Anni esittäytyy
+4
meevin
pilvipouta
HyeeNa!
lifeofanni
8 posters
Anni esittäytyy
Hei vaan kaikki! Olen 22 vuotias nuori nainen keski-suomesta. Leikkausta on miettinyt jo monta vuotta ja prosessin aloitin syksyllä 2011, nyt olen päässyt siihen asteeseen että tapasin kirurgin 24.1 Päijät-Hämeen Keskussairaalassa ja minut laitettiin nyt leikkausjonoon. Nyt vain on tarkoitus saada bmi siihen 55 että voidaan leikata. Kauan tämä prosessi on kyllä kestänyt, sillä minulla ei ole vielä mitään muita sairauksia yms, ja nuoren iän takia eivät halunneet leikkaukseen päästää.
Painavimmillani olin 175kg 168cm nyt olen 168kg ja bmi 59 eli tiputettavaa on semmoinen 15kiloa ainakin ennen leikkausta.
Aloitin nutrilettin pussikeitoilla, mutta on niin karmeita että jätin osan pusseista pois ja korvasin ruualla. Puhuin ravintoterapeutin kanssa ja proteiinin saanti on tärkeintä kun tekee pussikeitoilla. Nyt sitten tapaan ravintoterapeutin 13.2 ja katsotaan mihin olen päässyt. Leikkaus on luultavasti ennen kesää. Eivät osanneet antaa tarkempaa aikataulua vielä. Suurin osa riippuu siitä kuinka nopeasti saan painon alas.
Onkos täältä alueelta muita leikkaukseen meneviä?
Painavimmillani olin 175kg 168cm nyt olen 168kg ja bmi 59 eli tiputettavaa on semmoinen 15kiloa ainakin ennen leikkausta.
Aloitin nutrilettin pussikeitoilla, mutta on niin karmeita että jätin osan pusseista pois ja korvasin ruualla. Puhuin ravintoterapeutin kanssa ja proteiinin saanti on tärkeintä kun tekee pussikeitoilla. Nyt sitten tapaan ravintoterapeutin 13.2 ja katsotaan mihin olen päässyt. Leikkaus on luultavasti ennen kesää. Eivät osanneet antaa tarkempaa aikataulua vielä. Suurin osa riippuu siitä kuinka nopeasti saan painon alas.
Onkos täältä alueelta muita leikkaukseen meneviä?
lifeofanni- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 31.12.2012
Vs: Anni esittäytyy
Hei vaan! Tervetuloa!
Kuulostaa hassulta että nuoren iän takia ei haluta leikata, mä oon ihan vastikään täyttänyt 22, eikä mulle oo kukaan sanonu mun iästä sanaakaan.
Ehkä mulla on sitten vaan tärkeämpänä tekijänä kakkostyypin diabetes... Ole onnellinen ettei sinulle ole ehtinyt vielä tulla liitännäissairauksia! Ja onneksi olkoon leikkausjonoon pääsemisestä!
Kuulostaa hassulta että nuoren iän takia ei haluta leikata, mä oon ihan vastikään täyttänyt 22, eikä mulle oo kukaan sanonu mun iästä sanaakaan.
Ehkä mulla on sitten vaan tärkeämpänä tekijänä kakkostyypin diabetes... Ole onnellinen ettei sinulle ole ehtinyt vielä tulla liitännäissairauksia! Ja onneksi olkoon leikkausjonoon pääsemisestä!
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Samoin täällä toivotetaan lifeofani tervetulleeksi mukaan keskusteluihin. Minusta nyt eniten olisi juuri sinunlaisiasi varten nämä lihavuusleikkaukset, kun olet nuori ja voit nauttia paljon pitenpään ilman liitännäissairauksia elämästä.
pilvipouta- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012
Onnea leikkauspäätöksestä. Itse olen kanssa keskisuomen alueelta, to ensimmäinen käynti jyväskylässä rav.terapeutilla, sitten varmaan olen taas viisaampi. Kiva olis jos nyt sais jo tietää huolitaanko leikkuuseen vai ei.
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
Hei vaan kaikki. Tiistaina 9.4.13 nyt leikattiin Lahdessa ja eilen saavuin kotiin. Nyt vaan on vaikeuksia noitten leikkauskaasujen kanssa, mutta muuten fiilikset hyvät
Onnea uudelle masulle
Olen lähes samassa vaiheessa kuin sä: leikkauspäivä oli 2.4.
Olen lähes samassa vaiheessa kuin sä: leikkauspäivä oli 2.4.
Katar- Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 04.04.2013
Terve Anni-lifeofanni!
Onnea uudelle pikkumahalle!! Hyvää vointia sinulle!!!
Onnea uudelle pikkumahalle!! Hyvää vointia sinulle!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Jee! Onnea uudelle pikkumahalle ja pikaista toipumista!
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Ajattelin tulla tänne vähän päivittelemään. Leikkauksen jälkeen aika mennyt vauhdilla. Töitä on painettu kesäkuusta saakka tukka putkella. Onneksi syyskuussa helpottaa, niin pääsee keskittymään ihan kunnolla tähän elämänmuutokseen.
Tupakanpoltto loppui leikkausta edeltävään päivään, mistä olen onnellinen. Välillä tekee mieli ja poltinkin muutaman kun olin ensinmäistä kertaa viihteellä synttäreitten kunniaksi. Ei tullut krapulaa Ei tuo alkoholi kyllä mitenkään erilailla vaikuttanut minun tapauksessani, mutta kun kerran vuodessa yleensä otan niin sillä ei nyt niin väliä olekkaan
Painoa tänä aamuna 142kg, eli -18kg leikkauspäivästä ja helmikuussahan painoa oli vielä 173kg niin siitä sitten -31kg. Ihan hyvillä mielillä mennään, voisihan se vähän nopeamminkin lähteä, mutta toistaalta taas kun on nuo allit vaan alkanut löystymään
Ruokavalion olen pitänyt mahdollisimman terveenä, mutta mitään en ole itseltäni kieltänyt sillä tiedän että ratkeaisin. Grillimakkara ei kyllä enää maistu, mikä on ihan hyvä asia. Olen myös huomannut kun tosi tuoretta ruisleipää söi niin oikein sattui mahaan. Muutaman kerran olen myös syönyt liian nopeasti/liian paljon. Opinpahan huonon olon jälkeen että ei kannata. Rauhallinen syöminen vielä välillä tuottaa ongelmia, aina tottunut hotkimaan niin nyt sitä opetellaan ja syödään hitaasti.
Liikuntaa harrastan melkein päivittäin. Hölkkälenkkeilyä koirien kanssa, 10km pyörälenkkejä, kahvakuula treeniä ja uintia. Nyt olen miettinyt kuntosalilla käymisen aloittamista, mutta jotenkin ajatus sinne menemisestä viekä kauhistuttaa. Olisi kiva saada jonkinlainen järkevä ohjelma, että liikunnasta saisi kaiken mahdollisen hyödyn. Pitäisi varmaankin käydä katsastamassa jämsän kuntosalit jos sieltä löytyisi itselle sopiva ja josta saisi kohtuuhinnalla ihan personal training ohjausta Vinkkejä saa kertoa.
Kesäterkuin, Anni
Tupakanpoltto loppui leikkausta edeltävään päivään, mistä olen onnellinen. Välillä tekee mieli ja poltinkin muutaman kun olin ensinmäistä kertaa viihteellä synttäreitten kunniaksi. Ei tullut krapulaa Ei tuo alkoholi kyllä mitenkään erilailla vaikuttanut minun tapauksessani, mutta kun kerran vuodessa yleensä otan niin sillä ei nyt niin väliä olekkaan
Painoa tänä aamuna 142kg, eli -18kg leikkauspäivästä ja helmikuussahan painoa oli vielä 173kg niin siitä sitten -31kg. Ihan hyvillä mielillä mennään, voisihan se vähän nopeamminkin lähteä, mutta toistaalta taas kun on nuo allit vaan alkanut löystymään
Ruokavalion olen pitänyt mahdollisimman terveenä, mutta mitään en ole itseltäni kieltänyt sillä tiedän että ratkeaisin. Grillimakkara ei kyllä enää maistu, mikä on ihan hyvä asia. Olen myös huomannut kun tosi tuoretta ruisleipää söi niin oikein sattui mahaan. Muutaman kerran olen myös syönyt liian nopeasti/liian paljon. Opinpahan huonon olon jälkeen että ei kannata. Rauhallinen syöminen vielä välillä tuottaa ongelmia, aina tottunut hotkimaan niin nyt sitä opetellaan ja syödään hitaasti.
Liikuntaa harrastan melkein päivittäin. Hölkkälenkkeilyä koirien kanssa, 10km pyörälenkkejä, kahvakuula treeniä ja uintia. Nyt olen miettinyt kuntosalilla käymisen aloittamista, mutta jotenkin ajatus sinne menemisestä viekä kauhistuttaa. Olisi kiva saada jonkinlainen järkevä ohjelma, että liikunnasta saisi kaiken mahdollisen hyödyn. Pitäisi varmaankin käydä katsastamassa jämsän kuntosalit jos sieltä löytyisi itselle sopiva ja josta saisi kohtuuhinnalla ihan personal training ohjausta Vinkkejä saa kertoa.
Kesäterkuin, Anni
Moikka, kiva kuulla kuulumisia lähiseudulta. Mä oon leikkauksessa sen verran sua jäljessä, että menen syksyllä taysiin leikkaukseen päksin sijaan, kun se shp vaihtui tässä välissä. Mut varmaan samalla rt:lla käydään aluesairaalassa
Kiva kuulla kokemuksia, kaikki on sulla mennyt siis aika helposti. Siitä se uusi elämä lähtee! Tsemppiä jatkoonkin. Jämsän kuntosaleista en tiedä, mut luulisin että se keski-keho ois ihan hyvä, eikös se ollut yhteistyökumppanina suurin pudottaja-kisassakin? Sieltä varmaan sais personal trainerinkin.
Kiva kuulla kokemuksia, kaikki on sulla mennyt siis aika helposti. Siitä se uusi elämä lähtee! Tsemppiä jatkoonkin. Jämsän kuntosaleista en tiedä, mut luulisin että se keski-keho ois ihan hyvä, eikös se ollut yhteistyökumppanina suurin pudottaja-kisassakin? Sieltä varmaan sais personal trainerinkin.
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Olipas mukava kuulla kuulumisia. Täällä kanssa lähdetty about samoista mitoista, joten perässä tullaan
Palleroinen- Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa