Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nanne Napaneera täällä - Heiiiiii!!!!=)

+9
Helmiäinen
BLOCCO
lihava89
Pellukka
pilvipouta
anjuska
trintilla
matamiina
Nanne Napaneera
13 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Nanne Napaneera täällä - Heiiiiii!!!!=) Empty Nanne Napaneera täällä - Heiiiiii!!!!=)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Tammi 16, 2013 1:11 am

Heips!!

Posti toi tänään(vihdoin)mieluisia uutisia, kutsu Labrakokeisiin 28.1(kauhea määrä!)&Kys:ille 18.2 - Yeees! Very Happy

Lyhykäisesti miusta..

Olen 47v 2 poikasen emolainen Pohjois Savosta.
Painoa tällä erää 128kg(syksyllä aloitettu "painnon vartiointi" tuottanut tulosta: -16kg)

ISO tyttö olen ollut oikiastaan koko aikuis ikäni - ensimmäisen lapsen jälkeen vielä vielä pysyi paino jotenhin aisoissa, toisen jälkeen painon nousu ollut nopsaa.. Neutral

Pähkäillyt pitkään(vuosia)olen, hakeudunko lääkärin pakeille asian tiimoilta..sain kuin sainhin ittiäni niskasta kiinni ja TK lääkärin pakeilla kävin.

Lähetteen sain ihan ensimmäiseksi Paastokokeeseen..vastauksena: Diabeteksen esiaste paasto: 6.6 ja 2h 8.2

Voin kyllä sanoa, että oma TK lääkärini hyyyyvin nihkeästi oli näyttämässä itse vihreää valoa koko LIhavuusleikkaukseen haluamistani kohtaan - eivät kuulemma kohdallani kriteerit täytyneet..voi että näin punaistaaaaaaa!!!!Evil or Very Mad

Miulla ollut alapaine koholla jo vuosia(ei lääkitystä)..ja nyt nuo paastokeiden tulokset(lääkäri tuumasi: "ei ole vielä Diabetestä"..)
Sairastettu laaja Keuhkoembolia v. 2001..hengenlähtö oli lähellä - pysyväinen hepariinilääkitys siihen.
Sukurasitetta löytyy vaikka kuinka juuri Sydän-ja verisuonitautien&Diabeteksen puolelta.
..kyllä miulle nuo riittävät syyksi hakeutua hoitoon..BMI nyt 41.32 - kesällä 46.49

Olo ollut surkia pitkään..ei jaksa ikinä mitään tehdä kun ylimääräistä taakkaa kannan mukanani kokoa ajan suurta määrää(50kg)
..kolottaa selkää, repii jalkoja, hengästyttää pienestä ja hiki virtaa..kenkien jalkaan laittaminenhin jo oma suorituksensa..

Painoa nyt siis tippunut -16kg/7kk..mutta ON kuulkaa kilot tiukassa, niin hirvittävän t i u k a s s a Crying or Very sad
..miulla kokemusta nopeastahin painon pudotuksesta: 2008 -30kg/6kk..tuli takaisin n. 3-4kk aikana reilusti korkojen kera..

2009 -10kg/5kk..ja nekin tuli korkojen kera takaisin..porkkanana oli tuolloin laihtuminen, jotta iltatähden tulo kenties vielä olisi mahdollista..saldona: 1.8v sisään 4 keskeytynyttä raskautta..ei tullunna enää pientä meille.. Sad

Pahinta ikävää nyt lohduttamassa 2 karvakorvaa(1.6v&5kk)
..rakkaat poikaseni ovat: -87 ja -04 syntyneet I love you

..mitäs vielä..miulla tahtoo tulla aina romaani näistä olevinaan "pikku jutuista" Laughing

Mukavaa mieltä kaikille ja kirjoitelkaas kovasti omista tunnoistanne ja tilanteistann
e!!! flower

Historiaa..

6/2012 Tk:n omalääkärillä käynti ja lähete RT:lle/lähtöpaino 144.2kg/BMI 46.55
8/2012 RT:llä käynti
11/2012 RT:llä käynti(painoa pudonnut silloin n -13kg)
12/2012 Omalääkärillä käynti(painonpudotus -15kg)lähete Kys:ille
1/2013 kutsu labroihin(painonpudotus -16kg)
2/2013 aika RT:lle&Lääkärille(lihavuusleikkaus arviointi)

Viimeinen muokkaaja, Nanne Napaneera pvm Ke Tammi 16, 2013 4:06 am, muokattu 1 kertaa
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Nanne Napaneera täällä - Heiiiiii!!!!=) Empty Vs: Nanne Napaneera täällä - Heiiiiii!!!!=)

Viesti kirjoittaja matamiina Ke Tammi 16, 2013 1:28 am

Tervetuloa! Mulla labrat 29.1 ja sisätautilääkäri 20.2, että aika samoissa mennään. Tays on mulla suuntana. Mullakin on 04 syntynyt poika Smile

Oon ekaa kertaa elämässäni enellä nyt, kolmas päivä menossa ja voi olla että viikon päästä oon valmis hurjiin tekoihin leivän edestä, sitä tekee kaikkein eniten mieli, rehellistä ruisleipää! Smile

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Nanne Napaneera täällä - Heiiiiii!!!!=) Empty Vs: Nanne Napaneera täällä - Heiiiiii!!!!=)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Tammi 16, 2013 3:08 am

Hei matamiina!!
..siullahin siellä tokarilainenVery Happy

Miulle tuo..eneilykö se nyt on?..on varmasti vaikiaa..en nimittäin noita vähäkalorisia pussikeittoja&pirtelöitä yökkäilemäti tahdo saada alas silent
..mitäs sitten jos en niitä pysy käyttämään???

Kesäkuusta tähän päivään, olen painoa tiputellut ihan ruokavalio muutoksella tuon -16kg..nyt se sitten alkoi tökkimään..ei kuukauteen mitään muutosta..tänään kuitenhin yllärinä vaakalla käydessä -2kg..onneksi Smile

Juu, leipä voi olla miullehin se toooosi tiukka paikka..oi oi sentäis tongue
..nyt sitä olen popsinut..alkuun näkkäriä, sitä viljaisampaa...mutta nyt mennyt surutta muutahin ..

Tiedättekö..kun minua peloittaa ..mitä jo lääkäri katsoo, että paino lähtee miulla mutoihin, kuin tuolla radikaalimmalla tapaan?
..siis mietin, että jos paino tippuu esim. kuukauden aikana vaikka 2-4kg..BMI tuonne 40..olenko sitten liian kevyt keijukainen..

Tiedän, että omin voimin laihdutus on hetken huumaa - paino kyllä tippuu määrättyyn pisteeseen(ei enää sitä huimaa 30kg kyllä)..mutta tulee takaisin..niin kuin aina ennekin. Neutral

Vuosia olen tämän painoni kera taistellut ja mennä vuosina vauhti ylöspäin senkus vain kiihtyy..ja aineenvaihdunta hidastuu..alkaa mummotaudinhin oirehiakin pukata Embarassed perskules sentään..

Viimeinen muokkaaja, Nanne Napaneera pvm Ke Tammi 16, 2013 3:55 am, muokattu 1 kertaa
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viesti kirjoittaja trintilla Ke Tammi 16, 2013 3:28 am

En ole kuullut että keneltäkään olisi leikkuuta evätty siksi, että olisi laihduttanut liikaa... kyllä lääkäritkin sen tietää, että se ei pysy poissa (jos ei ole kerran ennenkään pysynyt)

Kannattaa tehdä se, minkä moni on täällä jo tehnytkin. Eli paperille nuo kaikki painon pudotukset ja niiden takaisin tulot, ja se paperi mukaan lääkäriin. Siitä sitten näkee sen jojo historian, kun ei sitä aina kunnolla saa selitettyä siinä rajallisessa ajassa.

Hienon työn olet jo tehnyt, että ei muuta kuin tsemppiä jatkoon.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Tammi 16, 2013 3:48 am

trintilla..kiitos kaunis I love you

..näin mie teen, koetan muistella(dementikkona tosin Wink )miten on mennä vuosina paino pudonnut ja taas tullunna takaisin ja laitan paperille ylös.

Mie olen vain niin huono kirjoittamaan..siis oikiasti..paremmin aina osannut livenä asiani esittää..Smile
..on puhujan lahjoja suotu - onneksi..en muutoin olisi tässä asti..sen verta oma TK lääkäri laitteli kapuloita rattaisiin..ja yksityiselle ei olisi talous nyt antanut myöten..

Kyllä puhelimessa hälle aivan kiihdyin, korotin ääntäni..sitten itkukaan ei välillä ollut kaukana Neutral ja suu vaahdossa - kuin Ruuneberi papatin, kerroin MIKSI tämä olisi miulle tärkeä juttu...lääkäri oli hiljaa ja mutisi jotahin?..mitä se..ai kerta vielä RT:n luona ja sitten Joulukuulle hälle aika - johan nappas!
..tiesin, että kun livenä hänen luo pääsen..en poijjes lähde kulumallakaan ennen puoltavaa vastausta. Razz

Yllätys olikin kiva kun ei tarvinnut niin kauhesti rautalankaa vääntää..vaan hän tuumasi.."ole yhteyksissä sinne Kys:ille jos pariin viikkoon ei kuulu mitään"..siis minne sinne?..ei osannut lääkäri sanoa..ihme intiaani tämä omalääkärini, en paremmin sano! Evil or Very Mad

Käynti oli siis 28.12.2012..ja tänään 15.1.2013 tuli kutsu labroihin, RT:n ja Lääkäri aika..miusta aika nopsaan..

Tietääkö kukaan, millaiset jonot mahtaa Kys:illä olla?..siellä kumminhin ihan oma yksikkö meitä varten olemassa.
..miten ne asiat yleensä etenee noiden labrojen ja eka Leikkausarvio käynnin jälkeen?..menisikö kaikkinensa se vuosi..olettaisin näin?
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viesti kirjoittaja anjuska Ke Tammi 16, 2013 2:43 pm

Minut leikattiin oys:sa 10.11-12. Minulla lähete laitettiin alkuvuodesta, lääkärillä kävin toukokuun alussa ja rt:n luona kesäkuun alussa. 28.9 viimeset lääkärin tarkastukset ja 4.10 rt:nluento. Minulla kaikki sujui nopsaan Smile

anjuska

Viestien lukumäärä : 37
Registration date : 23.10.2012

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ke Tammi 16, 2013 6:14 pm

Hei Nanne Napareena! Tuolla yleiskeskustelun osiossa on viiden sivun tieto eneilystä tai sen eri variaateista. Razz

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Viesti kirjoittaja Pellukka To Tammi 17, 2013 12:13 am

cheers Tervetulloo vaan... cheers
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera To Tammi 17, 2013 2:47 am

anjuska - nopsaan on siulla todellahin asiat edenneet. Smile

pilvipouta, Pellukka - Kiitos. Very Happy
..täytyyhin tuosta eneilystä käydä lukaisemassa..pikkasen jo tietoa löysin..ja uskon, että omalla kohden koetan ihan ruokavaliolla pärjätä mahdollisimman pitkälle..kattelaan nyt, mihin suuntaan tämä paino tästä alkaa vielä suuntaamaan - ylös, vaiko ales päin.

Jos pärjäisi pelkällä (oliko 4vko:n verran se eneily ennen leikkausta?) osa eneilyllä= 50%/50% ruokavalio&pussit&Smoothiet

Miusta nuo ovat vaan niin karsean makuisia k a i k k i..No..silent Yyäääks!

Ps. Mikä oli se % määrä, mikä täytyisi ennen leikkausta(kun leikkausjankohdan päätös tullut)pudotella painoa?..riittääkö -5%..vai oliko 7%..nyt miulla tippunut paino reilu -10%
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viesti kirjoittaja lihava89 To Tammi 17, 2013 3:13 am

Tervetuloa joukkoon! Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012

Viesti kirjoittaja BLOCCO To Tammi 17, 2013 7:04 pm

Tervetuloa NN mukaan kutistuvien joukkoon.
Laitan tähän jotain ajatuksia, (vaikka en ole varma kannattaako meidän miesten täällä paljon kirjoitella, kun omien kokemusten kertominenkin joskus koetaan "tiukkapipoiseksi"?)
Mutta kun itsellä on nyt 1 v ja 4 kk leikkauksesta ja kaikki on ohjeita noudattamalla mennyt hyvin, niin haluaisin sinullekin todeta, että pussi-ENE:nkin saa hyvin läpi, kun ei ajattele makuasioita, vaan sitä mikä on tavoitteena. Itse sekoitin pussikeittoihin raastesalaattia ja hyvin meni.
Kun pussi-ENE:n vie ohjeiden mukaan, niin menee muutamassa päivässä paastotilaan eli ketoosiin - ja silloin on aina - jos makuasioille antaa vallan - paha maku suussa, joten mitä sen on väliä miltä ne maistuu? Toki tiedän, että moni on ruoka-ENE:lläkin onnistunut, mutta kerronkin vain sen mitä itse olen kokenut.
Tavoite on tärkein. Ennen leikkausta on hyvä kutistua mahdollisimman paljon, sillä maksan pienentyessä leikkaus on helpompi, joten turha pelätä, että prosessin aikana ennen leikkaustakaan laihtuisi liikaa! Mutta kirjaa ihmeessä oma JoJoilu-historiasi.
Minulla maksimipaino oli 164 (kesä 2010) ja ennen leikkausta (syksy 2011) sain 35 kg pois (kaksi ENE-kuuria joiden välissä yli 10 kk odottelua, jotta milloin pääsisi leikkaukseen) ja leikkauksen jälkeen sain painosta pois toisen mokoman - eli paino viime syksynä oli pienimmillään 94 kg. Eli 70 kg painosta lähti tämän avulla! Ja ihan ruokavaliolla, sillä en huonojen polvien takia voinut aloittaa liikuntaa ennen viime kesää.
Leikkauksen jälkeen opettelin ruokapäiväkirjan avulla loppuelämän aikaisen ruokavalion ja ateriarytmin. Nyt on jo hienoa, kun voi syödä melkein mitä vain (kaikki ei maistu ja makutottumukset muuttuvat), kun vaan muistaa, että pieniä annoksia ja usein. Tuolta historiastani näet tarkemmin eri vaiheita.

Savolaistyttö sanoi minulle kerran 1970-luvulla Kuopion Atlaksessa, jotta "Tiällä ei piä hötkyillä..."
--- eli ota rauhassa ja sisäistä asia!
Kun olemme menossa leikkaukseen, odotamme kärsimättöminä, jotta päästäisiin nopeasti.
Näin jälkikäteen arvioiden ainakin omalla kohdallani oli hyväkin, että leikkauspäätöksestä meni yli 1 1/2 vuotta itse operaatioon. Tuntuu että sekin oli hieman liian nopeasti, jotta olisi ihan aikuisen oikeasti pystynyt sisäistämään kaiken lihavuusleikkaukseen liittyvän. Ja nyt leikkauksen jälkeenkin, vaikka kaikki on ohjeita noudattamalla mennyt upeasti, tuntuu välillä siltä, että hei haloo - missä nyt mennään.
Piikitysasteelle 2010 edennyt diabetes 2 on nyt ruokavaliohoitoinen - eli ei yhtään lääkettä ja pitkäkestoinen sokeri huitelee 5,0 korvilla. Kolesteroli on 4,0 paikkeilla, n. 190/120 pitkäaikaisessa seurannassa keskimäärin huidellut verenpaine on 135/65 tasolla
Ja on se miehelläkin upeeta kun XXXXXXXL (=7XL) vaatteiden asemesta voi käyttää XL:ää tai L:ää. Eli yli puoli metriä on lähtenyt vyötäröstä. Ja ruokailut menevät hyvin niin arjessa kuin juhlassa.
Nyt leikkauksen jälkeen ravintoloissa olen usein kysynyt tarjoilijalta, jotta tietääkö mikä on kirjainlyhenne GBP (=Gastric bypass procedures) - ja aina on löytynyt sopiva ateriaratkaisu - joskus jopa keittiömestari ja kokki ovat alkaneet kanssani suunnitella leikatun ruoka-annoksia! Lounasaikaan kannattaa ueimmiten ottaa keittolounas. Reissuruokailuista automatkoilla selviää, kun tekee eväät etukäteen autokylmiöön.
Parhaiten selviää laivojen seisovista pöydistä ja erilaisista kokkare-tarjoiluista, kun nauttii niistä ajan kanssa eikä tee niistä sen enempää numeroa.

Tsemppiä NN:lle ja muille leikkausta odottaville - kyllä se aikanaan tulee.
Ja jo leikatuille tsemppiä tähän loppueloon.
Otetaan kevyesti, kun siihen nyt on mahdollisuus!

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja Helmiäinen To Tammi 17, 2013 10:19 pm

Olen ollut Ene-dieetillä muutama vuosi sitten 9 viikkoa, lääkärin ohjauksessa. Inhosin kaikkia muita paitsi 1-2 makua ja nekin alkoi tuossa 9 viikon aikana tökkiä. Mulla meni vaan metsämarja ja suklaa jotenkin. Oma keinoni oli ajatella, että tämä litku vedetään mahd. nopeesti alas - kulautin pirtelön jälkeen aina lasin light-limsaa. En tiedä miten järkevää se oli, mutta ainoa tapa saada liemen jälkimaku vähenemään.

En siis yrittänytkään tehdä ene-tuotteista varsinaista ruokaa, vaikka yritin sitäkin suolaisten makujen suhteen. Ei mennyt alas sitten millään.

Mutta 9 viikkoa mentiin niillä, ajattelin että litkut pitää minut hengissä ja itse juominen vaan mahdollisimman nopeasti alta pois.

Lisäksi söin ehkä 200-300 g. kurkkua, salaattia, tomaattia, jotta sai vähän pureskeltavaa.

Eniten kaipasin leipää ja tuon makean pirtelön vuoksi myös suolaa. Painoa lähti 20-25 kiloa - ja nyt on korkojen kera takaisin Sad Mutta ene-jaksosta selviää, se on kuitenkin vaan väliaikaista. Uusien ruokailutottumuksen opettelu leikkauksen jälkeen on varmaan sitten toinen tarina.

Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Registration date : 28.11.2012

Viesti kirjoittaja matamiina To Tammi 17, 2013 11:37 pm

Mulla päivä nro 5 eneillen menossa. Ja tadaa- hengissä olen Smile Mä en taas oikein saa noita makeita alas, tai saan alas, mutta maku ei hivele makuhermoja Very Happy Suolaiset on suosikki ja vähänhiilarisilla kasviksilla tuunattuna käyvät minusta ihan keittoruuasta. Työkaveri on cambridgellä, jonka suolaiset keitot muistuttaa lähinnä lihalientä, ja eilen katellisena katseli ruokapöydässä mun sakeaa tomaattikeittoa Smile ... No, saas nähdä mitä mä kuukauden päästä oon pusseista mieltä Wink

matamiina

Viesti kirjoittaja pilvipouta To Tammi 17, 2013 11:56 pm

Hi, hi,

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:45 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viesti kirjoittaja lihava89 To Tammi 17, 2013 11:59 pm

Mä oon joskus syöny herbalifee, hyviähän ne on Smile Ja mulla on nytki kotona proteiinijauhetta että saisin tarpeeksi proteiinia ja olen leikkauksessa jo käynyt... Smile kätevä kun voi lisätä jogurtin sekaa tai maidon tai mihi vaa mihin haluaa Very Happy
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Tammi 30, 2013 6:06 am

Blocco kirjoittelit..
Savolaistyttö sanoi minulle kerran 1970-luvulla Kuopion Atlaksessa, jotta "Tiällä ei piä hötkyillä..."
--- eli ota rauhassa ja sisäistä asia!

No näinhän se juur männööhi - ei piä hötkylöillä ei! Very Happy

Jep, uskon minähin niitä keittoja ja vaikka pirtelöitä alas saavani kun aika koittaa ..vaikka sitten syvään nieleskellen..mietin vain silloin sitä hyvää, mikä tuosta eneilystä&lekkauksesta sitten tulevaisuudessa seuraa - kutistunut ja eloonsa paljosta paljon tyytyväisempi Nanne. Very Happy

Kiitos siulle Lihava89 tervetulotoivotuksista - kuin myöskin Heippaus Helmiäiselle, matamiinalle ja pilvipoudalle
! I love you

Pikkasen on ollut miulla "matalapainetta" täällä..ruoka(herkut)meinaa taas maistua liiaksi asti.. Neutral ..ei hyvä ei olleskaan..

Taisin tunnistaa nyt itsestäni tällaisen asian(jo kyllä aiemminhin sitä vuosien saatossa miettinyt)..se nyt kymppi uutisissahin illalla oli yhtenä aiheena - ahmimishäiriötä tarkoitan..ja juuri tuota kausittaista/satunnaista.

Aikuistyypin ahmimishäiriö

Rajanveto liikapainoisten hankalan ahmimishäiriön ja satunnaisen ylensyönnin välillä on liukuva. Ahmimishäiriöön liittyy valtava häpeän tunne ja siksi se halutaan usein salata.

Ongelma on luultua yleisempää, arviolta viidennes vaikeasta lihavuudesta kärsivä sairastaa ahmimishäiriötä. Ahmimishäiriön taustalla voi olla muitakin ongelmia kuten masennusta, työuupumusta.

Ahmimishäiriön tunnusmerkkejä ovat:

Toistuvia ahmimiskohtauksia, joille on tunnusomaista:
ruoka-annokset ovat selvästi suurempia kuin mitä tyypillisesti ihmiset syövät(kyllä)
tunne, ettei syöminen ole hallinnassa ahmimisjakson aikana ja ettei syömistä pysty keskeyttämään(välillä näin)
Useimpien ahmimisjaksojen aikana todetaan vähintään kolme seuraavista:
tavallista nopeampi syöminen(kyllä)
syöminen, kunnes on epämiellyttävän täynnä(kyllä)
suurten määrien syöminen vaikkei ole nälkä(kyllä)
yksin syöminen, koska häpeää syömäänsä ruokamäärää(yksin syöminehin kyllä, mutta häpeää ei tähän liity)
itseinho, masennus ja syyllisyyden tunne syömisestä(ei muut, mutta masennus kyllä)
Ahmiminen aiheuttaa voimakasta ahdistusta ja häpeää(ei)
Ahmimiskohtauksia esiintyy keskimäärin kaksi kertaa viikossa puolen vuoden aikana.(joskus)

Omalla kohden ei tuo itseinho ja syyllisyyden tunne niinkään liity kuvioon mukaan, mutta masennus varmaankin..ja ahmiminen on miulla enempi kausittaista - syksyllä/talvella selkeästi lisääntyy.

Ahminta on kuitenkin välillä hyvinkin hallitsematonta, ei kuitenkaan välttämättä tuota 2x/vko
Suuria määriä kuitenkin ja nopeaan evästä kerralla sitten menee, illasta/yöstä etenkin..ja vaikka vatta jo huutaisia Hoopiannaa kun niin täysi ja pinkeä...mie vaan puputan..suun ns. tekee vaan mieli..en kuitenkaan oksenna koskaan.

Kerran muistan, että söin muistaakseni yöllä myöhään Lasagnea ja sain kovat sappikivut silent..silloin kävin oksella.

Tuossa kyselyssähän tätä juuri udellaan, minkä täytän ennen Lääkärin pakeilla käyntiä..mitenkä tuo voi vaikuttaa leikkauspäätöstä harkitessa/tehdessä..katsooko lääkäri, että sairaus "hartioiden välissä" ja ei leikkaus auttaisi, vaan jokin muu? Embarassed
..itse uskon vahvasti, että leikkaus kumminhin minua auttaisi.

Kyllähän tähän liikalihavuuteen usein liittyy paljonhin erillaisia "syitä", jonka vuoksi sitten paino nousee monasti hallitsemattomiin lukuihin.
..kyllä miulla yksi syy on esim. tuo impulsiivisuus(keskittymishäiriö)..se saa helposti langat sekoamaan käsissä ja en kykene aina hallitsemaan tilannetta..syöminen juurikin hyvä esimerkki..riskinottaja olen myöskin ja en aina kerkeä kun-nol-la ajatella, ennen kuin teen - syöminen taas hyvä esimerkki tästä..

..m u t t a..vastaavasti olen aika kova kontrolloimaan asiota ja tilanteita..ja osittain se on ollut hyvähin(syömisasioissa)..muutoin mie olisin jo T O S I iso ja sairas.

Ruokailutottumukset/rytmi ON miulla ainahin nykyisellaan retuperällä: aamulla vain kaffe ja leipää, sitten päiväkaffe&leipää(ei lämmintä ruokaa)ja kun muu perhe syö päivällistä, mie harvemmin..sitten iltakaffella jo aikas nälkä, makeaa&suolaista menee mitä kaapista löytyy..sitten useamman tunnin(5-7h) tauko ja yöllä taas syön(valvoskelen myöhään)

RT kun katsoi pitämääni ruokapäiväkirjaa, sanoi että syön liian vähän(välipalat&lämpimät ateriat puuttuvat usein) ja pidän ruokaluvälit liian pitkinä..silläpä sitä ahmittua sitten tulee..ja en malta kunnolla odotella, että ruoka minkä söin, alkaisi täyttää vatsaa..nopeassa tahdissa ahmin ja se kylläisyyden tunnehan tulee vasta viiveellä..ja sitten onkin jo ähky olo pale

Olen tässä päivänä muutamana jo katsellut noita vähäkalorisia tuotteita ja eneily on varmaanki aloiteltava aika pian..ettei menisi ihan tärviölle tuo -15kg painon lasku..kohtahan se muutoin on +15kg Crying or Very sad

Saanko udella teiltä muilta..mitkä ovat ne teidän "ongelma kohtanne" tuon ruoan ja aterioinnin kanssa?..onko ylipainoa ollut jo lapsuudesta saakka, vai onko mielestäsi jokin tietty asia vaikuttanut selvästi runsaaseen painon nousuun..kiitos jo edeltä ken halukas kertoilemaan I love you

Illan jatkoja kaikille ja mukavaa alkanutta viikoa! sunny
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Tammi 30, 2013 6:59 am

Mie olen ainaki itte aina tunnistanu ittestäni sen sokerihiiren. Kyllä on karkit ja pullat maistunu. Aamulla ei oo maistunu ruoka, illalla ämpätään... Lapsesta asti oon pullukka ollu.. Kai sen jo pienestä huomas että ruoka kyllä maistu ko se nenän ethen tuothiin..
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja Simppa83 Ke Tammi 30, 2013 12:56 pm

joo itsekkin joskus huomasin et rasva sun muut makiat ja suolaiset on hyviä, mutta onneksi niistäkin päässyt pois
Simppa83
Simppa83

Viestien lukumäärä : 64
Ikä : 41
Registration date : 20.03.2012

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ke Tammi 30, 2013 2:00 pm

Minullapa heittelee häränpyllyy :scratch:

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:46 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ma Helmi 18, 2013 4:58 am

HyeeNa!..huomaisin, että siulla suunniteltu leukkaus ollut 13.2..tehtiinkö leikkaus/menikö kaikki hyvin? sunny
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Helmi 18, 2013 4:34 pm

Hei Nanne!
Joo tehtiin leikkaus ja kaikki meni ihan hyvin vaikka maksa oli yllättävän suuri. o.o
Toipuminen on lähtenyt hyvin käyntiin näin kipujen osalta. En ole tänään ottanut kipulääkettä.Syömisen kanssa on vähän niin ja näin. Tuossa mulla vieressä ois tommonen pro feel jogurtti mutta on vaan kynnys avata se ja syyä, yhtään ei tee mieli! Ei ruokaa eikä juomaa! Nukkua voisin enemmän ku tarve vaatii, eli voisin olla kokoajan nukkumassa. : D
HyeeNa!
HyeeNa!

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ti Helmi 19, 2013 3:43 am

HyeeNa - siitä se uusi elo kuule alkaa, hissuksiin mennään ja oloinen paranee Very Happy
..takapakkiahin saattaa tulla, mutta niiden älä anna ittiäsi lannistaa.I love you

Ps. ja vaikka ei eväs tuntuis maistuvan - syö siltikin se pikku lusikallinen - muista myös juoda.=)
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ti Helmi 19, 2013 1:25 pm

puh, kyllä tää pikkuhiljaa. : D Syöminen alkaa pikkuhiljaa toimia ja kun sais sen juomisen vielä siihen väliin. (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viesti kirjoittaja hansu Ti Helmi 19, 2013 2:07 pm

Laittele juomisia muutamaan 1/2 litran pulloon eri kohdalle asuntoa. Esim keittiön pöydälle ja olkkariin toinen. Siinä kun päivän aikaan liikuskelee ja ottaa tavoitteeksi sen suullisen kerrallaan, niin huomaa loppupäivästä juoneensa jo enemmän. Samalla näkee konkreettisesti sen juodun määrän.

Hyvä, että syömiset jo alkaa mennä. Kyllä se siitä lähtee helpottamaan.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja matamiina Ti Maalis 12, 2013 10:47 pm

Mitä kuuluu Nannelle?

matamiina

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa