Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Anni esittäytyy

+4
meevin
pilvipouta
HyeeNa!
lifeofanni
8 posters

Siirry alas

Anni esittäytyy Empty Anni esittäytyy

Viesti kirjoittaja lifeofanni Ma Helmi 04, 2013 9:09 pm

Hei vaan kaikki! Olen 22 vuotias nuori nainen keski-suomesta. Leikkausta on miettinyt jo monta vuotta ja prosessin aloitin syksyllä 2011, nyt olen päässyt siihen asteeseen että tapasin kirurgin 24.1 Päijät-Hämeen Keskussairaalassa ja minut laitettiin nyt leikkausjonoon. Nyt vain on tarkoitus saada bmi siihen 55 että voidaan leikata. Kauan tämä prosessi on kyllä kestänyt, sillä minulla ei ole vielä mitään muita sairauksia yms, ja nuoren iän takia eivät halunneet leikkaukseen päästää.

Painavimmillani olin 175kg 168cm nyt olen 168kg ja bmi 59 eli tiputettavaa on semmoinen 15kiloa ainakin ennen leikkausta.

Aloitin nutrilettin pussikeitoilla, mutta on niin karmeita että jätin osan pusseista pois ja korvasin ruualla. Puhuin ravintoterapeutin kanssa ja proteiinin saanti on tärkeintä kun tekee pussikeitoilla. Nyt sitten tapaan ravintoterapeutin 13.2 ja katsotaan mihin olen päässyt. Leikkaus on luultavasti ennen kesää. Eivät osanneet antaa tarkempaa aikataulua vielä. Suurin osa riippuu siitä kuinka nopeasti saan painon alas. Smile

Onkos täältä alueelta muita leikkaukseen meneviä?

lifeofanni

Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 31.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anni esittäytyy Empty Vs: Anni esittäytyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Helmi 04, 2013 9:34 pm

Hei vaan! Tervetuloa!

Kuulostaa hassulta että nuoren iän takia ei haluta leikata, mä oon ihan vastikään täyttänyt 22, eikä mulle oo kukaan sanonu mun iästä sanaakaan.
Ehkä mulla on sitten vaan tärkeämpänä tekijänä kakkostyypin diabetes... Ole onnellinen ettei sinulle ole ehtinyt vielä tulla liitännäissairauksia! Ja onneksi olkoon leikkausjonoon pääsemisestä!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ti Helmi 05, 2013 12:29 am

Samoin täällä toivotetaan lifeofani tervetulleeksi mukaan keskusteluihin. sunny Minusta nyt eniten olisi juuri sinunlaisiasi varten nämä lihavuusleikkaukset, kun olet nuori ja voit nauttia paljon pitenpään ilman liitännäissairauksia elämästä. Razz

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Viesti kirjoittaja meevin Ti Helmi 05, 2013 7:07 pm

Onnea leikkauspäätöksestä. Itse olen kanssa keskisuomen alueelta, to ensimmäinen käynti jyväskylässä rav.terapeutilla, sitten varmaan olen taas viisaampi. Kiva olis jos nyt sais jo tietää huolitaanko leikkuuseen vai ei.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja lifeofanni To Huhti 11, 2013 2:00 pm

Hei vaan kaikki. Tiistaina 9.4.13 nyt leikattiin Lahdessa ja eilen saavuin kotiin. Nyt vaan on vaikeuksia noitten leikkauskaasujen kanssa, mutta muuten fiilikset hyvät Smile

lifeofanni

Viesti kirjoittaja Katar Pe Huhti 12, 2013 1:31 am

Onnea uudelle masulle Smile
Olen lähes samassa vaiheessa kuin sä: leikkauspäivä oli 2.4.

Katar

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 04.04.2013

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Huhti 12, 2013 2:56 pm

Terve Anni-lifeofanni!
Onnea uudelle pikkumahalle!! Hyvää vointia sinulle!!! Smile
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja matamiina Ke Huhti 17, 2013 8:16 pm

Jee! Onnea uudelle pikkumahalle ja pikaista toipumista!

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja lifeofanni Ma Heinä 22, 2013 6:14 pm

Ajattelin tulla tänne vähän päivittelemään. Leikkauksen jälkeen aika mennyt vauhdilla. Töitä on painettu kesäkuusta saakka tukka putkella. Onneksi syyskuussa helpottaa, niin pääsee keskittymään ihan kunnolla tähän elämänmuutokseen.

Tupakanpoltto loppui leikkausta edeltävään päivään, mistä olen onnellinen. Välillä tekee mieli ja poltinkin muutaman kun olin ensinmäistä kertaa viihteellä synttäreitten kunniaksi. Ei tullut krapulaa Surprised Ei tuo alkoholi kyllä mitenkään erilailla vaikuttanut minun tapauksessani, mutta kun kerran vuodessa yleensä otan niin sillä ei nyt niin väliä olekkaan Smile

Painoa tänä aamuna 142kg, eli -18kg leikkauspäivästä ja helmikuussahan painoa oli vielä 173kg niin siitä sitten -31kg. Ihan hyvillä mielillä mennään, voisihan se vähän nopeamminkin lähteä, mutta toistaalta taas kun on nuo allit vaan alkanut löystymään Sad

Ruokavalion olen pitänyt mahdollisimman terveenä, mutta mitään en ole itseltäni kieltänyt sillä tiedän että ratkeaisin. Grillimakkara ei kyllä enää maistu, mikä on ihan hyvä asia. Olen myös huomannut kun tosi tuoretta ruisleipää söi niin oikein sattui mahaan. Muutaman kerran olen myös syönyt liian nopeasti/liian paljon. Opinpahan huonon olon jälkeen että ei kannata. Rauhallinen syöminen vielä välillä tuottaa ongelmia, aina tottunut hotkimaan niin nyt sitä opetellaan ja syödään hitaasti.

Liikuntaa harrastan melkein päivittäin. Hölkkälenkkeilyä koirien kanssa, 10km pyörälenkkejä, kahvakuula treeniä ja uintia. Nyt olen miettinyt kuntosalilla käymisen aloittamista, mutta jotenkin ajatus sinne menemisestä viekä kauhistuttaa. Olisi kiva saada jonkinlainen järkevä ohjelma, että liikunnasta saisi kaiken mahdollisen hyödyn. Pitäisi varmaankin käydä katsastamassa jämsän kuntosalit jos sieltä löytyisi itselle sopiva ja josta saisi kohtuuhinnalla ihan personal training ohjausta Smile Vinkkejä saa kertoa.

Kesäterkuin, Anni

lifeofanni

Viesti kirjoittaja matamiina Ma Heinä 22, 2013 10:47 pm

Moikka, kiva kuulla kuulumisia lähiseudulta. Mä oon leikkauksessa sen verran sua jäljessä, että menen syksyllä taysiin leikkaukseen päksin sijaan, kun se shp vaihtui tässä välissä. Mut varmaan samalla rt:lla käydään aluesairaalassa Smile

Kiva kuulla kokemuksia, kaikki on sulla mennyt siis aika helposti. Siitä se uusi elämä lähtee! Tsemppiä jatkoonkin. Jämsän kuntosaleista en tiedä, mut luulisin että se keski-keho ois ihan hyvä, eikös se ollut yhteistyökumppanina suurin pudottaja-kisassakin? Sieltä varmaan sais personal trainerinkin.

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Heinä 23, 2013 2:39 pm

Olipas mukava kuulla kuulumisia. Täällä kanssa lähdetty about samoista mitoista, joten perässä tullaan Very Happy
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: