta*
mutta tsemppiä pipoze, !!!
Haaholle moikkelis ja muillekkin tiedoksi kun oli kauppa nimikkeillä puhetta vähärasv margariineista, tässä rasva koostumus tiedot,kukin päätelköön asian
keiju tyydyttyneet 11%
kertatyydyttymättömät 17%
monityydyttymättömät 11%
minilätta tyydyttyneet 12%
kertatyydyttymättömät12%
monityydyttymättömät4%
keijun tiedot 40%rasvaa ja minilätta 28%rasvaa rasvahappokoostumukset
samoina pysyttele olipa rasva kokonaismäärä 30 60 esim
oleellista eroa ei siis ole ,tosin makuja monia ja itsekkin useimmiten kokonaan ilman rasvaa leivän syön ruoan valmistuksessahan hellpo 100%kasvikunnan öljyä käyttää, ja pahinhan ne piilorasvat kaiketi aina.
keiju tyydyttyneet 11%
kertatyydyttymättömät 17%
monityydyttymättömät 11%
minilätta tyydyttyneet 12%
kertatyydyttymättömät12%
monityydyttymättömät4%
keijun tiedot 40%rasvaa ja minilätta 28%rasvaa rasvahappokoostumukset
samoina pysyttele olipa rasva kokonaismäärä 30 60 esim
oleellista eroa ei siis ole ,tosin makuja monia ja itsekkin useimmiten kokonaan ilman rasvaa leivän syön ruoan valmistuksessahan hellpo 100%kasvikunnan öljyä käyttää, ja pahinhan ne piilorasvat kaiketi aina.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa